Er jeg kræsen?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Bergen » 30. sep 2018, 01:38

VanillaQueen skrev:Jeg kan mærke han har noget ingen anden fyr jeg har mødt har, han vækker glæde og liv i mig og jeg er virkelig glad for ham. Han er sød, og vil mig kun det bedste så jeg vil ikke miste sådan en fyr!! Og så har han virkelig været tålmodig og aldrig gjort noget jeg ikke ville have han skulle gøre.

Det er virkelig svært at finde sådan en fyr og jeg ved jeg holder på en diamant men jeg tror bare al den angst og frygt for han ikke tager intiativ / ikke planlægger noget skræmmer mig også og så jeg bange for jeg går for langsom end han vil i det her dating fase...


Så sats! Giv den alt, hvad du kan! Og kommuniker!
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf sansera » 30. sep 2018, 06:40

Okay. Du beder ham sætte tempoet ned. Næste gang i ses kysser i. Og han skriver til dig, at du er en god kysser / at det var rart.
Du er alligevel usikker.
Fordi han skriver mindre efter det?
Må jeg spørger, hvad du sagde/ skrev til ham? For kommunikation går jo begge veje. Han kan også være usikker på dig. Han kan også have brug for, at du bekræfter ham. Har du fortalt ham, at det var dejligt at kysse ham? At du er glad for at han tog det i dit tempo? At du har følelser for ham? For hvis du ikke har, så forstår jeg godt at han bliver stille.
Hvis du har, og han så bliver stille, ja så er der måske noget at tænke over.
4
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf IrmaPigen » 30. sep 2018, 06:45

Jeg synes du helt generelt skal stoppe med at date.

Hold en pause på 5 år.

Og så se om du er mere moden til den tid.
6
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf VanillaQueen » 1. okt 2018, 08:30

Jeg er kommet til den konklusion:

Han er skøn, men... omstændighederne.

Jeg nyder hans selskab og han er meget sød osv.. Der er bare virkelig ikke særlig meget af det.. altså han laver ikke så meget udover arbejde og så hjem igen.. han arbejder fuldtid, som i 100% af tiden.. selv jeg er iværksætter og jeg nyder friheden og muligheden for at kan gøre hvad jeg vil - men det kan bare ikke lade sig gøre med ham. Indtil nu har jeg nydt processen og jeg er ved at blive rigtig glad for ham, men... er det for meget komprimis? jeg vil gerne kunne rejse med kæreste, spise ude, gå i bio, teater osv. på den anden side tager han heller ikke intiativ til at lave noget. Føler det altid er mig :(

Jeg er i vildrede og synes det er virkelig svært når vi ikke har mere tid sammen + han heller ikke lige skriver "Hey har skaffet 2 billetter til...."

Er bange for vores forhold (hvis vi blir kærester) at det så bare ender med

Han kommer hjem fra arbejde, sover.. jeg keder mig hjemme og det bare så er det.

Sådan var min eks og sådan et forhold gider jeg ikke lige PT. Det er ok når man har været sammen i lang tid men efter 6 måneder med min eks så blev det sådan.

Og det frygter jeg allermest! Ja jeg ved godt han ikke er min eks men hold da op hvor de minder om hinanden og det kan jeg bare ikke det der..

Nogle af jer vil nok synes jeg barnlig, kræsen eller har sindssyge høje forventninger til en fyr men HVORFOR skal jeg gå på kompromis!!! For hvad?

Jeg elsker mig selv allerhøjst og jeg vil mig selv det bedste. Heller være single end i et forhold der er tør. (Min mening)

Jeg går aldrig på kompromis igen med kærligheden den fejl har jeg begået før og det gør jeg fanme ikke igen så jeg er ligeglad hvad i siger eller mener om mig (efter det her indlæg)
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Tilly » 1. okt 2018, 08:42

Jamen hvis du selv er nået frem til en beslutning, så synes jeg da bare at du skal stå ved den. For nej, du skal selvfølgelig ikke indgå i en relation du ikke har lyst til.

Men om du kan finde en mand der passer perfekt ned i den kasse du ønsker, det er jo så spørgsmålet. Jeg tror stadig at din største hæmsko fremadrettet kan være dit forhold til intimitet i forhold.
6
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Misantropen » 1. okt 2018, 09:58

VanillaQueen skrev:Jeg går aldrig på kompromis igen med kærligheden den fejl har jeg begået før og det gør jeg fanme ikke igen så jeg er ligeglad hvad i siger eller mener om mig (efter det her indlæg)

Det skal du da heller ikke. Det er ikke anderledes for dig end andre, men det du skriver om ham og jeres relation er ikke ligefrem kærligt.

Og du skal da også være ligeglad om vores mening. Dine handlinger går ikke ud over os og det er ikke os du skal stå til ansvar over for, så kan du leve med de usædvanlige forventninger du har, uden at give noget igen, skal du da bare slå dig løs.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf RavenClaw » 1. okt 2018, 10:27

Jeg er enig i, at man ikke skal gå på kompromis i forhold til, hvordan man gerne vil behandles af den, man elsker. Men alligevel så er det også vigtigt for mig i et forhold, at man netop indgår kompromisser, der gør, at begge parter får plads i forholdet til at være sig selv, og at man sammen finder løsninger, der er gode, især når man fx arbejder skævt af hinanden. Jeg har set forhold gå fuldstændig galt, fordi en part nægtede at gå på kompromis med noget som helst, og den andet part hele tiden måtte ændre sig og sin måde at gøre tingene på. Det kan være virkelig drænende. Kompromisser er ikke altid en dårlig ting, faktisk kan de gøre tingene meget lettere og skabe værdi.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf HappyPaww » 1. okt 2018, 10:35

Tror du ikke bare du skal være single?

Du seriedater jo, og der er altid noget galt med fyrene. Hvis du vil have en der “kurtiserer” dig, med dyre middage, oplevelser, rejser osv., er det jo nærmest en form for “sugardating” - og ikke et reelt forhold...
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Annione » 1. okt 2018, 11:58

Det er jo en smagssag om man skal gå i teateret, operaen, på museum, i biografen, ud og spise... eller om man skal knalde og se film under dynen.
Hvis du har fundet en “hjemme-er-bedst-type” så er det altså ikke nemt, at få ham til at tage initiativ til at invitere dig ud, fordi han slet ikke tænker på den måde. Så må du finde ud af, om du vil være primus motor i jeres forhold, eller om du skal finde en anden mand.

Og nej, du virker ikke kræsen. Men du virker meget krævende.
6
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Goozilla » 1. okt 2018, 13:03

Jamen, han tog da initiativ, da han formastede sig til ligefrem at strejfe din røv?? Hvordan var det lige det gik den stakkels mand?

Jeg tror overhovedet ikke, at i har forventningsafstemt noget som helst, selvom du siger, at han er helt cool med at gå langsomt frem. Hvis ikke han får ret meget andet end et trutkys i ny og næ og ellers en kold skulder, når han nusser dig på røven, så kan jeg ærlig talt godt forstå, hvis gutten er ved at miste interessen. Jeg havde droppet dig og dit show for længst, hvis det havde været mig.
6
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Kaffe » 1. okt 2018, 14:43

Du kan vel snakke med ham om, hvad han godt kan lide at lave. Har I snakket om det, siden at du har en ide om, at han ikke er så aktiv? Bryder du dig ikke om at være hjemme? Det er en almindelig del af at lære hinanden at kende. At blot være i hinandens selskab også.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf vibbsen » 1. okt 2018, 20:56

Man skal aldrig gå på kompromis med kærligheden. Og det tror jeg heller ikke der er nogen i denne tråd der mener.

Men det er måske nok en meget god ide at forsøge at have et bare nogenlunde realistisk forventningsniveau.....Og her synes jeg ihvertfald at det kikser lidt.....For det virker ærlig talt som om du har har dit billede hvordan kærlighed fra en af de mange "made for TV" kærlighedsfilm.
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf VanillaQueen » 10. okt 2018, 08:11

Åh nej

Nu er han begyndt at kalde mig for skat... efter vi kun har været på 4 date. Det kan jeg ikke tåle og det gider jeg ikke have.. hvordan fortæller jeg ham sødt vi stadig skal lære hinanden at kende og at det her ikke er et forhold..

Er det bare mig der er fucked op? Eller kalder man i dag folk for skat efter 4 date?
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf RavenClaw » 10. okt 2018, 08:28

Jeg synes ærligt, at du skal sætte dig ned sammen med manden og fortælle ham - helt uden filter - hvilke opfattelser, du har af datinglivet.

Jeg kan også føle, at det er tidligt at give hinanden søde kælenavne, når man ikke har set hinanden særlig længe, men så havde jeg nok også påpeget det allerede, når det skete første gang. Måske skal du bare skrive/sige til ham, at du synes, at han er virkelig skøn, men du er ikke på et niveau endnu, hvor du er med på, at han kalder dig skat af den simple årsag, at du synes, det hører sig til i et forhold.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Tilly » 10. okt 2018, 08:29

Jeg bliver altså lidt forvirret, for i nogle nogle af dine tidligere indlæg fik du det altså til at lyde som at I havde set hinanden en del flere gange?

Og så synes jeg også du skrev at du var kommet frem til at du ikke ville se ham mere, det var da det du skrev sidst? Jeg har virkelig svært ved at finde hoved og hale i din historie...
5

Tilbage til "Forhold og sex"