Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2020, 21:50

Viskelæder skrev:Jeg kan tilføje lidt til den dårlige stemning herinde, ikke at det kommer i nærheden af Aimas forfærdelige oplevelse.

Men jeg er i dag blevet dumpet af ham, som jeg har været vild med i 5 år, og som jeg endelig kyssede til nytår, og som har skrevet til mig nonstop siden, spurgt ind til mig, vist interesse og omsorg, flirtet, sendt kysseemojier, billeder fra sin rejse, talt om hvad vi skulle til forår, når han kommer hjem fra rejse.
Han svarede mig pludselig ikke i 4 dage, og så skrev jeg og spurgte, hvad det gik ud på, og så fik jeg en iskold besked med, at jeg ikke skal regne med, vi bliver til noget, når han kommer hjem, og at det er bedst, vi ikke har kontakt (det er ham, der har indledt 90% af alle vores samtaler).

Så. Jeg føler mig som en kæmpe idiot, røvrendt, ked af det og vred. Mest fordi han udlægger det (der var mere i beskeden), som om det er mig, der har været alt for meget og mega meget på, selvom det er lige præcis omvendt - det er ham, der har været meget på, taget initiativ, hvorimod jeg har tendens til at være tilbageholdende og lige se det an, før jeg tør overgive mig.
Derfor føler jeg heller ikke engang, at jeg kan svare noget som helst, fordi han virker til at have skabt en eller anden fantasiverden, hvor det er mig, der er skyld i det her. Det føles så ubehageligt at have et helt forkert mærkat på mig, og jeg kan i min sårethed blive optaget af, om det også er sådan, han kommer til at lægge historien ud i vores fælles vennegruppe.

Wow.


Ej, forhelvede Viske :ae:
Det er da også sært at han lige pludselig er så iskold, og bare vender det hele på hovedet.
Og det virker lidt som om han allerede er i forsvar inden han er blevet angrebet-agtigt. Altså, hvad sker der for det er så vigtigt at få gjort klart hvis skyld det er at han ikke vil mere - altså, jeg mener hvis du bare har spurgt ind og ikke været i angreb og sådan.

Jeg forstår godt du sidder tilbage med de følelser og jeg forstår også godt det betyder noget hvilken historie fælles venner får, når nu i overhovedet ikke er enige om hvordan det hele har forløbet. Det er jo ikke rart at risikere at blive fremstillet på en måde man ikke kan genkende. Jeg håber ikke at det når der til.
1
...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Singletråden

Indlægaf Aima » 28. jan 2020, 22:23

Viske, vores situationer minder meget om hinanden. Følelserne vi begge sider med ligenu, gør hvert fald. Jeg føler, i bogstaveligste forstand, med dig.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 29. jan 2020, 07:53

LadyFox skrev:
Ej, forhelvede Viske :ae:
Det er da også sært at han lige pludselig er så iskold, og bare vender det hele på hovedet.
Og det virker lidt som om han allerede er i forsvar inden han er blevet angrebet-agtigt. Altså, hvad sker der for det er så vigtigt at få gjort klart hvis skyld det er at han ikke vil mere - altså, jeg mener hvis du bare har spurgt ind og ikke været i angreb og sådan.

Jeg forstår godt du sidder tilbage med de følelser og jeg forstår også godt det betyder noget hvilken historie fælles venner får, når nu i overhovedet ikke er enige om hvordan det hele har forløbet. Det er jo ikke rart at risikere at blive fremstillet på en måde man ikke kan genkende. Jeg håber ikke at det når der til.


Ja, det er SÅ mærkeligt og så ubehageligt, hvordan han kunne vende på en tallerken. Og mit spørgsmål var bare, om når han ikke svarede i flere dage, det så skyldtes fordybelse i det, han nu lavede, eller om det skyldtes noget med mig. Så kom det der iskolde svar.

Har bare en kæmpe knude i maven i dag og er i sådan shut down-mode for at komme igennem dagen. Ork, jeg gider ikke se frem til lang tid med at være ked af det...
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 29. jan 2020, 07:54

Aima skrev:Viske, vores situationer minder meget om hinanden. Følelserne vi begge sider med ligenu, gør hvert fald. Jeg føler, i bogstaveligste forstand, med dig.


Tak, søde Aima. Virkelig. Tænk at du overhovedet bruger energi på at svare på mit indlæg. Jeg føler virkelig, virkelig også med dig.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 29. jan 2020, 08:42

Når man modtager beskeder af flirtende karakter. Dét er nu meget rart :lun:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Singletråden

Indlægaf Anilara » 29. jan 2020, 08:57

Man er aldrig en idiot, når man har troet på noget som på alle måder virkede oprigtigt. Så er det modparten som er idiot - særligt hvis vedkommende pludselig lader som der aldrig har været noget. Hvorfor fuck så foregive det?
Jeg tror det simpelthen er fordi de selv er forvirrede og svingende i egne følelser. Men desværre er det nok sjælendt man kan finde rationelle årsager bag.
12
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 29. jan 2020, 10:11

Lige så dejligt det er at se, at det med kærlighed virkelig lykkedes for nogen herinde.
Ligeså tragisk/skræmmende er det, at læse om hvordan nogle personer vælger at behandle dem, de skulle forestille at elske eller i hvertfald have en eller anden form for nær relation til.
Nok mest især fordi det virker som om at det kommer lidt ud af det blå.

Håber virkelig det bedste for jer, der har fået jeres hjerter knus :kram:
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 29. jan 2020, 17:10

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:
Ej, forhelvede Viske :ae:
Det er da også sært at han lige pludselig er så iskold, og bare vender det hele på hovedet.
Og det virker lidt som om han allerede er i forsvar inden han er blevet angrebet-agtigt. Altså, hvad sker der for det er så vigtigt at få gjort klart hvis skyld det er at han ikke vil mere - altså, jeg mener hvis du bare har spurgt ind og ikke været i angreb og sådan.

Jeg forstår godt du sidder tilbage med de følelser og jeg forstår også godt det betyder noget hvilken historie fælles venner får, når nu i overhovedet ikke er enige om hvordan det hele har forløbet. Det er jo ikke rart at risikere at blive fremstillet på en måde man ikke kan genkende. Jeg håber ikke at det når der til.


Ja, det er SÅ mærkeligt og så ubehageligt, hvordan han kunne vende på en tallerken. Og mit spørgsmål var bare, om når han ikke svarede i flere dage, det så skyldtes fordybelse i det, han nu lavede, eller om det skyldtes noget med mig. Så kom det der iskolde svar.

Har bare en kæmpe knude i maven i dag og er i sådan shut down-mode for at komme igennem dagen. Ork, jeg gider ikke se frem til lang tid med at være ked af det...


Det forstår jeg godt. Det er dels det med at i overhovedet ikke har samme billede af situationen og det at det virker som om han ikke prøver at passe på dine følelser i bruddet der gør at jeg synes det virker så urart at være i dine sko.
Bare det at han har så meget behov for at placere skyld i stedet for at prøve at have en konstruktiv dialog synes jeg er så vattet. Altså, det er jo ikke en kamp, men en ærgerlig situation hvor det ikke behøver være den ene der er forkert. Altså, det burde da være til at tale om, på en stille og rolig måde.
4
...
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6086

Re: Singletråden

Indlægaf Contrast » 29. jan 2020, 19:52

Så prøvede jeg lige en dansetime for unge i den by, jeg er flyttet til. Det er ofte lidt af en kamp for mig at dukke op til nye aftenting, da det er så uforpligtende og jeg derfor finder på alle mulige undskyldninger, da jeg jo ikke har "lovet" nogle at tage afsted... Men jeg gjorde det! Og det var sjovt, og nu har jeg en tilfreds følelse i kroppen. Yay me!
21
Inge Færch Schott
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Singletråden

Indlægaf OberstNasig » 30. jan 2020, 00:09

Jeg er lige kommet hjem efter en date. Og jeg er lidt beruset. Og jeg skal endda på arbejde imorgen, men jeg møder heldigvis sent, så jeg kommer højest tl at være lidt træt i betrækket.
Jeg har jo lagt dating på hylden i rimeligt lang tid, fordi jeg mistede lysten, men så var der ham her, som jeg har skrive med dagligt i en måneds tid og vi aftalte så at ses i aften. Normalt er mit udgangspunkt at det max skal vare et par timer, men hvis jeg hygger mig og det går godt, lader jeg gerne tiden gå. Det skete så her til aften, hvor vi efter 4,5 time måtte bryde op, fordi jeg jo skal på arbejde.
Men det gik godt. Normalt har jeg datet mænd, der er 3-4 år yngre end mig selv, men ham her er 9 år ældre end mig. Og det er egentlig forfriskende, men han er også ret ungdommelig og virkelig en snack. Normalt er jeg gået i en lang bue udenom dem med børn, men han har en søn. Nå, men altså, han har sagt at han gerne vil ses igen. Nu skal jeg lige summe lidt, men jeg vil også gerne se ham, hvis jeg mærker efter nu. Men jeg giver det lige lidt tid. Nu hvor jeg har besluttet mig for at starte i fertilitetsbehandling er jeg mere afslappet ift. dating, fordi jeg har en plan B, hvis jeg ikke finder manden i mit liv indenfor den deadline, jeg har givet mig selv.
5
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Singletråden

Indlægaf Aima » 30. jan 2020, 06:28

Min ekskæreste kommer i dag. Sidste gang vi sås, var torsdag morgen i sidste uge, hvor han var min kæreste.

Jeg har fyldt to flyttekasser til randen med de fleste af hans ting og pillet hans nøgler ud af mit nøglebundt.

Jeg skal til tandlæge og have fjernet to visdomstænder kl. 10, og det er planen han skal med, det aftalte vi lang tid før alt det her og det er rart nok.

Jeg har ikke været på arbejde siden lørdag. Jeg havde satset på, jeg godt kunne møde i går, men jeg måtte grædende ringe afbud. Jeg havde ikke sovet og hang knapt sammen. Mine chefer er heldigvis som et ekstra sæt forældre, så de er meget forstående.

Nu vil jeg i bad. Det er faktisk også første gang siden lørdag. Kæft et vrag, jeg er. Jeg glæder mig til i dag er overstået. Jeg har besluttet at opføre mig værdigt og pænt.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 30. jan 2020, 10:11

Aima skrev:Min ekskæreste kommer i dag. Sidste gang vi sås, var torsdag morgen i sidste uge, hvor han var min kæreste.

Jeg har fyldt to flyttekasser til randen med de fleste af hans ting og pillet hans nøgler ud af mit nøglebundt.

Jeg skal til tandlæge og have fjernet to visdomstænder kl. 10, og det er planen han skal med, det aftalte vi lang tid før alt det her og det er rart nok.

Jeg har ikke været på arbejde siden lørdag. Jeg havde satset på, jeg godt kunne møde i går, men jeg måtte grædende ringe afbud. Jeg havde ikke sovet og hang knapt sammen. Mine chefer er heldigvis som et ekstra sæt forældre, så de er meget forstående.

Nu vil jeg i bad. Det er faktisk også første gang siden lørdag. Kæft et vrag, jeg er. Jeg glæder mig til i dag er overstået. Jeg har besluttet at opføre mig værdigt og pænt.


Skønneste kvinde. Jeg tænker på dig - dette citat blev jeg opmærksom på, da en debattør sendte det til mig i en hård periode.

Han har ret, og det minder mig om dig. Så. I mangel af bedre ord på denne januar-dag: Det er til dig. Du er en af de mest imponerende kvinder, jeg har haft æren af at møde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 30. jan 2020, 10:17

Det er i øvrigt ikke i mangel af andre ord. Der er masser - faktisk nærmest for mange. Lige nu er det tiden, der mangler, men jeg vender tilbage; du fortjener om nogen at få at vide præcis hvor fantastisk du er, hvor stor respekt du fortjener, og hvor meget inspiration du gennem tiden har bidraget med.

Den korte udgave er “tak for dig”. This too shall pass, og indtil da er tråden her en sikker havn at støtte sig op af.
7
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Singletråden

Indlægaf Aima » 31. jan 2020, 04:02

Hvor er du dejlig, Krølle. Nu tuder jeg igen, men jeg tuder fandme hele tiden.

Det har været en af de vildeste dage i mit liv. Jeg er helt udmattet og har lige opdaget kl. snart er fire. Jeg har siddet to-tre timer og gloet ind i væggen.

Det gik så fint hos tandlægen, begge visdomstænder røg ud, jeg fik et enkelt sting i den ene side og jeg har mærket meget begrænset til det siden. Visdomstænderne gav mig btw. ingen problemer eller smerter, men de sad så klemt mod mine kindtænder, at de sled på dem og øgede risiko for huller, fordi det var umuligt at rense derinde.

Han kom en time før tandlægen, og havde taget to booster med til. Det var lige ved at få mig til at græde, fordi det var så repræsentativt for den mand han er. Han er engang kommet forbi mig, da jeg var til fucking frisør, med en booster, fordi han ved jeg elsker dem og skulle sidde i stolen i et par timer. Frisøren var sådan helt “kom han seriøst bare for at give dig den?!” Jep. Normalt.

Og nu udleverer jeg bare, han kan givetvis genkendes, for jeg er jo ikke helt anonym, men han er efter eget udsagn ligeglad med, hvem jeg fortæller hvad til. Hvadend der hjælper...

Jeg lagde ud med at kramme ham og sige, at jeg godt vidste, det her ikke var rart for nogen af os, men at jeg inderligt syntes, vi skulle gøre os umage, for at det ikke blev for grimt.

Og så fortalte jeg ham, at jeg var totalt lost over, hvad fanden der foregik i ham, at det skræmte mig, hvordan en mand jeg troede jeg kendte, kunne switche fra den ene yderlighed til den anden, at jeg elskede ham og bare gerne ville have den art forklaring der måtte findes. Sådan noget her sker ikke uden en årsag. Ikke på den måde.

Og jeg fortalte ham også, at jeg vidste alt. Som i virkelig alt (og det er rigtigt, rigtigt grimt), så han behøvede ikke bruge energi på flere løgne.

Og jeg ved alt. For de sandheder, han ikke havde balls til at fortælle mig, fik jeg selv trawlet op. Da det gik op for mig, han blev ved med at lyve og jeg ikke kunne få vished, gik jeg selv igang. Jeg vil ikke få i detaljer, men han har en gammel iPad liggende hos mig, han er selv lidt af et teknisk geni, så han havde såmænd sikret sig godt. Bare ikke godt nok, for jeg er også nogenlunde kvik, og det jeg ikke kan i forvejen, kan jeg oftest finde ud af, hvordan jeg lærer. Så; det tog mig hele tirsdag nat, men jeg kunne ikke sove alligevel, og nu er jeg autodidakt hacker. Den slags er stafbart, det ved jeg, men jeg var og er ligeglad. Jeg var desperat efter sandheden og uanset hvor meget jeg prøvde at få den, kørte han mig rundt i manegen. Jeg begyndte langsomt at blive skør, så jeg tog det valg, helt aktivt og bevidst og med fuldt overlæg.

Og så fik jeg tilgang til Messenger, mailkonti, Spotify, fotos og det lykkedes mig også at hive hans sms-samtaler ned.

Jeg fik stykket alt sammen nærmest til mindste detalje, og i korte træk: Han har ikke været et dumt svin altid, det blev han meget pludselig i sidste uge. Til gengæld, oh boy. Dét, han har haft gang i den sidste uge er nogle af de vildeste dickmoves jeg har set i mit liv. Der er for mange skøre detaljer til at jeg vil genfortælle dem nu.

Han så mildt sagt ret chokeret ud, da jeg roligt lagde iPad’en foran ham og slidede frem og tilbage i hans shitshow og afsluttede med at spørge pænt, om vi skulle prøve sandheden herfra, i det mindste, og være ærlige.

Jeg sagde, at jeg simpelthen nægtede at tro på, han kunne slukke for al kærlighed til mig og nærmest være teenage-forelsket (de dér samtaler levnede ingen tvivl om, han var godt ramt i hende der) på fem dage, men at hvadend det var han søgte, skulle han åbenlyst ud og afklare det, og jeg stadig mente, at vores brud, af respekt for det vi har haft, fortjente den rest værdighed vi stadig havde chancen for at realisere det med.

Og det var nærmest en monolog og han sad helt mundlam, indtil han sagde, han var enig og chokeret tog sig til ansigtet.

Og så var det tandlæge tid, og han tog med mig hjem og tjekkede min mund, da jeg måtte pille gazen ud og det var lidt underligt det hele, for jeg var bedøvet i hele munden og kunne ikke tale, og små-tåget af beroligende medicin, så vi sad lidt som en slags fremmede og kiggede på hinanden. Og da døsen og bedøvelsen dampede af, begyndte vi begge at tale. Han lagde sig fladt ned, og de ting, han sagde, var nok de bedste han kunne i situationen. Ingen ansvarsfralæggelse, dårlige forklaringer eller hule undskyldninger. Han smed alle parader, og jeg har aldrig set ham så skrøbelig før. Han fik intet til at handle om hverken mig eller vores forhold, kun ham, for det er ham, det her handler om.

Jeg har nærmest ikke sovet i en uge, så jeg havde brug for at sove. Han var sådan “selvfølgelig!” og gjorde antræk til at gå, men jeg tilbød selv, at han gerne måtte tage en lur med mig. Det ville han gerne, og vi lå akkurat som vi plejer og hørte lav musik mens han holdt om mig. Jeg græd mig i søvn, fordi det bare var så overvældende, efter denne uge, pludselig at ligge sådan der igen.

Efter to timer vågnede vi og spiste lidt mad. Og han sagde, han udmærket vidste det var utopi, men at han ville gøre alt, hvis han fik mulighed for at forsøge at genvinde min tillid, at han godt vidste, det måtte være umuligt for mig at tro på, men at det med hende blev afsluttet og at han bare uanset udfald ville gøre alt han kunne, for at få mig helskindet igennem det svigt.

Han sagde også, han ville opsøge en psykolog, så han kunne få noget hjælp til at arbejde med den brist han havde. “Jeg er jo helt kogt”.

Og så fik jeg mine nøgler og han kørte med sine flyttekasser.

En time senere fik jeg en lang besked, han gentog det med psykologen, og skrev en masse om, hvad jeg betød for ham og at jeg var hans største bedrift nogensinde, og hvor fucked det var, at han ødelagde det menneske, der betød allermest, blot fordi han selv var ødelagt. Jeg nåede knapt at læse den færdig, før han ringede op, og var meget, meget ked af det. Vi snakkede lidt, og jeg sagde, jeg gerne ville overveje at tage med ham til psykolog, og så aftalte vi at træne sammen på mandag.


Jeg har det “godt”. Jeg er stadig slået helt i stykker og det føles som om, jeg er med i en dårlig film, men jeg er ikke længere så lost og i vildrede. Lige nu er det hele stadig et åbent sår og et virvar af 1000 forskellige følelser, og så er der jo også det med, at jeg stadig er så mindfucked af hans løgne, at jeg jo også har i baghovedet at han såmænd stadig kan fylde mig med lort. Jeg har svært ved at se det som realistisk, at vi nogensinde kan blive kærester, men uanset hvor stort et pikhoved han har været, forsvinder mine følelser ikke på en uge, og selvom man siger det der med at ‘The one who broke you cannot heal you’, føles det alligevel okay, på mine præmisser, at holde ham lidt i hånden gennem det her følelseskaos. Uanset om vi potentielt ikke kender hinanden længere om et halvt år, og uanset at han er en kæmpe skovl, så var han jo min skovl indtil sidste uge.
34
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55859
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Ado » 31. jan 2020, 06:20

Jeg vil kun sige: Lad din mavefornemmelse og dit hjerte arbejde sammen. Du fortjener ro og tid til at genfinde balancen. Og selv om jeg ikke kender dig andet end på debatten, så bilder jeg mig ind, at jeg kender dig godt nok til.at vide, at hvis I finder sammen igen, så er det meget velovervejet fra din side og fordi manden rent faktisk fortjener dig og gør dig godt.

Kærlighed og følelser har ikke et manuskript. Nogle gange kan det gøre ondt, før det bliver godt igen. Nogle gange er der personlige kriser og problemer, der kan forklare selv de mest vanvittige ting.
Jeg tror ikke på "én gang utro, altid utro". Jeg tror på mennesker.

Lad tiden arbejde for dig. Så kommer løsningen helt af sig selv.
27
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Forhold og sex"