Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1290
Likede indlæg: 24779

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. jul 2018, 15:02

DenBlødeJyde skrev:Jeg overvejer, at komme retur her til.

Jeg dater stadig landmanden, men er lidt i syv sind i forhold til om det er langtidsholdbart, men er samtidig hunderæd for at afslutte det :stoned:

Vores livssyn er ret forskellige, og jeg kan have svært ved at se, at hans liv kan give plads til mig og mit.

Når jeg sidder og funderer over det, i forhold til at få det ned i et indlæg her, så kan jeg godt se at det nok ikke kommer til at gå op i en højere enhed.

En af mine store issues er, at jeg slet ikke kan mærke om han er glad for mig, eller "bare" er glad for selskabet. Han har ikke fortalt NOGEN, at han dater en og vi har set hinanden siden starten af maj.
Han giver aldrig udtryk for, at jeg er dejlig, sød, rar. Han har skrevet, at "jeg er interessant og der er potentiale"... Men det er sq lidt for vagt for mig.

Da jeg igår spurgte, hvordan han havde det med mig, var hans svar, at han tager en dag af gangen. :træt3:

Jeg har hjulpet ham lidt med at rydde op, et par gange. Men da jeg kom igår lignede det en slagmark, med madrester og opvask over hele køkkenet. Og der skete der bare et eller andet i mig, jeg blev ked, sur og træt uden rigtigt at kunne forklare hvorfor.

Et andet af mine store hurdler er hans holdning til dyr, især katte som jeg har to af. Han bryder sig virkelig ikke om katte - og tror han går lidt med tanken om, når mine katte dør så skal jeg ikke have flere. Hvilket på ingen måde er tilfældet..

Årh, jeg ved jo godt hvad jeg skal gøre, men som skrevet først, så er jeg også en smule "bange" for at slutte det..

Det her indlæg efterlader mig fuldstændig med indtrykket af, at han ser dig som en funktion og ikke et individ. Du opfylder nogle behov i hans liv, som er reserveret personen "partner", det er fint og meget praktisk, og det er så det. Af samme grund er der ikke grobund for erklæringer af nogen art, uanset om det så er noget, han evner, eller ej.
9
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 329
Likede indlæg: 3224

Indlægaf Ally » 3. jul 2018, 15:10

Altså, nu si'r jeg det bare, men kys på panden er undervurderet :lun:
7
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 758
Likede indlæg: 4325

Indlægaf Planten » 3. jul 2018, 15:13

Ej hvor jeg altså synes, det er lidt sørgeligt, at der kommer flere medlemmer her i tråden... Sommeren burde da næsten være tiden for romantiske stunder og sådan. Eller er det mig, der har et naivt syn på sommer? :D omvendt kan man jo sige, at sommeren er oplagt til flirt og lethed.
6
Smiling_Goat
Kort karma: 778
Likede indlæg: 12801

Indlægaf Smiling_Goat » 3. jul 2018, 15:49

Zombie skrev:

Det ville være særdeles klogt at handle ud fra mandens ord og handlinger, i stedet for at tilskrive ham motiver, ideer og følelser man ikke ved om han har, og tale om 'hjerneblødning', som om han må være fuldstændigt vanvittig, fordi han ønsker at bryde med sin kæreste.

Faktum er, at manden i en længere periode har signaleret, at han har det godt med at være alene, og have hende på afstand. Om det er rigtigt han har det bedre vides ikke, men det er i det mindste det eneste man faktuelt ved han har givet udtryk for.

For første gang i lang tid er jeg særdeles enig med Aragorn.

Jeg synes ikke, det lyder som en hjerneblødning. Han har spurgt om et cola-forhold og det har da betydet, at han har haft nogle tanker allerede inden sin fyring, om forholdets eventuelle fremtid.
Som Smiling Goat allerede dengang reflekterede over, var et sådan forhold svært foreneligt med de ting, hun så i deres fremtid og som de også indtil da, havde snakket om og haft enighed om.

Måske har fyringen fungeret som katalysator, men det virkede aldeles sundt, da Smiling Goat skrev, at det eneste hun reelt behøvede at vide, var at hendes kæreste ikke ville dem mere og nu var hun single.

En gammel talemåde hedder "Kryds broen når du kommer til den". Om Smiling Goat vil åbne en dør for sin eks igen senere, kan hun med fordel tage stilling til, hvis situationen opstår. Det virker som spild af tid og ressourcer at gøre sig den slags refleksioner nu, og selvom man siger, at man ikke vil vente - så er det pokkers svært at give rigtig, helt og holdent slip, hvis man tager en beslutning om at ville igen, hvis nu...

Manden er kommet med en meget klar udmelding om de 2 - alt andet væver han rundt i, men ikke lige dét. Der har også været en forudgående proces, det ved vi i kraft af hans refleksioner om cola-forhold. Og mere behøver Smiling Goat ikke vide, som hun selv er inde på.

Det er ret præcist min egen indstilling til tingene lige nu.

Han har sagt, at jeg er single. Så det er jeg.

Hvis det hele viser sig at bunde i en krise, må vi tage den derfra. Jeg elsker jo selvfølgelig stadig manden, så jeg ville aldrig bare kunne sige: "klar det selv" hvis han havde brug for hjælp (uden jeg dog nødvendigvis ville genoptage forholdet).. Men helt ærligt orker jeg lige nu ikke engang tanken om, at han kommer tilbage og bedyrer "krise."

Han skal til at være egoistisk. Det skal jeg også :)

Jeg er begyndt at se mig om efter en ny lejlighed, det rigtige job og jeg glæder mig til at se hvordan mit liv ser ud om bare 2 måneder. Det er spændende det her.
14
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3525

Indlægaf DenBlødeJyde » 3. jul 2018, 16:34

DetSorteCirkus skrev:
DenBlødeJyde skrev:Jeg overvejer, at komme retur her til.

Jeg dater stadig landmanden, men er lidt i syv sind i forhold til om det er langtidsholdbart, men er samtidig hunderæd for at afslutte det :stoned:

Vores livssyn er ret forskellige, og jeg kan have svært ved at se, at hans liv kan give plads til mig og mit.

Når jeg sidder og funderer over det, i forhold til at få det ned i et indlæg her, så kan jeg godt se at det nok ikke kommer til at gå op i en højere enhed.

En af mine store issues er, at jeg slet ikke kan mærke om han er glad for mig, eller "bare" er glad for selskabet. Han har ikke fortalt NOGEN, at han dater en og vi har set hinanden siden starten af maj.
Han giver aldrig udtryk for, at jeg er dejlig, sød, rar. Han har skrevet, at "jeg er interessant og der er potentiale"... Men det er sq lidt for vagt for mig.

Da jeg igår spurgte, hvordan han havde det med mig, var hans svar, at han tager en dag af gangen. :træt3:

Jeg har hjulpet ham lidt med at rydde op, et par gange. Men da jeg kom igår lignede det en slagmark, med madrester og opvask over hele køkkenet. Og der skete der bare et eller andet i mig, jeg blev ked, sur og træt uden rigtigt at kunne forklare hvorfor.

Et andet af mine store hurdler er hans holdning til dyr, især katte som jeg har to af. Han bryder sig virkelig ikke om katte - og tror han går lidt med tanken om, når mine katte dør så skal jeg ikke have flere. Hvilket på ingen måde er tilfældet..

Årh, jeg ved jo godt hvad jeg skal gøre, men som skrevet først, så er jeg også en smule "bange" for at slutte det..

Det her indlæg efterlader mig fuldstændig med indtrykket af, at han ser dig som en funktion og ikke et individ. Du opfylder nogle behov i hans liv, som er reserveret personen "partner", det er fint og meget praktisk, og det er så det. Af samme grund er der ikke grobund for erklæringer af nogen art, uanset om det så er noget, han evner, eller ej.

Præcis... det er også sådan jeg har tænkt det.. æv... :mellow:
0
Lys
Kort karma: 258
Likede indlæg: 3443

Indlægaf Lys » 3. jul 2018, 16:47

Singletilstanden er træls i mange situationer... ville treate mig selv med en burger i dag. Står på burgerstedet og bestiller en menu, og så går ekspedienten i stå, sådan lidt afventende. Jeg kommer der ikke så tit, så jeg er ikke helt sikker på, hvilke valg jeg skal træffe, så jeg beder hende om at hjælpe mig lidt på vej. Hvortil hun så svarer: “undskyld, jeg troede du skulle have noget mere!”

Ja, undskyld at jeg bare er mig selv og bare skal have én menu...
3
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 637
Likede indlæg: 8339

Indlægaf Zombie » 3. jul 2018, 16:52

Lys skrev:Singletilstanden er træls i mange situationer... ville treate mig selv med en burger i dag. Står på burgerstedet og bestiller en menu, og så går ekspedienten i stå, sådan lidt afventende. Jeg kommer der ikke så tit, så jeg er ikke helt sikker på, hvilke valg jeg skal træffe, så jeg beder hende om at hjælpe mig lidt på vej. Hvortil hun så svarer: “undskyld, jeg troede du skulle have noget mere!”

Det samme sker for mig ofte. :/ Det er måske en generationsting, for mange på min alder (30) har det fint med café m.m. alene, men det er altid yngre medarbejdere som bliver forvirret over det.
0
Lys

Indlægaf Lys » 3. jul 2018, 17:20

Zombie skrev:
Lys skrev:Singletilstanden er træls i mange situationer... ville treate mig selv med en burger i dag. Står på burgerstedet og bestiller en menu, og så går ekspedienten i stå, sådan lidt afventende. Jeg kommer der ikke så tit, så jeg er ikke helt sikker på, hvilke valg jeg skal træffe, så jeg beder hende om at hjælpe mig lidt på vej. Hvortil hun så svarer: “undskyld, jeg troede du skulle have noget mere!”

Det samme sker for mig ofte. :/ Det er måske en generationsting, for mange på min alder (30) har det fint med café m.m. alene, men det er altid yngre medarbejdere som bliver forvirret over det.

Ja, det kan godt være, men jeg synes det er dårlig service.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1242
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 20660

Indlægaf LadyFox » 3. jul 2018, 17:24

Jeg har tømmermænd og menstrationssmerter, og er på alle måder ganske ynkelig. Så hvor er jeg taknemlig over der er en der gad komme forbi og holde lidt om mig mm. i et par timer <3 Det kunne jeg godt lige overskue.
4
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Muspel
Kort karma: 261
Likede indlæg: 3868

Indlægaf Muspel » 3. jul 2018, 17:39

Lys skrev:
Zombie skrev:

Det er derfor man skal have stamsteder. Så ved de godt, at man bare skal have en burgermenu. Eller en pastaret. Og bliver helt forvirrede, når jeg bestiller mere :-D
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 758
Likede indlæg: 4325

Indlægaf Planten » 3. jul 2018, 17:41

Hvorfor nu al den snak om mad?? Jeg er sulten!! :lol:
1
Lys

Indlægaf Lys » 3. jul 2018, 18:06

Muspel skrev:
Lys skrev:
Zombie skrev:

Det er derfor man skal have stamsteder. Så ved de godt, at man bare skal have en burgermenu. Eller en pastaret. Og bliver helt forvirrede, når jeg bestiller mere :-D

Haha - det må jeg overveje. Men jeg spiser ikke så meget takeaway :D
0
Lys

Indlægaf Lys » 3. jul 2018, 18:07

Planten skrev:Hvorfor nu al den snak om mad?? Jeg er sulten!! :lol:

Undskyld :genert:
0
Brugeravatar
Planten