Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Smiling_Goat
Kort karma: 879
Likede indlæg: 15482

Re: Singletråden

Indlægaf Smiling_Goat » 8. sep 2018, 20:26

Til gengæld står min nye date i skærende kontrast til eksen.

Jeg elsker (simpelthen elsker) at han ikke skriver, når han laver noget. Når han er på arbejde, ude med venner, hvad-end. Han koncentrerer sig om det. Det betyder også, at han er helt cool med, at jeg har samme tilgang. Ingen fornærmede miner hvis jeg ikke lige svarer nogle timer. Det er simpelthen fantastisk, og lige hvad jeg trænger til.
6
Modesty Blame
Kort karma: 243
Likede indlæg: 3352

Indlægaf Modesty Blame » 8. sep 2018, 22:17

SurSødSovs skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg bliver 40 lige om lidt. Har tilføjet en mand på FB, som nu ikke har reageret i to dage på anmodningen. Jeg vejer for meget, og selvom jeg var on top of the world for fem-seks dage siden, var jeg til sundhedstjek i går, og well...der er sgu lang vej endnu.

Jeg har ikke været sammen med en mand i snart fem år. Og nu, hvor jeg pludselig får lysten, så er jeg mega-dårlig til at tolke signaler. Det er i øvrigt lige gået op for mig, at jeg begyndte at mærke lysten til mænd, da jeg startede nedtrapning fra stærke smertestillende i april. Nu er jeg helt færdig med dem, efter en årrække (og fuck, hvor mærker jeg smerterne), men det har åbenbart også dæmpet andre typer af følelser.

Så kære Sursød...du er ikke alene.

Bare jeg var. Eller ej. Det er faktisk ret rart at være i samme båd med mennesker, der hører i kategorien "dem, man selvfølgelig godt gider være kæreste med". Så er det lidt lettere at tro på, jeg ikke er helt fortabt :)

Justering, han har nu godkendt anmodningen. Men så har jeg fundet noget andet, jeg kan tolke negativt. ;)

I morgen fejrer jeg min fødselsdag, som single. Det er fanme noget, der sucks.
2
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 131
Likede indlæg: 2514

Indlægaf JessicaD » 8. sep 2018, 23:28

Smiling_Goat skrev:
Den er helt død for mig. Jeg kommer aldrig til at stole på ham som partner igen, og jeg har bevæget mig et par 100 km videre uden ham - nyt job, ny lejlighed, ny by, ny date.

At begynde noget med ham igen ville føles som et gevaldigt skridt tilbage for mig.

Jeg bliver faktisk lidt træt bare ved tanken :genert:

Jeg kan godt følge dine tanker om at tale om det, jeg ved bare ikke helt, hvordan jeg skal gøre det rent praktisk. Han gemmer jo sine "hints" (det er jo ikke engang sikkert, det er det) i jokes, og så synes jeg bare, det er svært at tale om dem på et seriøst plan. Jeg er sikker på, han vil nægte, at han har ment noget med det.

Må jeg spørge, hvordan du ville gribe det an? Det kan være, du kan inspirere mig lidt :)

Jeg læste lige op på jeres historie, og det er så flot, at du er kommet så langt på så kort tid! Hvis du ikke kan se jer sammen igen, så ville jeg også ignorere de hints og prøve at køre 100% ud af venskabsvejen og evt. fortælle om din date eller andre ting, der kan få ham på andre tanker og stoppe med komplimenter/hints. Hvis du alligevel gerne vil have talt ud, så kan du jo bare gå direkte i kødet på manden og spørge, hvad han tænker ifht. jeres brud nu, hvor det er kommet lidt på afstand. Så kan han ihvertfald ikke snige sig udenom og joke videre, men samtidig et ret åbent spørgsmål, hvor han ikke direkte behøver gå i dybden med sine følelser, hvis han ikke vil det. Ulempen ved at åbne den samtale kan så være, at det roder op i nogle følelser og han måske siger noget, du ikke gider høre. Jeg ville nok selv være lidt for nysgerrig til ikke at gøre det, men jeg er også typen, der elsker at snakke om tingene. :-D
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1720
Likede indlæg: 13456

Indlægaf Krølle » 9. sep 2018, 05:38

Smiling_Goat skrev:Til gengæld står min nye date i skærende kontrast til eksen.

Jeg elsker (simpelthen elsker) at han ikke skriver, når han laver noget. Når han er på arbejde, ude med venner, hvad-end. Han koncentrerer sig om det. Det betyder også, at han er helt cool med, at jeg har samme tilgang. Ingen fornærmede miner hvis jeg ikke lige svarer nogle timer. Det er simpelthen fantastisk, og lige hvad jeg trænger til.

Præcis! Jeg skal lige vænne mig til det, fordi det er anderledes, men jeg ser det sådan her; han er til stede i det, han laver, og hænger ikke med halvdelen af opmærksomheden i telefonen. Det betyder også, at han mentalt er 100% nærværende, når vi er sammen. Godt tradeoff i min optik.
0
SurSødSovs
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2669

Indlægaf SurSødSovs » 9. sep 2018, 06:04

Smiling_Goat skrev:
JackieO skrev:
Smiling_Goat skrev:Min eks er blevet mærkelig..

Han er begyndt at skrive mange gange om dagen, og han skriver oftere og oftere, at jeg er dejlig osv. I begyndelsen troede jeg bare, han ville vise, at han stadig godt kunne lide mig, nu begynder jeg lidt at overveje, om jeg er nødt til at sige noget til ham.

Jeg har ikke virkelig ikke lyst til at gøre ham ked af det, og måske jeg bare misforstår ham, så jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an. Han siger jo ikke direkte, at han vil noget som helst, og jeg er sikker på, han vil sige, at jeg er fjollet, hvis jeg forsøger at tale med ham om det :sarkasme:

Undskyld, hvis jeg kommer til at lyde hård, men den måde, du har beskrevet at han dumpede dig på, var så forfærdelig og hensynsløs, at jeg fik ondt i maven, da jeg læste det. Jeg synes seriøst ikke du skylder ham på nogen måde at tage hensyn til hans følelser, blot fordi han måske, måske ikke har fortrudt. Hvis han oprigtigt har indset, at han begik en fejl og ønsker dig tilbage, er det HAM og ham alene, der må gøre arbejdet for at overbevise dig. Du skal i hvert fald ikke bruge energi på at tolke hans hints.

Det er kun fint, du siger det. Jeg synes ikke, det er hårdt :)

Jeg har en tendens til at bruge alt for meget energi på hans behov og overse mine egne - det er én af grundene til, at vi ikke skal være sammen igen.
Det kan godt være, det er det, jeg gør igen.

Jeg gider bare ikke forholde mig til hans hints (hvis det er det, det er.)

Jeg har en eks, der gør der samme. Periodisk

Jeg stopper det med "Gem den slags jokes til dine andre veninder" eller "Det er så upassende at sige sådan noget i vores situation. Stop dog dig selv"

Jeg gider heller ikke en dialog - men da slet ikke ting, der rykker til alt muligt i mig. Så det må han stoppe. Og ellers er venskab sådan set bare af bordet.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 877
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 10809

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. sep 2018, 07:39

min ekskæreste kommer også periodisk med massere af hints, mere eller mindre camoufleret.
Det er lidt op og ned hvor meget det er, og om det fra mit perspektiv bare er en sød tilkendegivelse eller om det er for meget.
I lørdags var det så direkte italesat fra hans side, at jeg måtte skrive til ham at den dør er lukket, det kommer ikke til at ske, at vi vil noget forskelligt - og at det derfor på ingen måde er eller vil være ok, for sådan kan og vil jeg ikke behandle ham, at jeg ikke vil fucke op i det venskab vi har nu.

Så var der ellers radiotavshed i udsædvanlig lang tid, tror lige han skulle sunde sig ovenpå afvisningen, - og så har han været retur i indbakken som normalt, hyggelige sjove beskeder, spørgen ind til, venskabelig pingpong om hans hverdag, min hverdag...
Og så kom hentydningerne lige så stille snigende.

Jeg har virkelig ikke lyst til at undvære ham som ven, men synes det er hårdt at skulle afvise ham, mere eller mindre kontant ret ofte, jeg burde nok bare gøre det kort og kontant hver gang det sker :gruble:
Jeg tænker at det nok siver ind den dag jeg siger til ham at der er en anden i billedet. Har overvejet at fortælle at jeg ser en, men jeg synes stadig grundlaget er alt for usikkert, og så bliver det for sårbart for mig, at han er indviet i det.

Det er ikke så længe siden, at vi spontant så hinanden, fik en kop kakao og sludrede en times tid. Super hyggeligt, og der var han virkelig sød og ordentligt, og uden at gøre/sige noget upassende, så han kan jo godt :sarkasme:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
SurSødSovs
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2669

Indlægaf SurSødSovs » 9. sep 2018, 07:47

Madam Pomfrey skrev:min ekskæreste kommer også periodisk med massere af hints, mere eller mindre camoufleret.
Det er lidt op og ned hvor meget det er, og om det fra mit perspektiv bare er en sød tilkendegivelse eller om det er for meget.
I lørdags var det så direkte italesat fra hans side, at jeg måtte skrive til ham at den dør er lukket, det kommer ikke til at ske, at vi vil noget forskelligt - og at det derfor på ingen måde er eller vil være ok, for sådan kan og vil jeg ikke behandle ham, at jeg ikke vil fucke op i det venskab vi har nu.

Så var der ellers radiotavshed i udsædvanlig lang tid, tror lige han skulle sunde sig ovenpå afvisningen, - og så har han været retur i indbakken som normalt, hyggelige sjove beskeder, spørgen ind til, venskabelig pingpong om hans hverdag, min hverdag...
Og så kom hentydningerne lige så stille snigende.

Jeg har virkelig ikke lyst til at undvære ham som ven, men synes det er hårdt at skulle afvise ham, mere eller mindre kontant ret ofte, jeg burde nok bare gøre det kort og kontant hver gang det sker :gruble:
Jeg tænker at det nok siver ind den dag jeg siger til ham at der er en anden i billedet. Har overvejet at fortælle at jeg ser en, men jeg synes stadig grundlaget er alt for usikkert, og så bliver det for sårbart for mig, at han er indviet i det.

Det er ikke så længe siden, at vi spontant så hinanden, fik en kop kakao og sludrede en times tid. Super hyggeligt, og der var han virkelig sød og ordentligt, og uden at gøre/sige noget upassende, så han kan jo godt :sarkasme:

Jeg har haft næsten to år uden hints... Mens jeg var i forhold. Nu er de så tilbage. Og det stopper, når jeg siger fra. For så at dukke op igen. Tænker, det nok ikke er så slemt, når han klarede sig i to år uden :rulle:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1308
Likede indlæg: 9993

Indlægaf Viskelæder » 9. sep 2018, 08:14

Nå, men ud fra jeres forstående svar til mit indlæg, så fortsætter jeg med at dele lidt her fra min singletilværelse også :)

Jeg har det rigtig godt for tiden. Siden jeg flyttede til KBH, har jeg ligget og hele tiden været lidt tæt på noget stress/depressionsagtigt, og det har været hårdt. Jeg har også været glad, og der har været fantastiske stunder, og jeg ELSKER KBH, men jeg har bare haft alt, alt for travlt. Ny by, nyt arbejde, ny lejlighed, nye mennesker, dårligt helbred mv. har bare været for meget på én gang.

Jeg tog hele august fri fra sociale aftaler, og det hjalp virkelig. Nu føler jeg mig endelig ret meget som mig selv igen. Jeg fortsætter med ikke at have så mange aftaler og være lidt en huleboer. Jeg er utrolig heldig med veninder, der kan rumme, at jeg ofte siger nej, og de ved, at det ikke handler om dem.

Jeg elsker simpelthen at være alene. Jeg er meget introvert, så det er det eneste, der virkelig lader mig op. Efter min eks og jeg gik fra hinanden, og jeg har fået mine weekender for mig selv igen, så har det bare gjort en kæmpe forskel.
I weekenderne går jeg i biografen med mig selv (har nu testet 3 biografer i KBH) :love: , laver nyt mad (kan nu lave en god hummus. Næste projekt: falafler!), tager på loppemarkeder og har købt de smukkeste kjoler til ingen penge, og så tager jeg på opdagelse i nye skove og parker. Jeg har også 4 gange været til Fredagsrock i Tivoli både alene og med fantastiske venner, og det har været så fedt. Yay for årskort!
I oktober skal jeg til koncert med en af mine yndlingsartister ever, og det bliver så stort! Det var noget, min eks og jeg købte billetter til sammen, så måske kommer han også, men jeg tror ikke, vi får hinanden at se blandt så mange mennesker. Det har jeg det fint med. Jeg savner ham ikke.

Det er så dejligt at være glad igen. Jeg er også i gang med at få styr på spisning og vægt, fordi der er sneget sådan en 6 kg på over det sidste halve år, og jeg tog mig selv i at tænke/tale grimt om mig selv. Sådan skal det sgu ikke være.

Jeg har lukket min Tinder, fordi jeg helst bare vil være mig og nyde livet. Jeg åbner den igen på et tidspunkt, når jeg lige er nysgerrig eller har lyst til en date :) Men grundlæggende søger jeg ikke en kæreste. Jeg synes ikke rigtigt, de kan gøre mit liv bedre på nuværende tidspunkt. Tværtimod kræver de noget tid, som jeg ikke har lyst til at give dem :lol:
Senest rettet af Viskelæder 9. sep 2018, 08:16, rettet i alt 1 gang.
21
Petrix
Kort karma: 62
Likede indlæg: 657

Indlægaf Petrix » 9. sep 2018, 08:15

Lol det lyder lidt som om I snakker om Jeres børn
0
Brugeravatar
Lover-Moses
Kort karma: 6
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 222

Indlægaf Lover-Moses » 9. sep 2018, 08:19

Når nu ikke jeg kommer så meget ud, og div. dating sites ikke kaster det helt store af sig, måtte det jo ske at jeg faldt for en kollega på arbejdet.

Vi snakker rigtig godt sammen og hun er bare sådan en der er nem at være i nærheden af. Lyshåret og et par år ældre end mig (og ja det er et plus for mig) og når hun snakker, er det med den sødeste jyske dialekt :lun: At hun så er ryger er et minus, men ikke en dealbreaker.

Problemet er bare at hun har en kæreste. Hun har snakket om at hun er træt af ham, og de vist for nylig har været ved at gå fra hinanden, men tingene er vist faldet en smule til ro igen.

En anden tidligere kollega som kender hende, siger at jeg bare skal slå til og få vippet ham den anden af pinden, og det har jeg også lyst til, men jeg aner jo ikke hvordan hun ser mig. Frygten er jo at hvis jeg tager skridtet, og hun ikke er interesseret, at det så bliver helt vildt akavet :panik:
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 939
Likede indlæg: 5871

Indlægaf Planten » 9. sep 2018, 08:37

Lover-Moses skrev:En anden tidligere kollega som kender hende, siger at jeg bare skal slå til og få vippet ham den anden af pinden, og det har jeg også lyst til, men jeg aner jo ikke hvordan hun ser mig. Frygten er jo at hvis jeg tager skridtet, og hun ikke er interesseret, at det så bliver helt vildt akavet :panik:

Jeg forstår simpelthen ikke den med "at vippe den anden af pinden". Jeg plejer at sige, at jeg da ikke gider have en, der kan lokkes ud i noget nyt, før det andet er afsluttet. Men det er jo super forskelligt, hvordan vi hver især tager det.
7
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 9. sep 2018, 08:53

SurSødSovs skrev:
Smiling_Goat skrev:
JackieO skrev:
Smiling_Goat skrev:Min eks er blevet mærkelig..

Han er begyndt at skrive mange gange om dagen, og han skriver oftere og oftere, at jeg er dejlig osv. I begyndelsen troede jeg bare, han ville vise, at han stadig godt kunne lide mig, nu begynder jeg lidt at overveje, om jeg er nødt til at sige noget til ham.

Jeg har ikke virkelig ikke lyst til at gøre ham ked af det, og måske jeg bare misforstår ham, så jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an. Han siger jo ikke direkte, at han vil noget som helst, og jeg er sikker på, han vil sige, at jeg er fjollet, hvis jeg forsøger at tale med ham om det :sarkasme:

Undskyld, hvis jeg kommer til at lyde hård, men den måde, du har beskrevet at han dumpede dig på, var så forfærdelig og hensynsløs, at jeg fik ondt i maven, da jeg læste det. Jeg synes seriøst ikke du skylder ham på nogen måde at tage hensyn til hans følelser, blot fordi han måske, måske ikke har fortrudt. Hvis han oprigtigt har indset, at han begik en fejl og ønsker dig tilbage, er det HAM og ham alene, der må gøre arbejdet for at overbevise dig. Du skal i hvert fald ikke bruge energi på at tolke hans hints.

Det er kun fint, du siger det. Jeg synes ikke, det er hårdt :)

Jeg har en tendens til at bruge alt for meget energi på hans behov og overse mine egne - det er én af grundene til, at vi ikke skal være sammen igen.
Det kan godt være, det er det, jeg gør igen.

Jeg gider bare ikke forholde mig til hans hints (hvis det er det, det er.)

Jeg har en eks, der gør der samme. Periodisk

Jeg stopper det med "Gem den slags jokes til dine andre veninder" eller "Det er så upassende at sige sådan noget i vores situation. Stop dog dig selv"

Jeg gider heller ikke en dialog - men da slet ikke ting, der rykker til alt muligt i mig. Så det må han stoppe. Og ellers er venskab sådan set bare af bordet.

Det kan godt være, du har ret i, jeg bare skal påpege det upassende i kommentarerne i vores situation.

Han skrev også kl. 4 i nat og det skabte en samtale med min nye flirt (som hørte jeg fik beskeden,) jeg egentligt gerne havde været foruden.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 9. sep 2018, 08:56

Krølle skrev:
Smiling_Goat skrev:Til gengæld står min nye date i skærende kontrast til eksen.

Præcis! Jeg skal lige vænne mig til det, fordi det er anderledes, men jeg ser det sådan her; han er til stede i det, han laver, og hænger ikke med halvdelen af opmærksomheden i telefonen. Det betyder også, at han mentalt er 100% nærværende, når vi er sammen. Godt tradeoff i min optik.

Nemlig.. Det er også ret nyt for mig at ikke hele tiden være i dialog, og jeg er egentligt overrasket over, hvor meget jeg kan lide det.

Jeg synes, jeg har en helt anden frihed, end jeg nogensinde har haft før.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 877
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 10809

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. sep 2018, 09:10

Lover-Moses skrev:Når nu ikke jeg kommer så meget ud, og div. dating sites ikke kaster det helt store af sig, måtte det jo ske at jeg faldt for en kollega på arbejdet.

Vi snakker rigtig godt sammen og hun er bare sådan en der er nem at være i nærheden af. Lyshåret og et par år ældre end mig (og ja det er et plus for mig) og når hun snakker, er det med den sødeste jyske dialekt :lun: At hun så er ryger er et minus, men ikke en dealbreaker.

Problemet er bare at hun har en kæreste. Hun har snakket om at hun er træt af ham, og de vist for nylig har været ved at gå fra hinanden, men tingene er vist faldet en smule til ro igen.

En anden tidligere kollega som kender hende, siger at jeg bare skal slå til og få vippet ham den anden af pinden, og det har jeg også lyst til, men jeg aner jo ikke hvordan hun ser mig. Frygten er jo at hvis jeg tager skridtet, og hun ikke er interesseret, at det så bliver helt vildt akavet :panik:

Ikke den sjoveste position for dig at stå i...
Jeg tænker ikke at du skal gå all in for at vippe den anden af pinden, - der er vel ingen af os der ville synes det var super fedt, at andre på den måde gjorde en indsat ifht at gøre sig intressant for vores partner :wacko: det er jo en kæmpe disrespekt for andres parforhold, hvad enten de fungerer super godt eller skranter.

hvis du virkeligt gerne vil fortælle hende det, så synes jeg det er væsentligt at gøre det respektfuldt! men en kort faktuel tilkendegivelse af, at var vedkommende ikke i forhold, så var der absolut et grundlag for interesse. Og så lade den ligge der. Så har man meldt ud fra egen banehalvdel, uden at være grænseoverskridende, med forståelse og respekt for at den anden er i et forhold.
Eller fortsæt som nu - med det gode kollegiale, så er der jo en platform tingene kan udvikle sig fra, hvis hendes parforhold slutter.
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Lover-Moses
Kort karma: 6
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 222

Indlægaf Lover-Moses » 9. sep 2018, 12:03

Madam Pomfrey skrev:
Lover-Moses skrev:Når nu ikke jeg kommer så meget ud, og div. dating sites ikke kaster det helt store af sig, måtte det jo ske at jeg faldt for en kollega på arbejdet.

Ikke den sjoveste position for dig at stå i...
Jeg tænker ikke at du skal gå all in for at vippe den anden af pinden, - der er vel ingen af os der ville synes det var super fedt, at andre på den måde gjorde en indsat ifht at gøre sig intressant for vores partner :wacko: det er jo en kæmpe disrespekt for andres parforhold, hvad enten de fungerer super godt eller skranter.

hvis du virkeligt gerne vil fortælle hende det, så synes jeg det er væsentligt at gøre det respektfuldt! men en kort faktuel tilkendegivelse af, at var vedkommende ikke i forhold, så var der absolut et grundlag for interesse. Og så lade den ligge der. Så har man meldt ud fra egen banehalvdel, uden at være grænseoverskridende, med forståelse og respekt for at den anden er i et forhold.
Eller fortsæt som nu - med det gode kollegiale, så er der jo en platform tingene kan udvikle sig fra, hvis hendes parforhold slutter.

Det ville jeg nu heller ikke gøre. Jeg ville egentlig ikke have det godt med at være ham der fik ødelagt et forhold, selvom det måske ville komme mig selv til gode.

Jeg hælder mest til det sidste. Altså at fortsætte med det kollegiale, og afvente og se hvad der sker. Og skulle det slutte mellem hende og kæresten, så træde til med en hjælpende hånd/øre. Hun var bla. lidt i tvivl om bolig situationen hvis det sluttede, men der ved jeg så ikke om det ville være for meget at tilbyde hende at hun kan bo hos mig? Det kan vel ikke skade at tilbyde det, tænker jeg :gruble:

Jeg har bare lidt på fornemmelsen at hun stadig er sammen med ham fordi det er det nemmeste her og nu, netop pga. bolig.
1

Tilbage til "Forhold og sex"