Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. aug 2018, 21:41

MOGA skrev:

Nej tak :D

Dels ud fra det, du har fortalt, dels ud fra alder og dels ud fra (formoder jeg) geografi.


Pokker, kunne godt bruge en der overtog min plads :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. aug 2018, 08:18

Jeg sidder lige og skriver med en kammerat om hvad man gerne vil have i en kæreste. Og måske indirekte ikke vil have.

Er I bevidste om, hvad I gerne vil have, har brug for, ønsker?

Jeg har den holdning, at det er bedst at fokusere på det, man gerne vil have, fremfor det man ikke ønsker. Hvad tænker I?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. aug 2018, 10:14

Primerose skrev:Mel: Jeg er havren

Kære venner sæt jer her omkring
Jeg fortæller mange sjove ting
Nu skal I høre om en mærk’lig fyr
Han var læge og han var et hyr

Lægen charmed’, spurgte Planten ud
“Mange lækre damer står på bud”
Og Planten hun blev ganske langsomt mør
Lægen, han var lisså’ glat som smør

Men daten den blev til et kæmpe flop
Planten nåed’ ikk ‘ at sige stop
Lægen havde ellers blomster med
Herfra det nu rigtig gik i ged

Lægen ind ad døren kom og sa’
“Du er ikke den som jeg vil ha’”
Hvorfor han egentlig kom, det sa’ han ikk’
Lægen bare kom, gav kys og gik

Planten var i chok og ganske lam
Singletråden sendte knus og kram
Vi fortjener mer’ end en der tar’
Lægen var en rigtig Spassernar

Jeg sad lige og swipede og frem kom lægen igen - og så måtte denne sang jo lige genopfriskes :lol: du er genial prime :D

Nåh ja, jeg er jo ikke mere voksen end at jeg rakte skråt op af skærmen :D ja, skråt op ikke fuck - jeg er trods alt født i 70'erne :D
10
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 11. aug 2018, 10:20

Forhistorie: jeg er stresset, og det gør mig til et mere vredt menneske :lol2:

Forleden skrev en bekendt, jeg tidligere har flirtet lidt med, til mig, at jeg så godt ud, og at jeg var hans yndlings "ku godt". Jeg skrev tak, men at det var lidt upassende at skrive, når han har en kæreste. Så begyndte han at skrive, at det går dårligt med dem osv osv.. Jeg svarede ikke.

Så havde han forleden nat kl. 5 om morgenen skrevet "Nu kan du godt sige "ku godt" tilbage..."
Jeg svarede: "hvad skal det sige?"
Og han skrev: "single...."

Og så blev jeg bare så irriteret. Jeg synes sgu, det er respektløst overfor hans kæreste/eks at skrive sådan til mig i sekundet, de har slået op, og det er også respektløst at skrive sådan til mig, som om jeg ville juble og springe på ham.

Jeg skrev tilbage, at det var jeg ked af at høre, men at det var ret respektløst overfor hende og det, de havde, at han skrev sådan til mig i samme sekund. Han svarede, at han var meget fuld i nat, da han skrev det, og han havde hovedet under armen. Jeg svarede, at så ville han da have skrevet det som det første nu, ikke "single...". Så svarede han, at han ville kæmpe for hende, og hun var hans prinsesse, og det vidste hun også godt.

Hvorfor lægger du så en føler ud hos mig? Creep.
15
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. aug 2018, 10:35

Planten skrev:Jeg sidder lige og skriver med en kammerat om hvad man gerne vil have i en kæreste. Og måske indirekte ikke vil have.

Er I bevidste om, hvad I gerne vil have, har brug for, ønsker?

Jeg har den holdning, at det er bedst at fokusere på det, man gerne vil have, fremfor det man ikke ønsker. Hvad tænker I?


Jeg er I den grad klar over have jeg vil ha, men i det ligger jo også kontrasten til det jeg ikke vil ha, modsætningen.
Har testet fling af på flere af de ting og fået gode svar, ud over det han bare siger helt af sig selv.

Jeg har haft det sådan at jeg absolut ikke gad en mand der skulle se fodbold, fling ser også superliga, og har faktisk ændret fokus der, fra nul og niks - til det er ok hvis han ikke har de store temperament udsving.
Senest rettet af Madam Pomfrey 11. aug 2018, 21:22, rettet i alt 1 gang.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 11. aug 2018, 10:41

Planten skrev:Jeg sidder lige og skriver med en kammerat om hvad man gerne vil have i en kæreste. Og måske indirekte ikke vil have.

Er I bevidste om, hvad I gerne vil have, har brug for, ønsker?

Jeg har den holdning, at det er bedst at fokusere på det, man gerne vil have, fremfor det man ikke ønsker. Hvad tænker I?

Sådan på et meget overfladisk niveau. Altså, jeg har ikke nogen detaljeret plan, men jeg ved hvordan jeg gerne vil leve, hvilke kvaliteter jeg gerne vil have mine nærmeste har, hvilke behov jeg gerne vil have dækket og sådan. Men det er da mange måder at passe ind i. Jeg har ikke sådan en plan om præcis hvordan en partner skal være.

Altså, hvis jeg skal tale ud til andre vil mit focus nok være på hvad jeg godt kunne tænke mig. Men inde i mit hoved er de ting jeg ikke vil have langt vigtigere end det jeg godt kunne tænke mig.
Forstået på den måde at de ting jeg ikke vil have, de kan måske arbejdes med men det har jeg ikke lyst til at bruge energi på med en ny partner. Men de ting der skal til for at gøre et forhold stærkt (i mine øjne) er til at arbejde med hvis de ting jeg ikke vil have er ude af ligningen, og nogen gange så oplever man jo også at de der ting man aller helst vil have i teorien ikke er så vigtige i praksis, når først musikken spiller, eller der faktisk er bedre måder at gøre det på.
Selvfølgelig er det jeg gerne vil have ikke uvigtigt, men jeg ikke vil have er bare vigtigere i praksis. Min erfaring er dog også at når jeg først er forelsket så er alt det ligegyldigt, og det er så der jeg har erfaret at jeg skal være stærk og holde fast på at jeg ikke vil de ting jeg ikke vil - uanset hvad hjertet siger.
0
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. aug 2018, 10:50

LadyFox skrev:
Planten skrev:Jeg sidder lige og skriver med en kammerat om hvad man gerne vil have i en kæreste. Og måske indirekte ikke vil have.

Er I bevidste om, hvad I gerne vil have, har brug for, ønsker?

Jeg har den holdning, at det er bedst at fokusere på det, man gerne vil have, fremfor det man ikke ønsker. Hvad tænker I?

Sådan på et meget overfladisk niveau. Altså, jeg har ikke nogen detaljeret plan, men jeg ved hvordan jeg gerne vil leve, hvilke kvaliteter jeg gerne vil have mine nærmeste har, hvilke behov jeg gerne vil have dækket og sådan. Men det er da mange måder at passe ind i. Jeg har ikke sådan en plan om præcis hvordan en partner skal være.

Altså, hvis jeg skal tale ud til andre vil mit focus nok være på hvad jeg godt kunne tænke mig. Men inde i mit hoved er de ting jeg ikke vil have langt vigtigere end det jeg godt kunne tænke mig.
Forstået på den måde at de ting jeg ikke vil have, de kan måske arbejdes med men det har jeg ikke lyst til at bruge energi på med en ny partner. Men de ting der skal til for at gøre et forhold stærkt (i mine øjne) er til at arbejde med hvis de ting jeg ikke vil have er ude af ligningen, og nogen gange så oplever man jo også at de der ting man aller helst vil have i teorien ikke er så vigtige i praksis, når først musikken spiller, eller der faktisk er bedre måder at gøre det på.
Selvfølgelig er det jeg gerne vil have ikke uvigtigt, men jeg ikke vil have er bare vigtigere i praksis. Min erfaring er dog også at når jeg først er forelsket så er alt det ligegyldigt, og det er så der jeg har erfaret at jeg skal være stærk og holde fast på at jeg ikke vil de ting jeg ikke vil - uanset hvad hjertet siger.

Jeg tænker det lidt som at fremhæve det gode ved folk, fremfor at fokusere på det negative. Fx hvis en mand rummer det, jeg gerne vil have (varm, humoristisk, omsorgsfuld, fantasifuld (for lige at tage lidt af det)), så er det mindre vigtigt, at han fx ikke er så vild med at rejse eller måske stemmer blåt.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 11. aug 2018, 11:17

Planten skrev:
LadyFox skrev:
Planten skrev:Jeg sidder lige og skriver med en kammerat om hvad man gerne vil have i en kæreste. Og måske indirekte ikke vil have.

Er I bevidste om, hvad I gerne vil have, har brug for, ønsker?

Jeg har den holdning, at det er bedst at fokusere på det, man gerne vil have, fremfor det man ikke ønsker. Hvad tænker I?

Sådan på et meget overfladisk niveau. Altså, jeg har ikke nogen detaljeret plan, men jeg ved hvordan jeg gerne vil leve, hvilke kvaliteter jeg gerne vil have mine nærmeste har, hvilke behov jeg gerne vil have dækket og sådan. Men det er da mange måder at passe ind i. Jeg har ikke sådan en plan om præcis hvordan en partner skal være.

Altså, hvis jeg skal tale ud til andre vil mit focus nok være på hvad jeg godt kunne tænke mig. Men inde i mit hoved er de ting jeg ikke vil have langt vigtigere end det jeg godt kunne tænke mig.
Forstået på den måde at de ting jeg ikke vil have, de kan måske arbejdes med men det har jeg ikke lyst til at bruge energi på med en ny partner. Men de ting der skal til for at gøre et forhold stærkt (i mine øjne) er til at arbejde med hvis de ting jeg ikke vil have er ude af ligningen, og nogen gange så oplever man jo også at de der ting man aller helst vil have i teorien ikke er så vigtige i praksis, når først musikken spiller, eller der faktisk er bedre måder at gøre det på.
Selvfølgelig er det jeg gerne vil have ikke uvigtigt, men jeg ikke vil have er bare vigtigere i praksis. Min erfaring er dog også at når jeg først er forelsket så er alt det ligegyldigt, og det er så der jeg har erfaret at jeg skal være stærk og holde fast på at jeg ikke vil de ting jeg ikke vil - uanset hvad hjertet siger.

Jeg tænker det lidt som at fremhæve det gode ved folk, fremfor at fokusere på det negative. Fx hvis en mand rummer det, jeg gerne vil have (varm, humoristisk, omsorgsfuld, fantasifuld (for lige at tage lidt af det)), så er det mindre vigtigt, at han fx ikke er så vild med at rejse eller måske stemmer blåt.


Jeg tror måske også det afhænger af hvad det er man finder negativt, selvom jeg selv stemmer rødt, og ville jeg sagtens kunne være sammen med en der stemmer blåt, dog afhængig af grunden. Altså, en person der stemmer Nye Borgerlige fordi det er det perfekte match mellem DF og LA ville jeg nok i alle tilfælde passe rigtig dårligt med, men altså en stille og rolig Konservativ vælger ville kunne gå an. Så der er jeg enig i at jeg da godt kunne leve med en der politisk er langt fra mig på nogle områder. Men handler det mere om spørgsmål om ønsket om børn, om personen ikke kan med hunde af den ene eller anden grund, drikker for meget, har en plan for sit liv indtil pensionsalderen eller sådan noget så vejer det "negative" pludselig meget tungt.

Det afhænger for mig lidt om hvad jeg har at arbejde med. En partner der overhovedet ikke gider forlade Danmark ville jeg ikke kunne med heller. Men jeg er så heller ikke overbevist om at jeg vil blive i Danmark hele mit liv, og jeg håber på at kunne rejse i nærmest alle mine ferier når jeg er færdiguddannet.
1
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 11. aug 2018, 11:19

Jeg har ikke en detaljeret liste over, hvad jeg gerne vil have i en kæreste. Men der er da nogle ting, jeg efterhånden har fundet ud af er noget, jeg har brug for i et forhold - og hvis de ting mangler, så vil forholdet ikke fungere for mig.
Fx har jeg brug for at være i kontakt ofte. Enten fysisk eller på skrift. At der går flere dage mellem kontakten, kan jeg ikke håndtere.
Så vil jeg også være sammen med en mand, der har lyst til et engagere sig i min familie. Fordi min familie er så stor en del af mig, så de følger på en måde med pakken. Det betyder ikke, at en fremtidig kæreste skal sidde med til hver evig eneste lille ting i familien. Men han skal have lyst til at være en aktiv del af familien.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. aug 2018, 11:31

Fede betragtninger, I kommer med.

Jeg går ligesom jer andre ned på "hvad søger du" spørgsmålet. For jeg vil jo gerne have en kæreste, men jeg falder langsomt for mænd. Så jeg ville jo ikke bare kunne være nogens kæreste bare sådan :)

Men jeg visner, hvis ikke jeg er sammen med en, der af fantasifuld og varm.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 11. aug 2018, 11:46

Jeg ved ikke, hvad jeg vil have eller ønsker, for i en alder af 41, har jeg endnu ikke fundet “ham”. Men jeg har brug for en mand, der gør mig glad og giver mig overskud, altså en følelse jeg ikke kan lave en tjekliste på:)
4
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7403
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23346

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 11. aug 2018, 11:57

Jeg kunne aldrig vælge en person fra, alene ud fra krydset på stemmesedlen, og om det var på noget andet end mit eget. Snarere tværtimod. Jeg respekterer ikke folk uden deres meningers mod.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. aug 2018, 12:24

JessicaD skrev:“Hvad søger du?” betyder “vil du knalde?”. Det er ihvertfald oftest dem, der udelukkende leder efter sex, der spørger om det.

Nemlig! :D
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. aug 2018, 12:25

Aragorn skrev:Jeg kunne aldrig vælge en person fra, alene ud fra krydset på stemmesedlen, og om det var på noget andet end mit eget. Snarere tværtimod. Jeg respekterer ikke folk uden deres meningers mod.

Hvordan blev det her pludselig til en diskussion om politisk overbevisning? :D
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. aug 2018, 12:29

Smiling_Goat skrev:
Planten skrev:
JessicaD skrev:“Hvad søger du?” betyder “vil du knalde?”. Det er ihvertfald oftest dem, der udelukkende leder efter sex, der spørger om det.

Nemlig! :D


Haha den sammenkædning havde jeg slet ikke lavet. Jeg har bare følt et vist præstationspres og smuttet :D

Tænk, hvis de ikke stillede det spørgsmål. Så havde de måske fået en chance :lol:

Det er jo ofte fordi, de ikke gider spilde deres hårdt prøvede fingre på at skrive med en, der bare vil lære dem at kende og leve lykkeligt til deres dages ende :lol:
5

Tilbage til "Forhold og sex"