Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6593

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 15. maj 2016, 14:11

Hold da op, hvor ubehageligt at man ikke kan beklage sig over en dårlig oplevelse uden at blive sablet ned. Et er at have en holdning til andres opførsel i situationen, en anden er hvordan man fremfører den.
14
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Singletråden

Indlægaf Fru Sunshine » 15. maj 2016, 14:12

IrmaPigen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Behøver sex på første date at være engangs?
Og er grænserne ikke sat, når man melder ud, at man ikke gider, hvis han på forhånd ved, at han kun vil knalde den ene gang?


Jeg synes det er ret naivt at tro, at fordi man har sagt til et menneske, at man ikke er til engangssex, at så er dette menneske forpligtet til at have sex med en flere gange.

Og jeg synes faktisk også at man er nødt til selv at leve op til det man siger. Ellers er der ikke overensstemmelse mellem det man siger og ens handlinger.

Jeg synes så, at det er uforskammet at antage at andre er naive, fordi nogen bevidst vælger at lyve om deres hensigter.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Singletråden

Indlægaf Elvispop » 15. maj 2016, 14:12

Man kan vel ikke sikre sig mod engangsknald.
Uanset om første knald finder sted på første eller syvende date.

Så et twist den til at nogen selv er skyld i engangsknald, fordi de knalder på første date, er jo fuldstændig sort snak.
3
Så tænd dog for helvede de baglygter
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:17

Purple Haze skrev:
IrmaPigen skrev:
Code71 skrev:
Her kunne man skrive en masse om at frænde er frænde værst. Jeg vil bare nøjes med at spørge om ikke du lige kunne ha stukket en finger i jorden og vente en uges tid med den overhaling der? :)


Om en uge befinder tråden sig et helt andet sted, og så er det ikke rigtig længere relevant.

Og tja, det er altså mit syn på sagen. Og jeg gider faktisk ikke beklage det.

Jeg kan faktisk godt forstå mænd bliver forvirrede. En kvinde har på forhånd sagt hun ikke gider engangssex, og lige så snart der kommer lidt vin og hygge på bordet, så viser det sig, at der alligevel at der er stemning for sex. Selvfølgelig tager han da chancen.

Overvej hvor mange gange mænd, der dyrker dating har hørt den der med at der altså ikke bliver noget sex. Og så bliver der det alligevel. Jeg kan da godt forstå en mand, så ikke tror på den længere, når han har oplevet den procedure de første tre-fire gange.

Hvis en kvinde ikke selv kan sætte sine grænser, hvem skal så? Der kommer da ingen og sætter ens grænser for en. Det er man sq selv ansvarlig for IMO. (Det samme gælder for mænd i øvrigt - de må også selv lære at sætte deres egne grænser - kvinder gør det ikke for dem)



Så mænd er nogle manipulerende svin der skider på andres følelser, så længe de kan få noget fisse?

Altså jeg betvivler ikke at de findes, og Puffis historie beviser jo at det passer. Men hvis man så ofte løber ind i den slags mænd at det er sådan man bedømmer alle mænd, så vil jeg forslå at man ændre taktik i forhold til hvilke mænd man vælger at ses med, og skifter sin omgangskreds ud.

Selvfølgelig skal man passe på sig selv, men det er nu engang nogen gange svært at gennemskue det nogen vælger at lyve overfor en.


Øh....jeg ved ikke om den var til mig?

Hvis den var, så forsvarer faktisk mænd, og skriver, jeg kan så ganske udmærket forstå, at mænd bliver forvirrede over kvinders mixede signaler, og at de tager chancen hvis sex byder sig, uanset hvad der er sagt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:21

Elvispop skrev:Man kan vel ikke sikre sig mod engangsknald.
Uanset om første knald finder sted på første eller syvende date.

Så et twist den til at nogen selv er skyld i engangsknald, fordi de knalder på første date, er jo fuldstændig sort snak.


Er sådan set helt enig med dig.

Men hvis man ved, man ikke vil det, så ved man jo, at risikoen for det er der. Og så må man lære at styre sine egne handlinger og tage andvar for sig selv, hvis man ved, det er noget man bliver ked af at opleve.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:23

Uha, nogen skulle da nødig komme og påpege, at kvinder rent faktisk også har et ansvar for deres egne handlinger.

Fydaføjda.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Singletråden

Indlægaf Elvispop » 15. maj 2016, 14:35

IrmaPigen skrev:
Elvispop skrev:Man kan vel ikke sikre sig mod engangsknald.
Uanset om første knald finder sted på første eller syvende date.

Så et twist den til at nogen selv er skyld i engangsknald, fordi de knalder på første date, er jo fuldstændig sort snak.


Er sådan set helt enig med dig.

Men hvis man ved, man ikke vil det, så ved man jo, at risikoen for det er der. Og så må man lære at styre sine egne handlinger og tage andvar for sig selv, hvis man ved, det er noget man bliver ked af at opleve.


Du er da formidabel til selvmodsigelse.
Uanset hvor meget man tager ansvar og styrer sine handlinger, er der da ingen garanti for at fyren ikke skrider, efter han har dyppet sablen.
2
Så tænd dog for helvede de baglygter
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:36

Ennovy skrev:
IrmaPigen skrev:
Purple Haze skrev:
IrmaPigen skrev:
Code71 skrev:
Her kunne man skrive en masse om at frænde er frænde værst. Jeg vil bare nøjes med at spørge om ikke du lige kunne ha stukket en finger i jorden og vente en uges tid med den overhaling der? :)


Om en uge befinder tråden sig et helt andet sted, og så er det ikke rigtig længere relevant.

Og tja, det er altså mit syn på sagen. Og jeg gider faktisk ikke beklage det.

Jeg kan faktisk godt forstå mænd bliver forvirrede. En kvinde har på forhånd sagt hun ikke gider engangssex, og lige så snart der kommer lidt vin og hygge på bordet, så viser det sig, at der alligevel at der er stemning for sex. Selvfølgelig tager han da chancen.

Overvej hvor mange gange mænd, der dyrker dating har hørt den der med at der altså ikke bliver noget sex. Og så bliver der det alligevel. Jeg kan da godt forstå en mand, så ikke tror på den længere, når han har oplevet den procedure de første tre-fire gange.

Hvis en kvinde ikke selv kan sætte sine grænser, hvem skal så? Der kommer da ingen og sætter ens grænser for en. Det er man sq selv ansvarlig for IMO. (Det samme gælder for mænd i øvrigt - de må også selv lære at sætte deres egne grænser - kvinder gør det ikke for dem)



Så mænd er nogle manipulerende svin der skider på andres følelser, så længe de kan få noget fisse?

Altså jeg betvivler ikke at de findes, og Puffis historie beviser jo at det passer. Men hvis man så ofte løber ind i den slags mænd at det er sådan man bedømmer alle mænd, så vil jeg forslå at man ændre taktik i forhold til hvilke mænd man vælger at ses med, og skifter sin omgangskreds ud.

Selvfølgelig skal man passe på sig selv, men det er nu engang nogen gange svært at gennemskue det nogen vælger at lyve overfor en.


Øh....jeg ved ikke om den var til mig?

Hvis den var, så forsvarer faktisk mænd, og skriver, jeg kan så ganske udmærket forstå, at mænd bliver forvirrede over kvinders mixede signaler, og at de tager chancen hvis sex byder sig, uanset hvad der er sagt.



Hvilket giver et billede af et ret nedladende syn på mænd. Men det passer vist meget godt med tonen i dine indlæg. Tænk at du ikke kan se at det at skrive i den tone som du gør er så respektløst i denne her situation - at du ikke beklager tonen er mig en gåde.


Kan du ikke forklare mig, hvorfor det er et nedladende syn på mænd, når jeg skriver at jeg godt kan forstå mænd kan blive forvirrede over kvinders miksede signaler.

For mig giver det nemlig ingen mening, at det skulle være nedladende.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:43

Elvispop skrev:
IrmaPigen skrev:
Elvispop skrev:Man kan vel ikke sikre sig mod engangsknald.
Uanset om første knald finder sted på første eller syvende date.

Så et twist den til at nogen selv er skyld i engangsknald, fordi de knalder på første date, er jo fuldstændig sort snak.


Er sådan set helt enig med dig.

Men hvis man ved, man ikke vil det, så ved man jo, at risikoen for det er der. Og så må man lære at styre sine egne handlinger og tage andvar for sig selv, hvis man ved, det er noget man bliver ked af at opleve.


Du er da formidabel til selvmodsigelse.
Uanset hvor meget man tager ansvar og styrer sine handlinger, er der da ingen garanti for at fyren ikke skrider, efter han har dyppet sablen.


Det synes jeg ikke. Man har relativ lidt kendskab til folk efter en date på få timer.

Jo længere tid der går jo bedre kendskab opnår man til modparten. Vi er enige om man ikke kan sikre sig. Men jo bedre man kender folk, jo færre gange tror jeg man vil opleve det. Men som jeg selv skriver, så er der jo ingen garantier. Men jeg tror på man kan skåne sig selv for nogle af episoderne ved at bruge lidt energi på at lære folk lidt at kende.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:45

Ennovy skrev:At opfatte mænd som løgnere der vil gøre hvad som helst for et knald er rent nedladende.


Ærlig talt, det er overhovedet ikke det jeg skriver. Læs hvad jeg skriver. Og lad være med at fortolke noget ind, jeg overhovedet ikke skriver.
Senest rettet af IrmaPigen 15. maj 2016, 14:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Singletråden

Indlægaf Purple Haze » 15. maj 2016, 14:45

Ennovy skrev:At opfatte mænd som løgnere der vil gøre hvad som helst for et knald er rent nedladende.


Og at man, hvis man som kvinde render ind i sådan en, og ikke kan gennemskue det, går i seng med manden, og bliver ked af at være blevet skidt på.

Så er man en tåbe der skal tage ansvar for sine handlinger, fordi man burde vide at mænd er sådan.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 15. maj 2016, 14:56

Jeg synes, det er lidt unfair, at IrmaPigen bliver sablet ned på den måde. Jeg er enig i, at hendes tone ikke var omsorgsfuld, og man godt kunne have med i tankerne, at Puffi er blevet såret, og at det sgu er synd for hende. Vi har alle prøvet at stå tilbage og føle os dumme, og det gør bare ondt.
Men jeg kan samtidig godt følge IrmaPigens pointe. Bare fordi man siger, man ikke er til engangsknald, så forpligter den anden part sig da ikke til, at det skal være mere end det? Begge parter er vel stadig på "legepladsen", hvor man ser hinanden an, og ja, så kan man tale om, hvad man gerne vil, men man kan jo ikke love den anden noget.
Når man har sex med en ret ny person, så vil der altid være en risiko for, at man ikke hører fra dem bagefter. Det gør dem ikke til mega svin, synes jeg, det er bare sådan, det er. Men selvfølgelig er jeg enig med størstedelen af jer i, at han godt kunne have ladet være med at dyrke sex med Puffi, hvis han allerede der havde en tanke om, at det ikke ville blive til noget. Det er nederen gjort, men desværre en risiko, som der altid er.

Men uanset hvad er jeg ked af, at du skulle blive såret og føle dig dum, Puffi. Det fortjener du i hvert fald ikke.
11
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 15. maj 2016, 15:10

Puffi, jeg kan godt forstå, du er ked af det og føler som du føler! :ae: Det er især ekstra nedern, fordi det er sket mere end en gang. Så begynder man at tænke "det er mig, den er gal med" - og det er det ikke! Jeg falder selv for idioterne, og lige meget hvor meget jeg analyserer det bagefter, så kan jeg ikke se et mønster i de her mænd. Du gør det bedste, du kan!

Ville det have været anderledes for dig, hvis han var blevet den nat? Hvis I havde snakket om det om morgenen? At det ikke skulle blive til mere?
Jeg tænker, at hvis man måske kan skille det lidt ad, så bliver det nemmere at bearbejde.

Han gik som en kujon (synes jeg altså!), er du vred over det? Er det berettiget at være vred over?
Han ved, at du ikke er til engangsknald - han går i seng med dig alligevel. Var han i momentet klar over, at han ikke ville ses igen? Måske ikke. Jeg har også gået i seng med en, hvor jeg morgenen efter ikke længere kunne se os fortsætte. Den tanke havde jeg ikke før sexen.

Måske skulle du eksperimentere - ikke med mændene, men med dig selv - med sex på første date. Hvordan du føler og agere efterfølgende :) For du kan ikke ændre deres tanker og adfærd, men du kan blive klogere på dig selv og handle anderledes, så det profiterer DIG bedst :)

Og så synes jeg du skal smutte ud og købe lidt is og en lækker flaske vin til dig selv. Du fortjener at bruge resten af dagen med hundene og føle dig dejlig :)
6
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 15. maj 2016, 15:27

malou_43 skrev:Puffi, jeg kan godt forstå, du er ked af det og føler som du føler! :ae: Det er især ekstra nedern, fordi det er sket mere end en gang. Så begynder man at tænke "det er mig, den er gal med" - og det er det ikke! Jeg falder selv for idioterne, og lige meget hvor meget jeg analyserer det bagefter, så kan jeg ikke se et mønster i de her mænd. Du gør det bedste, du kan!

Ville det have været anderledes for dig, hvis han var blevet den nat? Hvis I havde snakket om det om morgenen? At det ikke skulle blive til mere?
Jeg tænker, at hvis man måske kan skille det lidt ad, så bliver det nemmere at bearbejde.

Han gik som en kujon (synes jeg altså!), er du vred over det? Er det berettiget at være vred over?
Han ved, at du ikke er til engangsknald - han går i seng med dig alligevel. Var han i momentet klar over, at han ikke ville ses igen? Måske ikke. Jeg har også gået i seng med en, hvor jeg morgenen efter ikke længere kunne se os fortsætte. Den tanke havde jeg ikke før sexen.

Måske skulle du eksperimentere - ikke med mændene, men med dig selv - med sex på første date. Hvordan du føler og agere efterfølgende :) For du kan ikke ændre deres tanker og adfærd, men du kan blive klogere på dig selv og handle anderledes, så det profiterer DIG bedst :)

Og så synes jeg du skal smutte ud og købe lidt is og en lækker flaske vin til dig selv. Du fortjener at bruge resten af dagen med hundene og føle dig dejlig :)


Med ham den 28-årige var det mere ok, ham havde jeg luret. Det her kom ud af det blå. Altså, han kører kl. 2 om natten, wtf?

Og ja, det havde været meget anderledes hvis han var blevet - eller havde taget snakken og var kørt inden vi gik i seng. Det er hele listen-ud-delen, der virkelig rammer. Og at han ikke bare kunne sige det til mig. Det er jeg vred over. Og skuffet over.

Jeg er fuldt bevidst om at bare fordi vi knalder, er det ikke ensbetydende med at hverken han eller jeg kunne se en fremtid. Jeg mener bare, at han har vidst hvad min holdning var, han har vidst at i det øjeblik, vi knalder, ville jeg tro, at det var fordi der også fra hans side var mere. Plus at det jo gik helt forrygende, vi snakkede og flirtede og krammede og han snakkede selv om naturlighed i bare lige at give mig et kram (jeg er klar over, at jeg nok er blevet playet, han har sagt og gjort alle de rigtige ting og det kan man bare ikke altid lure), så jeg har jo hele vejen følt at der VAR noget - også fra hans side. På trods af alt det, har han alligevel valgt at knalde mig, bare fordi? Jeg ved det ikke.

Jeg har handlet til nachos, lige nu er jeg bare så træt, at jeg slet ikke kan overskue mad. Jeg har is i fryseren :-D Men tænker, jeg tager en rugbrødsmad og går tidligt i seng, skal op kl. 4 i morgen.




Og så tak til alle jer søde mennesker :kys: I er guld værd. Tak for støtten, virkelig!
8
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 15. maj 2016, 15:50

Viskelæder skrev:Jeg synes, det er lidt unfair, at IrmaPigen bliver sablet ned på den måde. Jeg er enig i, at hendes tone ikke var omsorgsfuld, og man godt kunne have med i tankerne, at Puffi er blevet såret, og at det sgu er synd for hende. Vi har alle prøvet at stå tilbage og føle os dumme, og det gør bare ondt.
Men jeg kan samtidig godt følge IrmaPigens pointe. Bare fordi man siger, man ikke er til engangsknald, så forpligter den anden part sig da ikke til, at det skal være mere end det? Begge parter er vel stadig på "legepladsen", hvor man ser hinanden an, og ja, så kan man tale om, hvad man gerne vil, men man kan jo ikke love den anden noget.
Når man har sex med en ret ny person, så vil der altid være en risiko for, at man ikke hører fra dem bagefter. Det gør dem ikke til mega svin, synes jeg, det er bare sådan, det er. Men selvfølgelig er jeg enig med størstedelen af jer i, at han godt kunne have ladet være med at dyrke sex med Puffi, hvis han allerede der havde en tanke om, at det ikke ville blive til noget. Det er nederen gjort, men desværre en risiko, som der altid er.

Men uanset hvad er jeg ked af, at du skulle blive såret og føle dig dum, Puffi. Det fortjener du i hvert fald ikke.


Er så enig, så det gør ondt helt ud i tånegle og hårrødder!

I øvrigt interessant som Irmapigens/Alias'/Justitias budskaber bliver langt mere spiselige tilsat din aldrig svigtende empati ...

Min undren over for Irma går på: Vil du have dine på visse måder konstruktive budskaber igennem (så kunne det snildt opnås med blot en smule indføling)? Eller er det vigtigere for dig at være "modig" nok til at optræde som en kælling over for folk og stædig nok til at holde fast på dette?

At formulere sig hensynsfuldt behøver jo ikke være det samme som ikke at give folk modspil. Tit kan man faktisk "slippe af sted" og trænge igennem med en hel del mere på den måde. Din tone, derimod, flytter opmærksomheden fra emnet til tonen. Ærgerligt. For både emnet, dig og os andre.
9
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"