Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30152

Re: Singletråden

Indlægaf TinaW » 16. jan 2019, 19:59

MOGA skrev:
Annione skrev:
Precaseptica skrev:
Stitch skrev:Jeg går så lidt i mod strømmen, Preca. Jeg synes du var meget hurtigt ude. I havde været på 1 date? Det er måske lige hurtigt nok at vide at man skal være eksklusive etc.


Vi havde været på to dates. Den første hvor hun tog initiativ til at vi skulle ud. Hun forlængede daten, da jeg var ved at afslutte den. Hun svarede med det samme da jeg skrev om aftenen og sagde tak for en hyggelig date. Dagen efter aftalte vi så at ses igen nu her i fredags. Vi var ude i mange timer, og hun foreslog nærmest selv at tage med mig hjem. Hun lagde op til sex og hun havde ikke travlt med at komme ud af døren dagen efter. Om aftenen skrev hun så som den første og sagde tusind tak, og at jeg var skønt selskab.


Jeg tænker også du var meget hurtigt ude. Hun kender dig jo ikke endnu. Og hun var jo rent faktisk tiltrukket af dig. Jeg havde aldrig taget til Roskilde for en fyr, hvis jeg ikke var virkelig voldsomt tiltrukket.
...måske er hun bare ikke typen, der bliver så hurtigt forelsket? Hun skal måske bare have en måneds tid?

Jeg ville godt nok også sige nej tak, til en fyr, jeg LIGE havde mødt, hvis han spurgte om noget, som i mine ører lød som : “skal vi være kærester?”


Det viser jo lidt om, hvor forskellige, vi er.

Jeg ville slet ikke opfatte sådan et spørgsmål som at vi var kærester, men jeg er så også typen, som ikke gider knalde med en, der også knalder andre, og som heller ikke gider at knalde en, der ikke har det jeg kalder reelle hensigter, underforstået, at det man ønsker er et forhold, og hvis det ikke kan blive, så stopper man relationen.


Hvis man ikke kun er ude efter løse forbindelser og egentligt synes godt om denne her person man har været på et par dates med, så ville jeg heller ikke lægge mere i det, end at man ikke så andre, indtil man havde fundet ud af, om man skulle mere end bare date.
Hvordan kan man finde ud af sine følelser for en person, hvis der er andre inde i billedet?
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 16. jan 2019, 20:14

Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at italesætte det så hurtigt. Ro på. Lad mig lige finde ud af selv, hvad jeg vil og kan. Hvorfor skal der label på så hurtigt?
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30152

Re: Singletråden

Indlægaf TinaW » 16. jan 2019, 20:16

Stitch skrev:Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at italesætte det så hurtigt. Ro på. Lad mig lige finde ud af selv, hvad jeg vil og kan. Hvorfor skal der label på så hurtigt?


Der behøver vel heller ikke sættes label på, fordi man aftaler ikke at se/kysse/knalde andre, indtil man har fundet ud af, om det kunne være noget seriøst?
12
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 16. jan 2019, 20:16

Stitch skrev:Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at italesætte det så hurtigt. Ro på. Lad mig lige finde ud af selv, hvad jeg vil og kan. Hvorfor skal der label på så hurtigt?


Det handler vel heller ikke om, at der skal label på. Det handler om, at hvis jeg/man ikke har lyst til at date en, der potentielt dater/knalder andre, så bliver jeg/man jo nødt til at sige det.
15
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 16. jan 2019, 20:35

Jeg har jo fundet ud af, efter at have været med i denne tråd i et godt stykke tid, at jeg rent faktisk bliver nødt til at melde ud, når jeg dater, at jeg dater eksklusivt. Fordi jeg var naiv nok til at tro, at det egentlig gav sig selv, at det gjorde man. Men nej. Hvilket har resulteret i nogle knubs. Så selvom jeg ikke forventer labels, et forhold eller andet efter en eller et par dates, så bliver jeg nødt til at være ret klar i mælet om hvordan jeg dater. Og fair nok, hvis man ikke har det på samme måde. Så kan man finde ud af det og komme videre. Men jeg kan ret hurtigt blive ret glad for en, så derfor gider jeg ikke, at man dater eller knalder med flere.
14
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 16. jan 2019, 20:54

Cali skrev:
Stitch skrev:Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at italesætte det så hurtigt. Ro på. Lad mig lige finde ud af selv, hvad jeg vil og kan. Hvorfor skal der label på så hurtigt?



Jeg synes det er langt ude at få det til at lyde som det unormale at man ikke har lyst til date en der også dater andre. Fair nok at man selv gør noget andet, men der er altså absolut INTET mærkeligt i at man ikke ønsker det set up.


Jeg tog det da egentlig også blot som et tegn på, at min kæreste søgte et seriøst forhold (også selvom jeg på sigt måske ikke skulle være den udkårne) , og ikke bare ville knalde rundt for sjov.
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 16. jan 2019, 20:57

Animi skrev:Jeg har jo fundet ud af, efter at have været med i denne tråd i et godt stykke tid, at jeg rent faktisk bliver nødt til at melde ud, når jeg dater, at jeg dater eksklusivt. Fordi jeg var naiv nok til at tro, at det egentlig gav sig selv, at det gjorde man. Men nej. Hvilket har resulteret i nogle knubs. Så selvom jeg ikke forventer labels, et forhold eller andet efter en eller et par dates, så bliver jeg nødt til at være ret klar i mælet om hvordan jeg dater. Og fair nok, hvis man ikke har det på samme måde. Så kan man finde ud af det og komme videre. Men jeg kan ret hurtigt blive ret glad for en, så derfor gider jeg ikke, at man dater eller knalder med flere.


For mig handler det om fokus - hvis jeg er involveret i noget mhp at det måske kunne blive til noget, er det eksklusivt. Ellers kan jeg ikke være reelt til stede i det, og så er det jo meningsløst.

Er præmissen, at det er casual, er jeg selvsagt ligeglad. Omvendt har jeg i sådan et tilfælde svært ved at se mig selv blive involveret i personen, som jeg ellers forstår, at det sker for nogen - jeg ville simpelthen have puttet ham i en meget klart defineret kasse fra starten og hele vejen igennem have været meget klar på ikke ar give andet af mig selv end det rent fysiske.

Det kan være svært nok for mig at åbne op og dele ud af mig selv i situationer, hvor jeg reelt gerne vil. At det skulle ske ved et uheld i en casual relation er selvfølgelig ikke umuligt men nok ret usandsynligt.
4
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Singletråden

Indlægaf Modesty Blame » 17. jan 2019, 06:19

Daten, jeg nævnte tidligere, blev rykket til i går. Det var en komplet fiasko - for mig. Han snakkede konstant i 3 timer om politik. Og jeg kan godt snakke politik, men det var en meget omfattende tirade om at stille spørgsmålstegn til alt, hvad medierne og magthaverne nogensinde har sagt. Halvdelen vidste jeg ikke noget om - mest fordi jeg er ligeglad. Resten er jeg ikke sikker på, jeg vil stille spørgsmålstegn ved. Og well - det kommer ikke til at gentage sig. Han skrev, da jeg kom hjem, og jeg svarede pænt, at det var hyggeligt, selvom jeg faktisk ikke mente det. Og så svarede han noget med, at han havde lyst til at kysse mig. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal sige til det. "Nå" "OK" "Aha" "Not a chance in hell".

Jeg vil hellere tage fem år mere i cølibat, end jeg vil kysse ham.
9
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1882

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 17. jan 2019, 07:00

Modesty Blame skrev:Daten, jeg nævnte tidligere, blev rykket til i går. Det var en komplet fiasko - for mig. Han snakkede konstant i 3 timer om politik. Og jeg kan godt snakke politik, men det var en meget omfattende tirade om at stille spørgsmålstegn til alt, hvad medierne og magthaverne nogensinde har sagt. Halvdelen vidste jeg ikke noget om - mest fordi jeg er ligeglad. Resten er jeg ikke sikker på, jeg vil stille spørgsmålstegn ved. Og well - det kommer ikke til at gentage sig. Han skrev, da jeg kom hjem, og jeg svarede pænt, at det var hyggeligt, selvom jeg faktisk ikke mente det. Og så svarede han noget med, at han havde lyst til at kysse mig. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal sige til det. "Nå" "OK" "Aha" "Not a chance in hell".

Jeg vil hellere tage fem år mere i cølibat, end jeg vil kysse ham.


Øv altså. Det skulle da have været langt sjovere. Var det én lang talestrøm han bare skulle af med, eller kan der være tale om, at han bare ville undgå akavet stilhed?

Mht dit svar så behøver du jo ikke konkret forholde dig til det kys han foreslår. Du må stikke ham en generel afvisning og sige noget med, at du bare ikke oplevede, at den var der.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 17. jan 2019, 07:24

Modesty Blame skrev:Daten, jeg nævnte tidligere, blev rykket til i går. Det var en komplet fiasko - for mig. Han snakkede konstant i 3 timer om politik. Og jeg kan godt snakke politik, men det var en meget omfattende tirade om at stille spørgsmålstegn til alt, hvad medierne og magthaverne nogensinde har sagt. Halvdelen vidste jeg ikke noget om - mest fordi jeg er ligeglad. Resten er jeg ikke sikker på, jeg vil stille spørgsmålstegn ved. Og well - det kommer ikke til at gentage sig. Han skrev, da jeg kom hjem, og jeg svarede pænt, at det var hyggeligt, selvom jeg faktisk ikke mente det. Og så svarede han noget med, at han havde lyst til at kysse mig. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal sige til det. "Nå" "OK" "Aha" "Not a chance in hell".

Jeg vil hellere tage fem år mere i cølibat, end jeg vil kysse ham.


Jeg har nogle gange skrevet, at det var en hyggelig aften, men at jeg ikke følte den kemi, der skulle til, for at jeg havde lyst til flere dates. Slut.
Tænker - der er vel ingen grund til at skrive, at det var en rædselsfuld date og at han ikke har en kinamands chance for at ses med dig igen?!
Det værste respons jeg har fået var: ingenting. Ellers har jeg fået en: “jeg havde det på samme måde” eller “nå, det var en skam, held og lykke videre”.
4
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 07:26

Cali skrev:
Stitch skrev:Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at italesætte det så hurtigt. Ro på. Lad mig lige finde ud af selv, hvad jeg vil og kan. Hvorfor skal der label på så hurtigt?



Jeg synes det er langt ude at få det til at lyde som det unormale at man ikke har lyst til date en der også dater andre. Fair nok at man selv gør noget andet, men der er altså absolut INTET mærkeligt i at man ikke ønsker det set up.


Jamen - det var efter 1-2 dates. Skal man ikke lige lære hinanden at kende, inden man lover hinanden evig troskab?
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Singletråden

Indlægaf bluetof1 » 17. jan 2019, 07:32

Stitch skrev:
Cali skrev:
Stitch skrev:Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at italesætte det så hurtigt. Ro på. Lad mig lige finde ud af selv, hvad jeg vil og kan. Hvorfor skal der label på så hurtigt?



Jeg synes det er langt ude at få det til at lyde som det unormale at man ikke har lyst til date en der også dater andre. Fair nok at man selv gør noget andet, men der er altså absolut INTET mærkeligt i at man ikke ønsker det set up.


Jamen - det var efter 1-2 dates. Skal man ikke lige lære hinanden at kende, inden man lover hinanden evig troskab?


Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 07:46

bluetof1 skrev:Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.


Det lød bare på mange af jer af, at man skulle aftale eksklusivitet efter første date.

Jeg gider ikke selv date flere på en gang. Jeg gider bare heller ikke skulle sætte ord på det og aftale alt muligt med et menneske, jeg endnu ikke rigtig kender.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1882

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 17. jan 2019, 07:51

Stitch skrev:
bluetof1 skrev:Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.


Det lød bare på mange af jer af, at man skulle aftale eksklusivitet efter første date.

Jeg gider ikke selv date flere på en gang. Jeg gider bare heller ikke skulle sætte ord på det og aftale alt muligt med et menneske, jeg endnu ikke rigtig kender.


Jeg skrev og spurgte ind til hendes egne ord om hookups og sagde, at hvis ikke jeg havde udtryk mig klart (inden hun inviterede sig selv hjem til mig for at have sex) så måtte jeg hellere lige understrege, at den slags var ikke lige mig. Og så nævnte jeg, at jeg ikke selv havde haft interesse for at se andre efter jeg havde mødt hende samt at hvis hun havde behov for den slags, så var det nok ikke os to. Sidstnævnte var hun så enig i og så døde den der.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30152

Re: Singletråden

Indlægaf TinaW » 17. jan 2019, 07:51

Stitch skrev:
bluetof1 skrev:Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.


Det lød bare på mange af jer af, at man skulle aftale eksklusivitet efter første date.

Jeg gider ikke selv date flere på en gang. Jeg gider bare heller ikke skulle sætte ord på det og aftale alt muligt med et menneske, jeg endnu ikke rigtig kender.


Hvis man har været i seng sammen (som jeg forstår det, er det tilfældet her), så synes jeg godt man kan forvente, at man lige aftaler hvor vidt man også ser/har sex med andre.
Ikke om jeg ville ses med en fyr og have sex med ham, hvis han også gik i seng med andre.
Så hvis han ikke ønskede at være eksklusive på det område, indtil vi havde afklaret om vi evt. skulle være kærester, så ville jeg afslutte relationen.
10

Tilbage til "Forhold og sex"