Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 28. aug 2018, 15:46

Apropos fødselsdage... Nogle fra mit studie truer med at finde mig en kæreste til min fødselsdag. Så jeg begynder at fortryde min glæde ved at de havde inviteret sig selv med på grund af jeg var ked af at jeg nærmest ikke havde nogle der kunne fejre mig på min 30 års, og jeg lidt er jo flere og bedre typen!..
0
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 28. aug 2018, 16:07

Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Viskelæder skrev:Men der er vel heller ikke noget galt i at holde indflytterfest til næste år, altså et år efter, jeg flyttede ind, vel? :D

Det havde jeg også planlagt :lol: og nu har jeg snart boet her tre år :D


Haha. Det er næsten lidt rart, det ikke bare er mig :D

Jeg elsker jo sociale begivenheder og fest, men når man sådan inviterer til fest, synes jeg, det nemt bliver for dyrt...
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 28. aug 2018, 16:33

Planten skrev:
Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Viskelæder skrev:Men der er vel heller ikke noget galt i at holde indflytterfest til næste år, altså et år efter, jeg flyttede ind, vel? :D

Det havde jeg også planlagt :lol: og nu har jeg snart boet her tre år :D


Haha. Det er næsten lidt rart, det ikke bare er mig :D

Jeg elsker jo sociale begivenheder og fest, men når man sådan inviterer til fest, synes jeg, det nemt bliver for dyrt...


Jeg har ikke holdt en fest i flere år, end jeg kan huske. Det må gerne fylde i budgetter :-D
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 28. aug 2018, 16:36

...og monologamokagtigt (fedt udtryk :-D), kører jeg lige videre. Jeg har måske lidt sådan en semikæreste. Det er freaking weird. Indtil videre ignorerer jeg det derfor bare og kalder mig single. Det føler jeg mig på den ene side som, selvom der er ting, der er kæresteagtige (og umanerligt rare :lun:), så indtil videre kan det ikke være helt forkert. Selvom jeg er sådan en single, der ikke har lyst til at møde eller knalde andre.
13
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 28. aug 2018, 16:38

Krølle skrev:...og monologamokagtigt (fedt udtryk :-D), kører jeg lige videre. Jeg har måske lidt sådan en semikæreste. Det er freaking weird. Indtil videre ignorerer jeg det derfor bare og kalder mig single. Det føler jeg mig på den ene side som, selvom der er ting, der er kæresteagtige (og umanerligt rare :lun:), så indtil videre kan det ikke være helt forkert. Selvom jeg er sådan en single, der ikke har lyst til at møde eller knalde andre.

Ja, det er forvirrende det der datingmonogami :)

Haha vildt fedt udtryk :D
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Singletråden

Indlægaf Primerose » 28. aug 2018, 16:38

Lige en hurtig opdatering herfra... politimanden kom hjem til mig her til eftermiddag. Det var virkelig dejligt at se ham og blive helt opslugt af store kram og kys. Og han havde taget en stor pose friskplukkede æbler og en anden med hjemmedyrkede vindruer (som han havde passet meget på havde klaret turen) med hele vejen fra Nordjylland, hvor han har været de sidste dage. Og så havde han også købt nogle forskellige chokolader til mig, fordi han nu ikke kunne komme ind og besøge mig på hospitalet, da jeg var indlagt for 12 dage siden :dåne: så sødt! Og jeg elsker altså at blive forkælet :genert:
Nu er han lige afsted en times tid, men kommer igen bagefter, og jeg har gjort pizza klar til at sætte i ovnen og åbnet en god rødvin - for forkælelsen går også den anden vej :engel:
14
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 28. aug 2018, 16:39

Primerose skrev:Lige en hurtig opdatering herfra... politimanden kom hjem til mig her til eftermiddag. Det var virkelig dejligt at se ham og blive helt opslugt af store kram og kys. Og han havde taget en stor pose friskplukkede æbler og en anden med hjemmedyrkede vindruer (som han havde passet meget på havde klaret turen) med hele vejen fra Nordjylland, hvor han har været de sidste dage. Og så havde han også købt nogle forskellige chokolader til mig, fordi han nu ikke kunne komme ind og besøge mig på hospitalet, da jeg var indlagt for 12 dage siden :dåne: så sødt! Og jeg elsker altså at blive forkælet :genert:
Nu er han lige afsted en times tid, men kommer igen bagefter, og jeg har gjort pizza klar til at sætte i ovnen og åbnet en god rødvin - for forkælelsen går også den anden vej :engel:

Det lyder godt nok dejligt!
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 28. aug 2018, 16:57

Det er egentlig sjovt det der med forkælelse. Pt er jeg all in på at gøre ting “bare fordi”, og grundlæggende er vi sådan lidt uenige om, hvem der gør mest for hvem.

Det er nyt og skønt for en, der faktisk havde givet op på den del, selvom jeg faktisk elsker at forkæle. Jeg tror egentlig, jeg bare nåede er punkt med eks hvor det at gøre noget for ham blot understregede, hvor envejsagtigt det var, så jeg endte med ikke at gøre det store - selvom det ikke er sådan, jeg er.

Er der nogen af jer, der har oplevet det? At en anden grundlæggende formår at gøre jeg til mindre generøse mennesker, end I naturligt er?
2
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Singletråden

Indlægaf In_your_eyes » 28. aug 2018, 18:26

Krølle skrev:Det er egentlig sjovt det der med forkælelse. Pt er jeg all in på at gøre ting “bare fordi”, og grundlæggende er vi sådan lidt uenige om, hvem der gør mest for hvem.

Det er nyt og skønt for en, der faktisk havde givet op på den del, selvom jeg faktisk elsker at forkæle. Jeg tror egentlig, jeg bare nåede er punkt med eks hvor det at gøre noget for ham blot understregede, hvor envejsagtigt det var, så jeg endte med ikke at gøre det store - selvom det ikke er sådan, jeg er.

Er der nogen af jer, der har oplevet det? At en anden grundlæggende formår at gøre jeg til mindre generøse mennesker, end I naturligt er?

Ja, det er skræmmende. Blev sur og nærig med mig selv og gjorde kun noget for ham, hvis jeg var sikker på at få noget igen. :/
0
:pompom:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 28. aug 2018, 18:39

In_your_eyes skrev:
Krølle skrev:Det er egentlig sjovt det der med forkælelse. Pt er jeg all in på at gøre ting “bare fordi”, og grundlæggende er vi sådan lidt uenige om, hvem der gør mest for hvem.

Det er nyt og skønt for en, der faktisk havde givet op på den del, selvom jeg faktisk elsker at forkæle. Jeg tror egentlig, jeg bare nåede er punkt med eks hvor det at gøre noget for ham blot understregede, hvor envejsagtigt det var, så jeg endte med ikke at gøre det store - selvom det ikke er sådan, jeg er.

Er der nogen af jer, der har oplevet det? At en anden grundlæggende formår at gøre jeg til mindre generøse mennesker, end I naturligt er?

Ja, det er skræmmende. Blev sur og nærig med mig selv og gjorde kun noget for ham, hvis jeg var sikker på at få noget igen. :/


Jeg blev vist ked af det og nærig med mig selv. Den del arbejder jeg på at ændre, men jeg kan se, at det bliver en lang kamp, selvom jeg intellektuelt er bevidst om det. Spørger man mig ikke meget direkte, deler jeg ikke ud af mig selv - det er jo meget nemmere og mere ufarligt at tale om andre... :tie:

Thank God for direkte, no-BS-type, der til at starte med er diskret og derefter bare skruer op for retorikken, indtil det bliver til “nu har jeg forsøgt at spørge mere eller mindre diskret i tre mdr, så nu bliver det direkte...”.

Jeg kunne ikke svare klart, så konklusionen blev “jeg spørger igen om 3 mdr.” - I love it.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. aug 2018, 18:48

Krølle skrev:Er der nogen af jer, der har oplevet det? At en anden grundlæggende formår at gøre jeg til mindre generøse mennesker, end I naturligt er?


JA! - og mindre alt muligt andet også, af det med positiv fortegn. Og lidt for meget af det med negativ fortegn.
Senest rettet af Madam Pomfrey 29. aug 2018, 07:13, rettet i alt 1 gang.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. aug 2018, 18:48

Krølle skrev:Er der nogen af jer, der har oplevet det? At en anden grundlæggende formår at gøre jeg til mindre generøse mennesker, end I naturligt er?


JA! - og mindre alt muligt andet også, af det med positiv fortegn. Og lidt for meget af det med negativ fortegn.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 28. aug 2018, 19:15

Jeg blev grundlæggende en fesen udgave af mig selv. Bevares, jeg bar selv en (stor) del af ansvaret, men det gjorde det ikke mindre fælt.

Jeg kan faktisk meget bedre lide mig selv, som jeg er, end som jeg - forgæves - prøvede at være :lun:
5
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. aug 2018, 21:33

Krølle skrev:Jeg blev grundlæggende en fesen udgave af mig selv. Bevares, jeg bar selv en (stor) del af ansvaret, men det gjorde det ikke mindre fælt.

Jeg kan faktisk meget bedre lide mig selv, som jeg er, end som jeg - forgæves - prøvede at være :lun:


Jeg bevarede MIG, ifht alle andre, bortset fra at jeg var træt, drænet -som familieterapeuten vi har siger, - jeg var mega meget på overarbejde og var det længe, og det kostede på kræfter og overskud.
Det har været pissehårdt at forsøge at give ham positvt fortegn, når han hele tiden gav mig negativt.

Men at slippe af med det, har også gjort at mit overskud er andeledes, bedre, jeg er gladere, stærkere.
Og vigtigst af alt, så er jeg en meget bedre mor.
Men jeg har også lært, og jeg fokuserer på, at holde fast i mig - og det er på take it or leave it måden. Jeg gider ikke pakkes ned i en kasse af forventninger, synsninger og negative filtre.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 29. aug 2018, 05:45

De der singlegrupper på Facebook ikke, det er da godt nok noget underligt noget :D kom lige forbi en, hvor kvinder lagde et billede op af dem selv "har tøjkrise" og mænd kommenterer ting som "jeg skal nok hjælpe dig med tøjet", en anden havde lagt et billede op af sig selv "andre, der ikke kan sove?" og mændene svarer "du kan da bare sove her". Seriøst hvad får de ud af det?

Pludselig gik det op for mig, hvorfor de alle sammen er "venner" på Facebook. Det må være sådan noget "se mig, jeg har tusindvis af venner" ting? For de har vel ikke alle datet hinanden?
3

Tilbage til "Forhold og sex"