Er det ok at udskyde sex?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Ghattner » 25. sep 2018, 10:55

Hej

Jeg har set en pige et par gange. Sidst vi sås havde vi sex første gang efter et par dates hvor vi blot har kysset og nusset. Jeg var MEGET i mit hoved som jeg altid er de første gange med en ny, da det for mig altid er lidt overvældende. Det var lækkert, men også meget kort og "førstegangsagtigt" hvor man lige skal føle sig frem.

Nu skal vi ses igen på torsdag og jeg kan mærke at tanken om sex stresser mig lidt. Mest fordi jeg kan frygte at få præstationsangst og dermed være en fiasko. Især fordi det nok bliver med kondom hvilket nogle gange påvirker min gejst.

Det handler slet ikke om at jeg ikke har lyst til hende, for jeg er meget tiltrukket og tryg. Men vil heller ikke have at det ligger i kortene at vi skal have sex. Jeg har overvejet at foreslå at vi blot kan nøjes med at kysse, kæle, pette og onanere hinanden. Men uden at hun må føle det som en afvisning af hende. Spørgsmålet er hvordan jeg italesætter det uden at lyde mærkelig eller anderledes?

Det er egentlig ikke fordi jeg har nogle decideret dårlige erfaringer med sex der giver mig disse bekymringer (udover et par forbigående præstationsangst-episoder) med nye partnere.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Spjaerten » 25. sep 2018, 10:57

Ville faktisk bare være helt ærlig og så sige det som det er, at du ikke hsr behov for det går så stærkt for jer.
6
Tryk på * :slem:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Jedi » 25. sep 2018, 11:10

"Tanken om sex har stresset mig lidt og jeg har svært med kondom de første par gange, fordi jeg bliver nervøs og får præstationsangst. Jeg er vild med dig og vil rigtigt gerne kysse, kæle, pette og onanere hinanden."
4
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Precaseptica » 25. sep 2018, 11:11

Det er da helt legitimt at ville skubbe det lidt. Din komplikation opstår der, hvor du allerede har haft sex med hende, og måske nu har skabt nogle forventninger hos hende. Men såvel som at hun rimeligvis kan antage, at det er nu en fast del af jeres relation, så er du i din gode ret til at sige, at det skal lige skubbes lidt til du er mere klar.

Den hurdle du skal over er så, at få det kommunikeret på en måde, så hun ikke tror, at du havde en dårlig oplevelse pga hende, og derfor hellere vil være fri.

Jeg tror, du skal undlade at foreslå en mellemting med petting osv. Sig det i stedet som du er, at du har problemer med at komme ud af dit hoved, og at selvom du føler dig tryg ved hende, så skal I lige lidt nærmere, før du er helt klar. Og sker der så mindre sexuelle ting end samleje, så er det fordi det opstår naturligt. Det vil også være mere gunstige forhold for at få nedbragt din præstationsangst, hvis du ikke føler du har lovet lidt og at det måske får hende til at håbe på mere.
6
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Æble » 25. sep 2018, 14:57

Behøver i tale om det? Kan i ikke bare hygge og kysse osv og hvordan det udvikler sig? Det er vel ikke sådan at du udelukket sex eller? Hvis det så opstår at du får præstationsangst så kan du sige det der og at det D har brug for er at tage det lidt mere stille og roligt.
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf LaScrooge » 25. sep 2018, 14:59

FletpArkett skrev:Altså hvad med at have fokus på hendes nydelse og give dig rigtig god tid med tunge, og fingre. Nusse, røre, slikke og massere. Lære hendes erogene zoner at kende...Hvis du gør det rigtig godt for hende tror jeg altså ikke hun gør sig mange tanker om din præstation (eller mangel på samme) En fyr der er hensynsfuld i sengen og formår at tilfredsstille er langt mere værd end blot en stiv pik. Tænker jeg... ;)


Det her er hvad jeg tænker. Gør det godt for hende, hav hende i fokus. Det kan være, du bliver så optaget af det at du glemmer dig selv og dermed også glemmer din nervøsitet.

Og tillykke med det, det lyder da dejligt!
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf LaScrooge » 25. sep 2018, 15:08

Og til spørgsmålet i sig selv: ja, det er det, altid. Jeg dyrker sjældent sex første eller anden gang jeg er fysisk intim med en anden, netop fordi det i sig selv kan være lidt overvældende. Jeg siger bare, at jeg gerne vil vente lidt og mærke mig ind på ham først.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Sangius » 25. sep 2018, 15:13

SurSødSovs skrev:Det er altid ok ikke at have sex.

Jeg ville blive små-fornærmet, hvis du gerne ville ornanere med mig...


Hvorfor?
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Misantropen » 25. sep 2018, 15:15

Jeg synes helt sikkert du skal sige det!

Du skal virkelig ikke skjule årsagen. Det bliver det kun mere akavet og pinligt af. Hvis ikke du siger det, men det ender med "dårlig" sex i stedet tror jeg der er større chance for at hun mister interessen.

Det er jo ikke kun ufedt for dig, men som kvinde kan man også let føle man gør noget forkert(fx hvis ikke du kan holde din rejsning) eller at man ikke vil fungere sammen seksuelt(undskyldninger fra fyren som "det er bare fordi du er så dejlig at jeg ikke kunne holde mig.." når han er kommet for hurtigt) Vi ved godt det sidste sjældent er tilfældet og det er sjældent et fedt kompliment alligevel...

Hvis du er åben omkring det(det er jo ganske almindeligt og en ærlig sag!) tror jeg både hun vil få en større respekt for dig og det i har sammen. Det giver jo muligheder for at I kan eksperimentere og udvikle jer sammen, i stedet for det bliver et problem i hver jeres hoved.

FletpArkett forslag synes jeg lyder som en god løsning! I kan jo evt. skiftes på den måde. På den måde lærer hun også dig og din krop bedre at kende :) Det kommer der sjældent noget dårligt ud af.. :slem:
2
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Jadajada » 25. sep 2018, 15:33

Jeg har det som dig, præcis!
Det jeg har fundet ud af virker for mig er at fortælle det som det er, inden det når til sex:
Prøv at høre her, jeg er enormt tiltrukket af dig og synes du er megadejlig. Du skal lige vide, at det tager mig lige et stykke tid at komme ud af hovedet og ned i kroppen. Det har overhovedet intet med dig at gøre. Det plejer at gå over.

Det er såmænd ikke fordi jeg har været så langt omkring, men langt de fleste har bare sagt, at sådan er det for mange mænd. Men bare det at tale om det tager trykket af.

Det har faktisk været sådan at jeg ofte har frasagt mig et blowjob medmindre jeg var 100% sikker på at kunne holde rejsningen. Altså fordi, det er ret meget in her face. Nu har jeg i min midaldrethed vedtaget med mig selv at jeg altid(!) gerne modtager. Og skulle rejsningen ikke være der, så er det stadig dejligt, og hun ved at det ikke har noget med hende at gøre. Og nu virker den fanme altid ;-)
7
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf IrmaPigen » 25. sep 2018, 15:43

Jeg har også kendt en mand, hvor kondom dræbte hans lyst, og mærkbart påvirkede hans rejsning.

Det er relativ normalt (det forekommer i hvert fald) , og ikke noget at være flov over IMO.
2
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Tata » 25. sep 2018, 15:48

Jeg synes ikke man skal begynde at italesætte et problem, der ikke er der. De fleste kvinder ved udmærket godt at mænd kan have lidt præstationsangst, og at det er en almindelig startting. No biggie. No pun tended.
4
Timian :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf paint » 25. sep 2018, 15:50

Det er noget af en kommunikationsmæssig gyser, man er ude i, hvis man skal fortælle en kvinde man allerede har haft sex med én gang, at man gerne lige vil udskyde næste gang. :8:
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Jadajada » 25. sep 2018, 15:57

Tata skrev:Jeg synes ikke man skal begynde at italesætte et problem, der ikke er der. De fleste kvinder ved udmærket godt at mænd kan have lidt præstationsangst, og at det er en almindelig startting. No biggie. No pun tended.



Det er jo rigtigt nok.
Men når jeg har fortalt at det måske/måske ikke sker, så er der allerede taget toppen af "problemet". Så selv om det nok mest er et ikke-problem, så er det for mig et stort skridt på vejen mod biggie ;-)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Sangius » 25. sep 2018, 16:01

SurSødSovs skrev:
Sangius skrev:
SurSødSovs skrev:Det er altid ok ikke at have sex.

Jeg ville blive små-fornærmet, hvis du gerne ville ornanere med mig...


Hvorfor?


Fordi det lyder så fokuseret på udløsning og kroppe som redskaber til det - og det angiver en tilgang til sex, hvor jeg føler mig som et redskab og ikke sex som en fælles nydelse. Og sådan lidt "Jeg vil gerne servicere dig"... altså hvad er jeg?


Hm. For mig er det en del af sex. Det er da ofte herhjemme at vi aldrig kommer til penetration, men "bare" piller lidt hist og her.

Jeg synes det er et fint alternativ :)
Senest rettet af Sangius 25. sep 2018, 18:38, rettet i alt 1 gang.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forhold og sex"