Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1276
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21206

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 15. sep 2018, 17:38

FrøkenM skrev:
LadyFox skrev:
FrøkenM skrev:
LadyFox skrev:Selvfølgelig skulle praktik nævnes.

Jeg starter i praktik på mandag.. Og jeg er skide nervøs, alt den tro på mig selv jeg ellers plejer at have er forsvundet, og pludselig tvivler jeg på at jeg besidder alle mulige personlige kompetencer. Jeg er virkelig Min egen værste fjende, og ingen af dem jeg normalt plejer at ringe til når jeg bilder mig selv ind at jeg er håbløs er utilgængelige lige nu.
At jeg så på samme tid er emotionelt ustabil på grund af menstruation gør ikke sagen bedre.

Det er lidt ensomt.

Det skal nok gå :kys:

Jeg tænker, at det måske vil være en god ide at nævne overfor praktikstedet at du er lidt nervøs. Det tager de som regel godt imod. Den første uge var hård, jeg var bombet med info og skulle ind i alt det nye, men allerede nu er det bedre.

Jeg er sikker på du får et godt praktikophold :)

Jeg snakkede med den uddannelsesansvarlige derude i sidste uge, og der spurgte hun hvad jeg tænkte jeg kunne have svært ved, og der nævnte jeg at jeg godt kan være ret usikker første gang jeg står med en opgave selv, også selvom jeg har udført opgaven mange gange sammen med en anden. Det tog hun i hvert fald godt imod, og det var hun sikker på at min praktikvejleder og jeg sagtens skulle kunne arbejde med. Det virker som et rigtig godt sted, det er i hvert fald min indtryk.

Mavefornemmelsen er så vigtig og førstehåndsindtrykket af praktikstedet ligeledes. Jeg har hele tiden været ret sikker på at at jeg er havnet det helt rigtige sted, men jeg har haft en del skrupler omkring den diagnose, jeg slæber rundt med. Det har vi fået italesat og de havde også talt om det på forhånd både inden opstart og inden vi skrev kontrakt, så de var helt klar på "hele pakken". Det har virkelig overrasket mig positivt. Jeg sidder i en HR og strategi afdeling og jeg kommer med rundt mange steder. Ikke én gang er min diagnose blevet nænvt som værende noget negativt. Nærmest tværtimod.

Jeg tror og så det kan være rigtig godt at spille med åbne kort. - især for ens egen skyld, så det synes jeg er et rigtig godt udgangspunkt at du allerede fra starten bare meldte ud.

Hos os der bliver man bare ansat som elev hos regionen eller kommunen, og så finder de ens praktik steder for en. Så vi har hverken kunne sige fra eller til og er bare placeret lidt tilfældigt et sted der passer til den praktik Vi er ved. Så det tror jeg måske også spiller lidt ind i min nervøsitet, at stedet ikke selv har haft mig til samtale og valgt mig til, men at de har været tvunget til at tage mig, uanset hvad de så synes om mig.
Jeg har så været ekstremt heldig at få en praktikplads inden for mit interesseområde, men min praktik bliver dog så til gengæld lidt anderledes end mine studiekammeraters, og det er nogle andre udfordringer jeg skal deale med, som jeg personligt synes er mere udfordrende.
Men altså, før jeg blev hamrende nervøs synes jeg virkelig ikke jeg kunne være kommet et bedre sted hen - taget i betragtning af hvor vi er henne i forløbet.
Jeg læser Social og Sundhedsassistent, og lige nu er vi ved plejecentre/hjemmepleje og ældreområdet i sig selv siger mig ikke rigtig noget. Så ja, jeg er ekstremt heldig, det burde jeg nok blive ved at minde mig selv om.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1105
Likede indlæg: 8675

Indlægaf Viskelæder » 15. sep 2018, 17:43

Jeg tror virkelig, at du bliver så mega sej til det her, LadyFox. Ud fra mit kendskab til dig, så vil din ligetilhed, din omsorg, din kalden en spade for en spade og din egen livserfaring være en kæmpe gave til det her felt. Det er jeg virkelig overbevist om.
Jeg forstår dog sagtens din nervøsitet! Jeg tror også, at så snart du har været der den første uge, så har du en bedre mavefornemmelse omkring det.
Du må huske at være rigtig god ved dig selv og få sovet, slappet af osv. Opstart er hård, og forandringsstress kan virkelig være en bitch. Sådan har jeg det i hvert fald selv.
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1276
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21206

Indlægaf LadyFox » 15. sep 2018, 17:58

Viskelæder skrev:Jeg tror virkelig, at du bliver så mega sej til det her, LadyFox. Ud fra mit kendskab til dig, så vil din ligetilhed, din omsorg, din kalden en spade for en spade og din egen livserfaring være en kæmpe gave til det her felt. Det er jeg virkelig overbevist om.
Jeg forstår dog sagtens din nervøsitet! Jeg tror også, at så snart du har været der den første uge, så har du en bedre mavefornemmelse omkring det.
Du må huske at være rigtig god ved dig selv og få sovet, slappet af osv. Opstart er hård, og forandringsstress kan virkelig være en bitch. Sådan har jeg det i hvert fald selv.

Hvor er du sød, Viske.

Og dit kendskab til mig stemmer meget godt overens med hvordan jeg ser mig selv, jeg besidder i hvert fald i høj grad de kvaliteter du nævner. Så din kommentar er faktisk en stor hjælp, især fordi du selv arbejder med mennesker med udfordringer.

Jeg har bestemt tænkt mig at køre en periode helt nede i gear kun med mig selv i fokus. Udover at jeg jo slide godt timet ( :rulle: ) har rund fødselsdag i næste weekend, for jeg ved at jeg tager hårdt på forandringer - og har brug for at bruge tid på at rumme det i mit eget tempo.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1105
Likede indlæg: 8675

Indlægaf Viskelæder » 15. sep 2018, 18:07

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:Jeg tror virkelig, at du bliver så mega sej til det her, LadyFox. Ud fra mit kendskab til dig, så vil din ligetilhed, din omsorg, din kalden en spade for en spade og din egen livserfaring være en kæmpe gave til det her felt. Det er jeg virkelig overbevist om.

Hvor er du sød, Viske.

Og dit kendskab til mig stemmer meget godt overens med hvordan jeg ser mig selv, jeg besidder i hvert fald i høj grad de kvaliteter du nævner. Så din kommentar er faktisk en stor hjælp, især fordi du selv arbejder med mennesker med udfordringer.

Jeg har bestemt tænkt mig at køre en periode helt nede i gear kun med mig selv i fokus. Udover at jeg jo slide godt timet ( :rulle: ) har rund fødselsdag i næste weekend, for jeg ved at jeg tager hårdt på forandringer - og har brug for at bruge tid på at rumme det i mit eget tempo.

Det er jeg glad for :) Det er virkelig oprigtigt sådan, jeg tænker.

Det lyder til, du gør alt det, du kan. Det er sgu sejt altså.
3
SurSødSovs
Kort karma: 87
Likede indlæg: 614

Indlægaf SurSødSovs » 15. sep 2018, 18:27

Jeg har holdt 16-års fødselsdag for min datter sammen med eksmand og hele familien i dag. Vi holdt det ude, da 16 er en stor dag for min datter, og hun jo lige er flyttet retur.

Det var så hyggelig en dag med godt vejr, så børnene kunne tulle rundt og hygge.

Vi holdt det i De Japanske Haver, hvor vi er kommet siden åbningen.

Det kunne faktisk ikke have været bedre.
7
Smiling_Goat
Kort karma: 785
Likede indlæg: 12981

Indlægaf Smiling_Goat » 15. sep 2018, 18:47

LadyFox skrev:
Smiling_Goat skrev:
LadyFox skrev:Selvfølgelig skulle praktik nævnes.

Jeg starter i praktik på mandag.. Og jeg er skide nervøs, alt den tro på mig selv jeg ellers plejer at have er forsvundet, og pludselig tvivler jeg på at jeg besidder alle mulige personlige kompetencer. Jeg er virkelig Min egen værste fjende, og ingen af dem jeg normalt plejer at ringe til når jeg bilder mig selv ind at jeg er håbløs er utilgængelige lige nu.
At jeg så på samme tid er emotionelt ustabil på grund af menstruation gør ikke sagen bedre.

Det er lidt ensomt.

Jeg tænker, det er lidt ligesom at begynde i børnehaveklassen. Du er der for at lære, så ingen forventer at du kan tingene i forvejen :)

Hvis du bare viser at du gider, er jeg sikker på, at det bliver godt.

Det tænker jeg at du har ret i. Det er også bare sådan nogle dumme kaos-tanker, og hvad-nu-hvis'er. Sådan "Hvad nu hvis jeg kommer til at gøre noget der forværre en beboers situation?" Og sådan. Og det ved jeg jo godt jeg ikke lige kommer til. Jeg tror bare lige det er noget jeg skal komme over.

Det tror, jeg du har ret i. Jeg tror, det hjælper så snart du kommer i gang derude og opdager hvordan virkeligheden og deres forventninger egentligt er

Jeg tror også alle er nervøse, før de begynder i praktik (men det tænker du nok også selv) :)
1
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 782
Likede indlæg: 4557

Indlægaf Planten » 15. sep 2018, 19:06

.
Senest rettet af Planten 16. sep 2018, 07:58, rettet i alt 1 gang.
0
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 15. sep 2018, 19:45

Hmmmm er blevet inviteret på date, når jeg er retur i Nuuk. Det ved jeg ikke lige, hvad jeg synes om, da det er en ven, som jeg faktisk er glad for at have som ven.

Går vi på date, og vi kan finde ud af mere, så er det jo ikke realistisk med mig, der er mig, at jeg ikke bliver forelsket... Og det magter jeg ikke
0
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 15. sep 2018, 19:55

Det sekund, jeg trykkede send, vidste jeg bare, hvad svarene vil være... Tænker ikke jeg behøver vente på dem...
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 782
Likede indlæg: 4557

Indlægaf Planten » 15. sep 2018, 20:09

SurSødSovs skrev:Hmmmm er blevet inviteret på date, når jeg er retur i Nuuk. Det ved jeg ikke lige, hvad jeg synes om, da det er en ven, som jeg faktisk er glad for at have som ven.

Går vi på date, og vi kan finde ud af mere, så er det jo ikke realistisk med mig, der er mig, at jeg ikke bliver forelsket... Og det magter jeg ikke

Jeg tror måske, at du, ligesom jeg, lægger meget i en date. Jeg synes egentlig, at venskabet har ændret karakter, allerede ved at han har inviteret dig ud. Giver det mening? Altså han har jo allerede taget et skridt mod at ændre det. Eller i hvert fald udtrykt, at han ser dig som lidt mere end en ven :) Men for mig behøver venskabet ikke forsvinde, "bare" fordi man har været på en date. Bliver det ikke til mere, så skal den, der har mest investeret selvfølgelig have lov at sunde sig.
Og - du skal jo ikke gå på date med en, du VED, ikke er noget for dig som kæreste - hvis det er sådan, du ser det? :)
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1503
Likede indlæg: 11075

Indlægaf Krølle » 15. sep 2018, 21:40

Jeg er flyttet endeligt, har afleveret hus og søgt om skilsmisse. Kort update, heftigt indhold :genert:

Her er kaos og flytterod overalt, men jeg er sindssygt glad for endelig at have mine ting her og for alvor rykke ind og gøre stedet til mit.
11
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1503
Likede indlæg: 11075

Indlægaf Krølle » 15. sep 2018, 21:43

Nå ja - oveni har jeg også så småt taget skridt til at få et arbejdsrelateret projekt genopstartet. Det er gået over al forventning, og jeg kan nærmest ikke få armene ned over de positive tilkendegivelser, jeg møder i branchen fra både nye og gamle kontakter. Yay for nye begyndelser!
8
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 721
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8732

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. sep 2018, 22:08

Skønt Krølle :lun:

Vi har haft den mest fantastiske lørdag, jeg er helt høj, og sidder bare og smiler.
weekends kan godt være lidt en limbo her, særligt hvis nr. 3 er "in the mood" - så får han skabt en masse uro, kaos og konflikt. Og han kræver rigtig meget at jeg har ham i kort snort, og er styrende på hvad han kan, skal og må, og hvordan det skal gøres.

Vi startede dagen med en fælles tur til frisøren, så alle 4 er nydeligt nyklippede. Elsker konceptet med "kom ind klip" fremfor at skulle bestille tid, unge udlændinge, der klipper pænt og ordentligt for en fin pris :gogo:
En lille krise for den yngste, som glemte alt om det da vi handlede.
Lidt limbo da vi kom hjem, for nr. 3 fik skabt lidt røre her og der, men fandt ro i noget computerspil, hvor han og nr. 2 fandt ud af at spille og hygge sammen :love:
jeg har fået ordnet en masse vasketøj, og foldet strømper i massevis :D så stort flueben ved et hængeparti ;)
Sov en time på sofaen, imens nr. 4 sad og så tegnefilm og nulrede mig i håret :love:
Lavede god mad, som alle kunne lide, YAY... og bagte brownies til dessert.
Nr. 1, der har kæresten på overnatning, tog hende under armen, gik i butikken og købte is og sodavand.
Da vi havde spist ryddede han af bordet, og inviterede til kortspil. De 2 små fjumsede, pustede balloner op, kiggede billeder, imens vi andre spillede, bageter forsøgte nr. 3 sig i at være med til et slag 500, og han begynder at fange hvordan man spiller det :gogo:

Nr. 1 er bare glad i låget, det klæder ham at være forelsket :love: han har så meget energi og overskud, det er skønt.De er mest hos os, og det er fint, men han er sgu også en gentleman, og hver gang hun er her, så følger han hende pænt hjem :lun:
Og hun er simpelthen så skøn og ligetil en pige, jeg er helt vild med hende. Og så rummer hun vores cirkus og store armbevægelser på en super skøn måde :D

Jeg er så glad og taknemmelig, det er fanme skønt at have sådan en dag, og jeg håber vi får mange mange flere af dem.
Jeg håber at den store og kæresten holder sammen længe, at han får lov til at opleve den der helt særlige første store kærlighed. Følelsen og oplevelse af sammenhørighed. Det fortjener han sgu!
17
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Smiling_Goat
Kort karma: 785
Likede indlæg: 12981

Indlægaf Smiling_Goat » 16. sep 2018, 06:48

Her går det vist også meget godt. Ham jeg har set nogle uger hænger åbenbart ved endnu..

Jeg har imidlertid fået lavet lidt rod for mig selv (det er sådan noget, jeg gør.) Jeg savner min eks' selskab, og han savner jo også mit, så vi har aftalt at se hinanden i aften.. Da jeg lavede aftalen, tænkte jeg, at vi jo skal tilbringe tid sammen engang imellem, hvis vi skal være venner, men nu kan jeg ikke lade være at overveje, om det ikke ville være forventeligt, at han lægger mere i det.

Jeg har jo sagt direkte, at jeg ikke er interesseret i mere end venskab lige nu, så jeg håber, at han godt kan regne ud, at der ikke er mere i det end det.. Men jeg ved også godt, hvordan håb fungerer.

Jeg er nok nødt til at skrive en akavet besked til ham om, at det altså ikke er en date, er jeg ikke?
0
Jadajada
Kort karma: 17
Likede indlæg: 364

Indlægaf Jadajada » 16. sep 2018, 07:40

Smiling_Goat skrev:Her går det vist også meget godt. Ham jeg har set nogle uger hænger åbenbart ved endnu..

Jeg har imidlertid fået lavet lidt rod for mig selv (det er sådan noget, jeg gør.) Jeg savner min eks' selskab, og han savner jo også mit, så vi har aftalt at se hinanden i aften.. Da jeg lavede aftalen, tænkte jeg, at vi jo skal tilbringe tid sammen engang imellem, hvis vi skal være venner, men nu kan jeg ikke lade være at overveje, om det ikke ville være forventeligt, at han lægger mere i det.

Jeg har jo sagt direkte, at jeg ikke er interesseret i mere end venskab lige nu, så jeg håber, at han godt kan regne ud, at der ikke er mere i det end det.. Men jeg ved også godt, hvordan håb fungerer.

Jeg er nok nødt til at skrive en akavet besked til ham om, at det altså ikke er en date, er jeg ikke?

Jeg synes du skal overveje om det er en god ide at se ham nu.
Men jeres relativt nye brud og måden det skete på in mente, så kan det næsten kun blive noget rod og rippe op i følelser der ikke er landet ordentligt endnu.

Hvis I skal være venner så er han der også når støvet har lagt sig helt.
10

Tilbage til "Forhold og sex"