Gift og håbløst forelsket i kollega

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Cinderella30
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25. sep 2018, 20:00
Kort karma: 8
Likede indlæg: 16

Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Cinderella30 » 25. sep 2018, 20:16

Jeg er en gift kvinde og mor i midt 30’erne, der er håbløst forelsket i en anden mand. Så meget at jeg har skiftet job på grund af ham. Men det har ikke afhjulpet mine forbudte følelser.

Det startede for et år siden, hvor jeg på arbejde fik en 10 år yngre fyr som kollega. En dødflot fyr, som alle på arbejde kiggede efter. Jeg blev hans mentor og var privat i et nulpunkt, fed og ulykkelig i mit ægteskab. Min mand og jeg har været sammen i 16 år, har set mindre og mindre til hinanden, kommunikationen kredsede stort set omkring vores datter på 6 år, sexlivet har aldrig været godt ever, og det er et par år siden, han fx har rost mit udseende.
Der opstod hen af vejen en (kollegial) samhørighed og fortrolighed mellem denne fyr og jeg. Jeg følte mig set og lyttet til og endte med at blomstre og tabe mig 8 kilo. Jeg blev mit gamle glade og forfængelige jeg igen.
Han har fra starten vidst, at jeg er gift og har barn og har været meget respektfuld overfor mig. Jeg fornemmede hurtigt, at han var fagligt fascineret af mig og sugede til sig af al den sparring, jeg gav ham. Vores snakke blev aldrig til åben flirt.
Kun i smug fangede jeg ham i at iagttage min krop, og grundlæggende har han overfor mig været genert og kejtet. Det er dybe blikke, men som regel ved han ikke hvad han skal sige, når vi så står overfor hinanden, så det er mig, der skal styre samtalen. Er der andre til stede kan han godt ignorere mig eller nøjes med et smil på Afstand. Fanger han mig alene, lægger han altid op til, at vi skal tale sammen. Giver han mig et kram, står han bagefter og smiler genert i gulvet. Men overfor andre piger har jeg hørt, at han bestemt ikke holder sig tilbage med flirten.
Alligevel har jeg tænkt, at han blot var ude på at holde sig god med mig pga den sparring jeg gav ham. At han ikke har lagt det samme i det som mig, fordi han jo til tider også lagde afstand til mig.

Jeg blev simpelthen skør af hans skiftende ‘adfærd’ overfor mig samt det faktum, at min forelskelse i ham fjernede mig mere og mere fra min mand. Og gjorde mig til en værre mor overfor min datter, fordi alle mine tanker kredsede sig om min kollega. Så jeg så ingen anden udvej end at skifte job. Med blødende hjerte!

Jeg har siden været på besøg på mit gamle job. Så snart han fik øje på mig, kiggede han først hurtigt væk, tog mobilen frem, kiggede på den med et stort smil i hovedet og så derefter op på mig med et ‘hej’! Total confused! Men jeg blev bare så glad for at se ham..

Jeg ved det er dybt åndssvagt, for udover jeg er gift, så er vi forskellige steder i livet og vil ikke blive et ‘oplagt par’ hverken aldersmæssigt eller lign. Men jeg kan ikke få ham ud af hovedet og kan derfor heller ikke finde følelserne for min mand frem. Jeg ved godt, at der er en grund til, at dette er kommet så vidt, og at mit ægteskab er i krise. Min mand har ignoreret mine hints, når jeg prøver at få ham til at se alvoren. Og jeg er bange for at tage skridtet til en eventuel skilsmisse. Bange for at ødelægge mit barn (jeg er selv skilsmissebarn) og bange for at blive ensom (selvom jeg egentlig også er det i ægteskabet). Jeg er kæmpe tryghedsnarkoman, har været i faste forhold altid og er sådan en, der tænker, jeg ikke vil kunne finde en ny ‘seriøs’ mand - særligt når jeg har et barn.

What to do!?!?

Hilsen den håbløst forelskede
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf D.itsen » 25. sep 2018, 20:21

Hvis du kun har hintet til din mand, at I er nødt til at gøre noget, så er det nok nu du skal sætte dig ned og tage en seriøs samtale med ham. Du er nødt til mere end hintet, hvis du vil have der sker noget.
Jeg tænker egentligt den anden mand er ligegyldig indtil du finder ud af om du og din mand vil jeres ægteskab og kan finde tilbage/finde noget der er godt.
19
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf VanillaQueen » 25. sep 2018, 20:28

Bliv skilt.

Det virker som om du ikke kender dig selv mere og har mistet dig selv i dit ægteskab. Det er det værste man kan udsætte sig selv for ~ og jeg har selv været igennem det.

Grunden til du hægter dig så meget fast i ham den lækre og søde kollega er fordi du føler han gør noget som din mand ikke gør. Nemlig at se på dig og lytte til dig og han bemærker hvert lille detalje ved dig.

Jeg fornemmer du savner at få komplimenter, blive inviteret ud, gøre de ting man plejer at gøre når man er ny forelsket. Du skriver at dit ægteskab handler allermest om din datter, og små hverdags ting osv.

Jeg ved godt et skilsmisse er hårdt og slet ikke nemt for hverken forælder eller barn men jeg lover dig at efter et stykke tid så vil du være op på benene igen.

Hellere være single end i et ægteskab eller forhold der suger livet ud af en.

Bliv skilt, find dig selv igen, bo alene med din datter og få ordnet en 7/7 ordning. Aldrig gå på kompromis med kærlighed.. hvorfor skal man nøjes? Og hvorfor skal du gå på kompromis for en mand?!

Elsk dig selv, og find dig en partner der vil ELSKE dig selv sammen med dig selv. Tag ud og mor dig ~ mød mænd i dine egen alder. For tro mig der er mange fisk ude i havet. Men det kræver man tør at udforske det.
2
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Rapfisk » 25. sep 2018, 21:17

Jeg tror, du har brug for at drømme om den anden mand. Det lyder ikke som om, han er et reelt alternativ til dit ægteskab, og jeg tror ikke, at han vil andet end den uforpligtende flirt.

Den kan såmænd være fin nok, for den har givet dig mod på at tage nogle ting i egen hånd. Det er godt både for dig og dit ægteskab. Nu tror jeg, det er på tide, at du nærmer dig din mand. Find kærligheden med ham.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Purple Haze » 26. sep 2018, 07:13

Hold op med at tænke på den tidligere kollega, ikke flere dagdrømme og hvad-nu-hvis’er. Stop dig selv.

Og find så ud af hvad du vil med din mand, og tal med ham om det.
Det er muligt han synes alt er helt fint, og slet ikke er med på at du er på vej væk.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 07:26

Kan det passe at du har gjort noget så stort som at skifte job, men at du endnu ikke har snakket med din mand?

Synes det er sejt gjort af dig, at du har skiftet job - det vidner jo om, at du gerne vil kæmpe for dit ægteskab. Så du skal ikke stoppe der. Du bliver nødt til at snakke med din mand.

Nu I har et barn sammen, synes jeg altid at forholdet fortjener en reel redningsaktion. Jeg tror det er umuligt at gå et helt liv sammen uden problemer - og det største problem hos jer, kunne måske godt være den manglende kommunikation?
For uden den, så kan selv de mest banale problemer blive så omfattende, at man går fra hinanden.

Parterapi kunne være en rigtig god ide - uanset om I bliver sammen eller ej. :)
12
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Selina » 26. sep 2018, 07:27

Mistermor skrev:
Zinde skrev:1. Glem den anden mand.
2. Tag noget ansvar for dit ægteskab. I har et barn sammen, og du har kun hintet?! Det er ikke ok. Ud med sproget!


Jeg er helt enig.

Stop drømmeriet og tag ansvar.
Jeg tilslutter mig.
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf JoyNips » 26. sep 2018, 07:40

Jeg tænker, at du ikke er forelsket i din kollega, du er fascineret. Og du keder dig i dit ægteskab. Som de andre stemmer jeg også for at du fokuserer på at få dit ægteskab til at fungere igen.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Annione » 26. sep 2018, 11:29

Jeg mener det er ganske normalt at blive forelsket i andre, så længe man ikke gør noget aktivt ved det.
Forelskelse giver en masse god energi - og hvem kan ikke bruge det?
Jeg vil blæse på, at det er “forkert” - men tanker er toldfri, og du har jo ikke gjort noget ved det. Din kollega har fået dig til at finde din indre glæde frem. Hvordan kan det nogensinde være forkert? Det nægter jeg at forstå.

Mht dit ægteskab, så lyder det dødt.
Mener du selv, at du ikke fortjener at være lykkelig? Det mener jeg, at alle fortjener.

Jeg gik fra min mand i foråret. Vi havde været sammen i 14 år. Han var min faste støtte, min trygge havn, min familie og min sikkerhed. ...jeg var bare ikke lykkelig.
Nu er jeg single, har erkendt at jeg nok er polyamarøs og jeg har aldrig haft det bedre.
Jeg elskede min mand. I datid. Jeg elskede ham ikke mere - og vi fortjente begge en mulighed for at blive lykkelige.
Selvom vi ikke havde børn, så var det stadig ikke en nem beslutning. Jeg var dybt afhængig af ham - jeg havde kun små rester af familie, så hans familie var min familie.

Gå.

Og se hen af vejen, hvad der sker med din tidligere kollega.
8
Cinderella30
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25. sep 2018, 20:00
Kort karma: 8
Likede indlæg: 16

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Cinderella30 » 26. sep 2018, 15:10

D.itsen skrev:Hvis du kun har hintet til din mand, at I er nødt til at gøre noget, så er det nok nu du skal sætte dig ned og tage en seriøs samtale med ham. Du er nødt til mere end hintet, hvis du vil have der sker noget.
Jeg tænker egentligt den anden mand er ligegyldig indtil du finder ud af om du og din mand vil jeres ægteskab og kan finde tilbage/finde noget der er godt.


Nu har jeg selvfølgelig kaldt det hints, men jeg har mange gange fortalt, at jeg er ulykkelig, at han ikke bruger tid på os, at det er måneder siden han har givet mig et kram (udover når han trænger til sex), og jeg har sågar spurgt: Skal jeg virkelig forlade dig, før du forstår det? Jeg har også sagt, at når ikke han giver mig opmærksomhed, så risikerer jeg at søge den hos andre (den fattede han så intet af).

Det er sikkert ikke nok, og jeg må tale med ham igen, men det er vel egentlig mere end blot hints.
0
Cinderella30
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25. sep 2018, 20:00
Kort karma: 8
Likede indlæg: 16

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Cinderella30 » 26. sep 2018, 15:13

VanillaQueen skrev:Bliv skilt.

Det virker som om du ikke kender dig selv mere og har mistet dig selv i dit ægteskab. Det er det værste man kan udsætte sig selv for ~ og jeg har selv været igennem det.

Grunden til du hægter dig så meget fast i ham den lækre og søde kollega er fordi du føler han gør noget som din mand ikke gør. Nemlig at se på dig og lytte til dig og han bemærker hvert lille detalje ved dig.

Jeg fornemmer du savner at få komplimenter, blive inviteret ud, gøre de ting man plejer at gøre når man er ny forelsket. Du skriver at dit ægteskab handler allermest om din datter, og små hverdags ting osv.

Jeg ved godt et skilsmisse er hårdt og slet ikke nemt for hverken forælder eller barn men jeg lover dig at efter et stykke tid så vil du være op på benene igen.

Hellere være single end i et ægteskab eller forhold der suger livet ud af en.

Bliv skilt, find dig selv igen, bo alene med din datter og få ordnet en 7/7 ordning. Aldrig gå på kompromis med kærlighed.. hvorfor skal man nøjes? Og hvorfor skal du gå på kompromis for en mand?!

Elsk dig selv, og find dig en partner der vil ELSKE dig selv sammen med dig selv. Tag ud og mor dig ~ mød mænd i dine egen alder. For tro mig der er mange fisk ude i havet. Men det kræver man tør at udforske det.


Du har så meget ret. Jeg genkender slet ikke mig selv mere. Føler mig decideret sølle. Ville ønske, jeg havde dit mod.
0
Cinderella30
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25. sep 2018, 20:00
Kort karma: 8
Likede indlæg: 16

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Cinderella30 » 26. sep 2018, 15:14

Zinde skrev:1. Glem den anden mand.
2. Tag noget ansvar for dit ægteskab. I har et barn sammen, og du har kun hintet?! Det er ikke ok. Ud med sproget!


Nu har jeg selvfølgelig kaldt det hints, men jeg har mange gange fortalt, at jeg er ulykkelig, at han ikke bruger tid på os, at det er måneder siden han har givet mig et kram (udover når han trænger til sex), og jeg har sågar spurgt: Skal jeg virkelig forlade dig, før du forstår det? Jeg har også sagt, at når ikke han giver mig opmærksomhed, så risikerer jeg at søge den hos andre (den fattede han så intet af).

Det er sikkert ikke nok, og jeg må tale med ham igen, men det er vel egentlig mere end blot hints.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 15:17

Kræv parterapi. Enten for at gå fra hinanden på en god måde, eller for at forsøge at redde jerrs ægteskab. Det kan I jo beslutte undervejs.
Men han skal ikke have lov at lave strudsen - så du må sætte ham stolen for døren.
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Zombie » 26. sep 2018, 15:19

Cinderella30 skrev:
Zinde skrev:1. Glem den anden mand.
2. Tag noget ansvar for dit ægteskab. I har et barn sammen, og du har kun hintet?! Det er ikke ok. Ud med sproget!


Nu har jeg selvfølgelig kaldt det hints, men jeg har mange gange fortalt, at jeg er ulykkelig, at han ikke bruger tid på os, at det er måneder siden han har givet mig et kram (udover når han trænger til sex), og jeg har sågar spurgt: Skal jeg virkelig forlade dig, før du forstår det? Jeg har også sagt, at når ikke han giver mig opmærksomhed, så risikerer jeg at søge den hos andre (den fattede han så intet af).

Det er sikkert ikke nok, og jeg må tale med ham igen, men det er vel egentlig mere end blot hints.


Gå i parterapi. Sig det er enten det eller skilsmisse.
Siger han nej, så siger du okay, du får en begæring med e-post snart.
Og så søger du skilsmisse og I flytter fra hinanden.
7
aka Forbies

:gammel:
Cinderella30
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25. sep 2018, 20:00
Kort karma: 8
Likede indlæg: 16

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Cinderella30 » 26. sep 2018, 15:26

Annione skrev:Jeg mener det er ganske normalt at blive forelsket i andre, så længe man ikke gør noget aktivt ved det.
Forelskelse giver en masse god energi - og hvem kan ikke bruge det?
Jeg vil blæse på, at det er “forkert” - men tanker er toldfri, og du har jo ikke gjort noget ved det. Din kollega har fået dig til at finde din indre glæde frem. Hvordan kan det nogensinde være forkert? Det nægter jeg at forstå.

Mht dit ægteskab, så lyder det dødt.
Mener du selv, at du ikke fortjener at være lykkelig? Det mener jeg, at alle fortjener.

Jeg gik fra min mand i foråret. Vi havde været sammen i 14 år. Han var min faste støtte, min trygge havn, min familie og min sikkerhed. ...jeg var bare ikke lykkelig.
Nu er jeg single, har erkendt at jeg nok er polyamarøs og jeg har aldrig haft det bedre.
Jeg elskede min mand. I datid. Jeg elskede ham ikke mere - og vi fortjente begge en mulighed for at blive lykkelige.
Selvom vi ikke havde børn, så var det stadig ikke en nem beslutning. Jeg var dybt afhængig af ham - jeg havde kun små rester af familie, så hans familie var min familie.

Gå.

Og se hen af vejen, hvad der sker med din tidligere kollega.


Mange tak! Det er så nemt at pege fingre af andre - det gjorde jeg også selv førhen. Og nu står jeg her selv og føler mig totalt sølle og uværdig. Både fordi jeg ikke har modet til at forlade min mand (den trygge base) og fordi jeg stadig håbløst går og håber/drømmer, at der bare er en snert af ‘noget’ i det fra ham fyrens side, men som han tilbageholder fordi jeg er gift. Det er forfærdeligt og pisse svært.
2

Tilbage til "Forhold og sex"