Er jeg kræsen?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 265
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4744

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Mistermor » 29. sep 2018, 21:37

Jeg synes, du skulle se om du kan finde penge eller finde en årsag til at få en henvisning til en psykolog via din læge. Der er noget ved din tilgang til mænd, sex og parforhold, som du har brug for at få bearbejdet med en professionel, hvis du skal få succes i datinglivet.
16
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 912
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9478

Indlægaf Rikke » 29. sep 2018, 21:38

Jeg synes du skal gå i kloster og lade ham date en kvinde, som faktisk godt gider intimiteten :)
5
:whip:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 154
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2290

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. sep 2018, 21:44

Jeg er snotforvirret nu ... Han er en diamant du ikke vil give slip på, men samtidig minder han dig om din eks og det skræmmer livet af dig. Hvilken er det?

Jeg tænker lidt at du er nødt til at blive afklaret med hvad du rent faktisk vil og føler, før du går videre med hvilket som helst forhold. Måske noget professionel hjælp, så du ikke har så svært ved at være i en relation.
11
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 260
Likede indlæg: 4800

Indlægaf hotlips » 29. sep 2018, 21:59

VanillaQueen skrev:Han er sød og sjov, og har aldrig grint så meget i mit liv før som jeg har med ham her. Men fuck hvor han også bare ligner min eks så meget på en prik (i måden at være på) og det er det der skræmmer mig.

Men det er jo kun hvad han gør for dig og hvordan han nu agerer i forhold til det du har besluttet det her skal indeholde,du har overhovedet ikke nævnt noget andet.

Han er et helt menneske og der må da for f..... være noget der er interessant ved ham der ikke handler om at opfylde dine behov, som bare er pænt eller frækt eller en eller anden mystisk lille særhed og ikke gør andet end at være noget man synes er enormt vildt når man står der og er helt blåøjet og nyligt hårdt ramt?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1153
Likede indlæg: 8927

Indlægaf Viskelæder » 29. sep 2018, 22:02

Der er altså et eller andet helt skørt (ikke som i at du er skør, det er et udtryk) ved din måde at være på i fht. relationer og kærlighed. Når man læser dine indlæg, så sidder man altså tilbage med en konsekvent WTF-følelse.
Hvad vil du? Hvad føler du? Kan du overhovedet lide ham? På den ene side er han en diamant, og han er som ingen andre, du har mødt - på den anden side skrev du nærmest om ham, som om han var en voldtægtsmand i den anden tråd.

Din måde at se på kærlighed, mænd og forhold virker meget umoden, nærmest som at læse dagbog fra en 13 årig, og du er midt i 20erne.

Jeg skriver ikke disse ting for at være en bitch, men af 2 grunde:

- hvis jeg, som læser, får denne WTF-fornemmelse hele tiden og slet, slet ikke kan regne dig ud, så må din flirt virkelig også få den. Han må da være sindssygt forvirret i fht. hvad du egentligt vil. Hvis jeg var ham, ville jeg få det vildeste angst i fht., hvis jeg kom til at ae dig på låret, mens vi kyssede, og du så ringede til politiet.

- jeg tror oprigtigt ikke, du skal date nogen som helst, før du får kigget mere på dig selv, dine mønstre og dine behov. Altså virkelig lære dig selv at kende og mestre at kunne passe bedre på dig selv. Der er kæmpe røde blinkende lamper i fht., at du har et issue med grænser, enten at de bliver overtrådt voldsomt, som jeg har indtryk af er sket tidligere, eller at du bliver så rigid i dem, at man slet ikke kan mærke dig.

Jeg synes, at det er lidt bekymrende at læse. Jeg ønsker dig det bedste, og jeg tror altså ikke, det er dating-tolke-råd.
Senest rettet af Viskelæder 29. sep 2018, 22:12, rettet i alt 1 gang.
22
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1384

Indlægaf Misantropen » 29. sep 2018, 22:06

VanillaQueen skrev:Jeg kan mærke han har noget ingen anden fyr jeg har mødt har, han vækker glæde og liv i mig og jeg er virkelig glad for ham. Han er sød, og vil mig kun det bedste så jeg vil ikke miste sådan en fyr!! Og så har han virkelig været tålmodig og aldrig gjort noget jeg ikke ville have han skulle gøre.

Det er virkelig svært at finde sådan en fyr og jeg ved jeg holder på en diamant men jeg tror bare al den angst og frygt for han ikke tager intiativ / ikke planlægger noget skræmmer mig også og så jeg bange for jeg går for langsom end han vil i det her dating fase...

Nej.

Der findes faktisk mange søde og dejlige mænd der godt kan finde ud af at respektere hvis tempoet skal sættes ned og samtidig godt kan behandle en pænt.

Lad vær med at sætte ham op på en piedestal fordi han opfører sig på en anden måde end din eks. Han vil alligevel aldrig blive din eks, på godt og ondt, men det lyder som om du synes du har fundet dig noget specielt og unikt. Det har du altså ikke så hvis du ikke er klar til en kæreste, med alt hvad det indebærer, så lad vær med at fortsætte pga. nogle forventninger du alligevel ikke kan leve op til.

Det er heller ikke fair overfor ham at du holder ham hen med falske forhåbninger, fordi du ikke bryder dig om at han udviser kærlighed og omsorg på den måde du gerne vil have han skal.

Hvad skal han gøre for at få det her puslespil til at gå op? Kan han overhovedet gøre noget og hvad gør du selv for at vise ham kærlighed og omsorg?
2

Beklager savefejl. Mine biller er i stykker.

Billede
Bergen
Kort karma: 13
Likede indlæg: 709

Indlægaf Bergen » 30. sep 2018, 01:38

VanillaQueen skrev:Jeg kan mærke han har noget ingen anden fyr jeg har mødt har, han vækker glæde og liv i mig og jeg er virkelig glad for ham. Han er sød, og vil mig kun det bedste så jeg vil ikke miste sådan en fyr!! Og så har han virkelig været tålmodig og aldrig gjort noget jeg ikke ville have han skulle gøre.

Det er virkelig svært at finde sådan en fyr og jeg ved jeg holder på en diamant men jeg tror bare al den angst og frygt for han ikke tager intiativ / ikke planlægger noget skræmmer mig også og så jeg bange for jeg går for langsom end han vil i det her dating fase...

Så sats! Giv den alt, hvad du kan! Og kommuniker!
0
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1200

Indlægaf sansera » 30. sep 2018, 06:40

Okay. Du beder ham sætte tempoet ned. Næste gang i ses kysser i. Og han skriver til dig, at du er en god kysser / at det var rart.
Du er alligevel usikker.
Fordi han skriver mindre efter det?
Må jeg spørger, hvad du sagde/ skrev til ham? For kommunikation går jo begge veje. Han kan også være usikker på dig. Han kan også have brug for, at du bekræfter ham. Har du fortalt ham, at det var dejligt at kysse ham? At du er glad for at han tog det i dit tempo? At du har følelser for ham? For hvis du ikke har, så forstår jeg godt at han bliver stille.
Hvis du har, og han så bliver stille, ja så er der måske noget at tænke over.
5
IrmaPigen
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4581

Indlægaf IrmaPigen » 30. sep 2018, 06:45

Jeg synes du helt generelt skal stoppe med at date.

Hold en pause på 5 år.

Og så se om du er mere moden til den tid.
7
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 548
Likede indlæg: 9173

Indlægaf Lemonella » 30. sep 2018, 07:10

Nogen gange skal man kysse rigtig mange frøer, før den rigtige dukker op. Andre gange, er man måske heldig i første hug.
Selvfølgelig skal du ikke stoppe med at date. Du skal jo ud og prøve om vingerne kan bære og gøre dig, måske, mange erfaringer før ham du virkelig falder for står foran dig.

Det er helt okay at du på det seksuelle, gerne vil have det på dine præmisser, men så risikerer du så også at nogle mænd, slet ikke vil være med og smutter igen. Det er nu engang den slags, der hører med til dating.
Du skal lære at kommunikerer. Du skal selv lukke op og give lidt af dig selv.
Du ved vel, hvad du selv gerne vil have og, hvilke forventninger du har til et forhold.

Det der med kærlighed og parforhold, er ikke altid så let og det er jo de erfaringer du gør dig, der gør at du lærer noget om både dig selv, de mænd du dater og den der, nogen gange, lidt svære kærlighed. Der står ingen steder at det skal være nemt.

Du kan da godt skrive til ham og spørge om I skal gå ud og handle og derefter lave lidt lækker mad sammen. Det er i hvert fald en god måde og prøve ting af og se om I kan lave hverdagsagtige ting sammen, uden at det nødvendigvis bliver ren “leverpostej”. Det er jo, som jeg før har nævnt, kun fantasien der sætter grænser for, hvor lækkert den der “leverpostej” kan serveres.

Igen, det handler om kommunikation. Snak/skriv til ham, på samme måde som du selv ville snakkes/skrives til. Luk op og giv noget af dig selv. Fortæl om din hverdag. Om små sjove ting du oplever i dagligdagen.
Du behøver jo ikke tæppebombe ham med smser hver dag, men bare holde kommunikationen i gang og så se om han forstår at give dig noget retur.
Og husk så, at nogen gange, er det okay, bare at være tæt og holde om hinanden, uden at sige noget. Bare være sammen og nyde nærheden og varmen.
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
VanillaQueen
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 54

Indlægaf VanillaQueen » 1. okt 2018, 08:30

Jeg er kommet til den konklusion:

Han er skøn, men... omstændighederne.

Jeg nyder hans selskab og han er meget sød osv.. Der er bare virkelig ikke særlig meget af det.. altså han laver ikke så meget udover arbejde og så hjem igen.. han arbejder fuldtid, som i 100% af tiden.. selv jeg er iværksætter og jeg nyder friheden og muligheden for at kan gøre hvad jeg vil - men det kan bare ikke lade sig gøre med ham. Indtil nu har jeg nydt processen og jeg er ved at blive rigtig glad for ham, men... er det for meget komprimis? jeg vil gerne kunne rejse med kæreste, spise ude, gå i bio, teater osv. på den anden side tager han heller ikke intiativ til at lave noget. Føler det altid er mig :(

Jeg er i vildrede og synes det er virkelig svært når vi ikke har mere tid sammen + han heller ikke lige skriver "Hey har skaffet 2 billetter til...."

Er bange for vores forhold (hvis vi blir kærester) at det så bare ender med

Han kommer hjem fra arbejde, sover.. jeg keder mig hjemme og det bare så er det.

Sådan var min eks og sådan et forhold gider jeg ikke lige PT. Det er ok når man har været sammen i lang tid men efter 6 måneder med min eks så blev det sådan.

Og det frygter jeg allermest! Ja jeg ved godt han ikke er min eks men hold da op hvor de minder om hinanden og det kan jeg bare ikke det der..

Nogle af jer vil nok synes jeg barnlig, kræsen eller har sindssyge høje forventninger til en fyr men HVORFOR skal jeg gå på kompromis!!! For hvad?

Jeg elsker mig selv allerhøjst og jeg vil mig selv det bedste. Heller være single end i et forhold der er tør. (Min mening)

Jeg går aldrig på kompromis igen med kærligheden den fejl har jeg begået før og det gør jeg fanme ikke igen så jeg er ligeglad hvad i siger eller mener om mig (efter det her indlæg)
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 637
Likede indlæg: 8015

Indlægaf Dmitra » 1. okt 2018, 08:38

Min primære tanke efter det indlæg er at selvom du er vigtigts i dit liv og det er du, ingen tvivl, men det er næsten lige så vigtigt at være i stand til at se indad også.
Senest rettet af Dmitra 1. okt 2018, 08:44, rettet i alt 2 gange.
7
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 222
Likede indlæg: 4330

Indlægaf Tilly » 1. okt 2018, 08:42

Jamen hvis du selv er nået frem til en beslutning, så synes jeg da bare at du skal stå ved den. For nej, du skal selvfølgelig ikke indgå i en relation du ikke har lyst til.

Men om du kan finde en mand der passer perfekt ned i den kasse du ønsker, det er jo så spørgsmålet. Jeg tror stadig at din største hæmsko fremadrettet kan være dit forhold til intimitet i forhold.
9
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 637
Likede indlæg: 8015

Indlægaf Dmitra » 1. okt 2018, 08:46

Og sry to say, men din () til sidst får jeg til at forestille mig et lille barn der står og stamper i supermarkedet fordi det ikke må få en mælkesnitte.
2
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 37
Likede indlæg: 377

Indlægaf JumboJette » 1. okt 2018, 08:52

Du lyder glad for ham. Tal med ham om din usikkerhed og spørg ham ligeud, hvor I står. Hvad han føler.
2
Er du cykelrytter eller liderkarl?

Tilbage til "Forhold og sex"