Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. jul 2016, 17:31

Ok, jeg oplever det altså ikke som om at mænd spilder min tid, hvis jeg skriver en (1) besked til dem og de så ikke svarer.

Og hvis en mand med "Hej" i virkeligheden mener: "Hej, jeg skal bare lige se, om du rent faktisk gider svare mig, inden jeg lægger en my kræfter i at vise mig selv fra en god side og vise dig en smule interesse", så er jeg faktisk ikke så interesseret alligevel.
2
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. jul 2016, 17:33

klumphen skrev:
Ja, men grunden til at det overhovedet er nødvendigt først at finde ud af om den i den anden ende bare spilder ens tid, er jo netop fordi Tinder er fyldt med folk der ikke gider svare når man skriver.
Det er som i den virkelige verden, hvis nogen kommer hen og siger hej så siger man hej tilbage. Man giver ikke bare vedkommende elevatorblikket og vender sig væk hvis man ikke synes om det man ser. Det gør man bare ikke. Det er topmålet af dårlig opførsel.
Så hvis man har matchet med nogen på Tinder og vedkommende skriver hej, så skriver man simpelthen hej tilbage. Viser det sig så at vedkommende ikke har meget andet end et hej at byde på, så står det en frit for at sige det ikke var noget godt match alligevel.


Jeg prøver lige igen med citat :)

Ok, jeg oplever det altså ikke som om at mænd spilder min tid, hvis jeg skriver en (1) besked til dem og de så ikke svarer.

Og hvis en mand med "Hej" i virkeligheden mener: "Hej, jeg skal bare lige se, om du rent faktisk gider svare mig, inden jeg lægger en my kræfter i at vise mig selv fra en god side og vise dig en smule interesse", så er jeg faktisk ikke så interesseret alligevel.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 17. jul 2016, 17:48

Jeg er squ lidt mut.. Har brugt de sidste dage på at mærke efter og snakke med forskellige om ham her jeg ser. Jeg havde ellers lidt håbet at jeg ville få sommerfugle i maven igen, men nej. Jeg har måtte erkende at de ikke kommer :( Sådan noget lort. Har helt hovedpine af at tænke.

Nå, men jeg prøver at stykke en "afvisning" sammen. Det er altså lettere sagt end gjort, hvis den skal være "værdig".

Jeg har besluttet mig for at jeg skriver det til ham, i stedet for at ringe. Primært fordi det er vores kommunikationsform og fordi jeg selv ville finde det lidt overrumplende at få sådan et telefonopkald. På skrift kan han reagere som han vil og få tid til at fordøje det inden han evt. svarer. Selvom mange måske ser det som en kujon-agtig måde at afvise på.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Singletråden

Indlægaf NLeth » 17. jul 2016, 18:01

Juki skrev:Jeg er squ lidt mut.. Har brugt de sidste dage på at mærke efter og snakke med forskellige om ham her jeg ser. Jeg havde ellers lidt håbet at jeg ville få sommerfugle i maven igen, men nej. Jeg har måtte erkende at de ikke kommer :( Sådan noget lort. Har helt hovedpine af at tænke.

Nå, men jeg prøver at stykke en "afvisning" sammen. Det er altså lettere sagt end gjort, hvis den skal være "værdig".

Jeg har besluttet mig for at jeg skriver det til ham, i stedet for at ringe. Primært fordi det er vores kommunikationsform og fordi jeg selv ville finde det lidt overrumplende at få sådan et telefonopkald. På skrift kan han reagere som han vil og få tid til at fordøje det inden han evt. svarer. Selvom mange måske ser det som en kujon-agtig måde at afvise på.


Jeg synes ikke det er kujonagtigt, hvis det har været jeres primære kommunikationskilde. Faktisk ville jeg også foretrække en besked fremfor et opkald, hvis vi stadig var på ser hinanden an-stadiet (og dermed ikke der hvor man "skylder" hinanden en snak face to face). Som du skriver ville et opkald (kunne) blive akavet og være anledning til at man måske ikke fik reageret som ønsket i situationen.

Øv med de fraværende 'fugle. :ae:
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 17. jul 2016, 18:05

NLeth skrev:
Juki skrev:Jeg er squ lidt mut.. Har brugt de sidste dage på at mærke efter og snakke med forskellige om ham her jeg ser. Jeg havde ellers lidt håbet at jeg ville få sommerfugle i maven igen, men nej. Jeg har måtte erkende at de ikke kommer :( Sådan noget lort. Har helt hovedpine af at tænke.

Nå, men jeg prøver at stykke en "afvisning" sammen. Det er altså lettere sagt end gjort, hvis den skal være "værdig".

Jeg har besluttet mig for at jeg skriver det til ham, i stedet for at ringe. Primært fordi det er vores kommunikationsform og fordi jeg selv ville finde det lidt overrumplende at få sådan et telefonopkald. På skrift kan han reagere som han vil og få tid til at fordøje det inden han evt. svarer. Selvom mange måske ser det som en kujon-agtig måde at afvise på.


Jeg synes ikke det er kujonagtigt, hvis det har været jeres primære kommunikationskilde. Faktisk ville jeg også foretrække en besked fremfor et opkald, hvis vi stadig var på ser hinanden an-stadiet (og dermed ikke der hvor man "skylder" hinanden en snak face to face). Som du skriver ville et opkald (kunne) blive akavet og være anledning til at man måske ikke fik reageret som ønsket i situationen.

Øv med de fraværende 'fugle. :ae:

Tak :kys:

Puha, nu har jeg sendt ham en besked og en sms om at jeg har sendt ham en mail. Har det af lort til :rulle:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 17. jul 2016, 18:10

Planten skrev:
Wunder8 skrev:
Planten skrev:
JessicaD skrev:
Wunder8 skrev:Det dér med at lukke døre, er I gode til det? Jeg lukkede jo én forleden, da jeg afviste den søde semi-douche, der pludselig dukkede op i mit liv igen efter tre måneder uden kontakt. Nu er næste skridt at lukke den dør, der hedder ham, jeg ser p.t. Fordi jeg godt ved, at det aldrig vil udvikle sig til mere. Jeg har en besked liggende i mine kladder, som jeg synes er blevet ret god, og nu venter jeg på det rigtige tidspunkt at sende den, fordi jeg gerne vil være nogenlunde sikker på, at han ikke er ude med sine venner eller lign. Det føles både trist, men også rigtigt, for hvor kan det bare være rart med en mental hovedrengøring.


Haha min ene veninde mener, at jeg er alt for god til det. :D Jeg kan bare bedst lide, at tingene er afklarede. Hun derimod har det fint med at have et par fyre, som hun lige ses med i ny og næ og knalder. Jeg er nok mere "all in or all out"-typen. Jeg kan da godt fortryde det ind i mellem, hvis jeg lige savner en sød mand for en aften, men ej - det bliver oftest bare noget rod. Jeg bruger alt for meget tid på at tænke over det, hvis der er en dør åben. Eller ja - det kan jeg selvfølgelig ikke vide, når jeg aldrig har haft en åben i længere tid af gangen, men det er min fornemmelse. Hvis der ikke var nogen følelser i klemme, så kunne det nok være meget fint. Omvendt ville jeg med stor sandsynlighed også miste lysten til ham hen af vejen, hvis alle følelser var væk, og det kun var venskabeligt.

Jeg har det nok lidt som JessicaD. Jeg er vist generelt alt for god (og hurtig ifølge flere veninder) til at lukke ting. Jeg kan godt lide ryddelighed :D

Men wunder, skriver I meget sammen?


Jamen, jeg er et ordensmenneske i alle aspekter af mit liv, så ergo også i forhold til dating ;)

Til dit spørgsmål: Ja, vi skriver generelt meget sammen. I hvert fald meget mere, end jeg har gjort med andre dates. Han er lidt en textrovert type på den måde, at han kommunikerer markant bedre på skrift end mundtligt, dvs. når vi snakker mere seriøse ting såsom følelser. Derfor valgte jeg også at sende en besked. Han har også selv sagt (= skrevet) nogle mere seriøse ting over besked frem for face to face, så det virkede mest oplagt.

I øvrigt, så er det netop vores ret høje niveau af kontakt, der gør, at jeg har behov for at lukke den rigtigt. Hvis nu vi bare havde set hinanden, men vi taler et rimeligt højt niveau af Messenger og Snapchat. Derfor ville jeg have det ret underligt med bare at lade det løbe ud i sandet...

Det forstår jeg så godt. Jeg ville selv have det på samme måde.


Jeg har sendt den nu. Han har set den, men ikke svaret. Kan faktisk godt have mine tvivl om, hvorvidt jeg overhovedet får et svar. Jeg kunne godt forestille mig, hans stolthed har fået et knæk. Æhj, sådan noget er sgu bare altid nedtur :mellow:
0
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Singletråden

Indlægaf d.d84 » 17. jul 2016, 18:11

Jeg prøvede lige at installere tinder. Bare for at se hvad det nu var.
Hold da op der er mange på :genert:
Jeg har nu slettet profilen igen, for jeg er slet ikke datingklar og nåede allerede at matche med en del og nogen skrev, men altså når jeg engang opretter mig igen, kommer de allesammen så frem igen, både dem jeg har swipet den ene og anden vej? ( hvis de selvfølgelig stadig er på)
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. jul 2016, 18:16

Wunder - det er træls, ikke at få svar. Måske skal han bare lige tænke lidt over det.
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 17. jul 2016, 18:17

Juki skrev:Jeg er squ lidt mut.. Har brugt de sidste dage på at mærke efter og snakke med forskellige om ham her jeg ser. Jeg havde ellers lidt håbet at jeg ville få sommerfugle i maven igen, men nej. Jeg har måtte erkende at de ikke kommer :( Sådan noget lort. Har helt hovedpine af at tænke.

Nå, men jeg prøver at stykke en "afvisning" sammen. Det er altså lettere sagt end gjort, hvis den skal være "værdig".

Jeg har besluttet mig for at jeg skriver det til ham, i stedet for at ringe. Primært fordi det er vores kommunikationsform og fordi jeg selv ville finde det lidt overrumplende at få sådan et telefonopkald. På skrift kan han reagere som han vil og få tid til at fordøje det inden han evt. svarer. Selvom mange måske ser det som en kujon-agtig måde at afvise på.


Jeg synes slet ikke, det er kujonagtigt at sende en besked. Medmindre man er kærester, så synes jeg faktisk, at face to face-udmeldingen ofte er overvurderet. Altså, ideen om, at man SKAL ringe eller mødes for at overlevere beskeden, ellers er det ikke rigtigt.

For mig er det et lidt forældet princip fra dengang, skriftlig kommunikation var begrænset til e-mails og korte sms'er. Men i dag kommunikerer mennesker jo langt mere avanceret end tidligere og har et hav af forskellige skriftlige og visuelle kommunikationskanaler. Anyways, nu skulle det ikke være en afhandling om dét :D Men hvis I har haft meget skriftlig kontakt, og du ved, at han er komfortabel med det, så er det helt fint at afslutte det skriftligt - synes jeg.

Personligt synes jeg også, at man ofte kan udtrykke sine tanker og overvejelser mere præcist på skrift og derved levere budskabet mere klart. Man giver også den anden noget tid til at tænke over et svar.

At være en kujon handler for mig om at ghoste folk, give vage udmeldinger eller lyve.
4
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 17. jul 2016, 18:21

Planten skrev:Wunder - det er træls, ikke at få svar. Måske skal han bare lige tænke lidt over det.


Ja, det ville jeg også synes, var ret fesent. Men det er jo hans call. Det giver god mening, at han lige skal tænke over det.

I øvrigt var det ikke en "vi skal aldrig ses mere"-besked, men en besked, hvor jeg skriver, at jeg ikke kan se det udvikle sig, da min behov ikke bliver dækket i det forhold vi har p.t., og at jeg ser os som lidt for forskellige. Men at jeg virkeligt godt kan lide ham og derfor er usikker på, om vi skal droppe kontakten helt. Kort sagt.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 17. jul 2016, 18:46

Wunder8 skrev:
Juki skrev:Jeg er squ lidt mut.. Har brugt de sidste dage på at mærke efter og snakke med forskellige om ham her jeg ser. Jeg havde ellers lidt håbet at jeg ville få sommerfugle i maven igen, men nej. Jeg har måtte erkende at de ikke kommer :( Sådan noget lort. Har helt hovedpine af at tænke.

Nå, men jeg prøver at stykke en "afvisning" sammen. Det er altså lettere sagt end gjort, hvis den skal være "værdig".

Jeg har besluttet mig for at jeg skriver det til ham, i stedet for at ringe. Primært fordi det er vores kommunikationsform og fordi jeg selv ville finde det lidt overrumplende at få sådan et telefonopkald. På skrift kan han reagere som han vil og få tid til at fordøje det inden han evt. svarer. Selvom mange måske ser det som en kujon-agtig måde at afvise på.


Jeg synes slet ikke, det er kujonagtigt at sende en besked. Medmindre man er kærester, så synes jeg faktisk, at face to face-udmeldingen ofte er overvurderet. Altså, ideen om, at man SKAL ringe eller mødes for at overlevere beskeden, ellers er det ikke rigtigt.

For mig er det et lidt forældet princip fra dengang, skriftlig kommunikation var begrænset til e-mails og korte sms'er. Men i dag kommunikerer mennesker jo langt mere avanceret end tidligere og har et hav af forskellige skriftlige og visuelle kommunikationskanaler. Anyways, nu skulle det ikke være en afhandling om dét :D Men hvis I har haft meget skriftlig kontakt, og du ved, at han er komfortabel med det, så er det helt fint at afslutte det skriftligt - synes jeg.

Personligt synes jeg også, at man ofte kan udtrykke sine tanker og overvejelser mere præcist på skrift og derved levere budskabet mere klart. Man giver også den anden noget tid til at tænke over et svar.

At være en kujon handler for mig om at ghoste folk, give vage udmeldinger eller lyve.

Tak :kys:

Jeg kan se han har set beskeden nu :panik:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3241

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 17. jul 2016, 19:03

Lys skrev:Jeg prøver lige igen med citat :)

Ok, jeg oplever det altså ikke som om at mænd spilder min tid, hvis jeg skriver en (1) besked til dem og de så ikke svarer.

Og hvis en mand med "Hej" i virkeligheden mener: "Hej, jeg skal bare lige se, om du rent faktisk gider svare mig, inden jeg lægger en my kræfter i at vise mig selv fra en god side og vise dig en smule interesse", så er jeg faktisk ikke så interesseret alligevel.

Jeg synes bestemt det er spild af min tid hvis en kvinde har matchet med mig, og hun så ikke engang kan nedværdige sig til at besvare et hej, fordi hun synes hun er hævet over almindelig pli. Jeg vil faktisk helst være fri for kvinder med den slags prinsessenykker. Hvis jeg skal være helt ærlig.
6
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. jul 2016, 19:13

d.d84 skrev:Jeg prøvede lige at installere tinder. Bare for at se hvad det nu var.
Hold da op der er mange på :genert:
Jeg har nu slettet profilen igen, for jeg er slet ikke datingklar og nåede allerede at matche med en del og nogen skrev, men altså når jeg engang opretter mig igen, kommer de allesammen så frem igen, både dem jeg har swipet den ene og anden vej? ( hvis de selvfølgelig stadig er på)

Du slettede din profil og ikke bare appen? Hvis du slettede profilen, så starter du fra scratch. Slettede du appen ser du ud som om du stadig er der, og dine matches er der, når du logger på igen. Med mindre de har slettet dig som match :)
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. jul 2016, 19:19

klumphen skrev:
Lys skrev:Jeg prøver lige igen med citat :)

Ok, jeg oplever det altså ikke som om at mænd spilder min tid, hvis jeg skriver en (1) besked til dem og de så ikke svarer.

Og hvis en mand med "Hej" i virkeligheden mener: "Hej, jeg skal bare lige se, om du rent faktisk gider svare mig, inden jeg lægger en my kræfter i at vise mig selv fra en god side og vise dig en smule interesse", så er jeg faktisk ikke så interesseret alligevel.

Jeg synes bestemt det er spild af min tid hvis en kvinde har matchet med mig, og hun så ikke engang kan nedværdige sig til at besvare et hej, fordi hun synes hun er hævet over almindelig pli. Jeg vil faktisk helst være fri for kvinder med den slags prinsessenykker. Hvis jeg skal være helt ærlig.


Så du insisterer på at agere uhøfligt, fordi du oplever at nogle kvinder agerer uhøfligt i henhold til dine moralbegreber?

Anyway, så er vi vel tilbage ved, at vi alle må opføre os i datingverdenen i henhold til egen moral og værdier og så matcher vi forhåbentlig med en, der har samme værdisæt. Alle de andre er jo ligegyldige (i denne kontekst).
3
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. jul 2016, 19:20

Rikke skrev:Hold fast, jeg kan godt forstå at mænd synes kvinder er svære at have med at gøre...


Oplever du at mænd er så meget nemmere?
1

Tilbage til "Forhold og sex"