Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
LaScrooge
Kort karma: 707
Likede indlæg: 6796

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 24. jun 2018, 09:17

Venus222 skrev:
LaScrooge skrev:Min ekskæreste havde jo en nedsmeltning for nogle uger siden som medførte, at han lagde afstand til nogle fælles venner fordi han ikke syntes de viste ham hensyn, når de tog et sted hen med mig hvor han plejer at komme. En bar, som han dramatisk omtalte som sit "sidste fristed" i en verden åbenbart gennemsyret af mig. Han har den paranoide forestilling at jeg "opsøger" og "kontakter" ham, selvom vi ikke har været i direkte kontakt i flere uger og da var det fordi han sendte mig en besked som jeg svarede på. Jeg kan forstå at han blandt andet tror at jeg signalerer ham når jeg trykker "interesseret" på begivenheder på Facebook, liker indlæg skrevet af venner etc. Han er derudover (igen) nået til en analyse af situationen som handler om, at jeg er manipulerende og har manipuleret ham i al den tid vi har været sammen og at det er derfor han har det dårligt med sig selv og svært ved sit liv.

Det gør to ting ved mig. Det bekymrer mig, at han er paranoid og at den paranoia åbenbart ikke er forbigående, som jeg troede at den ville være. Det er et tegn på, at der er noget alvorligt galt, når han på dén måde kan forvrænge virkeligheden og holde fast i det virkelighedsbillede uden at evne at se sig selv i det.
Og så gør det mig vred og ked af det, at hans billede af mig er sådan. At jeg er en manipulerende psykopat hvis eneste mål har været at skade ham, og at han udbreder sig om dét til folk omkring sig. Vores fælles venner ved godt at det ikke er sandt, men dem der ikke har mødt mig kan jo godt forledes til at tro på det. Han bagvasker mig jo reelt set.
Jeg ville ønske jeg kunne gøre noget ved det, men givet at han er strandet i en forestilling om mig, som en med skjulte, uærlige og manipulerede motiver vil alt jeg eventuelt sige og gør tolkes af ham indenfor dén ramme. Siger jeg noget venligt er det for at manipulere ham til noget han ikke kan gennemskue hvad er, og så videre. Så jeg kan reelt ikke gøre noget som helst, ud over at vente og håbe at han kommer sig på et tidspunkt. Det er dybt ubehageligt.

Ej, men det lyder jo behandlingskrævende, og dybt ubehageligt for dig. :(
Er i stadig venner på FB, siden han kan se når du liker noget mm.?

Nej, han fjernede mig som ven for en måneds tid siden og det var det vores sidste kontakt angik. Han skrev at han fjernede mig fordi han savnede mig og det gjorde ondt at se mig derinde, ikke fordi han var vred på mig. Jeg svarede at jeg godt kunne forstå det og at det var nemmere sådan. Indtil da havde jeg selv bare skjult ham så jeg ikke så hans aktivitet og undlod at kigge på hans profil. Vi er begge i nogle Facebook-grupper og det er dér han ser det. Vi har fx i vennekredsen en for koncert- og biografanbefalinger, hvor vi informerer hinanden om koncerter og arrangerer at tage afsted sammen. Og en hvor man poster åndssvage billeder og memes. Der er over 50 medlemmer i hver. Derudover liker og kommenterer jeg på venners billeder og opslag, hvis jeg har lyst og noget at sige. Intet af det er rettet mod ham og min aktivitet er den samme som den altid har været. Jeg er fx en af dem som oftest poster om koncerter, også bare til info uden at jeg selv skal med, fordi jeg tager til mange og holder øje med hvad der kommer. Og sådan har det altid været, også mens vi var sammen. Jeg er ikke mere aktiv end før. Han tolker bare min aktivitet som intentionel og rettet mod ham.
0
Lys
Kort karma: 221
Likede indlæg: 3009

Indlægaf Lys » 24. jun 2018, 09:19

Lalana skrev:
Lys skrev:
Rikke skrev:
Lalana skrev:
Rikke skrev:For fanden altså... Underbo vil jo være pænt praktisk ift mange ting. Underbo er satme også upraktisk!!

Men han kysser himmelsk :genert:

Skønt!! Det var ikke dig der havde ham der underboen, som skrev en seddel om at han synes du var sød mens han stadig selv var i et forhold/måske midt i et breakup?? Det ville ellers være en god historie ;)

Haha nej, det var ikke mig :lol:

Men del gerne dine underbo-erfaringer. Min underbo er virkelig pæn (og antageligt single) :lol:

Jeg løb praktisk talt ind i min nabo i mørket igår aftes da vi begge kom hjem, han er også pæn... muligvis ikke single og MEGET ung... jeg ved aldrig helt hvornår ung er FOR ung :lol:

Der er jo altid reglen om halvdelen af din egen alder + 7 år :lol:
1
AstaPasta
Kort karma: 7
Likede indlæg: 573

Indlægaf AstaPasta » 24. jun 2018, 09:21

LaScrooge skrev:Nej, han fjernede mig som ven for en måneds tid siden og det var det vores sidste kontakt angik. Han skrev at han fjernede mig fordi han savnede mig og det gjorde ondt at se mig derinde, ikke fordi han var vred på mig. Jeg svarede at jeg godt kunne forstå det og at det var nemmere sådan. Indtil da havde jeg selv bare skjult ham så jeg ikke så hans aktivitet og undlod at kigge på hans profil. Vi er begge i nogle Facebook-grupper og det er dér han ser det. Vi har fx i vennekredsen en for koncert- og biografanbefalinger, hvor vi informerer hinanden om koncerter og arrangerer at tage afsted sammen. Og en hvor man poster åndssvage billeder og memes. Der er over 50 medlemmer i hver. Derudover liker og kommenterer jeg på venners billeder og opslag, hvis jeg har lyst og noget at sige. Intet af det er rettet mod ham og min aktivitet er den samme som den altid har været. Jeg er fx en af dem som oftest poster om koncerter, også bare til info uden at jeg selv skal med, fordi jeg tager til mange og holder øje med hvad der kommer. Og sådan har det altid været, også mens vi var sammen. Jeg er ikke mere aktiv end før. Han tolker bare min aktivitet som intentionel og rettet mod ham.

Er det de fælles venner, der fortæller dig om hans reaktion? Kan du bede dem om at lade være, det gavner jo intet?
Eller er det ham selv, der kontakter dig?
3
Aragorn
Kort karma: 284
Likede indlæg: 3167

Indlægaf Aragorn » 24. jun 2018, 09:23

Krølle skrev:For øvrigt tænker jeg, at mænd er blevet højere gennem tiden, så i min aldersgruppe taler vi næppe om at afskære 50% på højde alene.

I det hele taget afskærer jeg nok mig selv fra markant flere via alderspræferencee. Det får mig ikke til st tænke, at en kæreste på 20 eller 60 ville være the shit.

Det var også blot et tørt forsøg på at være morsom. Jeg mener gennemsnitshøjden for mænd i 1860 var 160 cm, så det går da den rigtige vej :-)
0
The best gift we can be given is to see ourselves the way other people see us.
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 345
Likede indlæg: 3102

Indlægaf Marioneta » 24. jun 2018, 09:23

Måske du skulle overveje at blokere ham, LaScrooge? Jeg ved godt, at han har nogle gode sider og at I har fælles venner, men lige nu viser han dig en meget ubehagelig side af sig selv, som du bør beskytte dig selv imod. Jeres fælles venner kender jo heldigvis sandheden og hvis han bagvasker dig ved at sige de ting om facebook, så tænker jeg, at de folk, som ikke kender dig, også kan gennemskue, at han er paranoid.

Lige meget hvad du gør, så er det manipulerende i hans øjne. Ved at blokere ham kan han slet ikke se din aktivitet på facebook. Synes du om en fælles vens billede, så vises dit navn ikke på hans skærm og så føler han sig ikke ramt. En blokering er også for hans skyld, selvom han selvfølgelig nok ikke vil synes det i første omgang.
2
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 24. jun 2018, 09:24

Lalana skrev:
LaScrooge skrev:Min ekskæreste havde jo en nedsmeltning for nogle uger siden som medførte, at han lagde afstand til nogle fælles venner fordi han ikke syntes de viste ham hensyn, når de tog et sted hen med mig hvor han plejer at komme. En bar, som han dramatisk omtalte som sit "sidste fristed" i en verden åbenbart gennemsyret af mig. Han har den paranoide forestilling at jeg "opsøger" og "kontakter" ham, selvom vi ikke har været i direkte kontakt i flere uger og da var det fordi han sendte mig en besked som jeg svarede på. Jeg kan forstå at han blandt andet tror at jeg signalerer ham når jeg trykker "interesseret" på begivenheder på Facebook, liker indlæg skrevet af venner etc. Han er derudover (igen) nået til en analyse af situationen som handler om, at jeg er manipulerende og har manipuleret ham i al den tid vi har været sammen og at det er derfor han har det dårligt med sig selv og svært ved sit liv.

Det gør to ting ved mig. Det bekymrer mig, at han er paranoid og at den paranoia åbenbart ikke er forbigående, som jeg troede at den ville være. Det er et tegn på, at der er noget alvorligt galt, når han på dén måde kan forvrænge virkeligheden og holde fast i det virkelighedsbillede uden at evne at se sig selv i det.
Og så gør det mig vred og ked af det, at hans billede af mig er sådan. At jeg er en manipulerende psykopat hvis eneste mål har været at skade ham, og at han udbreder sig om dét til folk omkring sig. Vores fælles venner ved godt at det ikke er sandt, men dem der ikke har mødt mig kan jo godt forledes til at tro på det. Han bagvasker mig jo reelt set.
Jeg ville ønske jeg kunne gøre noget ved det, men givet at han er strandet i en forestilling om mig, som en med skjulte, uærlige og manipulerede motiver vil alt jeg eventuelt sige og gør tolkes af ham indenfor dén ramme. Siger jeg noget venligt er det for at manipulere ham til noget han ikke kan gennemskue hvad er, og så videre. Så jeg kan reelt ikke gøre noget som helst, ud over at vente og håbe at han kommer sig på et tidspunkt. Det er dybt ubehageligt.

Ej, det der lyder ikke godt. Jeg har svært ved at vurdere om han bare er virkelig ked af det eller om han faktisk er på grænsen til at være syg og måske har brug for noget hjælp? Håber du er ok, måske i ikke skal være facebookvenner tænker jeg..

Vi er ikke Facebookvenner. Jeg kunne godt styre at have ham på fb, men slettede ham fra Snapchat og Instagram da jeg endte det, og fortalte ham om det dengang. Men han kunne ikke magte det, så han fjernede mig som ven for en måneds tid siden, hvilket er helt ok og forståeligt.

Jeg tror han grænser til noget småpsykotisk. Ikke nødvendigvis full blown eller varigt, men tvangstankebeslægtet og på en måde, hvor hans greb om virkeligheden ikke er fast. Hans fantasier om mig er vanvittige (det mener jeg ikke klinisk) og han kan ikke selv se det.
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1230
Likede indlæg: 9091

Indlægaf Krølle » 24. jun 2018, 09:24

Aragorn skrev:
Krølle skrev:For øvrigt tænker jeg, at mænd er blevet højere gennem tiden, så i min aldersgruppe taler vi næppe om at afskære 50% på højde alene.

I det hele taget afskærer jeg nok mig selv fra markant flere via alderspræferencee. Det får mig ikke til st tænke, at en kæreste på 20 eller 60 ville være the shit.

Det var også blot et tørt forsøg på at være morsom. Jeg mener gennemsnitshøjden for mænd i 1860 var 160 cm, så det går da den rigtige vej :-)

Amazonkvinder er åbenlyst ude af stand til at identificere humor ift spørgsmål om højde :-D
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 24. jun 2018, 09:38

AstaPasta skrev:
LaScrooge skrev:Nej, han fjernede mig som ven for en måneds tid siden og det var det vores sidste kontakt angik. Han skrev at han fjernede mig fordi han savnede mig og det gjorde ondt at se mig derinde, ikke fordi han var vred på mig. Jeg svarede at jeg godt kunne forstå det og at det var nemmere sådan. Indtil da havde jeg selv bare skjult ham så jeg ikke så hans aktivitet og undlod at kigge på hans profil. Vi er begge i nogle Facebook-grupper og det er dér han ser det. Vi har fx i vennekredsen en for koncert- og biografanbefalinger, hvor vi informerer hinanden om koncerter og arrangerer at tage afsted sammen. Og en hvor man poster åndssvage billeder og memes. Der er over 50 medlemmer i hver. Derudover liker og kommenterer jeg på venners billeder og opslag, hvis jeg har lyst og noget at sige. Intet af det er rettet mod ham og min aktivitet er den samme som den altid har været. Jeg er fx en af dem som oftest poster om koncerter, også bare til info uden at jeg selv skal med, fordi jeg tager til mange og holder øje med hvad der kommer. Og sådan har det altid været, også mens vi var sammen. Jeg er ikke mere aktiv end før. Han tolker bare min aktivitet som intentionel og rettet mod ham.

Er det de fælles venner, der fortæller dig om hans reaktion? Kan du bede dem om at lade være, det gavner jo intet?
Eller er det ham selv, der kontakter dig?

Min nære veninde er en af dem han lagde afstand til og jeg har talt med hende om det, fordi det er noget ret ubehageligt hun har oplevet med en person jeg tilfældigvis kender ud og ind. Hun og hendes kæreste, som også er min ven, modtog over flere dage nogle meget aggressive og vrede beskeder fra ham, hvilket jeg tilbød at vi kunne tale om, hvis hun ville. Det er jo en voldsom oplevelse og givet at jeg kender ham og selv har prøvet det, kan vi tale nuanceret om det. Jeg tager det ikke personligt, fordi jeg ved, at det ikke handler om mig, jeg er bare den bekvemme genstand for hans projektioner. Det kunne ligeså vel have været en anden. De skulle så mødes for at snakke inden de skal på Roskilde sammen og jeg spurgte om det gik godt. Det gjorde det ikke. Og sådan fik jeg indblik i hvordan han sidder fast i sine forestillinger.

Jeg føler ikke at det bremser min egen proces eller påvirker den negativt. Det bestyrker mig snarere i, at det er det helt rigtige. Og det er den bedste modgift mod savn og impulser i hans retning. Ikke at jeg har handlet på dem siden midten af april, jeg mener mine følelser, savn, længsel, begær, fantasier om at være romantisk med ham, minder der smerter fordi de er gode, den slags. Alle de ting er nemmere at acceptere ikke bliver til mere og derfor nemmere at rumme og forholde mig til, fordi jeg ved og bliver mindet om, at han er langt ude og vi ikke kan være sammen.
1
Modesty Blame
Kort karma: 147
Likede indlæg: 2059

Indlægaf Modesty Blame » 24. jun 2018, 09:41

Krølle skrev:
Aragorn skrev:

Amazonkvinder er åbenlyst ude af stand til at identificere humor ift spørgsmål om højde :-D

Jeg så et afsnit af Distrikt Hill Street i går, hvor en af de få kvinder, der får lov at tale i serien, skal finde en date til et bryllup. Hun er ret desperat for ikke at komme alene. Og hendes første spørgsmål er hver gang, hvor høj er du? Da hun så til sidst taler med en - og der er ikke så længe til brylluppet, siger hun "hvor høj er du?" han svarer i telefonen, og hun siger "Nåmen, har du ikke et par sko med cubanske hæle?"

Var det noget?

Billede
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 24. jun 2018, 09:46

DetSorteCirkus skrev:Scrooge, det lyder ekstremt ubehageligt og krænkende.
Husk at være opmærksom på, om grænsen til chikane overskrides.

Han chikanerer mig ikke. Vi har ingen kontakt. Det hele foregår i hans hoved (eller, det foregår jo også med mennesker han omgås, men jeg ved ikke konkret og jeg mærker ikke noget til det) og jeg ved generelt ikke hvad han laver, fordi jeg kun spørger meget overordnet til hvordan han har det og dét meget sjældent. Hvordan går det med ham? Han har det lidt svært for tiden. Okay. På den måde. Folk fortæller heller ikke af sig selv, de har forståelse for at det dels ikke vedkommer mig og heller ikke er informationer de skal give mig med mindre jeg spørger. Jeg spørger ikke detaljeret, dels fordi jeg ikke vil vide det og dels fordi jeg ikke vil sætte dem i en situation hvor de kommer til at opleve sig selv som en slags talerør mellem ham og mig. Det fungerer generelt rigtig fint.
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1230
Likede indlæg: 9091

Indlægaf Krølle » 24. jun 2018, 10:37

Modesty Blame skrev:
Krølle skrev:
Aragorn skrev:

Jeg så et afsnit af Distrikt Hill Street i går, hvor en af de få kvinder, der får lov at tale i serien, skal finde en date til et bryllup. Hun er ret desperat for ikke at komme alene. Og hendes første spørgsmål er hver gang, hvor høj er du? Da hun så til sidst taler med en - og der er ikke så længe til brylluppet, siger hun "hvor høj er du?" han svarer i telefonen, og hun siger "Nåmen, har du ikke et par sko med cubanske hæle?"

Var det noget?

Billede

Jeg tror egentlig, det fungerer bedre for mig at acceptere en evt gennemsnitlig højde end at skulle se på det der :lol:
0

Tilbage til "Forhold og sex"