Gift og håbløst forelsket i kollega

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Cinderella30
Kort karma: 3
Likede indlæg: 2

Re: Gift og håbløst forelsket i kollega

Indlægaf Cinderella30 » 26. sep 2018, 15:14

Zinde skrev:1. Glem den anden mand.
2. Tag noget ansvar for dit ægteskab. I har et barn sammen, og du har kun hintet?! Det er ikke ok. Ud med sproget!

Nu har jeg selvfølgelig kaldt det hints, men jeg har mange gange fortalt, at jeg er ulykkelig, at han ikke bruger tid på os, at det er måneder siden han har givet mig et kram (udover når han trænger til sex), og jeg har sågar spurgt: Skal jeg virkelig forlade dig, før du forstår det? Jeg har også sagt, at når ikke han giver mig opmærksomhed, så risikerer jeg at søge den hos andre (den fattede han så intet af).

Det er sikkert ikke nok, og jeg må tale med ham igen, men det er vel egentlig mere end blot hints.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12089

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 15:17

Kræv parterapi. Enten for at gå fra hinanden på en god måde, eller for at forsøge at redde jerrs ægteskab. Det kan I jo beslutte undervejs.
Men han skal ikke have lov at lave strudsen - så du må sætte ham stolen for døren.
11
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 655
Likede indlæg: 8801

Indlægaf Zombie » 26. sep 2018, 15:19

Cinderella30 skrev:
2. Tag noget ansvar for dit ægteskab. I har et barn sammen, og du har kun hintet?! Det er ikke ok. Ud med sproget!

Nu har jeg selvfølgelig kaldt det hints, men jeg har mange gange fortalt, at jeg er ulykkelig, at han ikke bruger tid på os, at det er måneder siden han har givet mig et kram (udover når han trænger til sex), og jeg har sågar spurgt: Skal jeg virkelig forlade dig, før du forstår det? Jeg har også sagt, at når ikke han giver mig opmærksomhed, så risikerer jeg at søge den hos andre (den fattede han så intet af).

Det er sikkert ikke nok, og jeg må tale med ham igen, men det er vel egentlig mere end blot hints.

Gå i parterapi. Sig det er enten det eller skilsmisse.
Siger han nej, så siger du okay, du får en begæring med e-post snart.
Og så søger du skilsmisse og I flytter fra hinanden.
8
Cinderella30

Indlægaf Cinderella30 » 26. sep 2018, 15:26

Annione skrev:Jeg mener det er ganske normalt at blive forelsket i andre, så længe man ikke gør noget aktivt ved det.
Forelskelse giver en masse god energi - og hvem kan ikke bruge det?
Jeg vil blæse på, at det er “forkert” - men tanker er toldfri, og du har jo ikke gjort noget ved det. Din kollega har fået dig til at finde din indre glæde frem. Hvordan kan det nogensinde være forkert? Det nægter jeg at forstå.

Mht dit ægteskab, så lyder det dødt.
Mener du selv, at du ikke fortjener at være lykkelig? Det mener jeg, at alle fortjener.

Jeg gik fra min mand i foråret. Vi havde været sammen i 14 år. Han var min faste støtte, min trygge havn, min familie og min sikkerhed. ...jeg var bare ikke lykkelig.
Nu er jeg single, har erkendt at jeg nok er polyamarøs og jeg har aldrig haft det bedre.
Jeg elskede min mand. I datid. Jeg elskede ham ikke mere - og vi fortjente begge en mulighed for at blive lykkelige.
Selvom vi ikke havde børn, så var det stadig ikke en nem beslutning. Jeg var dybt afhængig af ham - jeg havde kun små rester af familie, så hans familie var min familie.

Gå.

Og se hen af vejen, hvad der sker med din tidligere kollega.

Mange tak! Det er så nemt at pege fingre af andre - det gjorde jeg også selv førhen. Og nu står jeg her selv og føler mig totalt sølle og uværdig. Både fordi jeg ikke har modet til at forlade min mand (den trygge base) og fordi jeg stadig håbløst går og håber/drømmer, at der bare er en snert af ‘noget’ i det fra ham fyrens side, men som han tilbageholder fordi jeg er gift. Det er forfærdeligt og pisse svært.
2
Bergen
Kort karma: 13
Likede indlæg: 713

Indlægaf Bergen » 26. sep 2018, 16:08

Cinderella30 skrev:

Så er du jo nødt til at tone rent flag. Gør op, hvad du vil og sig det til din mand.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4814

Indlægaf hotlips » 26. sep 2018, 16:38

Har du overhovedet lyst til at være i det ægteskab? Jeg tror ikke på man bare kan beslutte at få følelserne tilbage og er de definitivt væk så få det erklæret dødt og se at komme videre i teksten.

Jeg ved ikke om du skal gøre noget ved det med ham den anden, det må du vel finde ud af med tiden, men for din egen og alle andres skyld så se at tage dig selv i nakken og få det afsluttet og jo før jo bedre,så kan du finde en du har lyst til at være sammen med for dit barn ved da udmærket godt hvis i reelt ikke har nogen fornøjelse af hinandens selskab længere.
.
2
IrmaPigen
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4590

Indlægaf IrmaPigen » 26. sep 2018, 16:41

Cinderella30 skrev:

Hvis du er ulykkelig så afslut det da (du har jo forsøgt, skriver du).

Livet er for kort til at være sammen med den forkerte.
7
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3407

Indlægaf D.itsen » 26. sep 2018, 16:50

Cinderella30 skrev:
D.itsen skrev:Hvis du kun har hintet til din mand, at I er nødt til at gøre noget, så er det nok nu du skal sætte dig ned og tage en seriøs samtale med ham. Du er nødt til mere end hintet, hvis du vil have der sker noget.
Jeg tænker egentligt den anden mand er ligegyldig indtil du finder ud af om du og din mand vil jeres ægteskab og kan finde tilbage/finde noget der er godt.

Så er det en del mere end hints. Hvad siger han til det og hvad gør han når du har bragt det op? Hvad gør du selv for at bedre det? Og har I overvejet en par terapeut?
0
UH UH UH UH KORT :love:
Cinderella30

Indlægaf Cinderella30 » 26. sep 2018, 17:01

D.itsen skrev:
Cinderella30 skrev:
D.itsen skrev:Hvis du kun har hintet til din mand, at I er nødt til at gøre noget, så er det nok nu du skal sætte dig ned og tage en seriøs samtale med ham. Du er nødt til mere end hintet, hvis du vil have der sker noget.
Jeg tænker egentligt den anden mand er ligegyldig indtil du finder ud af om du og din mand vil jeres ægteskab og kan finde tilbage/finde noget der er godt.

Så er det en del mere end hints. Hvad siger han til det og hvad gør han når du har bragt det op? Hvad gør du selv for at bedre det? Og har I overvejet en par terapeut?

Hans svar varierer fra ‘så gå!’ til ‘det skal jeg være opmærksom på skat’ uden det dog ændrer noget. Han mener at problemet er, at jeg ofte nægter ham sex. Så hvis blot jeg gav den gas dér, så er alt godt. Men sådan hænger det jo ikke sammen for mig (de fleste kvinder). På den ene side mener jeg, at ham den anden mentalt blokerer mig for at prøve med min mand. På den anden side stikker vores problemer dybere end frekvensen af vores sexliv. Parterapeut har vi talt om men hidtil ikke gjort noget ved.
0
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3407

Indlægaf D.itsen » 26. sep 2018, 17:39

Cinderella30 skrev:
D.itsen skrev:
Cinderella30 skrev:

Hans svar varierer fra ‘så gå!’ til ‘det skal jeg være opmærksom på skat’ uden det dog ændrer noget. Han mener at problemet er, at jeg ofte nægter ham sex. Så hvis blot jeg gav den gas dér, så er alt godt. Men sådan hænger det jo ikke sammen for mig (de fleste kvinder). På den ene side mener jeg, at ham den anden mentalt blokerer mig for at prøve med min mand. På den anden side stikker vores problemer dybere end frekvensen af vores sexliv. Parterapeut har vi talt om men hidtil ikke gjort noget ved.

Det lyder til at det er at sætte foden ned og få fat i den terapeut eller gå. Det lyder i hvert fald ikke som om nogen af jer er rigtigt tilfredse som det er nu.
Og kæft jeg var blevet vred og ked af det, hvis min kæreste havde sagt jeg bare kunne gå, hvis jeg bragte op at vores forhold var i problemer
4
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 468
Likede indlæg: 3684

Indlægaf Urtekussen » 26. sep 2018, 17:55

Min historie ligner Anniones meget.
Og jeg er enig med hende.
3
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1417
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12603

Indlægaf Fru Sunshine » 26. sep 2018, 18:01

Jeg synes, det lyder som om, din forelskelse er et springbræt til at komme ud af dit ægteskab.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1409

Indlægaf Panton » 26. sep 2018, 18:21

Jeg ville begære skilsmisse og flytte. Det lyder som om at skibet er sejlet ift jeres forhold.

Kom videre, din datter er mere lykkelig hvis du også er, skilsmisse behøver ikke at være dårligt for børn, I skal bare huske at være gode forældre og holde fokus på datteren fremfor hinanden.
3
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 301
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5333

Indlægaf Purple Haze » 26. sep 2018, 18:46

Urtekussen skrev:Min historie ligner Anniones meget.
Og jeg er enig med hende.

Min historie også, så jeg er sådan set også enig.

Jeg tænker det er tid til at : skide eller stå af potten.
Som man så smukt kan sige det.

Arbejde på ægteskabet, evt med en terapeut eller gå fra manden.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 265
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4769

Indlægaf Mistermor » 26. sep 2018, 19:47

Panton skrev:Jeg ville begære skilsmisse og flytte. Det lyder som om at skibet er sejlet ift jeres forhold.

Kom videre, din datter er mere lykkelig hvis du også er, skilsmisse behøver ikke at være dårligt for børn, I skal bare huske at være gode forældre og holde fokus på datteren fremfor hinanden.

Man skal også huske, at man ikke kan bestemme, hvordan den anden forælder reagerer eller udvikler sig. At samarbejde kan trække lige så store - somme tider endda større tænder ud end ægteskab. At nye parforhold, hvor der er børn involveret, har endnu sværere vilkår end første forsøg.

Det er for øvrigt en ualmindelig stor løgn, at børn er mere lykkelige, hvis forældrene er lykkelige.

Børn vil gerne have, at deres forældre er sammen medmindre de slås eller skændes. Børn vil gerne have adgang til begge forældre. Hvis børn får deres behov opfyldt, er de glade, uanset om deres forældre er lykkelige eller ej.

Så det handler ikke en skid om, hvorvidt man er lykkelig, men om man har energi til at være en god nok forælder.

Så der er ingen grund til at romantisere "friheden", den er der bare ikke på samme måde, når man har et barn. I stedet kan man overveje, hvad er skete, hvis man prøvede at strække sig lige så langt i forhold til sin mand, som man ville til en ny mand.
11

Tilbage til "Forhold og sex"