Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10537

Re: Singletråden

Indlægaf Little_Woman » 23. okt 2017, 19:03

Jeg har netop været i en relation hvor han ikke var helt oppe at dinge over mig; han kunne godt lidt mig og holdt af mig, men så var vi der vist også.

Det gjorde ondt, helt ind i sjælen, at være i. Den usikkerhed, utryghed og hele tiden håb om mere - det bliver man ked af. Jeg kunne ikke mere til sidst.

Man skal ikke nøjes med en mand der ikke får sommerfugle i maven over en. Man har ALTID fortjent bedre og mere. Uanset hvorfor sommerfuglene ikke er tilstede.
7
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10537

Re: Singletråden

Indlægaf Little_Woman » 23. okt 2017, 19:10

Marioneta skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har netop været i en relation hvor han ikke var helt oppe at dinge over mig; han kunne godt lidt mig og holdt af mig, men så var vi der vist også.

Det gjorde ondt, helt ind i sjælen, at være i. Den usikkerhed, utryghed og hele tiden håb om mere - det bliver man ked af. Jeg kunne ikke mere til sidst.

Man skal ikke nøjes med en mand der ikke får sommerfugle i maven over en. Man har ALTID fortjent bedre og mere. Uanset hvorfor sommerfuglene ikke er tilstede.


Ja, I havde så det seksuelle sammen, men der var andet, der manglede. Her mangler det seksuelle, men der er en masse kemi ellers. Men samme problem i sidste ende og det er virkelig hårdt at stå i for man håber hele tiden på mere og det vil jeg jo også ende med. Det er jeg godt klar over.


Pas på dig selv; jeg kunne ikke rumme det..
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. okt 2017, 19:56

Jeg tænker, at en del af din undren skyldes de omstændigheder, som har medført hans ærlighed.
Havde DU nu lagt op til sex, kunne det måske have været på sin plads med en form for udmelding (aldrig så grimt formuleret dog), i og med I var i gang med det fysiske, men det gjorde du ikke, og det gør bemærkningen, og i det hele taget hans skift og bakken ud, helt unødvendig.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 23. okt 2017, 20:00

Marioneta skrev:Jeg vil så gerne forstå ham, men jeg kan ikke og jeg tror også jeg er ved at forstå hvorfor.

Da vi dansede og kyssede, kiggede han på mig og var så glad. Hans øjne strålede og han virkede til virkelig at ville mig. Det så ud til at være så oprigtig en glæde over at vi var kommet videre og jeg troede virkelig på ham.

Men så stoppede han, fordi han ikke ville kysse mere. Vi misforstod hinanden, men han stoppede, fordi han ikke ville kysse mere og det var fordi han ikke er seksuelt tiltrukket af mig. Han har ikke sommerfugle i maven over mig, som Little Woman nævner. Men den mand, som jeg dansede med, han virkede virkelig som om han var seksuelt tiltrukket af mig og som om han havde sommerfugle i maven. Han virkede til at ville mig fuldt ud.

Men det vil han ikke og jeg forstår ikke hvorfor at han kan virke til at være helt tosset med mig og så faktisk ikke være det. Og jeg ved ikke om jeg kan stole på ham igen efter det her.


Jeg tror du overfortolke alt for meget på hvad der er sket i en kæmpe koger.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 23. okt 2017, 21:51

Marioneta skrev:
Planten skrev:Om du skal fortsætte med ham, kan kun du afgøre. Vi andre har ikke følelserne med i det.


Jeg tænkte på hjælp med forståelse af visse ting. Det har hjulpet mig før at skrive herinde, så måske kunne det igen. Men nu har jeg slettet det igen, for det var for privat.


Hvad du har mest brug for at finde, er også hvad du er mest bange for, og det ligger hvor du ikke har ledt efter det endnu, fordi du er bange for at gå hen til det sted.

EDIT: Et menneskes vigtigste opgave er at blive bevidst om det indhold der presser sig op, nede fra underbevidstheden. Se indad - det vil føre til en opvågnen, og dit syn bliver først klart, når du kan se ind i dit eget hjerte.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 23. okt 2017, 22:14

Marioneta skrev:
Aragorn skrev:
Marioneta skrev:
Planten skrev:Om du skal fortsætte med ham, kan kun du afgøre. Vi andre har ikke følelserne med i det.


Jeg tænkte på hjælp med forståelse af visse ting. Det har hjulpet mig før at skrive herinde, så måske kunne det igen. Men nu har jeg slettet det igen, for det var for privat.


Hvad du har mest brug for at finde, er også hvad du er mest bange for, og det ligger hvor du ikke har ledt efter det endnu, fordi du er bange for at gå hen til det sted.


Jeg er mest bange for at blive afvist og er bange for at tage skridtet og tro på ham. Han siger en masse, som giver mening og som viser, at han vil mig og så er der en enkelt ting, som ikke er godt. Og det fokuserer jeg vildt meget på, selvom han forsikrer mig gang på gang, at han godt vil mig.


Det er kun symptomet, at være bange for afvisningen. Angsten for afvisningen er en følelse. Men hvad starter den følelse? Hvad er dens oprindelse? Du behøver ikke fortælle den til mig, eller til debatten, men du er nødt til at fortælle den til dig selv. Den indre tilstand hos et menneske, der ikke er gjort bevidst, vil antage skikkelsen af det menneskes skæbne udadtil.

Du må finde grunden til at du frygter den. Helt ned i sindets mørke, ned i afgrunden, og se dig godt omkring. Du får det aldrig godt, førend du gør dét - og ham du har noget kørende med lige nu, er kun en statist i din underbevidstheds skuespil.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Singletråden

Indlægaf Primerose » 23. okt 2017, 22:23

Uh altså.. jeg er allerede ved at blive helt skør og overfortolkende efter daten med majoren i går. Jeg har nu inviteret ham på 2. date på torsdag og foreslået en kunstudstilling jeg selv synes er meget interessant. Har ikke fået svar endnu. :panik:

Åh Gud, han er bare så... :dåne: seriøst.
Han er intelligent, veltalende, god til samtale, en gentleman, spændende arbejde og hobbies, bygger det fedeste hus med de bare næver, højtstående stilling i forsvaret. Sød. Lækker!! Høj og lyseblå øjne, lidt Ragner Lodbrog look.

Ja, jeg tør næsten ikke tro på at det ikke er for godt til at være sandt. Jeg er allerede helt bange for at ødelægge noget fordi jeg er en klovn.

:genert: Hjælp!
8
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 23. okt 2017, 22:31

Primerose skrev:Uh altså.. jeg er allerede ved at blive helt skør og overfortolkende efter daten med majoren i går. Jeg har nu inviteret ham på 2. date på torsdag og foreslået en kunstudstilling jeg selv synes er meget interessant. Har ikke fået svar endnu. :panik:

Åh Gud, han er bare så... :dåne: seriøst.
Han er intelligent, veltalende, god til samtale, en gentleman, spændende arbejde og hobbies, bygger det fedeste hus med de bare næver, højtstående stilling i forsvaret. Sød. Lækker!! Høj og lyseblå øjne, lidt Ragner Lodbrog look.

Ja, jeg tør næsten ikke tro på at det ikke er for godt til at være sandt. Jeg er allerede helt bange for at ødelægge noget fordi jeg er en klovn.

:genert: Hjælp!

:dåne:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 23. okt 2017, 22:43

Dikus skrev:
Marioneta skrev:
Aragorn skrev:
Marioneta skrev:
Planten skrev:Om du skal fortsætte med ham, kan kun du afgøre. Vi andre har ikke følelserne med i det.


Jeg tænkte på hjælp med forståelse af visse ting. Det har hjulpet mig før at skrive herinde, så måske kunne det igen. Men nu har jeg slettet det igen, for det var for privat.


Hvad du har mest brug for at finde, er også hvad du er mest bange for, og det ligger hvor du ikke har ledt efter det endnu, fordi du er bange for at gå hen til det sted.



Jeg er mest bange for at blive afvist og er bange for at tage skridtet og tro på ham. Han siger en masse, som giver mening og som viser, at han vil mig og så er der en enkelt ting, som ikke er godt. Og det fokuserer jeg vildt meget på, selvom han forsikrer mig gang på gang, at han godt vil mig.


Risikoen er der.

Kan du stole på ham - og vide, du overlever det og håndterer det, hvis han ikke fortjener din tillid?

Det er et spring. Du er dit eget sikkerhedsnet.


Selvfølgelig overlever man - som et klogere menneske med større indsigt. Se min signatur.

Out of suffering have emerged the strongest souls; the most massive characters are seared with scars.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 23. okt 2017, 22:50

Marioneta skrev:
Aragorn skrev:
Det er kun symptomet, at være bange for afvisningen. Angsten for afvisningen er en følelse. Men hvad starter den følelse? Hvad er dens oprindelse? Du behøver ikke fortælle den til mig, eller til debatten, men du er nødt til at fortælle den til dig selv. Den indre tilstand hos et menneske, der ikke er gjort bevidst, vil antage skikkelsen af det menneskes skæbne udadtil.

Du må finde grunden til at du frygter den. Helt ned i sindets mørke, ned i afgrunden, og se dig godt omkring. Du får det aldrig godt, førend du gør dét - og ham du har noget kørende med lige nu, er kun en statist i din underbevidstheds skuespil.


Den er jeg i gang med med min psykolog. Min erfaring med at blive fravalgt og afvist, som jeg har oplevet så meget i mit liv, at jeg nu faktisk nærmest forventer det og opgiver relationer på forhånd. Det har måske også noget med at gøre, at jeg opfattede ham som mere afvisende end hvad han egentligt mente. Godt jeg snart har en tid ved min psykolog igen.


Selvfølgelig er du bange for at blive afvist, det er alle. Naturligvis har du prøvet det mange gange før, og derfor er du ekstra bange for at blive det. Det er klart. Sådan er det for alle mennesker, så hvorfor skulle du være anderledes?

Spørgsmålet du må stille dig selv, er, hvad der sker med dig, når du bliver afvist. Hvor kommer du så hen, og hvorfor kan du ikke tåle det? Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror du kan tåle det, men du opfører dig som om du ikke kan, så det må være udgangspunktet, nødvendigvis. Det er svaret på det spørgsmål, der skal søges.

Med disse ord trækker jeg mig igen fra tråden. Jeg prøver at stå ved dette udsagn, denne gang.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 24. okt 2017, 00:27

Dikus skrev:
Aragorn skrev:
Marioneta skrev:
Aragorn skrev:
Det er kun symptomet, at være bange for afvisningen. Angsten for afvisningen er en følelse. Men hvad starter den følelse? Hvad er dens oprindelse? Du behøver ikke fortælle den til mig, eller til debatten, men du er nødt til at fortælle den til dig selv. Den indre tilstand hos et menneske, der ikke er gjort bevidst, vil antage skikkelsen af det menneskes skæbne udadtil.

Du må finde grunden til at du frygter den. Helt ned i sindets mørke, ned i afgrunden, og se dig godt omkring. Du får det aldrig godt, førend du gør dét - og ham du har noget kørende med lige nu, er kun en statist i din underbevidstheds skuespil.


Den er jeg i gang med med min psykolog. Min erfaring med at blive fravalgt og afvist, som jeg har oplevet så meget i mit liv, at jeg nu faktisk nærmest forventer det og opgiver relationer på forhånd. Det har måske også noget med at gøre, at jeg opfattede ham som mere afvisende end hvad han egentligt mente. Godt jeg snart har en tid ved min psykolog igen.


Selvfølgelig er du bange for at blive afvist, det er alle. Naturligvis har du prøvet det mange gange før, og derfor er du ekstra bange for at blive det. Det er klart. Sådan er det for alle mennesker, så hvorfor skulle du være anderledes?

Spørgsmålet du må stille dig selv, er, hvad der sker med dig, når du bliver afvist. Hvor kommer du så hen, og hvorfor kan du ikke tåle det? Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror du kan tåle det, men du opfører dig som om du ikke kan, så det må være udgangspunktet, nødvendigvis. Det er svaret på det spørgsmål, der skal søges.

Med disse ord trækker jeg mig igen fra tråden. Jeg prøver at stå ved dette udsagn, denne gang.


Jeg tror måske ikke, du har fulgt Marionetta så længe.

Ikke alle kan bare overleve alt.


Det kommer an på, hvad man mener med 'overleve'. Mange mennesker forstår ikke betydningen af de ord de siger. Skulle hun lægge sig ned at dø? Ville hun falde død om? Jeg tror det ikke. Ubehageligt ja. Dødeligt nej. Lærerigt - ja, hvis man forstår at tage det skete til sig. Hvis ikke, så vil man bare afskrive det, som endnu engang verden var hård og uretfærdig.

Vi har et sjovt forhold til måden vi sætter ord på vores problemer. Vi spørger ikke os selv, hvor de forskellige udtryk har deres oprindelse. Jeg er lidt nede i dag. Hvad mener du med nede? Nede under gulvet? Hvorfor er 'nede' et udtrykt for at være i dårligt humør? Der er kommet noget grimt op. Hvad mener du med op? Op hvorfra? Hvorfor op?

Der er ingen bevidsthed uden smerte, og før vi (alle mennesker, hver på sine præmisser) bliver bevidste, vil vi gentage de samme fejl igen og igen, og mange mennesker er villige til at lave fejl på fejl på fejl, for at undgå bevidsthedens smerte. Den person der ser udad, drømmer.Ham der ser indad, vågner. Jeg tror, uanset hvor ubehagelig en proces det ér, så behøver Marioneta at vågne.

Den måde, som de problemer vi støder på her i livet påvirker os, handler langt mindre om indholdet af problemerne, end man skulle tro. Det afgørende er, hvordan vores hjerne og sind betragter dem.

Jeg nævner alle disse ting, fordi jeg virkelig tror på, at Marioneta kun kan vokse, som alle os andre forøvrigt, ved at stirre ned i hendes egen personlige afgrund, og jeg tror også, at intet menneske kan gøre hende glad, så længe hun ikke overvejer sin egen rolle og hvad hun selv skaber i forhold til sine problematikker - og der skal tænkes dybt og længe.

Der lyder muligvis ondskabsfuldt, men det er ikke ment sådan. Det er det bedste og mest velmenende råd, jeg er i stand til at give, fordi når alt kommer til alt - så virker det på mig, som om at alle problemer og usikkerheder rettes udad, og at der er en uvidenhed eller fornægtelse af de spøgelser der bor på indersiden.

ALLE mennesker, og ikke bare Marioneta har brug for at gøre sig disse overvejelser.
9

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Singletråden

Indlægaf Tricolette » 24. okt 2017, 05:24

Han omtalte mig som sin søde veninde/kæreste i går overfor nogle venner..... :genert: :lun:
17
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 24. okt 2017, 05:38

Jeg skriver lidt med en yngre mand, men jeg kan godt mærke, at jeg har været ude af the game i længere tid :genert: Men opmærksomheden er dejlig :lun:
Senest rettet af Ally 24. okt 2017, 08:27, rettet i alt 1 gang.
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Lys
Indlæg: 5787
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10398

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 24. okt 2017, 05:56

Jeg havde pludselig gang i alt for mange dialoger på Tinder (jeg svarede bare, når de skrev til mig...). Men det kan jeg tydeligvis ikke finde ud af. Det bliver helt intetsigende for mig.

Nu er der en tilbage + en, der har spurgt om vi skal ses. Det tror jeg, at jeg vil følge op på (ja, to er stadig en for meget).
5
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 24. okt 2017, 06:02

Jeg synes kommentarerne om, at Marioneta udleverer er strenge. Alle herinde udleverer andre i detaljen, og ikke kun i denne tråd.

Derudover synes jeg, at mange af jer hæfter jer alt for voldsomt ved noget en tydeligvis forvirret person har sagt i - som Irma skriver det - "en kæmpe koger". Jeg forstår godt at det er noget, der rammer direkte ind i de flestes værste usikkerhed - at få at vide at man er utiltrækkende og at blive afvist på det ydre - men lige nu bliver han stillet til ansvar for 1 ud af vildt mange ting han sagde, som Marioneta ikke engang kunne høre og derfor heller ikke respondere på. Hvad var konteksten?

Han ævlede og sagde noget om ikke at være seksuelt tiltrukket. Han kan have ment tusind ting og ingen ved hvad - så vidt jeg husker kan han ikke engang selv redegøre for det dagen efter. I puster til Marionetas usikkerhed ved at mosle rundt i hvor forfærdeligt det er at være sammen med folk, der ikke tænder på jer. Men ingen af os ved at han ikke tænder på Marioneta. Det eneste fair i denne situation er at Marioneta spørger ham direkte og tager hans ord - ædru ord - for gode varer. Det er tarveligt og forfærdeligt at blive afskrevet på grund af ting, man ikke ved at man har sagt eller hvad man mente med, og som man kan have udtrykt helt forkert. Lad ham forklare! På samme måde, som vi synes, at ham der der blankt afviste FrauleinL fordi hun kaldte ham et forkert navn, burde give hende en chance, fortjener Marionetas ven det samme.

Og lad nu Marioneta arbejde på disse ting herinde. Det er sgu da det perfekte rum til det, og ingen af os ved hvem gutten er, og vi ved alle, at historien - og formidlingen af ham - kommer fra den ene side kun. Vi kan jo alle love os selv og Marioneta at vi, hvis vi nogensinde skulle møde ham, vil gøre det med et åbent sind, og så længe vi kan og vil det, vil de ting hun skriver jo ikke være altafgørende for hvordan vi opfatter ham.

I forhold til privatlivsaspektet, så udleverer vi alle folk herinde når vi taler om vores personlige oplevelser om det ene og det andet. Det gør vi også ude i det virkelige liv. Vi snakker om os selv og hinanden i ét væk. Sådan er det at være menneske. Det er et vilkår at blive diskuteret, beskrevet og endevendt. Man kan altid kun håbe at lytteren bevarer sin kritiske sans og åbne sind.

Marioneta, jeg synes du skal skrive om det hele, inklusive ham, så meget du har brug for. Du gør ikke noget forkert. Arbejd med dét her alt det du har brug for og orker. Og mød ham ansigt til ansigt og lyt til hvad det er han har at sige i stedet for at lade din frygt gro på baggrund af noget han måske overhovedet ikke mener på dén måde.
30
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"