Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 5. okt 2016, 08:42

Forrige weekend havde jeg et one night stand med en, jeg kender perifert. Vi stødte tilfældigt på hinanden, da vi begge var på vej hjem fra byen, og besluttede os for at tage en øl sammen, der så endte med at blive til mere. Han er forholdsvis ny i min omgangskreds, og jeg har aldrig før vekslet mere end et par ord med ham eller været alene med ham. Jeg har kun kendt ham nogle måneder, men har hele tiden fundet ham attraktiv, og har da heller ikke lagt skjul på, overfor de få tætteste i vennegruppen, at jeg godt ku'. Jeg har bare ikke lige haft dating i tankerne, og tænkt at det nok var smartest at holde mig fra vennegruppen. Han har nu heller aldrig virket interesseret i mig i de måneder, vi har kendt hinanden. Men vores møde og knald fik altså vækket min passive interesse. Det er ret fjollet, for på den ene side var det virkelig åbentlyst, at det bare var to virkelig fulde mennesker, der greb tilfældighedernes mulighed for at få stillet et behov og, i mit tilfælde, noget nysgerrighed. På den anden side kan man heller ikke rigtigt ignorere et one night stand, når man kender hinanden og skal se hinanden i øjnene senere.
Hvordan grejer man lige den?
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 5. okt 2016, 11:01

KitKat skrev:
KitKat skrev::genert: Jeg har en date... på onsdag... med en fyr fra Tinder, som kommer ud til mig og får en kop kaffe så vi hver især kan få sat et rigtig levende menneske bag skriverierne.

Jeg måtte spørge ham, om det så var en date fordi hvis det var, ville det være min første ever og så mente jeg godt jeg kunne tillade mig at være lidt ekstra nervøs.
Han svarede: "Kære KitKat. Har du lyst til en date med mig på onsdag, hjemme hos dig?" (for så var jeg da blevet inviteret ordentligt ud på min allerførste date) :lol:




Nå, ikke alligevel ... Jeg kom til at tænke på jer herinde og noget med at forventningsafstemme, så jeg skrev til ham.
Det viser sig, at han er typen der ret hurtigt ønsker at date eksklusivt mens jeg mere er der hvor eksklusiv = kærester = først om lang tid...

Så lige nu er vi enige om at udsætte, ikke aflyse, og så bare se tiden an lidt mens vi hver især overvejer situationen.

Jeg er ikke skidemeget tilfreds kan jeg godt mærke, men jeg er heller ikke parat til at love nogen eneret på mig.
Men jeg er trods alt glad for at have meldt ud nu og ikke om lang tid.

(han virker som en god mand, dog, så jeg håber vi ender med at ses alligevel)


Jeg er virkelig all for forventningsafstemning, men før jeg har mødt nogen, ved jeg ikke, om der er behov for forventningsafstemning. Jeg har i hvert fald erfaring med både at blive positivt overrasket og skuffet ved et møde IRL i forhold til mit indtryk af mænd på skrift.

Men for den rigtige mand ville jeg så også være helt med på at imødekomme sådan et ønske om eksklusivitet meget hurtigt - hvis du ikke har det sådan, er det selvfølgelig en anden sag. Men hvorfor egentlig ikke?
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 5. okt 2016, 11:05

Grissebassen skrev:Forrige weekend havde jeg et one night stand med en, jeg kender perifert. Vi stødte tilfældigt på hinanden, da vi begge var på vej hjem fra byen, og besluttede os for at tage en øl sammen, der så endte med at blive til mere. Han er forholdsvis ny i min omgangskreds, og jeg har aldrig før vekslet mere end et par ord med ham eller været alene med ham. Jeg har kun kendt ham nogle måneder, men har hele tiden fundet ham attraktiv, og har da heller ikke lagt skjul på, overfor de få tætteste i vennegruppen, at jeg godt ku'. Jeg har bare ikke lige haft dating i tankerne, og tænkt at det nok var smartest at holde mig fra vennegruppen. Han har nu heller aldrig virket interesseret i mig i de måneder, vi har kendt hinanden. Men vores møde og knald fik altså vækket min passive interesse. Det er ret fjollet, for på den ene side var det virkelig åbentlyst, at det bare var to virkelig fulde mennesker, der greb tilfældighedernes mulighed for at få stillet et behov og, i mit tilfælde, noget nysgerrighed. På den anden side kan man heller ikke rigtigt ignorere et one night stand, når man kender hinanden og skal se hinanden i øjnene senere.
Hvordan grejer man lige den?


Kan du ikke foreslå, at I mødes til en øl eller en kop kaffe? Så du kan se, om der er grobund for mere? Der er selvfølgelig en risiko for, at I ikke er samme sted, men han er jo en idiot, hvis han ikke bare tager det som en kompliment og siger pænt nej tak, hvis han ikke er interesseret.
2
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 5. okt 2016, 11:19

Lys skrev:Jeg er virkelig all for forventningsafstemning, men før jeg har mødt nogen, ved jeg ikke, om der er behov for forventningsafstemning. Jeg har i hvert fald erfaring med både at blive positivt overrasket og skuffet ved et møde IRL i forhold til mit indtryk af mænd på skrift.

Men for den rigtige mand ville jeg så også være helt med på at imødekomme sådan et ønske om eksklusivitet meget hurtigt - hvis du ikke har det sådan, er det selvfølgelig en anden sag. Men hvorfor egentlig ikke?


Jeg tog hul på det inden vi mødtes første gang, netop fordi jeg fik en fornemmelse af at han ret hurtigt ønskede eksklusivitet, og jeg slet ikke kan rumme at skulle "love mig væk" til nogen på den måde før langt senere i "lad og lære hinanden at kende" processen.
-og det føltes lidt som at føre en god mand bag lyset hvis jeg ikke gav ham muligheden for selv at forholde sig til det.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 5. okt 2016, 11:26

KitKat skrev:
Lys skrev:Jeg er virkelig all for forventningsafstemning, men før jeg har mødt nogen, ved jeg ikke, om der er behov for forventningsafstemning. Jeg har i hvert fald erfaring med både at blive positivt overrasket og skuffet ved et møde IRL i forhold til mit indtryk af mænd på skrift.

Men for den rigtige mand ville jeg så også være helt med på at imødekomme sådan et ønske om eksklusivitet meget hurtigt - hvis du ikke har det sådan, er det selvfølgelig en anden sag. Men hvorfor egentlig ikke?


Jeg tog hul på det inden vi mødtes første gang, netop fordi jeg fik en fornemmelse af at han ret hurtigt ønskede eksklusivitet, og jeg slet ikke kan rumme at skulle "love mig væk" til nogen på den måde før langt senere i "lad og lære hinanden at kende" processen.
-og det føltes lidt som at føre en god mand bag lyset hvis jeg ikke gav ham muligheden for selv at forholde sig til det.


Det er da bestemt også betænksomt at nævne det, når du har det sådan. Jeg kan nok bare ikke helt sætte mig ind i, at det skulle være problematisk at nøjes med at date en mand i en periode, for at se hvad det er. Men det behøver jeg jo heller ikke :) Man bliver så meget klogere på forskellige tilgange til det her dating ved at følge med i tråden - det er vildt interessant:)
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 5. okt 2016, 11:30

Lys skrev:Det er da bestemt også betænksomt at nævne det, når du har det sådan. Jeg kan nok bare ikke helt sætte mig ind i, at det skulle være problematisk at nøjes med at date en mand i en periode, for at se hvad det er. Men det behøver jeg jo heller ikke :) Man bliver så meget klogere på forskellige tilgange til det her dating ved at følge med i tråden - det er vildt interessant:)


:) Jeg tænker heller ikke det ville være problematisk, og jeg ville snildt kunne date ham en periode for at se hvad det er. Men jeg ville have det skidt med at date ham en periode velvidende at vi ikke var på vej samme sted hen (over samme tidsramme ihvertfald)

Og så er jeg nok også farvet af at have læst med herinde, hvor folk sommetider bliver både overraskede over, og kede af, at opdage, at deres date har set andre end dem uden at have afstemt hvorvidt det var ok i starten :gruble:

Edit: For mig handler dating nok mest om at lære hinanden at kende, og jeg kan sagtens lære flere mennesker at kende samtidig.
På et tidspunkt forventer/håber jeg at nå til et punkt med en eller anden, hvor vi slet ikke kan lade være med at "opgradere til kærester" men indtil da giver det ikke for god mening i mit hoved at man skal "låses fast" til et enkelt menneske.
Det kan sagtens være fordi jeg ikke har været single ret længe. Og det hænger uden tvivl også sammen med, at jeg sådan generelt tvivler på om jeg ønsker et 100% monogamt forhold i fremtiden.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 5. okt 2016, 11:38

KitKat skrev:
Lys skrev:Det er da bestemt også betænksomt at nævne det, når du har det sådan. Jeg kan nok bare ikke helt sætte mig ind i, at det skulle være problematisk at nøjes med at date en mand i en periode, for at se hvad det er. Men det behøver jeg jo heller ikke :) Man bliver så meget klogere på forskellige tilgange til det her dating ved at følge med i tråden - det er vildt interessant:)


:) Jeg tænker heller ikke det ville være problematisk, og jeg ville snildt kunne date ham en periode for at se hvad det er. Men jeg ville have det skidt med at date ham en periode velvidende at vi ikke var på vej samme sted hen (over samme tidsramme ihvertfald)

Og så er jeg nok også farvet af at have læst med herinde, hvor folk sommetider bliver både overraskede over, og kede af, at opdage, at deres date har set andre end dem uden at have afstemt hvorvidt det var ok i starten :gruble:


Men han kan jo heller ikke diktere, hvornår du ville være klar til at være kærester. Hvis du nogensinde ville nå dertil. For mig ville det blot være lidt for præmaturt at drøfte dette, før jeg havde mødt ham - så længe der er enighed om at man gerne vil nå til samme sted.

Men det er svært at finde balancen mellem at forventningsafstemme og ikke tage alle sorger og mulige konflikter på forskud.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 5. okt 2016, 11:42

Lys skrev:Men han kan jo heller ikke diktere, hvornår du ville være klar til at være kærester. Hvis du nogensinde ville nå dertil. For mig ville det blot være lidt for præmaturt at drøfte dette, før jeg havde mødt ham - så længe der er enighed om at man gerne vil nå til samme sted.

Men det er svært at finde balancen mellem at forventningsafstemme og ikke tage alle sorger og mulige konflikter på forskud.


Bare lige for god ordens skyld: Han forsøgte ikke at diktere eller presse mig til noget. Jeg fornemmede at han ville noget andet end jeg ville, og jeg spurgte fordi jeg ikke ville være bekendt at skuffe ham om en måned.

Men du har helt ret, jeg tager klart sorger og konflikter på forskud :lol: :fløjt:
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 5. okt 2016, 11:43

Så lige dit edit:

Jeg kan også godt lære flere mennesker at kende på én gang, men hvis det var vigtigt for en mand, jeg fandt interessant nok, at jeg ikke datede/knaldede andre mens vi fandt ud af hvad vi var, så ville jeg godt gøre det. Det ville ikke give mig en følelse af at være låst fast (før jeg evt mistede interessen, men så ville jeg jo stoppe det). Men det kan sagtens hænge sammen med, at jeg er ret monogam (i forhold - kan sagtens knalde lidt rundt for sjov som single ;) )
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 6. okt 2016, 13:31

Lys skrev:
Grissebassen skrev:Forrige weekend havde jeg et one night stand med en, jeg kender perifert. Vi stødte tilfældigt på hinanden, da vi begge var på vej hjem fra byen, og besluttede os for at tage en øl sammen, der så endte med at blive til mere. Han er forholdsvis ny i min omgangskreds, og jeg har aldrig før vekslet mere end et par ord med ham eller været alene med ham. Jeg har kun kendt ham nogle måneder, men har hele tiden fundet ham attraktiv, og har da heller ikke lagt skjul på, overfor de få tætteste i vennegruppen, at jeg godt ku'. Jeg har bare ikke lige haft dating i tankerne, og tænkt at det nok var smartest at holde mig fra vennegruppen. Han har nu heller aldrig virket interesseret i mig i de måneder, vi har kendt hinanden. Men vores møde og knald fik altså vækket min passive interesse. Det er ret fjollet, for på den ene side var det virkelig åbentlyst, at det bare var to virkelig fulde mennesker, der greb tilfældighedernes mulighed for at få stillet et behov og, i mit tilfælde, noget nysgerrighed. På den anden side kan man heller ikke rigtigt ignorere et one night stand, når man kender hinanden og skal se hinanden i øjnene senere.
Hvordan grejer man lige den?


Kan du ikke foreslå, at I mødes til en øl eller en kop kaffe? Så du kan se, om der er grobund for mere? Der er selvfølgelig en risiko for, at I ikke er samme sted, men han er jo en idiot, hvis han ikke bare tager det som en kompliment og siger pænt nej tak, hvis han ikke er interesseret.

Jeg har overvejet muligheden. Men jeg synes det "mere" er lidt for diffust til, at jeg føler for decideret at foreslå en date. Jeg har tænkt lidt over det. Og med fare for at havne i bollevennezonen eller blive såret, så tror jeg egentlig hellere, at jeg vil se tiden lidt an, i forhold til om der kommer mere end et enkelt knald ud af det. Jeg tænker, at hvis vi begge er tiltrukket af hinanden, og fra tid til anden er fulde i samme selskab, så er det vel blot et spørgsmål om tid, før vi helt naturligt får nærmest os hinanden og hooker up igen. Og så kan man så tage den derfra, hvis der udvikles reelle følelser.

Det er i hvert fald min erfaring, når man havner i seng med nogen, man kender perifert, at tingene som regel ender med at gå sin naturlige gang, og at det på længere sigt godt kan betale sig at fralægge sig forventninger/forhåbninger og stikke en finger i jorden.
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Singletråden

Indlægaf Buffy » 7. okt 2016, 19:33

DenSyngendeLussing skrev:Nå, det gik jo, som det altid går: Afrikamanden forsvandt lige så hurtigt, som han kom. jeg så ham sidst for en måned siden, hvor alt virkede normalt. Et par dage senere sendte han mig en sød besked på min fødselsdag. Jeg sendte en sød besked tilbage, hvor jeg skrev tak. Den svarede han ikke på. Det var sidste gang, vi talte sammen.

Jeg forstår som sædvanlig overhovedet ikke, hvad der gik galt, men egentlig er jeg ret hurtigt blevet ligeglad. De første to uger var jeg ked af det og håbede på, at jeg ville høre fra ham og få en forklaring. Da det ikke skete, besluttede jeg bare, at han tydeligvis må være småt begavet, når han fyrer en cool og lækker dame som mig på den måde. Ud til højre!

Men helt ærligt, så orker jeg sgu ikke at date videre sådan lige med det samme. Det irriterer mig virkelig, at selv når jeg føler mig 100% sikker på, at min interesse er helt gengældt, så kan det hele alligevel vende på en tallerken fra dag til dag. Det er for hårdt ved selvtilliden, må jeg erkende.


Strudse er så latterlige, at de ikke en gang kan så lidt anstændighed og sige de ikke længere er interesseret.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 7. okt 2016, 20:24

^ Øv, det er jeg ked af at høre :( Det virker også ret mærkeligt, for med det du skrev herinde, virkede han da ret interesseret. Det er virkelig håbløst når nogen mennesker ikke kan finde ud af at melde ordentligt ud, men bare ignorerer :(
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 7. okt 2016, 20:27

Jeg spekulerer tit på, om det kun er mænd, som leger struds?

Jeg har selv lige været udsat for det. Mit første forsøg med speeddating. En af mændene klikker jeg virkelig godt med på de sølle fem minutter, og da vi så matcher, får jeg hurtigt en besked om, at det var er match han er glad for. Vi aftaler at tage ud, igen er kemien virkelig god. Senere samme dag skriver jeg til ham, at det havde været hyggeligt, og at jeg gerne ville se ham igen. Jeg har intet hørt. Jeg kan jo godt regne ud, at han ikke vil se mig igen, jeg fatter bare ikke det manglende svar.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 7. okt 2016, 20:34

MOGA skrev:Jeg spekulerer tit på, om det kun er mænd, som leger struds?

Jeg har selv lige været udsat for det. Mit første forsøg med speeddating. En af mændene klikker jeg virkelig godt med på de sølle fem minutter, og da vi så matcher, får jeg hurtigt en besked om, at det var er match han er glad for. Vi aftaler at tage ud, igen er kemien virkelig god. Senere samme dag skriver jeg til ham, at det havde været hyggeligt, og at jeg gerne ville se ham igen. Jeg har intet hørt. Jeg kan jo godt regne ud, at han ikke vil se mig igen, jeg fatter bare ikke det manglende svar.


Jeg kender faktisk nogen kvinder der gør det - og de kan ikke se der er noget galt med det "når nu de kun har set manden en eller to gange" :stoned:
Men det er virkelig irriterende at folk ikke bare kan nosse sig sammen til at skrive at de ikke har lyst til at ses mere. Sværere er det jo virkelig heller ikke.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 7. okt 2016, 20:50

Jeg var tidligere på aftenen lige et smut i Netto, hvor jeg havde mit typiske hjemmetøj på - træningstights og en stor sweater på udenfor. Ikke noget særligt.
Alligevel kom der en ung gut kørende forbi, rullede vinduet ned og råbte at jeg "så virkelig godt ud her til aften." Måske har jeg en virkelig god røv-dag i dag i de tights? Men det gav mig da lige et dejligt egoboost :D
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forhold og sex"