Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 24. okt 2017, 07:04

Og tænker også de fleste har prøvet, af den ene eller anden grund, at give second chances til personer vi har været i en relation med. Det været sig venner, familie, kærester/dates etc. Selvom de på ingen måde har gjort sig fortjent til det.
Jeg gav da min spassernar af en ekskæreste en chance mere selvom han havde lavet et forsvindingsnummer, der både gjorde mig vred, bange og forvirret.
Det gik ikke - men jeg ved med mig selv, at jeg gjorde det der føltes rigtigt for mig, selvom resultatet måske ikke blev som ønsket..
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 24. okt 2017, 07:42

DenBlødeJyde skrev:Og tænker også de fleste har prøvet, af den ene eller anden grund, at give second chances til personer vi har været i en relation med. Det været sig venner, familie, kærester/dates etc. Selvom de på ingen måde har gjort sig fortjent til det.
Jeg gav da min spassernar af en ekskæreste en chance mere selvom han havde lavet et forsvindingsnummer, der både gjorde mig vred, bange og forvirret.
Det gik ikke - men jeg ved med mig selv, at jeg gjorde det der føltes rigtigt for mig, selvom resultatet måske ikke blev som ønsket..

Jeg er sådan set enig i. Det der gør det svært er at det tit kan være en hårdfin grænse i mellem en chance, og en chance for meget. Det synes jeg godt kan være ret svært at vurdere.
1
...
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1092
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2182

Re: Singletråden

Indlægaf mariannaa » 24. okt 2017, 08:29

Marioneta skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes kommentarerne om, at Marioneta udleverer er strenge. Alle herinde udleverer andre i detaljen, og ikke kun i denne tråd.

Derudover synes jeg, at mange af jer hæfter jer alt for voldsomt ved noget en tydeligvis forvirret person har sagt i - som Irma skriver det - "en kæmpe koger". Jeg forstår godt at det er noget, der rammer direkte ind i de flestes værste usikkerhed - at få at vide at man er utiltrækkende og at blive afvist på det ydre - men lige nu bliver han stillet til ansvar for 1 ud af vildt mange ting han sagde, som Marioneta ikke engang kunne høre og derfor heller ikke respondere på. Hvad var konteksten?

Han ævlede og sagde noget om ikke at være seksuelt tiltrukket. Han kan have ment tusind ting og ingen ved hvad - så vidt jeg husker kan han ikke engang selv redegøre for det dagen efter. I puster til Marionetas usikkerhed ved at mosle rundt i hvor forfærdeligt det er at være sammen med folk, der ikke tænder på jer. Men ingen af os ved at han ikke tænder på Marioneta. Det eneste fair i denne situation er at Marioneta spørger ham direkte og tager hans ord - ædru ord - for gode varer. Det er tarveligt og forfærdeligt at blive afskrevet på grund af ting, man ikke ved at man har sagt eller hvad man mente med, og som man kan have udtrykt helt forkert. Lad ham forklare! På samme måde, som vi synes, at ham der der blankt afviste FrauleinL fordi hun kaldte ham et forkert navn, burde give hende en chance, fortjener Marionetas ven det samme.

Og lad nu Marioneta arbejde på disse ting herinde. Det er sgu da det perfekte rum til det, og ingen af os ved hvem gutten er, og vi ved alle, at historien - og formidlingen af ham - kommer fra den ene side kun. Vi kan jo alle love os selv og Marioneta at vi, hvis vi nogensinde skulle møde ham, vil gøre det med et åbent sind, og så længe vi kan og vil det, vil de ting hun skriver jo ikke være altafgørende for hvordan vi opfatter ham.

I forhold til privatlivsaspektet, så udleverer vi alle folk herinde når vi taler om vores personlige oplevelser om det ene og det andet. Det gør vi også ude i det virkelige liv. Vi snakker om os selv og hinanden i ét væk. Sådan er det at være menneske. Det er et vilkår at blive diskuteret, beskrevet og endevendt. Man kan altid kun håbe at lytteren bevarer sin kritiske sans og åbne sind.

Marioneta, jeg synes du skal skrive om det hele, inklusive ham, så meget du har brug for. Du gør ikke noget forkert. Arbejd med dét her alt det du har brug for og orker. Og mød ham ansigt til ansigt og lyt til hvad det er han har at sige i stedet for at lade din frygt gro på baggrund af noget han måske overhovedet ikke mener på dén måde.


Jeg spurgte ham dagen efter og fik bekræftet at han virkelig har det sådan. Han har ikke lyst til være sammen med mig seksuelt lige nu, men det kan ændre sig. Han kom med uddybende forklaring om hvordan han har det for tiden, at han ikke har været sammen med nogen længe og han måske bare skal i gang igen. Sådan "det er ikke dig, der er noget galt med, det er mig". Han siger at der ikke er noget ved mig, som han ville ændre. Han tænker, at det sagtens kan komme med tiden.

Hans eks var i øvrigt også overvægtig (kan jeg se på billeder), dog ikke nær så meget som mig. Så det er ikke fordi der ikke har været overvægtige kvinder i hans liv, så tror ikke, at det er overvægten, selvom at det nok var det han hentydede til i sin brandert, fordi det var håndgribeligt at snakke om. Jeg forstår også bedre hvad han forsøgte at sige dengang, nemlig at jeg ikke var typen, man automatisk tænkte "wow" over og derfor skulle man nok lige lære mig at kende. Jeg kan godt huske hvad jeg tænkte om ham, da jeg så ham første gang og jeg havde det jo egentligt på samme måde. Jeg har så bare lært ham at kende nu og er åbenbart kommet længere i processen end ham.

Jeg tænker, at han er igennem en naturlig proces. En proces som os, der tager lidt tid at falde for en person, skal igennem. Især når personen ikke er mega lækker og der derfor ikke er en hurtig tiltrækning. Desværre er det blevet italesat meget pga hvad der skete i lørdags og derfor ved jeg mere om det end jeg burde og det har jeg det svært ved.


Jeg tænker at du har ret i at det ikke bare er overvægten.

Jeg er selv meget overvægtig, men min ( i øvrigt vildt flotte mand) tænder på det, da han er seksuelt tiltrukket af store kvinder. Hvad der derimod ikke tænder ham, var når han før i tiden, mødte en stor kvinde som han fandt interessant, men som gav udtryk for, at hun ikke kunne forstå hvad han så i hende. Jeg tænker at det er værd for dig at overveje, at du måske selv er med til at gøre, at du derfor kan virke uattraktiv for mænd. Prøv at flytte dit fokus fra din krop og over til hvordan du er som person fx. sød, tænker på andre, er en spænderne samtalepartner, i den stil.
6
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20845

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 24. okt 2017, 08:49

Ift. at tykke mennesker er sexede:
Jeg er veltrænet, meget slank og køn. Sådan en ideal-kvinde, vil nogen mene, ift. udseende. Det nævner jeg, fordi de andre indlæg over mig, også har lagt vægt på det ift. deres mænd.
Jeg tænder på tykke mænd. Det er så meget en ting, at mine venner kalder mig for en chubby-chaser. Jeg vil helst ikke have, at folk er for tykke, fordi jeg havde en kammerat, der døde af en blodprop grundet meget overvægt. Men når jeg skal se på, hvem der er lækker, så er det altså buttede til tykke fyre.
Jeg fantaserer seksuelt også primært om tykke mennesker, jeg synes de er flotte nøgne, de føles rigtig godt i mine hænder og på min krop, og de ser rigtig godt ud, når jeg som kvinde rider en mand og ser ned på hans krop, og skal sprede mine ben ekstra meget. :genert: Tykke kvinder har gerne mere røv og mere barm, det ser virkelig godt ud når de går. Jeg er heteroseksuel, men jeg har meget lyst til at røre ved tykke kvinder også. Det lader jeg selvfølgelig være med, men jeg finder tykke kvinder sexede, når de har sexet tøj på og make-up.

Det er lidt af en udfordring, fordi man - men især mænd - ligger under for en norm om, hvad man bør finde tiltrækkende. Jeg har læst en del om det, fordi emnet lige fangede mig. Det er klart nemmere for mig at være tiltrukket af tykke mennesker som kvinde - rigtig mange mænd oplever at blive shamet. Jeg bliver det mest, når jeg spørger efter joken, når min veninde tagger mig i en Jason Momoa gif på Facebook - fordi jeg ikke fangede, at det var ment som noget sexet, fordi han er veltrænet. Det er måske på grænsen til en fetish, det jeg har. Men jeg er SÅ meget ikke alene og efter at jeg begyndt at være meget åben omkring det, så er flere af mine venner fulgt trop --- hvilket ikke overrasker mig, da de altid er endt med tykke kærester, selvom de sad og brægede med, når andre fyre snakkede om slanke damer som værende det frække ideal. Bull-shit. :D Mange af mine venner er klart til store, bløde, dejlige damer.

Så udover alt det andet, Marionettas fyr bakser med, kan det også sagtens være en konflikt i ham, nu eller senere, at han tænder på en tyk kvinde. Det kan være svært at stå ved, især hvis man er yngre og mere påvirkelig af samfundets normer og vennernes forventninger. Fyren her har jo så en eks, der heller ikke var et fnug, så det kan sagtens være, at overvægt ikke er en dealbreaker for ham. Det må han jo så finde ud af, oven i alt det andet.


Jeg beklager, hvis dette indlæg er upassende. Jeg synes bare, det er så ærgerligt, når nogle mennesker vist ikke ved eller forstår, at selvom de ikke er det normdikterede ideal, så kan de være fucking lækre alligevel og det er ikke bare noget, jeg siger, for at være flink.
19
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Singletråden

Indlægaf Æble » 24. okt 2017, 09:04

^tilføjelse: og at ikke alle mennesker udelukkende tænder på "normdikteret ideal".

Der findes så mange mænd der godt kan lide kvinder med ekstra på sidebenene. At acceptere at man er uattraktiv for det andet køn er en falliterklæring. Man kan være brandlækker selvom man er "grim", det handler om attitude, charme, glimt i øjet, hygiejne og tøj/hår.

Jeg er fx gennemsnitlig i udseende og overvægtig, men brandlækker :-D
11
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Singletråden

Indlægaf JoyNips » 24. okt 2017, 10:26

Men altså... manden har barberet sit skæg af fordi Marioneta fortalte ham at hun synes det er pænest. Og han talte om at blive korthåret - fordi Marioneta synes det er pænest.
Så er det vel sådan set helt ok, at han også orienterer Marioneta om sin holdning til hendes udseende, når nu hun selv ikke er bleg for at dele sin holdning til hans...
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Singletråden

Indlægaf Petrix » 24. okt 2017, 10:33

JoyNips skrev:Men altså... manden har barberet sit skæg af fordi Marioneta fortalte ham at hun synes det er pænest. Og han talte om at blive korthåret - fordi Marioneta synes det er pænest.
Så er det vel sådan set helt ok, at han også orienterer Marioneta om sin holdning til hendes udseende, når nu hun selv ikke er bleg for at dele sin holdning til hans...


Han er også en mand, så han ved jo ikke bedre selv :lol:
0
27102021
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Singletråden

Indlægaf Venus222 » 24. okt 2017, 11:30

Nå men, nu tænker jeg at det er på tide at jeg officielt melder mig til denne tråd. Jeg har ret beset været single de sidste to måneder. Jeg flyttede fra min x 1. sep.
Jeg har det egentlig godt med min singlestatus, men jeg kan godt blive ramt af "åh nej, jeg finder aldrig en kæreste-panik". Men det tænker jeg er meget normalt, og egentlig har jeg heller ikke tænkt at jeg skal have en ny kæreste lige nu.

Jeg kunne dog ikke styre min nysgerrighed så jeg er faktisk både på tinder, happn og scor. :fløjt:
5
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 24. okt 2017, 11:45

LaScrooge skrev:Jeg synes kommentarerne om, at Marioneta udleverer er strenge. Alle herinde udleverer andre i detaljen, og ikke kun i denne tråd.

Jeg har overhovedet ikke skrevet det, for at være streng. Meget private beskeder blev ordret delt. Beskeder, som var tiltænkt marioneta, tænker jeg. Jeg forstår godt, at man kan have brug for at dele og få råd.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 24. okt 2017, 15:02

Marioneta skrev:
Ellin skrev:
JoyNips skrev:Men altså... manden har barberet sit skæg af fordi Marioneta fortalte ham at hun synes det er pænest. Og han talte om at blive korthåret - fordi Marioneta synes det er pænest.
Så er det vel sådan set helt ok, at han også orienterer Marioneta om sin holdning til hendes udseende, når nu hun selv ikke er bleg for at dele sin holdning til hans...


Der er forskel på at sige "generelt kan jeg bedst lide mænd uden skæg / med kort hår", hvilket på det tidspunkt vel var sagt til fyren som VEN, hvilket de vel primært var på det tidspunkt. Altså den del ser jeg som sådan ala small-talk.
Hvorimod mod date har sagt det han gjorde, direkte til/om Marioneta, EFTER de var gået længere end vennestadiet.
Kæmpe forskel, imo.


Det var dagen før vi var på brætspilscafe og han nævnte, at han overvejede at fjerne skægget. Han var i tvivl om han kom til at se for ung ud, det sagde jeg at jeg ikke mente og at jeg godt kunne lide mænd uden skæg, for så kunne man bedre se deres ansigt. Mere var der ikke i det. Han fjernede det så ugen efter og sendte billede til mig. Han har jo indrømmet, at det er halvt for min skyld, at han dropper skægget. I lørdags spurgte han også efter om jeg synes han skulle blive klippet korthåret. Da svarede jeg, at han skulle gøre, hvad han selv havde lyst til.


Jeg kan virkelig heller ikke se problemet i at kommentere på den slags når man bliver inddraget på den måde. Han luftede vel de ting fordi han gerne ville have dit syn på sagen :)
0
...
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Singletråden

Indlægaf JoyNips » 24. okt 2017, 15:15

Marioneta skrev:
Ellin skrev:
JoyNips skrev:Men altså... manden har barberet sit skæg af fordi Marioneta fortalte ham at hun synes det er pænest. Og han talte om at blive korthåret - fordi Marioneta synes det er pænest.
Så er det vel sådan set helt ok, at han også orienterer Marioneta om sin holdning til hendes udseende, når nu hun selv ikke er bleg for at dele sin holdning til hans...


Der er forskel på at sige "generelt kan jeg bedst lide mænd uden skæg / med kort hår", hvilket på det tidspunkt vel var sagt til fyren som VEN, hvilket de vel primært var på det tidspunkt. Altså den del ser jeg som sådan ala small-talk.
Hvorimod mod date har sagt det han gjorde, direkte til/om Marioneta, EFTER de var gået længere end vennestadiet.
Kæmpe forskel, imo.


Det var dagen før vi var på brætspilscafe og han nævnte, at han overvejede at fjerne skægget. Han var i tvivl om han kom til at se for ung ud, det sagde jeg at jeg ikke mente og at jeg godt kunne lide mænd uden skæg, for så kunne man bedre se deres ansigt. Mere var der ikke i det. Han fjernede det så ugen efter og sendte billede til mig. Han har jo indrømmet, at det er halvt for min skyld, at han dropper skægget. I lørdags spurgte han også efter om jeg synes han skulle blive klippet korthåret. Da svarede jeg, at han skulle gøre, hvad han selv havde lyst til.


Du siger til ham, at du foretrækker noget andet end den måde han ser ud på. Han lyder til også at være en usikker mand, der måske ikke ser sig selv som værende særlig attraktiv, så måske sårer det ham faktisk, ligesom det sårer dig når han udtrykker sig negativt om den måde, du ser ud på - også selvom han selv har opsøgt feedbacken (i håb om at få bekræftelse)? Og måske den sårethed bobler op til overfladen når alkoholen kommer indenbords.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12461

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 24. okt 2017, 15:33

Jeg synes du skal stoppe med at tolke på det. Det er tydeligvis ikke sund for dig.

Der er skrevet 30 sider om det i tråden efterhånden. Jeg tror ikke der kan koges mere suppe på det ben.
3
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Singletråden

Indlægaf Sool » 24. okt 2017, 15:44

IrmaPigen skrev:Jeg synes du skal stoppe med at tolke på det. Det er tydeligvis ikke sund for dig.

Der er skrevet 30 sider om det i tråden efterhånden. Jeg tror ikke der kan koges mere suppe på det ben.


Den eneste grund til at Marionetta skriver om det er jo fordi mange spørger ind til det. Det er jo på ingen måde fordi hun kaprer tråden eller holder enetale. Personligt kan jeg sige, at jeg tjekker ind flere gange om dagen for at se, om der er opdateringer fra hende, for jeg sidder virkelig med krydsede fingre og håber på det bedste.

Generelt synes jeg din tone i forhold til Marionettas situation er temmelig hård og ubehagelig hele vejen igennem. Jeg ved ikke, om det er din intention at lyde kold, hård og irritabel, men det er sådan jeg ret kontinuerligt opfatter dine bidrag i tråden.
36
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 24. okt 2017, 17:46

Nå men for lige at tale om noget andet end mænd... hvor er det dog bare skønt at være alene nogen gange..single eller ej.
Har taget dynen med ind på sofaen, absolut ro mens regnen trommer mod ruden... Ingen forventede jeg lavede mad, så jeg kunne spise præcis hvad jeg havde lyst til til aften, tage et langt bad og helt selv bestemme hvad jeg vil se i tv. Tænde stearinlys og ikke skulle forholde mig til andre end mig selv. Undtagen lige da min mor ringede og jeg valgte at tage en kort sludder med hende, hyggeligt.. men også dejligt at vende tilbage til min lille boble.

Klart det er dejligt at være to nogen gange, men jeg nyder altså også virkelig virkelig meget at være alene. Er det kun mig?
12
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10682

Re: Singletråden

Indlægaf Little_Woman » 24. okt 2017, 17:52

Lalana: slet ikke; jeg ELSKER det, langt fleste dage. Nu har jeg lige spist lækker mad, hører podcasts og lægger puslespil, mens det regner og rusker. Jeg savner intet som helst, lige nu - måske lige en kop te, som jeg laver mig en kop af om lidt.

Ovenpå en lang arbejdsdag, er det helt som det skal være!
5
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forhold og sex"