Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 303
Likede indlæg: 2736

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 16. dec 2019, 22:06

Madam Pomfrey skrev:Hvis du oplever det er et issue, så sig det højt - så det ikke bliver en misforståelse, og få skabt noget rum til dig og dine egne projekter :) For selvfølgelig skal der være plads til det også, og uden at det bliver til negative følelser fra enten hendes eller din side.

Jeg kan sagtens mærke det på min kæreste, at han bare har været ham de sidste knap 3 år, ifht. vaner, rutiner, og at jeg indimellem bliver et "forstyrrende element" fordi han er ude af trit med at skulle forholde sig til et andet menneske på den måde, og at det faktisk kræver nogle kræfter.
Hvor jeg står et helt andet sted, og de sidste mange år har været vant til at nogle krævede min opmærksomhed, så jeg er "inde i vanen"

Man kan sige at det er heldigt at det er her om vinteren hvor jeg normalt ikke har gang i så meget privat. Og havde som sådan ikke andre planer denne weekend.

Når det alligevel nærmest kan blive for meget, skyldes det nok mere mit arbejde.... Har de sidste måneder hjulpet en anden sektion med nogle større projekter der har en stram tidsplan og som er rimelig konfliktfyldte. Ud over mit normale arbejde som er blevet lidt syltet venstrehåndsarbejde.
Er på den måde max presset på job, og det kan kun gå fordi de her projekter bliver færdige til foråret.
Men det gør så også at jeg nærmest ikke har overskud til andet end job og træning for tiden, men hvor der så også lige er en ny kæreste inde i billedet. Heldigvis handler meget om vores samvær om den fælles træning.
1
Fra bybo til thybo
Pomelo
Kort karma: 14
Likede indlæg: 352

Indlægaf Pomelo » 16. dec 2019, 22:38

Artem skrev:Man kan sige at det er heldigt at det er her om vinteren hvor jeg normalt ikke har gang i så meget privat. Og havde som sådan ikke andre planer denne weekend.

Når det alligevel nærmest kan blive for meget, skyldes det nok mere mit arbejde.... Har de sidste måneder hjulpet en anden sektion med nogle større projekter der har en stram tidsplan og som er rimelig konfliktfyldte. Ud over mit normale arbejde som er blevet lidt syltet venstrehåndsarbejde.
Er på den måde max presset på job, og det kan kun gå fordi de her projekter bliver færdige til foråret.
Men det gør så også at jeg nærmest ikke har overskud til andet end job og træning for tiden, men hvor der så også lige er en ny kæreste inde i billedet. Heldigvis handler meget om vores samvær om den fælles træning.

Jeg er også selv i et nyt forhold og kan godt kende følelsen. Jeg har været single i flere år og er (modsat min kæreste) ikke vant til at være tæt sammen med andre mennesker hver dag. Selvom jeg virkelig nyder tiden sammen, så elsker jeg også at være alene og at kunne nå at savne ham lidt. Mon ikke hun ville kunne forstå det, hvis du lige har en aften for dig selv?
1
IrmaPigen
Kort karma: 613
Likede indlæg: 7444

Indlægaf IrmaPigen » 17. dec 2019, 06:00

Artem skrev:
Madam Pomfrey skrev:Hvis du oplever det er et issue, så sig det højt - så det ikke bliver en misforståelse, og få skabt noget rum til dig og dine egne projekter :) For selvfølgelig skal der være plads til det også, og uden at det bliver til negative følelser fra enten hendes eller din side.

Jeg kan sagtens mærke det på min kæreste, at han bare har været ham de sidste knap 3 år, ifht. vaner, rutiner, og at jeg indimellem bliver et "forstyrrende element" fordi han er ude af trit med at skulle forholde sig til et andet menneske på den måde, og at det faktisk kræver nogle kræfter.
Hvor jeg står et helt andet sted, og de sidste mange år har været vant til at nogle krævede min opmærksomhed, så jeg er "inde i vanen"

Man kan sige at det er heldigt at det er her om vinteren hvor jeg normalt ikke har gang i så meget privat. Og havde som sådan ikke andre planer denne weekend.

Men det bliver jo også forår på et tidspunkt.

Og så kan hun stå der til den tid, og undre sig over du ikke har tid til hende. Med irritation hos hende til følge.

Så hellere forventningsafstemme nu.
4
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 670
Likede indlæg: 13718

Indlægaf Animi » 17. dec 2019, 19:49

Jeg har for tiden lyst til at nive mig i armen. Fordi jeg ikke kan forstå, at jeg er så heldig, som jeg er lige nu.

For jeg er forelsket. Og glad. Virkelig glad. Og selvom jeg også har været glad de to andre gange, jeg har været forelsket, har jeg også været frustreret og virkelig usikker på mig selv og relationen.
Selvom jeg også har mine usikkerheder i denne relation, bunder de i min bagage fra fortiden. Hvor de før bundede i den mand, jeg var forelsket i. Og hvordan de behandlede mig.

Men med ham her. Det føler så rart. Nemt. Naturligt. Jeg er ikke bange for at være for meget. For om jeg skriver for meget. Eller om han er træt af at bruge tid sammen med mig. Vi har fundet en rytme sammen, som giver mening for os begge. Og jeg føler virkelig, at han vil mig.

Jeg er stadigvæk bange for, at det går galt. At han pludselig alligevel ikke vil. For det er der selvfølgelig en chance for. Men lige nu nyder jeg bare, at han gerne vil mig nu.
18
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 703
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 5020

Indlægaf FrøkenM » 17. dec 2019, 21:17

Jeg fik den bedste tidlige julegave i dag.

Min ortopædkirurg mødte mig med forståelse, omsorg og i respekt for, at jeg virkelig havde været mentalt udfordret denne gang. Han bad mig først selv om at sætte ord på hvorfor jeg havde brug for at være der. Det handler dels om den fysiske del, men faktisk mere psykisk. Vi fik en virkelig god snak og vi blev enige om at fortsætte planen som den er lagt. Jeg skal have mere styrke i benet, men jeg er kommet virkelig langt allerede og so far er det en succes. Jeg har fin funktion og det skal bare have ro til at blive bedre. Han var meget tilfreds med ar osv. og konstaterede at det var helt som han helst ville se det.

Han gjorde klart, at han havde forståelse for, hvis jeg havde brug for en pause og vil støtte mig uanset, men nu hvor vi har fået talt ud om det der gjorde det her forløb svært og han lovede at næste gang var bedre, har jeg ikke betænkeligheder. Det var som om at alt jeg havde brug for var at høre at han havde min ryg og alt var godt.

Vi fik ønsket god jul med lovning på, at næste forløb bliver mere trygt og med flere kontroller hvis jeg ønsker det, men med samme gode resultat. Han er sgu guld værd :love:
15
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 17. dec 2019, 21:42

Pomelo skrev:Jeg er også selv i et nyt forhold og kan godt kende følelsen. Jeg har været single i flere år og er (modsat min kæreste) ikke vant til at være tæt sammen med andre mennesker hver dag. Selvom jeg virkelig nyder tiden sammen, så elsker jeg også at være alene og at kunne nå at savne ham lidt. Mon ikke hun ville kunne forstå det, hvis du lige har en aften for dig selv?

Nu er der jo ikke lige planer om at vi skal bo sammen, og vi ses jo netop kun når der er tid og lyst til det.
"problemet" kan på den måde måske være lidt svær at forstå. For så meget ses vi jo heller ikke... Men for en mand der ikke har haft en kæreste de sidste 15 år er det en rimelig stor omvæltning.
2
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 17. dec 2019, 21:45

IrmaPigen skrev:Men det bliver jo også forår på et tidspunkt.

Og så kan hun stå der til den tid, og undre sig over du ikke har tid til hende. Med irritation hos hende til følge.

Så hellere forventningsafstemme nu.

Tror faktisk ikke at det bliver et problem, og hun vil gerne hjælpe og lære at lave flere praktiske ting.
Så det kan være at vi kommer til at hjælpe hinanden med de praktiske projekter i fremtiden.
2
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 173
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 1724

Indlægaf Santopia » 18. dec 2019, 12:26

Santopia skrev:Når I har været på en første date, plejer fyren så ikke at skrive til jer sådan ret kort efter daten? :gruble: det synes jeg nemlig har været et mønster for en vellykket første date hos mig - faktisk når jeg sjældent hjem fra daten inden der tikker en besked ind. Men nu er jeg kommet hjem fra en kort date - og ingen besked.. og det er nok lidt fjollet, men jeg havde nok lidt håbet på en :genert:

.. Han skrev i øvrigt om morgenen, og vi har skrevet en del siden og skal ses i weekenden. Jeg har en fornemmelse af, at han måske er lidt mere, hvad kan man sige, forsigtigt anlagt end jeg først antog. Men jeg har også datet nogle fyre der ret hurtigt var ret på og jægeragtige. Det tror jeg egentlig, jeg foretrækker. Men jeg glæder mig til at se ham igen :)

Jeg kan i øvrigt godt forstå dem der skriver, at jeg bare skulle skrive til ham, hvis jeg havde lyst til det. Jeg er normalt også all in på, at man ikke skal lege kispus. Men lige her ville jeg se, om han mon var interesseret, og hvis jeg havde skrevet først, tror jeg bare han havde sagt ja for "why not", og så var jeg ikke blevet klogere..
3
Fynerfin82
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1283

Indlægaf Fynerfin82 » 19. dec 2019, 20:03

Man ved at man er single, når man er nødt til at sige til naboen at hvis der kommer mænd ud af mit hus, så kan hun godt ringe til politiet. Der kommer lige præcis ingen mænd hjem til mig og vi er voldsomt plaget af indbrud. Der havde været en i dag, hvorfor snakken kom op.
9
OberstNasig
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1232

Indlægaf OberstNasig » 20. dec 2019, 15:44

Tjekker lige ind og meddeler at jeg har set een to gange, men efter bare en uge var det forbi. Stor ærgrelse, for det var det bedste, jeg nogensinde har prøvet, hvis i forstår. Følelsesmæssigt var han ikke helt moden nok, følte jeg, men det dér voksen-samkvem var godt nok som et rent drug. Jeg tilbød sågar at vi kunne mødes fast indimellem, men ved i hvad? Han så beskeden og svarede ikke. Hahahaha, totalt ydmygende.

Well, jeg søger videre og prøver at passe på mit længselsfulde hjerte.
God jul til alle.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 332
Likede indlæg: 7278

Indlægaf Misantropen » 20. dec 2019, 22:45

OberstNasig skrev:Tjekker lige ind og meddeler at jeg har set een to gange, men efter bare en uge var det forbi. Stor ærgrelse, for det var det bedste, jeg nogensinde har prøvet, hvis i forstår. Følelsesmæssigt var han ikke helt moden nok, følte jeg, men det dér voksen-samkvem var godt nok som et rent drug. Jeg tilbød sågar at vi kunne mødes fast indimellem, men ved i hvad? Han så beskeden og svarede ikke. Hahahaha, totalt ydmygende.

God jul til alle.

Det kunne han måske ikke overskue at holde til :lol:

Er det ham du havde kysset med imens du ventede på svar fra ham med de to beskeder?

God jul til dig også :)
0
OberstNasig
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1232

Indlægaf OberstNasig » 21. dec 2019, 23:49

Misantropen skrev:
OberstNasig skrev:Tjekker lige ind og meddeler at jeg har set een to gange, men efter bare en uge var det forbi. Stor ærgrelse, for det var det bedste, jeg nogensinde har prøvet, hvis i forstår. Følelsesmæssigt var han ikke helt moden nok, følte jeg, men det dér voksen-samkvem var godt nok som et rent drug. Jeg tilbød sågar at vi kunne mødes fast indimellem, men ved i hvad? Han så beskeden og svarede ikke. Hahahaha, totalt ydmygende.

God jul til alle.

Er det ham du havde kysset med imens du ventede på svar fra ham med de to beskeder?

Nej, sikkert ikke, men seriøst, jeg fatter simpelthen ikke at man kan være næsten 30 år og så ignorere sådan en besked- især fordi han var een af de klassiske typer, der på første date bræger højt om, hvor vigtigt han synes ærlighed og ordentlighed er og Tinder er et slemmer, slemmer sted etc. etc. :gruble: :lol:

Ja, det var ham. Luftede hunden sammen med ham og så spiste vi aftensmad sammen, hvorefter han kørte mig hjem og kyssede mig. To dage efter "Slog" min date op med mig. Ham den ekstremt ivrige. Jeg havde luret at det var den vej, det gik, så derfor havde jeg ingen kvababbelser over det.

Men jeg har gang i nogle Tinder-mænd igen. Denne gang har jeg sænket mine forventninger til udseende, fordi jeg må konstatere at de flotte af dem ikke ligefrem har ført noget seriøst med sig, når jeg har datet dem. Så jeg regner med at have 3 møder i den kommende uge og så må jeg mærke efter om der er een af dem, jeg gerne vil se igen.

Og tak og godt nytår selvfølgelig også :D
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 1010
Likede indlæg: 6969

Indlægaf Planten » 22. dec 2019, 00:01

OberstNasig skrev:
Misantropen skrev:

God jul til alle.

Nej, sikkert ikke, men seriøst, jeg fatter simpelthen ikke at man kan være næsten 30 år og så ignorere sådan en besked- især fordi han var een af de klassiske typer, der på første date bræger højt om, hvor vigtigt han synes ærlighed og ordentlighed er og Tinder er et slemmer, slemmer sted etc. etc. :gruble: :lol:

Ja, det var ham. Luftede hunden sammen med ham og så spiste vi aftensmad sammen, hvorefter han kørte mig hjem og kyssede mig. To dage efter "Slog" min date op med mig. Ham den ekstremt ivrige. Jeg havde luret at det var den vej, det gik, så derfor havde jeg ingen kvababbelser over det.

Men jeg har gang i nogle Tinder-mænd igen. Denne gang har jeg sænket mine forventninger til udseende, fordi jeg må konstatere at de flotte af dem ikke ligefrem har ført noget seriøst med sig, når jeg har datet dem. Så jeg regner med at have 3 møder i den kommende uge og så må jeg mærke efter om der er een af dem, jeg gerne vil se igen.

Det lyder så meget som ham, jeg har set. Han både skrev og sagde til mig, at han gik ind for ærlighed og klare beskeder, men han evner ikke at sige fra. Sølle.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 332
Likede indlæg: 7278

Indlægaf Misantropen » 22. dec 2019, 02:35

OberstNasig skrev:
Misantropen skrev:

God jul til alle.

Du er på lakridserne :-D
1
Aragorn
Kort karma: 676
Likede indlæg: 7417

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2019, 05:43

OberstNasig skrev:Denne gang har jeg sænket mine forventninger til udseende, fordi jeg må konstatere at de flotte af dem ikke ligefrem har ført noget seriøst med sig

Det lyder som om, at graden af seriøsitet du møder fra verden, nogenlunde matcher din egen.
3

You have to take control of the life you're given
They call me übermensch because I'm so driven

Tilbage til "Forhold og sex"