Arvestykker i forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Hewlett
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1530

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Hewlett » 2. nov 2018, 18:17

Men det handler jo ikke kun om, at få et eller andet random arvestykke inden for husets fire vægge. Det handler vel om, at hendes mors bedste veninde står med et arvestykke som repræsenterer en tid, som ikke var fyldt med sygdom og frygt. Det handler om, at veninden bevidst har holdt på denne lampe indtil, at hendes bedste venindes datter kunne få den op at hænge i sit nye hjem til minde om sin afdøde mor. Hvis de så vælger at "gå på rov" i farens arvestykkegemmer, ville historien da aldrig blive ligeså fin og med samme betydning?

Så uden forudgående kendskab til jeres forhold og tidligere konflikter synes jeg, at han er en røv der burde usvise større forståelse for, at du har mistet din mor alt, alt for tidligt og at det ville betyde helt vildt meget for dig, at den fik en plads i jeres nye fælles hjem som det var tiltænkt.
19
Wunder8
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1084

Indlægaf Wunder8 » 3. nov 2018, 12:22

Jeg må også gå lidt imod strømmen her. Ja, jeg synes din kæreste opfører sig meget ufølsomt, men jeg synes faktisk, det er fair nok ikke at ville have bestemte genstande i sit hjem, hvis man virkeligt ikke bryder sig om dem. Især når det er en lampe, der alt andet lige tager en del opmærksomhed.
4
Kaffe
Kort karma: 98
Likede indlæg: 1150

Indlægaf Kaffe » 3. nov 2018, 18:16

Wunder8 skrev:Jeg må også gå lidt imod strømmen her. Ja, jeg synes din kæreste opfører sig meget ufølsomt, men jeg synes faktisk, det er fair nok ikke at ville have bestemte genstande i sit hjem, hvis man virkeligt ikke bryder sig om dem. Især når det er en lampe, der alt andet lige tager en del opmærksomhed.

Jeg er delvist enig her. Jeg har selv en kæreste, som har en del arvestykker, som han enormt gerne vil have rundt omkring. Det har vi så, men det er primært fordi, jeg er konfliktsky. Jeg ser sådan på det, at det er vigtigere for ham, at det er der, end det er for mig, at det ikke er der. Men det er stadig træls, selvom jeg vænner mig til det! Og jeg forstår ikke hans behov, fordi jeg ikke selv har en følelse omkring arveting.

Når man bor sammen, så synes jeg egentlig, at man skal være enige om indretning og især de centrale ting.
4

Tilbage til "Forhold og sex"