Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Polysorbate
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. okt 2018, 06:47
Kort karma: 0
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2

Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Polysorbate » 27. okt 2018, 12:03

(Advarsel)
det her indlæg bliver meget lang så jeg håber
i vil bære over med mig!


Baggrundshistorie:

Jeg er 26 år og lige blevet single (jeg nyder det og har det godt med mig selv) og har ofte levet et liv, hvor jeg gjorde ting fordi andre gjorde det. Jeg er meget forsigtig med alting, det også gået op for mig, at vi kun lever et liv. Ingen kan forudsige fremtiden, og jeg fandt ud af, at jeg er så ung og bliver nødt til at tage livet til mig. Jeg måtte simpelthen gøre noget, der gjorde mig glad... og derfor kom jeg til den konklusion at det ikke var en kæreste jeg søgte, for tanken om ingen forpligtelser tiltalte mig med det samme, og det gjorde mig glad. Det er dog ikke lang tid siden, at jeg kom ud af et parforhold, der ikke fungerede, så jeg var lidt nervøs for hvad det var jeg havde rodet mig ud i.

Mit problem:

I sommers mødte jeg A. Vi kender hinanden gennem fælles venner og han skrev til mig på facebook hvor han inviteret mig ud til en kop kaffe. Jeg var ærlig og fortalte ham, at jeg for nylig var blevet single. Men at jeg godt kunne tænke mig at mødes med ham og lære ham bedre at kende. Det passede ham fint. Han stod i nøjagtig den samme situation. Han var lige kommet ud af et ægteskab og havde brug for at udforske single livet i en periode. Vi endte så med at mødes på en Joe & the juice café og få noget kaffe.

Min venner og familie vidste godt vi skulle ses og det viste sig han var pæn og rigtig sød og venlig. Det endte også med at han en lørdag aften inviterede mig indenfor i hans lejlighed. Jeg var nervøs og kan huske mit hjerte banket hurtigt da jeg ankom ved hans adresse. Det hele var ret skræmmende og jeg nåede at tænke flere gange ”hvad er det dog jeg laver?”

Han gav mig et kæmpe stort kram. Det var en kæmpe lettelse, for jeg indså, at han var flink, sød,
imødekommende og veltrænet (hehe) :blush2:

Han spurgte om jeg havde lyst til en flaske rødvin, og jeg sagde slf ja, han satte sig i sofaen, og lige så stille begyndte vi at snakke sammen og jeg kan huske samtalen varede i et par timer. Vi havde det sjovt og grinte sammen.

Vi kyssede hinanden, men jeg valgte at der ikke skulle ske mere den aften, og det respekteret han skam også.

Vi sås så ikke efter den aften og han har mange gange prøvet at kontakte mig for at invitere mig hjem til ham hvor jeg så har afvist ham og på samme tid så ved jeg heller ikke hvad det er jeg har lyst til og om det her casual-dating egentlig er noget for mig.

For jeg kan mærke jeg stadig har brug for at udforske mig selv både mentalt og seksuelt men bare ikke på denne måde. Jeg fik kolde fødder.

Vi har efter den sommer aften bare sms'et hinanden en gang imellem og spurgte ind til hinanden og høre hvordan det går osv.
MEN I går skete der noget underligt, da jeg var på vej i seng så skrev han en laaang sms til mig at han gerne vil noget seriøst og det dér casual dating ikke tiltaler ham længere, og så sender han endnu en sms at han rigtig gerne vil se mig.

Men jeg er bare i tvivl om han er oprigtig?

Problemet er han har prøvet i så lang tid at ses med mig men jeg har så afvist ham og sagt mange gange at jeg ikke er til casual dating alligevel. Det har stået til siden Juni 2018 og først igår sender han den sms. Jeg kan jo ikke læse hans tanker så jeg ved ikke om han mener det når han siger det på den måde. For en del af mig siger at den sms måske er en fælde, at det er en metode for så at lokke mig i seng?

jeg tror bare mit spg er; hvad gør' jeg og hvad synes i jeg skal svare?
0
Sometimes it is worth lying to avoid losing those you love most.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Tilly » 27. okt 2018, 12:47

Jeg tror at du først og fremmest skal prøve at blive klar over hvad du vil?

For du skriver både at du ikke vil have en kæreste, men du ønsker heller ikke “casual dating”. De to ting er på en måde lidt modstridende.

Så hvad ønsker du egentlig? Er det kun venskab du ønsker?
3
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Jedi » 27. okt 2018, 13:02

Han vil sikkert gerne have sex med dig.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf LadyFox » 27. okt 2018, 13:59

Har du grund til at tro at han kunne finde på at lyve og lægge en fælde for at komme i seng med dig?
0
...
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Pityt » 27. okt 2018, 14:00

Jedi skrev:Han vil sikkert gerne have sex med dig.

Og måske gerne mere end én gang ;)
Jeg er enig med Tilly ,- du må finde ud af hvad DU vil.
Der er ikke så meget grund til at spekulere dig gul og blå over hvad han vil, om han er oprigtig o.s.v. hvis du ikke har styr på, om du selv vil noget med ham :gruble:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Polysorbate
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. okt 2018, 06:47
Kort karma: 0
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Polysorbate » 27. okt 2018, 14:19

LadyFox skrev:Har du grund til at tro at han kunne finde på at lyve og lægge en fælde for at komme i seng med dig?


Det er en lang historie som jeg ikke gad at tilføje for ellers ville det her indlæg blive længere.

FYI: glemte at tilføje at han er 36 år (10 år ældre end mig) :)

Jeg tror det på grund af efter vi sås den sommer aften så havde vi aftalt at være sammen i september måned hvor vi havde planlagt vi skulle tage til et event sammen. (Vi har fælles venner) så vi skulle også være sammen med dem. Jeg finder så ud af i sidste øjeblik at han bliver nød til at ændre sine planer og at han tager afsted med en ven (en fyr som er en barndomsven). Der føler jeg mig så svigtet...

Hele den aften hvor vi tager til den arrangement stod han på den anden side af salen og kommer ikke hen til mig, og siger heller ikke hej til mig. Jeg tog så hjem tidligt den aften.. men han skrev så dagen efter at han gerne ville ses og hygge hvis jeg var ledig en weekend aften.. Jeg afviste ham (det var en af de forsøger hvor han prøver hele tiden at invitere mig hjem)

Det er også derfor jeg er ret chokeret over den SMS jeg modtog igår, det ligner ham bare ikke at skulle ændre sig så hurtigt og han åbenbart vil noget seriøst?

Jeg synes det lugter lidt.
Senest rettet af Polysorbate 27. okt 2018, 14:24, rettet i alt 3 gange.
0
Sometimes it is worth lying to avoid losing those you love most.
Brugeravatar
Polysorbate
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. okt 2018, 06:47
Kort karma: 0
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Polysorbate » 27. okt 2018, 14:21

Hvad jeg vil:

Jeg kan godt mærke jeg gerne vil finde en mand til mig og nu hvor jeg har været single i så lang tid så savner jeg det lidt. Men det skal være den rigtige og han er i mine øjne den rigtige og indtil videre den eneste fyr jeg har mødt der matcher mig så godt! :)

Dog føler jeg lidt at man ikke kan stole på ham.

Jeg tror det må være den event. Eller alle de sms'er jeg har modtaget kl 1 om natten / 12 om natten om jeg er ledig?

(booty-sms'er fra juni til start oktober) indtil igår sluttet det åbenbart, hvor han skriver den sms.
0
Sometimes it is worth lying to avoid losing those you love most.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf LadyFox » 27. okt 2018, 14:43

Polysorbate skrev:
LadyFox skrev:Har du grund til at tro at han kunne finde på at lyve og lægge en fælde for at komme i seng med dig?


Det er en lang historie som jeg ikke gad at tilføje for ellers ville det her indlæg blive længere.

FYI: glemte at tilføje at han er 36 år (10 år ældre end mig) :)

Jeg tror det på grund af efter vi sås den sommer aften så havde vi aftalt at være sammen i september måned hvor vi havde planlagt vi skulle tage til et event sammen. (Vi har fælles venner) så vi skulle også være sammen med dem. Jeg finder så ud af i sidste øjeblik at han bliver nød til at ændre sine planer og at han tager afsted med en ven (en fyr som er en barndomsven). Der føler jeg mig så svigtet...

Hele den aften hvor vi tager til den arrangement stod han på den anden side af salen og kommer ikke hen til mig, og siger heller ikke hej til mig. Jeg tog så hjem tidligt den aften.. men han skrev så dagen efter at han gerne ville ses og hygge hvis jeg var ledig en weekend aften.. Jeg afviste ham (det var en af de forsøger hvor han prøver hele tiden at invitere mig hjem)

Det er også derfor jeg er ret chokeret over den SMS jeg modtog igår, det ligner ham bare ikke at skulle ændre sig så hurtigt og han åbenbart vil noget seriøst?

Jeg synes det lugter lidt.

Jeg kan godt forstå det er røvnederen at han brændte dig af der, og det er virkelig underligt at han ikke hilser på. Det ville jeg også være blevet træt af.

Jeg synes dog at mistænke ham så kraftigt for at prøve at snyde sex ud af dig, er en lidt voldsomme motiver at mistænke ham for hvis det er "det eneste" han har gjort. Som jeg forstår det har han i den periode i ikke har haft noget kontaktet dig flere gange, og prøvet at tage initiativ til at se dig - hvor du så har afvist hver gang, så synes jeg ikke at hans udmelding om gerne at ville date på med henblik på at finde en kæreste virker som en stor ændring, altså, han har jo hele tiden vist at han var interesseret i dig på et eller andet plan, så måske han bare nu har indset han gerne vil en kæreste - som han så ikke var klar over det var det han søgte før. Hvem ved.. Jeg synes bare ikke at det du fortæller skriger langt væk af at han er ude på noget lunkent.

Altså, hvis du virkelig ikke stoler på ham så synes jeg at du skal forstætte med at afvise ham, men hvis du synes han er interessant og godt kan lade tvivlen komme ham til gode så tænker jeg ikke det er så farligt at give ham en chance mere, du kan jo bare lade være med at have sex med ham før du er klar og føler at du har et bedre grundlag for at vurdere hvad han er ude på.
0
...
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Honningprut » 27. okt 2018, 14:44

Altså bare fordi han er 36 betyder det ikke, at han ikke er "fuck boi" med stort "F". Jeg synes faktisk ofte at de lidt ældre fraskilte mænd med midtvejskrise og weekend børn kan virkelig lidt desperate, ikke dermed sagt at han er det.

Jeg tror dog også at han gerne vil have sex, og måske ikke helt er så godt til at forstå en afvisning. Du må gøre op med dig selv hvad du vil, som en anden skriver, det kan hverken debatten eller han gøre op for dig.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Hewlett » 27. okt 2018, 15:02

Undskylder på forhånd hvis jeg stikker næsen for langt frem, men er det dig der står bag profilen "Vanillaqueen" herinde ?

Jeg spørger fordi det lidt er samme problematik med "casual" eller "seriøse", tvivlen på sig selv og sin egen intuition og spørgsmålet om fyrens intentioner.

Uanset, så skal du mærke efter din egen mavefornemmelse. Har DU lyst til at give det en chance eller passer det dig fint hvis det bare er sex? Du skriver at du er glad for at være single, vil du holde fast i det i noget tid endnu?

Livet giver ingen garantier og der er ikke nogen af os herinde der ved hvad mandens hensigter med sms'en er.
9
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Viskelæder » 27. okt 2018, 15:08

VanillaQueen?

Edit: Havde ikk set ovenstående indlæg, men kan se, Hewlett tænker det samme.
4
Brugeravatar
Polysorbate
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. okt 2018, 06:47
Kort karma: 0
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Polysorbate » 27. okt 2018, 15:11

Hewlett skrev:Undskylder på forhånd hvis jeg stikker næsen for langt frem, men er det dig der står bag profilen "Vanillaqueen" herinde ?

Jeg spørger fordi det lidt er samme problematik med "casual" eller "seriøse", tvivlen på sig selv og sin egen intuition og spørgsmålet om fyrens intentioner.

Uanset, så skal du mærke efter din egen mavefornemmelse. Har DU lyst til at give det en chance eller passer det dig fint hvis det bare er sex? Du skriver at du er glad for at være single, vil du holde fast i det i noget tid endnu?

Livet giver ingen garantier og der er ikke nogen af os herinde der ved hvad mandens hensigter med sms'en er.


Er ny herinde men har haft en bruger inde på woman.dk bare ikke ved det navn?
0
Sometimes it is worth lying to avoid losing those you love most.
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Hewlett » 27. okt 2018, 15:15

Polysorbate skrev:
Hewlett skrev:Undskylder på forhånd hvis jeg stikker næsen for langt frem, men er det dig der står bag profilen "Vanillaqueen" herinde ?

Jeg spørger fordi det lidt er samme problematik med "casual" eller "seriøse", tvivlen på sig selv og sin egen intuition og spørgsmålet om fyrens intentioner.

Uanset, så skal du mærke efter din egen mavefornemmelse. Har DU lyst til at give det en chance eller passer det dig fint hvis det bare er sex? Du skriver at du er glad for at være single, vil du holde fast i det i noget tid endnu?

Livet giver ingen garantier og der er ikke nogen af os herinde der ved hvad mandens hensigter med sms'en er.


Er ny herinde men har haft en bruger inde på woman.dk bare ikke ved det navn?


Ok, så bare se bort fra de første 5-6 linjer :)
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Jedi » 27. okt 2018, 15:31

Du er enig med dig selv om, at du gerne vil have hen kæreste. Superfint. Hvad synes du om ham? Er han lækker? Har han integritet? Er han til at stole på? Kan du umiddelbart lide ham? Hvis ikke, så er der ikke rigtigt nogen grund til at spekulere over, hvad han mon vil.
Dog vil jeg sige, at sex nok er på hans program før eller siden, så hvis du ikke er til det så er det nok ikke et match.
1
Brugeravatar
Polysorbate
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. okt 2018, 06:47
Kort karma: 0
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2

Re: Fra Casual til "Seriøst" - Hvad skal jeg svare?

Indlægaf Polysorbate » 27. okt 2018, 15:33

Jedi skrev:Du er enig med dig selv om, at du gerne vil have hen kæreste. Superfint. Hvad synes du om ham? Er han lækker? Har han integritet? Er han til at stole på? Kan du umiddelbart lide ham? Hvis ikke, så er der ikke rigtigt nogen grund til at spekulere over, hvad han mon vil.
Dog vil jeg sige, at sex nok er på hans program før eller siden, så hvis du ikke er til det så er det nok ikke et match.


Jeg vil gerne have sex med ham men han skal så også være loyal og ikke bare ses med andre kvinder.
0
Sometimes it is worth lying to avoid losing those you love most.

Tilbage til "Forhold og sex"