Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Singletråden

Indlægaf Muspel » 4. dec 2018, 10:20

SurSødSovs skrev:Øhhh altså. For god ordens skyld. Min eksmand har altid fejret min fødselsdag. Men rigtigt meget for min skyld. Ikke bare med umiddelbar glæde over fødselsdagen. Det kan man jo ikke fremtvinge :lol: Det har mere været en gennemført fødselsdag for at vise, jeg var vigtig og han forstod, det betød noget for mig. Hvilket jo ER virkelig sødt.

Men tanken om en, der tænker iiiiiiiihhhh du har fødselsdag om min fødselsdag :genert: Det får mig til at blive helt trist over, jeg aldrig har oplevet det


Du skal da ikke være trist- du skal glæde dig til at prøve det i år! :klap:
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 4. dec 2018, 11:24

Sød-Mand-Der-Bor-Langt-Væk og jeg skal ses på torsdag. Hold op, jeg glæder mig til at se ham igen :lun: Jeg glæder mig til knus, kys, putning og at skulle sove sammen med ham - og vågne op sammen med ham fredag morgen :love:
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 4. dec 2018, 11:25

SurSødSovs skrev:Øhhh altså. For god ordens skyld. Min eksmand har altid fejret min fødselsdag. Men rigtigt meget for min skyld. Ikke bare med umiddelbar glæde over fødselsdagen. Det kan man jo ikke fremtvinge :lol: Det har mere været en gennemført fødselsdag for at vise, jeg var vigtig og han forstod, det betød noget for mig. Hvilket jo ER virkelig sødt.

Men tanken om en, der tænker iiiiiiiihhhh du har fødselsdag om min fødselsdag :genert: Det får mig til at blive helt trist over, jeg aldrig har oplevet det


Jeg ELSKER at give gode gaver, fejre folk og i det hele taget huske små ting om andre mennesker, der er udtryk for betænksomhed - min eks havde det slet ikke på samme måde, og selvom det piner mig at indrømme, påvirkede det mig i en retning, hvor jeg lige så langsomt holdt op med de ting.

Ikke fordi betænksomhed er en noget-for-noget-ting, det er det på ingen måde, men fordi det blev en konstant reminder om, at han ikke gik op i og gjorde de der små ting, som for mig viser, at den anden er noget særligt.

Jeg kan mærke det komme retur i mig, og jeg elsker det! Ikke-eks var god til det ift gaver, og det gik (pardon my French) lige i både hjernen og trusserne på mig :-D De mange ting, der har relation til ham, minder mig dagligt om, at det er en nødvendighed for mig at blive set og udvist omtanke i det daglige. Det synes jeg er en meget fin ting at tage med fra en relation, der måske ikke endte videre elegant men forhåbentlig gav os begge noget med ift læring om os selv.
6
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 4. dec 2018, 11:31

Jeg ved faktisk ikke hvor normalt det er at være sådan. Cute date gav udtryk for, at det var skønt, at jeg nogenlunde specificerede ønsket mængde af mælk i kaffen, så han havde noget at forholde sig til. Han fattede ikke, at folk han havde kendt længe, ikke kunne huske hans mælkepræference - det gør jeg så heller ikke; det er en lillebitte ting men netop et udtryk for “jeg ser dig” at notere sig den slags og ikke behøve spørge en anden gang.

Jeg har selvsagt tænkt mig at lokke ham i fordærv (igen) og servere perfekt balanceret mælk/kaffe :slem: :-D

Ej men jeg fatter ikke. Hvor svært er det at gøre de her ting, hvis det er et menneske, man godt kan lide?
9
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 4. dec 2018, 17:22

SurSødSovs skrev:Ej men altså. Vi er begge forbeholdne for, luften kan sive ud når vi mødes. Men. Ellers foreslog han af sig selv at arrangere en fridag og bytte om på børneweekend, så vi kunne ses. Det er altid kun mig, der gør den slags.

Jeg bliver så glad for, han naturligt lægger op til fleksbilitet og fælles planlægning. Og når jeg så bliver glad svarer: Selvfølgelig - ellers bliver man jo aldrig et hold


I har ikke mødt hinanden endnu, og han taler om at blive et hold? :tie:
7
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Singletråden

Indlægaf Miss_no_More » 4. dec 2018, 17:40

Viskelæder skrev:
SurSødSovs skrev:Ej men altså. Vi er begge forbeholdne for, luften kan sive ud når vi mødes. Men. Ellers foreslog han af sig selv at arrangere en fridag og bytte om på børneweekend, så vi kunne ses. Det er altid kun mig, der gør den slags.

Jeg bliver så glad for, han naturligt lægger op til fleksbilitet og fælles planlægning. Og når jeg så bliver glad svarer: Selvfølgelig - ellers bliver man jo aldrig et hold


I har ikke mødt hinanden endnu, og han taler om at blive et hold? :tie:


Han har jo ikke sagt, de ER et hold endnu. Bare givet udtryk for at det er vigtigt at prioritere hinanden, SKULLE de gå hen og blive kærester.

Altså jeg synes, det er meget sødt. Men jeg er også en romantiker....og muligvis håbløs :-D
6
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 4. dec 2018, 18:20

Miss_no_More skrev:
Viskelæder skrev:
SurSødSovs skrev:Ej men altså. Vi er begge forbeholdne for, luften kan sive ud når vi mødes. Men. Ellers foreslog han af sig selv at arrangere en fridag og bytte om på børneweekend, så vi kunne ses. Det er altid kun mig, der gør den slags.

Jeg bliver så glad for, han naturligt lægger op til fleksbilitet og fælles planlægning. Og når jeg så bliver glad svarer: Selvfølgelig - ellers bliver man jo aldrig et hold


I har ikke mødt hinanden endnu, og han taler om at blive et hold? :tie:


Han har jo ikke sagt, de ER et hold endnu. Bare givet udtryk for at det er vigtigt at prioritere hinanden, SKULLE de gå hen og blive kærester.

Altså jeg synes, det er meget sødt. Men jeg er også en romantiker....og muligvis håbløs :-D

Jeg må sige, at jeg også er på romantikerholdet :) men jeg forstår viskes "holden igen". Jeg tænker bare, man må tage den stille og roligt i sådan en situation :) og ikke piske en stemning op.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Singletråden

Indlægaf Anilara » 4. dec 2018, 18:37

Det er virkelig en øjenåbner og lærerigt at læse med i tråden. Her tænker jeg på hvor forskellig man er. At se, at flere kan blive fascineret og nærmest "småforelskede" i flere personer på nogle måneder, og have en del forhåbninger tidligt i datingperioden, havde jeg nok ikke forestillet mig. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i indrømmer jeg gerne. Jeg kan mærke, at det er når jeg læser om nye "flings" som kommer forholdsvis hurtigt efter hinanden, at jeg får den fornemmelse af, at jagten på et parforhold er ret afgørende for flere. Det er interessant at læse om hvad andre kvinder vægter højt.

Og jeg ved godt at denne tråd viser én side af folk, og at de er meget mere. Men det er uundgåeligt for mig ikke at danne mig et indtryk af, at flere først føler sig "hel" når de er med en partner - for nogle sider tilbage var der en debat i tråden, hvor en beskrev at det gjorde hende lidt trist, og den følelse får jeg også.
På samme tid er jeg klar over jeg ikke skal have ondt af folk, bare fordi de trives i noget andet end jeg selv.

Men interessant er det anyways.
8
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Singletråden

Indlægaf Tilly » 4. dec 2018, 18:40

Jeg tænker at det måske er en af de ting hvor nogle af os single kvinder nok bare grundlæggende er heeelt forskellige. For mig ville det være ALT for meget. Jeg kan slet ikke klare mænd hvor det skal gå super hurtigt, og hvor de hurtigt begynder at snakke om fælles fremtidsplaner. Og særligt ikke hvis vi slet ikke har mødt hinanden endnu. For mig er det absolut ikke romantisk, men derimod et kæmpe turnoff. Jeg synes det føles desperat og en anelse omklamrende med den slags erklæringer meget hurtigt i en ny relation. Og jeg lukker hurtigt af overfor mænd der opfører sig på den måde.

Og så er der andre af jer, kan jeg jo læse, der finder det sødt og romantisk :)

Det kan sgu nok godt gøre det lidt svært for nogle mænd at ramme rigtigt med deres fremgangsmåde :D Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange der har det lige som mig, og hvor mange som finder det romantisk :P
4
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 4. dec 2018, 18:47

Jeg er romantiker på den måde, at jeg håber og tror på kærlighed. Det betyder ikke, at jeg ikke er kritisk eller mistænksom. Eller måske ikke mistænksom, men på vagt :)
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. dec 2018, 18:50

Krølle skrev:
Jeg ELSKER at give gode gaver, fejre folk og i det hele taget huske små ting om andre mennesker, der er udtryk for betænksomhed - min eks havde det slet ikke på samme måde, og selvom det piner mig at indrømme, påvirkede det mig i en retning, hvor jeg lige så langsomt holdt op med de ting.

Ikke fordi betænksomhed er en noget-for-noget-ting, det er det på ingen måde, men fordi det blev en konstant reminder om, at han ikke gik op i og gjorde de der små ting, som for mig viser, at den anden er noget særligt.

Jeg kan mærke det komme retur i mig, og jeg elsker det! Ikke-eks var god til det ift gaver, og det gik (pardon my French) lige i både hjernen og trusserne på mig :-D De mange ting, der har relation til ham, minder mig dagligt om, at det er en nødvendighed for mig at blive set og udvist omtanke i det daglige. Det synes jeg er en meget fin ting at tage med fra en relation, der måske ikke endte videre elegant men forhåbentlig gav os begge noget med ift læring om os selv.


Den havnede jeg i med min eksmand...
Det var ikke fedt at give, give og give -uden rigtig at få noget / så meget igen. Jeg gav og bar rigtig meget, og mødte bare krav om at give endnu mere. Hans sidste fødseldag var faktisk rigtig svær at mønstre energi og engagement til, og det gjorde mig faktisk virkelig trist, for sådan et menneske er jeg ikke - jeg ER hende der giver, bidrager, løfter, gør andre glade.

Men der skal bare være noget ligevægt i et forhold på den konto.
Både i hverdagen og i de større ting, og det handler vel kort og godt om at mærke den andens engagement i det man har sammen, i en selv, i fællesskabet. Og man visner når det engagement ikke er der.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Singletråden

Indlægaf Anilara » 4. dec 2018, 18:50

Det er ikke fordi jeg opfatter nogle som ukritiske i deres valg. Sådan skulle det ikke læses :)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Singletråden

Indlægaf Tilly » 4. dec 2018, 18:55

Altså, jeg er også romantiker, selvom jeg ikke finder det romantisk at modtage erklæringer om håb og ønsker for fælles fremtid hurtigt i en ny relation :)

Jeg ved ikke om mit forrige indlæg var kluntet, jeg prøvede i hvert fald ikke at sige at man ikke er "på vagt" eller ikke forholder sig kritisk hvis man godt kan lide at den person man dater hurtigt giver udtryk for ønsker/tanker om fælles fremtid.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 4. dec 2018, 18:57

Hvis jeg ser praktisk på mit liv og mine ønsker så burde jeg få en kæreste, og det irriterer mig vildt meget. For det burde jo ikke være det der gjorde at jeg overvejer om jeg på et tidspunkt burde begynde at date lidt.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at bo ude på landet, men dels så vil jeg ikke kunne bo i nærheden af så billigt som jeg gør nu, og jeg ville også skulle have kørekort og bil, men med den økonomi jeg kommer til at få ville det ikke kunne lade sig gøre uden at jeg skulle ofre mere end jeg er villig til. Derudover ville jeg slet ikke turde alene, jeg er bange for at blive ensom hvis jeg alene flyttede langt væk fra alt jeg kender.
Så jeg overvejer lidt om jeg engang skulle se om jeg kunne finde et kollektiv på landet.

Omvendt har jeg altid boet i København, så jeg er slet ikke sikker på at jeg vil trives ude for byen, så det er lidt et sats, og jeg er bange for at hvis jeg flytter at jeg så ikke ville kunne komme tilbage igen.

Heldigvis er der nogle år til jeg behøver at tage stilling til det, og meget kan jo nå at ske meget på den tid, men det er jo svært ikke at tænke.
1
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. dec 2018, 19:23

Anilara skrev:Det er ikke fordi jeg opfatter nogle som ukritiske i deres valg. Sådan skulle det ikke læses :)


Sådan læste jeg det ihvertfald ikke - mere som en undren over hvor forskellige vi egentlig kan være.

Jeg opfattede det ikke som en kritik, for jeg er da ganske givet en af dem man kan synes har været på jagt :fløjt: For ja det har jeg vel egentligt også. Egentligt ud fra devisen at ja, jeg savner netop DEN relation i mit liv, og den kommer ikke bare dumpende ind af døren - jeg er nødt til at gøre noget aktivt for at opsøge den, og det kræver at man tager nogle chancer.
Men det har egentlig også, på trods af skuffelser, været ret sjovt, og jeg har lært ret meget om mig selv også, så på den måde er der jo kommet en gevinst ud af det.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"