Date mig nøgen!!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2018, 14:19

Det være sagt. Selvom jeg synes at konceptet er virkelig hjernedødt. Så synes jeg egentlig at programmet som sådan er ret sobert. Måden det bliver gjort på at på INGEN måde lummer og de få øjeblikke jeg har set, har været præget af at den deltager som skulle "vælge" har været utrolig positiv...Modsat f.eks. Dagens Mand som jeg synes er et virkelig pinlig program...Som netop får en negativ klang fordi..

Iøvrigt så tænker jeg at man kunne lavet en slags "Sæt hovedet på kønsdelen" version til TV2 Charlie....Noget med at man ser folk nøgne fra livet og ned. Og så går de ind og tager tøj på, og skal man gætte hvis der var hvems....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf dgd2007 » 11. okt 2018, 14:30

Misantropen skrev:Hvis jeg var teenager eller usikker på min krop ville det også være den type program jeg ville have glæde af at se, fremfor diverse kampagner hvor fokus er på hvor forkert en krop man kan have eller føle man har.

Og selvom jeg ikke har et negativt selvbillede så synes jeg også det er dejligt forfriskende at se så mange forskellige typer og kroppe.
[...]

Det kan du sikkert godt have ret i. MAn vil selvfølgelig aldrig høre tale om at ens kæreste har "negativt selvbillede" - det skal bare udryddet hvis det findes, men man (jeg) vil helst slet ikke have det nævnt.
Men jeg kan da godt huske min kone kom med nogle små antydninger lige i starten. Fx at det havde været rigtig godt med omklædningsrummene til sport, "fordi man bliver klar over at der er alle slags."
Det var vist nærmere hende der endte med at berolige en anden som var bekymret over nogle helt andre ting end hun selv (muligvis :fløjt:) var.

Nu skal jeg lige indrømme at jeg slet ikke har set programmet, så jeg kan ikke udtale mig om det som sådan. Men principielt er mest på linje med Vibbsen - ud fra den grunderfaring/grundholdning at jeg er meget positiv over at være afslappet mht. nøgenhed (sådan er vi jo trods alt født), men jeg synes som sagt det ligger meget fjernt fra flirt eller dating. Så jeg synes også konceptet lyder som endnu et "hvad skal vi nu finde på"-påfund.

I øvrigt kan jeg heller tage sådan nogle programmer hvor nogen stiller op til at "date" eller lignende foran alle DK's tv-seere. Det synes jeg også, er underligt. Så jeg er nok bare ikke helt med på noderne :P
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2018, 14:34

vibbsen skrev:Det bliver et nej herfra !

Jeg er ellers all-in for mere nøgenhed i verden. Men det her. Det er da tæt på at være det mest latterlige program jeg nogensinde har hørt om. Det eneste der stikker det er MTV Tatoo me blindfolded. Hvor 2 parter skal vælge hvilken tatovering den anden skal have lavet mens vedkommende har bind for øjnene...Så bliver det faktisk ikke dummere...

Det er da toppen af overfladiskhed at udvælge dates på baggrund af hvordan de ser ud uden tøj på.....Det er overfladisk at udvælge folk på baggrund af hvordan de ser ud MED tøj. At gøre det UDEN tøj og uden at kunne se deres ansigter. Det tager sgu overfladiskhed til et helt nyt level..

Hvor på den skala rangerer japanske gameshows? :-D

0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2018, 14:47

dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:Hvis jeg var teenager eller usikker på min krop ville det også være den type program jeg ville have glæde af at se, fremfor diverse kampagner hvor fokus er på hvor forkert en krop man kan have eller føle man har.

Og selvom jeg ikke har et negativt selvbillede så synes jeg også det er dejligt forfriskende at se så mange forskellige typer og kroppe.
[...]

Det kan du sikkert godt have ret i. MAn vil selvfølgelig aldrig høre tale om at ens kæreste har "negativt selvbillede" - det skal bare udryddet hvis det findes, men man (jeg) vil helst slet ikke have det nævnt.
Men jeg kan da godt huske min kone kom med nogle små antydninger lige i starten. Fx at det havde været rigtig godt med omklædningsrummene til sport, "fordi man bliver klar over at der er alle slags."
Det var vist nærmere hende der endte med at berolige en anden som var bekymret over nogle helt andre ting end hun selv (muligvis :fløjt:) var.

Nu skal jeg lige indrømme at jeg slet ikke har set programmet, så jeg kan ikke udtale mig om det som sådan. Men principielt er mest på linje med Vibbsen - ud fra den grunderfaring/grundholdning at jeg er meget positiv over at være afslappet mht. nøgenhed (sådan er vi jo trods alt født), men jeg synes som sagt det ligger meget fjernt fra flirt eller dating. Så jeg synes også konceptet lyder som endnu et "hvad skal vi nu finde på"-påfund.

I øvrigt kan jeg heller tage sådan nogle programmer hvor nogen stiller op til at "date" eller lignende foran alle DK's tv-seere. Det synes jeg også, er underligt. Så jeg er nok bare ikke helt med på noderne :P

Tillad mig at henvis til mit første indlæg i tråden :D

Jeg tror vi har det på samme måde? At vi er ret neutrale omkring vores krop og ikke tænker videre over at vi har den. Det er bare sådan det er.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Artem » 11. okt 2018, 15:37

Mens mit ansigt er meget gennemsnitlig, så vil jeg mene at min krop ligger klart over gennemsnittet, hvorfor jeg burde klare mig godt i sådan et program. At jeg så aldrig ville deltage er en anden ting.

Med selve konceptet i programmet, så vægter jeg slet ikke den nøgne krop så højt. Ansigtet og den figur jeg også kan se med tøj på er rigeligt, og sammen med kemi og personlighed betyder det mest.
Senest rettet af Artem 11. okt 2018, 15:45, rettet i alt 1 gang.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Spjaerten » 11. okt 2018, 15:44

Jeg ved åbenbart ikke hvad de unge vil ha.

Har ikke rigtig hørt om programmet. Troede det var det samme som DR sendte engang hvor de havde dates i sengen i undertøj.

Ville personligt selv ikke synes det var fedt. Vil bedømmes på min personlighed ikke mit udseende.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2018, 16:13

Misantropen skrev:
vibbsen skrev:Det bliver et nej herfra !

Jeg er ellers all-in for mere nøgenhed i verden. Men det her. Det er da tæt på at være det mest latterlige program jeg nogensinde har hørt om. Det eneste der stikker det er MTV Tatoo me blindfolded. Hvor 2 parter skal vælge hvilken tatovering den anden skal have lavet mens vedkommende har bind for øjnene...Så bliver det faktisk ikke dummere...

Det er da toppen af overfladiskhed at udvælge dates på baggrund af hvordan de ser ud uden tøj på.....Det er overfladisk at udvælge folk på baggrund af hvordan de ser ud MED tøj. At gøre det UDEN tøj og uden at kunne se deres ansigter. Det tager sgu overfladiskhed til et helt nyt level..

Hvor på den skala rangerer japanske gameshows? :-D



Japanere er jo splittergale :-D

De har deres HELT egen skala....Alt andet vil være urimeligt ...Og svare til at lade en shirehest stille op imod en shetlandspony for at se hvem der kan trække det største læs...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Jedi » 11. okt 2018, 16:58

paint skrev:
Jedi skrev:De fleste mænd ser pænere ud med end uden tøj på, så jeg tænker, jeg ville blive ret skuffet, når der ikke er andet til at fastholde mig.


Mon ikke det gælder de fleste mennesker, generelt? :tie:


Måske? Idet jeg ville skulle møde en mand, så tager jeg udgangspunkt i det.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf dgd2007 » 11. okt 2018, 17:10

Misantropen skrev:Hvor på den skala rangerer japanske gameshows? :-D

Milde Moses! :fløjt: :stoned: :gisp: :lol: :lol: :lol:

De skøre japsere burde vist have holdt sig til sumobrydning!
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2018, 17:14

JumboJette skrev:
Misantropen skrev:
JumboJette skrev:
1234 skrev:Jeg kan simpelthen ikke se formålet med at være på date nøgen. Der er simpelthen ingen ekstra information i det som jeg har behov for vide for at kunne vurdere om der er kemi og vi er et match.



De går ikke nøgen på date, de skal bare udvælge en partner ud fra det nøgne udseende. :)
De møder - heldigvis! - op på date med tøj på efterfølgende.

I øvrigt ender det sjældent lykkeligt. Man ser udsnit fra daten, og så skal de troppe op en måned efter i en sofa og opsummere, hvordan det går.

-----

Jeg tænker i øvrigt også selv - det eneste man får forærende i forvejen er et sneak-peak på kønsdelene/brysterne, så man ikke bliver skuffet i dén afdeling. :stoned:

Handler det ikke lige så meget om at man ikke skal være så fokuseret på det ydre og hvad der gemmer sig under tøjet fremfor hvem personen under det smarte eller grimme tøj er?

Jeg har ikke set så meget af det, men jeg så et afsnit med en der studerede noget med kroppen(fysioterapeut måske?) Det var meget sjovt at se hans begrundelser for at fravælge pigerne. Det var nemlig mest sådan noget med at de havde en dårlig kropsholdning m.m. Der var fx en pige der blev fravalgt fordi hun struttede for meget med røven. Han havde det svært med den holdning(det var en kropsholdning man ofte ser på billeder og i virkeligheden) fordi hun vil få bækkenproblemer på sigt og for ham var det vigtigere at passe på sin krop end at det syner man har en struttende numse, eller noget i den stil.

Han er sikkert en pisse irriterende type at støde på i virkeligheden, men det er generelt meget sjovt og interessant at se hvad de fravælger en date på nu de ikke kan vurdere ud fra pæne billeder og en god tekst. De fravælger jo stadig hinanden på nogle spinkle grundlag nogle gange, men det er af andre årsager end på fx Tinder.


Ja, det så jeg faktisk også, det med ham der valgte fra pga. kropsholdning. Det giver jo fin mening - i hvert fald for ham.

Og jo, jeg tror også det er for at vælge en date uden en "skal". Men sandheden er jo så bare, at der er masser af "skal" på den nøgne krop også i form at tatoveringer, kirurgiske indgreb og piercinger, i hvert fald blandt de deltagere, man ser i programmet. :gruble:

Min pointe er noget i retning af, at de i lige så høj grad fra- eller tilvælges pga. udseendet i nøgen tilstand som i påklædt. Og det ville da gøre mig langt mere ondt at blive fravalgt pga. for små/store bryster, end det ville at blive fravalgt pga. min personlighed. Egentlig. MEN det er en risiko de løber ved at deltage, jeg ved det godt. :)

Jeg er vægelsindet som bare pokker i forhold til det program! :lol:

Er det forresten blevet nævnt i tråden, at konceptet kommer i en dansk udgave snart? Med Ibi Makienok som værtinde.

Dating er lidt af et lotteri hvor man nogle gange må satse og tage nogle chancer. Jeg tror det er meget sundt engang imellem lige at få "rystet" posen hvis man er groet lidt fast i at date på en bestemt måde.

De gør jo det samme i programmet som på fx Tinder(i forhold til at bedømme det de umiddelbart ser) det er bare nogle andre ting de har at bedømme ud fra og i en anden rækkefølge. Det er jo heller ikke sådan at dem der er med i programmet mister alle deres præferencer, men jeg synes nogle gange deltagerne får åbnet deres øjne for at man behøver ikke se ud på en bestemt måde eller være en bestemt type for at være interessant. Så selvom det ikke ender med et forhold eller flere dates så kan det selvtillidsboost måske være lige så eller endnu federe, men hvad ved jeg :D

Jeg vidste ikke der kommer en dansk udgave. Er der kommet en dato for hvornår det starter?
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2018, 17:16

dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:Hvor på den skala rangerer japanske gameshows? :-D

Milde Moses! :fløjt: :stoned: :gisp: :lol: :lol: :lol:

De skøre japsere burde vist have holdt sig til sumobrydning!

:lol:

Der findes flere klip fra lignende japanske programmer.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf dgd2007 » 11. okt 2018, 17:24

Misantropen skrev::lol:

Der findes flere klip fra lignende japanske programmer.

Da jeg tog et kursus i japansk for nogle år siden, spillede læreren også nogle gange japanske tv-reklamer, fx mens folk var ved at ankomme, inden det gik i gang. Selv de var fuldstændig surrealistiske. :D
1
Slash
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2018, 10:56
Kort karma: 1
Likede indlæg: 3

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Slash » 12. okt 2018, 06:37

Spændende og sjovt at læse alle jeres forskellige opfattelser af programmet/at date nøgen ved første møde..
Noget af det der fangede mig ved programmet, var at stort set alle deltagere, rent faktisk fandt det meget befriende IKKE at blive dømt ud fra deres tøjstil osv, og som et ekstra plus, fandt det befriende at være nøgen, en grænse de fleste af dem lige skulle over, men derefter fandt ud af at de rent faktisk, ser “gode” nok ud, og intet har at skamme sig over ved deres krop.
1
Alenefyr
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10. okt 2018, 08:52
Kort karma: 6
Likede indlæg: 11

Re: Date mig nøgen!!

Indlægaf Alenefyr » 14. okt 2018, 22:04

Misantropen skrev:
dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:Hvor på den skala rangerer japanske gameshows? :-D

Milde Moses! :fløjt: :stoned: :gisp: :lol: :lol: :lol:

De skøre japsere burde vist have holdt sig til sumobrydning!

:lol:

Der findes flere klip fra lignende japanske programmer.


På TV2 Play findes der 8 programmer som alle er et sammenklip fra alle mulige japanske gameshows :)
Det er et fedt land. Der vil jeg gerne over igen :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"