Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 22. dec 2021, 17:15

yugen skrev:
Misantropen skrev:
yugen skrev:Nu slog jeg lige gaslighting op på wiki - det er ikke defineret som noget klinisk i USA i hvert fald. Der har også været en ændring i begrebets anvendelse, så hvor det engang var meget smalt og kun vedrørte ekstreme tilfælde, bruges det nu mere bredt omkring at få folk til at tvivle på deres virkelighedsopfattelse.

"According to the American Psychological Association, the term "once referred to manipulation so extreme as to induce mental illness or to justify commitment of the gaslighted person to a psychiatric institution but is now used more generally". The term is now simply defined as "to make someone question their reality"." https://en.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

Igen tænker jeg, at der er en stor forskel på at give en person en diagnose, som er permanent, og på at sætte mærkat på en bestemt adfærd, som er begrænset af tid og sted og kan ændre sig eller ophøre.

Bare lige for god ordens skyld har jeg ikke omtalt gaslighting som noget der har kliniske betegnelse ala det markerede.

Okay, noteret. Jeg tror måske bare det så er glippet for mig, hvad du reagerede på?

Første indlæg var resultatet af et længerevarende irritationsmoment :blush:
0
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Singletråden

Indlægaf yugen » 22. dec 2021, 17:22

Misantropen skrev:Første indlæg var resultatet af et længerevarende irritationsmoment :blush:


Okay. :D Det kom bare MEGET til at lyde som om det var rettet imod den foregående debat, der jo netop inkluderede de begreber. Men fair nok, julestemningen er bevaret!
0
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Singletråden

Indlægaf yugen » 22. dec 2021, 17:27

For lige at få de resterende begreber arrangeret, opfatter jeg selv breadcrumbing på linje med ghosting - altså en lidt usympatisk datingadfærd, men ikke ualmindelig eller patologisk. Bare sådan... lidt fesent.
7
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 22. dec 2021, 17:42

yugen skrev:
Misantropen skrev:Første indlæg var resultatet af et længerevarende irritationsmoment :blush:


Okay. :D Det kom bare MEGET til at lyde som om det var rettet imod den foregående debat, der jo netop inkluderede de begreber. Men fair nok, julestemningen er bevaret!

Ja, det kan jeg godt se. Sorry. Jeg skrev længere nede at det ikke var rettet mod nogen her på siden.

Det er ligesom når nogen skriver i en tråd at de glæder sig til OL og de afstikkere det giver anledning til, som "sport er lort fordi det ændrer sendefladen" eller en random historie om at deres oldemor på 90 altid ser OL. Det var selve begreberne jeg reagerede på og ikke det I konkret skrev.
1
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Singletråden

Indlægaf Kakadu » 22. dec 2021, 19:30

Igen, gaslighting er ikke en diagnose. Ligesom knytnæveslag heller ikke er det.
Brugen af det kan knytte sig til en diagnose, men det er jo en anden snak.
1
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 22. dec 2021, 19:43

Kakadu skrev:Igen, gaslighting er ikke en diagnose. Ligesom knytnæveslag heller ikke er det.
Brugen af det kan knytte sig til en diagnose, men det er jo en anden snak.

Har nogen skrevet, at det er en diagnose?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Singletråden

Indlægaf Kakadu » 22. dec 2021, 19:50

RavenClaw skrev:
Kakadu skrev:Igen, gaslighting er ikke en diagnose. Ligesom knytnæveslag heller ikke er det.
Brugen af det kan knytte sig til en diagnose, men det er jo en anden snak.

Har nogen skrevet, at det er en diagnose?

Det skulle have efterfulgt et indlæg på sidste side, det giver ikke mening i konteksten her. Jeg ved ikke, hvorfor det først kom så langt henne i samtalen. Jeg må have overset en side med indlæg.
Ignorer mig please :ninja:
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 22. dec 2021, 22:16

Kakadu skrev:
RavenClaw skrev:
Kakadu skrev:Igen, gaslighting er ikke en diagnose. Ligesom knytnæveslag heller ikke er det.
Brugen af det kan knytte sig til en diagnose, men det er jo en anden snak.

Har nogen skrevet, at det er en diagnose?

Det skulle have efterfulgt et indlæg på sidste side, det giver ikke mening i konteksten her. Jeg ved ikke, hvorfor det først kom så langt henne i samtalen. Jeg må have overset en side med indlæg.
Ignorer mig please :ninja:


:-D :-D
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 344
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 808

Re: Singletråden

Indlægaf Tutter27 » 22. dec 2021, 22:34

Jeg havde en date i søndags, han var super sød og vi har skrevet samme og havde en masse tilfælles.

Vi kyssede og kom lidt til at knalde, hvilke ikke lige var planen, men shit happens.

Nå men han skrev så dagen efter at det var gået for hurtigt og han ikke var klar bla bla....

Så det var jeg lidt ked af... og også lidt muggen over at han finder ud af det efter man har knaldet, men jeg kan jo også bare samle benene :tie:

Men nu kommer der så en plot twister.

Jeg er lige blevet påvist med Covid, og har haft det skidt i nogle dage.

Han har slettet mig på tinder, så jeg kan ikke meddele ham om det. Det har jeg det lidt træls med. Jeg er jo ked af hvis jeg har fået smittet ham, og han potentielt giver det videre til sin familie og børn. :boo:
0
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Singletråden

Indlægaf yugen » 22. dec 2021, 23:29

Tutter27 skrev:Jeg havde en date i søndags, han var super sød og vi har skrevet samme og havde en masse tilfælles.

Vi kyssede og kom lidt til at knalde, hvilke ikke lige var planen, men shit happens.

Nå men han skrev så dagen efter at det var gået for hurtigt og han ikke var klar bla bla....

Så det var jeg lidt ked af... og også lidt muggen over at han finder ud af det efter man har knaldet, men jeg kan jo også bare samle benene :tie:

Men nu kommer der så en plot twister.

Jeg er lige blevet påvist med Covid, og har haft det skidt i nogle dage.

Han har slettet mig på tinder, så jeg kan ikke meddele ham om det. Det har jeg det lidt træls med. Jeg er jo ked af hvis jeg har fået smittet ham, og han potentielt giver det videre til sin familie og børn. :boo:


Så kan fjolset da lade være med at slette dig på Tinder? Er du sikker på, at du skal have det dårligt over det?
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6140

Re: Singletråden

Indlægaf Contrast » 23. dec 2021, 00:03

Tutter27 skrev:Jeg havde en date i søndags, han var super sød og vi har skrevet samme og havde en masse tilfælles.

Vi kyssede og kom lidt til at knalde, hvilke ikke lige var planen, men shit happens.

Nå men han skrev så dagen efter at det var gået for hurtigt og han ikke var klar bla bla....

Så det var jeg lidt ked af... og også lidt muggen over at han finder ud af det efter man har knaldet, men jeg kan jo også bare samle benene :tie:

Men nu kommer der så en plot twister.

Jeg er lige blevet påvist med Covid, og har haft det skidt i nogle dage.

Han har slettet mig på tinder, så jeg kan ikke meddele ham om det. Det har jeg det lidt træls med. Jeg er jo ked af hvis jeg har fået smittet ham, og han potentielt giver det videre til sin familie og børn. :boo:


Hvorfor skulle det nødvendigvis være dig der har smittet ham - kunne det ikke være omvendt?
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 344
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 808

Re: Singletråden

Indlægaf Tutter27 » 23. dec 2021, 10:31

yugen skrev:Så kan fjolset da lade være med at slette dig på Tinder? Er du sikker på, at du skal have det dårligt over det?


Det er rigtig nok, har det bare skidt med at have potentielt smittet nogen, uanset hvem.

:ninja:
0
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 344
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 808

Re: Singletråden

Indlægaf Tutter27 » 23. dec 2021, 10:33

Contrast skrev:Hvorfor skulle det nødvendigvis være dig der har smittet ham - kunne det ikke være omvendt?


Fordi jeg dagen efter fik feber og full blown influenza, så jeg var nok allerede smittet. :wacko:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 26. dec 2021, 22:25

Jeg må indrømme at jeg lidt savner at have noget flirt i mit liv, jeg savner lidt den der bekræftelse i at der er en der synes man er fed. Jeg savner det der med at have en til lige at have en daglig snak om dagen med, og en der kan hjælpe mig med at genfinde nogle af de lidt mere lette, kække og charmerende sider af mig igen.
Og så savner jeg lidt af gøre mig umage, at have et behov for at være den bedste version af mig selv.
Tilgengæld savner jeg slet ikke at have noget seksuelt i mit liv.
3
...
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Singletråden

Indlægaf Fynerfin82 » 28. dec 2021, 07:56

Jeg er taget til København på juleferie med mine drenge. Ind imellem savner jeg altså en voksen at snakke lidt med :genert: Mine børn er søde og forholdsvis nemme, men de er også stadig bare børn, som man trods alt ikke kan snakke om voksen-ting med og de gider ikke gå ret langt af gangen.
5

Tilbage til "Forhold og sex"