Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2016, 06:57

Søde, kære Marioneta :kram:

Du er lidt fanget som en lus mellem to negle. På den ene side har du din søn rigtig meget, og så kan det være svært at møde nye mænd, der ikke er i dit liv pga. ham (fx en sød pædagog). På den anden side er din søn dit ét og alt, han er den stump af dit drømmeliv, du trods alt har. Jeg tror, du har brug for at gøre noget godt for dig selv eller at have et rum til den voksne, du er, og som du ville have været, hvis du havde mand og flere børn.

Det kan være svært at møde nye mennesker eller at dyrke egne interesser, hvis man kun har hver anden weekend. Har du forældre/familie i nærheden, hvor din søn vil nyde at være fx en aften i de uger, hvor han ikke skal til sin far i weekenden?

Jeg er dronningen af forelskelser i uopnåelige mænd. Jeg ved, hvordan det er. Men du har klaret den før med din søns far. Det gik så ikke, og det er der med garanti mange gode grunde til. Du skal heller ikke reproducere det forhold, men det viser mig, at der også kan være én til dig derude. Selv om det at få en kæreste ikke kun handler om at ville det nok, eller hvad man ellers hører i film og serier, så er det en stor del af det. Man skal ville det nok til at turde at fejle. Trial and error, som det hedder i videnskabssproget. Du har allerede oplevet et brud fra dit barns far, og det er noget nær det værste, man kan komme ud for i parforholdsverdenen. Du lever endnu, du er stærk, og du er en god mor. Hvad har du egentlig at tabe?

For nogle uger siden så jeg det rædselsfulde program, Nyskilt på Kanal 4. De fortalte i en faktaboks, at 2/3 af kvinder, der bliver skilt, ikke har sex det første år efter. Det synes jeg personligt ikke er overraskende, for det er en tid, hvor fokus er på noget andet. Jeg tror også, der for mange går længere tid. Jeg har været single i fem år, og det går op og ned med om jeg tror, der nogensinde kommer én til mig. Det er okay, at det går ned, men det skal også gå op ind imellem, og nogle gange er det et spørgsmål om viljestyrke. Brug os herinde til at sparre ked og til at dele dine oplevelser. Det er som regel lettest at løfte i flok :kys:

Edit: Omformulering af lang sætning.
Senest rettet af Rapfisk 4. jul 2016, 21:02, rettet i alt 1 gang.
8
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2016, 07:10

Smiling_Goat skrev:Hvordan er det ikke at tale ned til dig selv?

Du mener, det er realistisk, at ud af de 3,5 mia. mænd der findes i verden, er der ikke én af dem, der kunne synes, du er fantastisk? Det er dit helt oprigtige skøn, som ikke taler dig selv ned?

I forlængelse af det vil jeg sige, at man skal huske ikke at dømme sig selv på andres vegne. Jeg er langhåret, jeg fælder meget, og i starten af mit sidste forhold gik jeg meget op i at være opmærksom og fjerne hår, der var kommet på afveje. Men det var mit behov, fandt jeg ud af, ikke min daværende kærestes. Han kunne godt lide mit lange hår og syntes, det var hyggeligt at finde dem ind imellem, når jeg ikke var hjemme.

Det, jeg prøver at sige, er, at alle de ting, man kommer til at fokusere på, som bliver et skjold for, at nogen kan forelske sig i én, måske slet ikke opfattes så slemt af andre. Eller måske gør de, men han synes, at andre ting opvejer. Det er man nødt til at give plads til.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 4. jul 2016, 07:18

Rapfisk skrev:
Smiling_Goat skrev:Hvordan er det ikke at tale ned til dig selv?

Du mener, det er realistisk, at ud af de 3,5 mia. mænd der findes i verden, er der ikke én af dem, der kunne synes, du er fantastisk? Det er dit helt oprigtige skøn, som ikke taler dig selv ned?

I forlængelse af det vil jeg sige, at man skal huske ikke at dømme sig selv på andres vegne. Jeg er langhåret, jeg fælder meget, og i starten af mit sidste forhold gik jeg meget op i at være opmærksom og fjerne hår, der var kommet på afveje. Men det var mit behov, fandt jeg ud af, ikke min daværende kærestes. Han kunne godt lide mit lange hår og syntes, det var hyggeligt at finde dem ind imellem, når jeg ikke var hjemme.

Det, jeg prøver at sige, er, at alle de ting, man kommer til at fokusere på, som bliver et skjold for, at nogen kan forelske sig i én, måske slet ikke opfattes så slemt af andre. Eller måske gør de, men han synes, at andre ting opvejer. Det er man nødt til at give plads til.


Da jeg her i weekenden fik gjort hovedrent i soveværelset, fandt jeg 2-3 lange sorte hår fra min eks :lol:

Hmmm det lød ikke godt, kan jeg godt se haha. Men det var altså efter at ha rykket sengen ud osv :D
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 4. jul 2016, 07:27

Jeg har ikke været så aktiv herinde, men mest brugt tråden til at læse i, og til at følge med i jeres færden.

Det har blandt andet været fordi jeg har haft travlt med at ræse rundt og indhente en hel masse, og udnytte dét ikke at skulle koordinere kalender eller aftaler med nogen. Jeg har nydt det, og jeg har fået en masse fra hånden (og sat endnu mere i værk) og overordnet set er jeg glad og trives rigtig godt.

Men lige i dag, ikke? Da synes jeg godt nok jeg er blevet ramt af en eller anden... mangel på kontinuitet, måske? Rød tråd?
En som på en eller anden måde havde en lille andel i alle mine projekter og idéer, så de ligesom blev bundet sammen (af noget andet end mig selv)

Jeg savner stadig ikke en kæreste, og jeg vil stadig ikke bytte min frihed for noget, men alligevel er jeg lidt mulet lige i dag...

(det er første mens-dag så det kan selvfølgelig også bare være det) :fløjt:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2016, 07:29

Code71 skrev:
Rapfisk skrev:
Smiling_Goat skrev:Hvordan er det ikke at tale ned til dig selv?

Du mener, det er realistisk, at ud af de 3,5 mia. mænd der findes i verden, er der ikke én af dem, der kunne synes, du er fantastisk? Det er dit helt oprigtige skøn, som ikke taler dig selv ned?

I forlængelse af det vil jeg sige, at man skal huske ikke at dømme sig selv på andres vegne. Jeg er langhåret, jeg fælder meget, og i starten af mit sidste forhold gik jeg meget op i at være opmærksom og fjerne hår, der var kommet på afveje. Men det var mit behov, fandt jeg ud af, ikke min daværende kærestes. Han kunne godt lide mit lange hår og syntes, det var hyggeligt at finde dem ind imellem, når jeg ikke var hjemme.

Det, jeg prøver at sige, er, at alle de ting, man kommer til at fokusere på, som bliver et skjold for, at nogen kan forelske sig i én, måske slet ikke opfattes så slemt af andre. Eller måske gør de, men han synes, at andre ting opvejer. Det er man nødt til at give plads til.


Da jeg her i weekenden fik gjort hovedrent i soveværelset, fandt jeg 2-3 lange sorte hår fra min eks :lol:

Hmmm det lød ikke godt, kan jeg godt se haha. Men det var altså efter at ha rykket sengen ud osv :D

Jeg fandt engang rester af konfetti fra en bordbombe, da jeg gjorde rent, inden mine nytårsgæster skulle komme det følgende år :blush2:
10
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2016, 07:31

KitKat skrev:Jeg har ikke været så aktiv herinde, men mest brugt tråden til at læse i, og til at følge med i jeres færden.

Det har blandt andet været fordi jeg har haft travlt med at ræse rundt og indhente en hel masse, og udnytte dét ikke at skulle koordinere kalender eller aftaler med nogen. Jeg har nydt det, og jeg har fået en masse fra hånden (og sat endnu mere i værk) og overordnet set er jeg glad og trives rigtig godt.

Men lige i dag, ikke? Da synes jeg godt nok jeg er blevet ramt af en eller anden... mangel på kontinuitet, måske? Rød tråd?
En som på en eller anden måde havde en lille andel i alle mine projekter og idéer, så de ligesom blev bundet sammen (af noget andet end mig selv)

Jeg savner stadig ikke en kæreste, og jeg vil stadig ikke bytte min frihed for noget, men alligevel er jeg lidt mulet lige i dag...

(det er første mens-dag så det kan selvfølgelig også bare være det) :fløjt:

Én ulykke kommer sjældent alene :fløjt:

Jeg kan virkelig genkende det hele fra da jeg var nysingle, og for såvidt egentlig stadigvæk (selv om jeg gerne vil have en kæreste).
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Singletråden

Indlægaf Skralde » 4. jul 2016, 07:36

Jeg skriver sammen med en på dating som er sød, velformuleret, bor forholdsvis tæt på og er pæææn :lun: Vi har kun udvekslet få breve og allerede nu, drøner min hjerne derudaf med 1000km i timen - den tænker tusindvis af scenarier om alt fra at vi lever lykkeligt til vores dages ende til at han er en psykopat der blot venter på at kunne nedbryde mig :stoned: Jeg er SÅ dårlig til blot at leve i nuet og nyde den nuværende kontakt - har I nogen gode råd til hvordan jeg kan blive bedre til det?
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 4. jul 2016, 07:37

Rapfisk skrev:Én ulykke kommer sjældent alene :fløjt:

Jeg kan virkelig genkende det hele fra da jeg var nysingle, og for såvidt egentlig stadigvæk (selv om jeg gerne vil have en kæreste).



:lol: Jeg vælger at tolke "for såvidt egentlig" som "men det går over og kommer kun tilbage i små bitte mini-anfald fremover" :P
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2016, 07:43

KitKat skrev:
Rapfisk skrev:Én ulykke kommer sjældent alene :fløjt:

Jeg kan virkelig genkende det hele fra da jeg var nysingle, og for såvidt egentlig stadigvæk (selv om jeg gerne vil have en kæreste).



:lol: Jeg vælger at tolke "for såvidt egentlig" som "men det går over og kommer kun tilbage i små bitte mini-anfald fremover" :P

Det er nemlig rigtigt :kys: Tiden er din ven :)
1
Livslinjen: 70 201 201
Blueberry
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. jan 2016, 08:50
Kort karma: 1

Re: Singletråden

Indlægaf Blueberry » 4. jul 2016, 14:20

Jeg bliver simpelthen nødt til at høre jer erfarne single mennesker.. Jeg er single - sådan rigtigt for første gang siden teenageårene. Jeg er 26 og ved slet ikke hvad jeg skal forvente af datingmarkedet.. Er det alle sammen nogle som kun vil 1 ting eller findes der reelt nogle søde fyre derude som bare er på udkig efter noget seriøst? Er der overhovedet nogle gode single fyre tilbage eller er de alle taget og har stiftet familie? =) Jeg føler jeg skal skynde og finde mig en, men er bare slet ikke klar lige nu...
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Singletråden

Indlægaf Oveditlevsen » 4. jul 2016, 15:23

Blueberry skrev:Jeg bliver simpelthen nødt til at høre jer erfarne single mennesker.. Jeg er single - sådan rigtigt for første gang siden teenageårene. Jeg er 26 og ved slet ikke hvad jeg skal forvente af datingmarkedet.. Er det alle sammen nogle som kun vil 1 ting eller findes der reelt nogle søde fyre derude som bare er på udkig efter noget seriøst? Er der overhovedet nogle gode single fyre tilbage eller er de alle taget og har stiftet familie? =) Jeg føler jeg skal skynde og finde mig en, men er bare slet ikke klar lige nu...

Alle de gode er taget så jeg foreslår at du får en masse katte og begynder på peddigrør fletning, det kan aflede tankerne :D
Ej, der er da sikkert mange fine mænd og du er også ung så tag det bare roligt :)
1
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Singletråden

Indlægaf Muspel » 4. jul 2016, 15:33

Blueberry skrev:Jeg bliver simpelthen nødt til at høre jer erfarne single mennesker.. Jeg er single - sådan rigtigt for første gang siden teenageårene. Jeg er 26 og ved slet ikke hvad jeg skal forvente af datingmarkedet.. Er det alle sammen nogle som kun vil 1 ting eller findes der reelt nogle søde fyre derude som bare er på udkig efter noget seriøst? Er der overhovedet nogle gode single fyre tilbage eller er de alle taget og har stiftet familie? =) Jeg føler jeg skal skynde og finde mig en, men er bare slet ikke klar lige nu...


Jeg er 8 år ældre, og har de sidste to år datet... Nok 15 mænd. Tre blev til korte forhold. De fleste ikke til mere end et par dates. Men fælles for dem alle har været, at de har været gode, offentlige mænd, der faktisk også gerne ville et forhold. Jeg er ikke en eneste gang blevet 'snydt' til at tro de ville noget andet end det, de ville.

Altså. Selvfølgelig er der en del lumre tilbud osv på fx tinder.

Og nej. De bedste er ikke taget. Så ville vi jo ikke være singler i den her tråd :)
2
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 4. jul 2016, 15:40

Muspel skrev:
Blueberry skrev:Jeg bliver simpelthen nødt til at høre jer erfarne single mennesker.. Jeg er single - sådan rigtigt for første gang siden teenageårene. Jeg er 26 og ved slet ikke hvad jeg skal forvente af datingmarkedet.. Er det alle sammen nogle som kun vil 1 ting eller findes der reelt nogle søde fyre derude som bare er på udkig efter noget seriøst? Er der overhovedet nogle gode single fyre tilbage eller er de alle taget og har stiftet familie? =) Jeg føler jeg skal skynde og finde mig en, men er bare slet ikke klar lige nu...


Jeg er 8 år ældre, og har de sidste to år datet... Nok 15 mænd. Tre blev til korte forhold. De fleste ikke til mere end et par dates. Men fælles for dem alle har været, at de har været gode, offentlige mænd, der faktisk også gerne ville et forhold. Jeg er ikke en eneste gang blevet 'snydt' til at tro de ville noget andet end det, de ville.

Altså. Selvfølgelig er der en del lumre tilbud osv på fx tinder.

Og nej. De bedste er ikke taget. Så ville vi jo ikke være singler i den her tråd :)


Hvad er en "offentlig mand"?
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 4. jul 2016, 15:45

Jeg har læst med et stykke tid, så nu må jeg hellere give mig til kende.

Jeg er 34 og har været single i mange år, men jeg vil virkelig gerne have en kæreste og familie og alt det. Jeg er nok ved at blive lidt desperat...

I perioder har jeg tvivlet seriøst på, om det nogensinde skulle lykkes for mig - og det er i hvert fald ikke vejen frem... Det er desværre først gået op for mig inden for de senere år, at det nok primært har været mig selv og mit ringe selvværd, der har stået i vejen for mig. Og det er nok først siden i sommer, at jeg fik så meget styr på selvværdet, at jeg faktisk oplevede interesse fra mænd...

I begyndelsen af året mødte jeg så en mand, jeg blev ret vild med ret hurtigt - desværre var det en mand med Peter Pan-syndrom, så han ønskede ikke et fast forhold (i hvert fald ikke med mig). Det har taget mig lidt tid at komme mig over ham og jeg har nok også stadig et snert af håb, for vi har en smule venskabelig kontakt. Men jeg ved omvendt heller ikke helt, om det lige så meget er det, at jeg endelig havde mødt et realistisk bud på en kæreste (i hvert fald i forhold til de gifte henholdsvis 22-årige, som jeg ellers har rodet lidt rundt med), som jeg holder fast i - for jeg kan godt se, at vores ønsker var meget forskellige... Anyway, så er mit selvværd lidt påvirket igen... Jeg troede jo lige... Det er svært at undgå den selvforstærkende virkning på dårligt selvværd, når jeg ikke møder nogen, der vil være sammen med mig... Og jeg har desværre en tendens til (som jeg abejder på) at trøstespise - og det kan ses på figuren (hvilket heller ikke hjælper på selvværdet). Og det indsnævrer jo feltet af mulige bejlere lidt, når tøjet er str 44...

Jeg er aktiv på Tinder og Happn, men jeg er ikke så motiveret pt. Der er langt mellem snapsene, synes jeg.

Samtidig så føler jeg mig vildt presset pga min alder og ønsket om børn. Og selvom jeg egentlig har besluttet mig for at få et donorbarn som plan B (måske næste år?), så ønsker jeg mig jo allermest en at dele det med... Og en der vil lave en familie sammen med mig.

Jeg har for nyligt skiftet job og er havnet på en ret stor arbejdsplads, så jeg håber lidt at møde en dér. Men det er der jo ingen garanti for... Og det er jo heller ikke det primære formål med at møde op hver morgen...

Laaang historie... Jeg prøver at øve mig i at slappe af i det og ikke at fokusere så meget på ønsket om kæreste/børn, men på at møde nogen forskellige... Og på at hygge mig og nyde livet - men jeg gad godt at udvide jagtmarkerne lidt mere naturligt. Hvor har I andre erfaringer med at møde mænd (udover nettet/apps)?
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 4. jul 2016, 15:50

Blueberry skrev:Jeg bliver simpelthen nødt til at høre jer erfarne single mennesker.. Jeg er single - sådan rigtigt for første gang siden teenageårene. Jeg er 26 og ved slet ikke hvad jeg skal forvente af datingmarkedet.. Er det alle sammen nogle som kun vil 1 ting eller findes der reelt nogle søde fyre derude som bare er på udkig efter noget seriøst? Er der overhovedet nogle gode single fyre tilbage eller er de alle taget og har stiftet familie? =) Jeg føler jeg skal skynde og finde mig en, men er bare slet ikke klar lige nu...


Min oplevelse er egentlig, at der er ordentlige mænd tilbage, men det kan godt betale sig at være ret klar i mælet om ens formål med fx at bruge Tinder - jeg oplever fin respons på at tilkendegive, at jeg søger noget seriøst (også fra dem, der søger noget andet). Men der er forskel på tilbuddene alt efter om det er lørdag aften eller søndag eftermiddag ;)
0

Tilbage til "Forhold og sex"