Jeg vil giftes!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Zombie » 22. nov 2018, 13:07

Wizzze skrev:
HappyPaww skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Spørg Wizzze, han er også en ret slow starter på det område kan man sige.

Udover det, så ved jeg ikke rigtig hvordan man gør uden at bare sige det lige ud/spørge om han overhovedet vil. Det kan man jo godt gøre uden at det skal være en nu eller aldrig snak. Tænker jeg.

Haha ja vi må have @wizze på banen med en sløv mands synspunkt :lol:


I er onde :evil: for I pirker jo til den dårlige samvittighed :genert:

Hr. Paws er 30, jeg er 45, så om hans tanker er som mine ved jeg ikke, men personligt så ville jeg føle det som et stort nederlag, hvis hun friede til mig og ikke omvendt. I vores moderne verden burde det jo ikke gøre en forskel, men lige med det at fri, bryllup og alle traditionerne betyder det noget, det må vel være en form for prægning via forældre, familie, venner, medier osv. :gruble:

Jeg har løbende tanker om hvad og hvordan omkring frieri, bryllup mm. men hver gang løber jeg ind i "problemer" og så kommer tankerne på hold, hverdagen tager over og jeg kommer fra tankeprojektet igen, indtil et eller andet igen trigger tankerne, og så dukker en ny blokering/problematik op, osv. osv.
Problemer/blokeringer som mit hoved ind til nu er kommet på :rulle: :tie:
Den perfekte ring, der er altid lige en eller anden lille detalje som jeg ikke kan få på plads og så er den ikke perfekt, og så går jeg død.
Kirkebryllup/borgerlig vielse/natur(strand)bryllup? Jeg er ikke religiøs eller bare medlem af folkekirken og så burde man jo ikke stå i en kirke og love en gud en masse ting, omvendt er der bare slet ikke noget ved en borgerlig vielse som tiltaler mig, personligt kan jeg meget bedre med noget vielse i natur/strand/fri, og så ved jeg godt der stadig er en præst eller offentlig repræsentant med, men det er bare noget andet i mit hoved :stoned:
Og så ved jeg at hun gerne vil have hele hvid brud i kirken, med familie tingen, og jeg bryder næppe i brand eller synker gemmen gulvet, af at stå der i kirken trods manglende tro, men i mit hoved er det et problem :stoned:
Så er der hele problematikken, med den perfekte fest / bryllupsfejring, skal det være fint slot, ude på landet, lækkert hotel, udlandet, flot natur, osv. osv. Og så er der hele det med at være midtpunkt, som ikke er mig. Vi "flygtede" til New York da jeg fyldte 40, da jeg ikke kunne overskue at skulle holde stor fest og være midtpunkt. Problemet er bare at hun fortjener bedre, hun fortjener at være midtpunkt med alle veninderne, familie osv.

En psykolog kan sikkert udlede meget af min konstante finden på undskyldninger :genert: Men jeg kan ikke bryde ud af jagten på det perfekte og jeg spænder hele tiden ben for mig selv i den jagt. Jeg har et par gange været lige ved at købe en ring, bare for at få det gjort, og have et sted at starte, men igen hun fortjener bedre end bare .... suk

Håber Happy er kærester med en mere normal og ikke overtænkende person, :-D


Men du skal jo ikke beslutte alle de ting selv. Det skal Frk. Wizze da være med til.

Her er i øvrigt en beretning fra mit liv: Vi har diskuteret bryllup løst. Jeg vil meget gerne giftes i kirke, så det bliver vi, selvom min kæreste er ateist. Men han hader at være i centrum, så det bliver nok kun de allernærmeste som er der, og så en dejlig middag senere med samme flok på en restaurant.
Jeg får dog stadig kjolen, håret sat osv. Og så, når vi har sparet pengene på festen fordi min kæreste ville hade det, kan vi tage på en større rejse.

Det vigtigste er sgu da i øvrigt ægteskabet og ikke brylluppet.
6
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf paint » 22. nov 2018, 13:40

Wizze
Kirkebryllup/borgerlig vielse/natur(strand)bryllup? Jeg er ikke religiøs eller bare medlem af folkekirken og så burde man jo ikke stå i en kirke og love en gud en masse ting,


Hvis din kæreste heller ikke er medlem af Folkekirken, så behøver du ikke at spekulere over kirkebryllup eller ej, så er kirkedøren lukket ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Kisser » 22. nov 2018, 14:25

Wizzze skrev:
HappyPaww skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Spørg Wizzze, han er også en ret slow starter på det område kan man sige.

Udover det, så ved jeg ikke rigtig hvordan man gør uden at bare sige det lige ud/spørge om han overhovedet vil. Det kan man jo godt gøre uden at det skal være en nu eller aldrig snak. Tænker jeg.

Haha ja vi må have @wizze på banen med en sløv mands synspunkt :lol:


I er onde :evil: for I pirker jo til den dårlige samvittighed :genert:

Hr. Paws er 30, jeg er 45, så om hans tanker er som mine ved jeg ikke, men personligt så ville jeg føle det som et stort nederlag, hvis hun friede til mig og ikke omvendt. I vores moderne verden burde det jo ikke gøre en forskel, men lige med det at fri, bryllup og alle traditionerne betyder det noget, det må vel være en form for prægning via forældre, familie, venner, medier osv. :gruble:

Jeg har løbende tanker om hvad og hvordan omkring frieri, bryllup mm. men hver gang løber jeg ind i "problemer" og så kommer tankerne på hold, hverdagen tager over og jeg kommer fra tankeprojektet igen, indtil et eller andet igen trigger tankerne, og så dukker en ny blokering/problematik op, osv. osv.
Problemer/blokeringer som mit hoved ind til nu er kommet på :rulle: :tie:
Den perfekte ring, der er altid lige en eller anden lille detalje som jeg ikke kan få på plads og så er den ikke perfekt, og så går jeg død.
Kirkebryllup/borgerlig vielse/natur(strand)bryllup? Jeg er ikke religiøs eller bare medlem af folkekirken og så burde man jo ikke stå i en kirke og love en gud en masse ting, omvendt er der bare slet ikke noget ved en borgerlig vielse som tiltaler mig, personligt kan jeg meget bedre med noget vielse i natur/strand/fri, og så ved jeg godt der stadig er en præst eller offentlig repræsentant med, men det er bare noget andet i mit hoved :stoned:
Og så ved jeg at hun gerne vil have hele hvid brud i kirken, med familie tingen, og jeg bryder næppe i brand eller synker gemmen gulvet, af at stå der i kirken trods manglende tro, men i mit hoved er det et problem :stoned:
Så er der hele problematikken, med den perfekte fest / bryllupsfejring, skal det være fint slot, ude på landet, lækkert hotel, udlandet, flot natur, osv. osv. Og så er der hele det med at være midtpunkt, som ikke er mig. Vi "flygtede" til New York da jeg fyldte 40, da jeg ikke kunne overskue at skulle holde stor fest og være midtpunkt. Problemet er bare at hun fortjener bedre, hun fortjener at være midtpunkt med alle veninderne, familie osv.

En psykolog kan sikkert udlede meget af min konstante finden på undskyldninger :genert: Men jeg kan ikke bryde ud af jagten på det perfekte og jeg spænder hele tiden ben for mig selv i den jagt. Jeg har et par gange været lige ved at købe en ring, bare for at få det gjort, og have et sted at starte, men igen hun fortjener bedre end bare .... suk

Håber Happy er kærester med en mere normal og ikke overtænkende person, :-D


Hvis du kommer forbi Fyn, så kan jeg coache dig på det, så du slipper for alle de barriere og kan få det gjort :wink3:
2
MissB
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2210

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf MissB » 22. nov 2018, 14:35

Zombie skrev:
MissB skrev:
Zombie skrev:Jeg ville sige det som det var og bruge som vinkel, at skal I ikke snart gifte jer, bør I omkring en advokat og få lavet testamente, så I sikrer hinanden. Det koster også penge at få udformet, men er juridisk ret vigtigt at få lavet når der er børn i billedet.
Så kan du jo nævne datoen i 2020, der er tid til at spare lidt op og det er mere festligt end et advokatkontor.


Den kan man - desværre - ikke bruge. Vi har lige lavet et testamente gratis online.


Men det koster da penge at komme forbi notaren, få det tinglyst osv.?


Det behøver man ikke hvis to vidner skriver under :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf vibbsen » 22. nov 2018, 17:19

Altså....Jeg tænker at det der giraf-sprog med at hinte at man gerne vil giftes, bare ikke virker hvis det ikke betyder noget for den anden part. Så hvis man vil giftes og den anden part måske i bund og grund enten ikke vil eller er ret ligeglad, så var det måske en meget god ide at snakke lige ud af posen.

Sig at du synes at efter 10 år og 2 børn så synes du egentlig at det er på plads at I bliver gift. At du synes at den 4/4-20 vil være den ideelle dato. Og hvad han siger til det ? Så kan han ikke glide af på den. Han er nødt til at komme ud af busken. Om hans så vil fri bagefter eller ej, det må være op til ham...

Hvad angår frier, så kan man faktisk godt blive gift UDEN at den ene part sådan formelt har friet. Jeg kender adskillige par som i bund og grund bare er blevet enige om at blive gift og holde en fest i den anledning. Sådan uden at nogen var nede på knæ og der var roser og ringe og tårervædede ord om at man vil være sammen til evig tid....Det bliver brylluppet jo ikke mindre romantisk af....En af mine tidligere kollegaer fik først et formelt frieri lang tid efter at de var gået igang med planlægningen af selve brylluppet...

Da hr.vibbsen og jeg blev gift var der ingen der friede. Det var bare noget vi var enige om at vi skulle..Og min ene fætter og hans kone blev enige om at eftersom han uanset aldrig ville have råd til at betale børnepenge til alle de der børn de har fået sammen, så kunne de de ligeså godt få en fest ud af det og gifte sig. Prisen mest anti-fri bryllup går dog til min veninde og hendes mand. Under deres indflytterfest blev han virkelig stiv og stod og inviterede folk til forlovelsesfest. Han havde bare glemt at spørge min veninde om de skulle giftes. Men det kunne de da godt. Det blev de så 2 år senere. Og han lærte at lade være med at lade munden løbe i sin brandert....
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 19:04

Prøver at bringe emnet op her til aften :genert:
14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2018, 19:12

HappyPaww skrev:Prøver at bringe emnet op her til aften :genert:


Held og lykke :kryds:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 20:24

Det gik rigtig godt - og han var meget sød :lun:

Jeg fik sagt at det betyder meget for mig at få vores lille familie “komplet”, og at jeg ikke forventer at han bruger rigtig mange penge på en flot ring eller noget. Og at det er en dato der passer så godt til os, for vi har det med at de vigtige begivenheder sker på “nemme” datoer: Mødtes 4/4, sønnen født 9/9, datter født 24/12 - så ja bryllup 4/4 2020 er jo altså oplagt (og en minde dato at huske :lol:)

Han blev meget kærlig, så han er i hvert fald ikke skræmt væk :lol: :slem: :lun:
Så nu giver jeg drt lidt tid, og hvis jeg fornemmer det går i glemmebogen igen må jeg lige mindre ham om den perfekte dato igen :lol:
32
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 20:25

Tak for losset bagi allesammen :klap:
10
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Æble » 23. nov 2018, 06:29

Årh det gik da perfekt :klap:
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf IrmaPigen » 23. nov 2018, 06:52

HappyPaww skrev:Det gik rigtig godt - og han var meget sød :lun:

Jeg fik sagt at det betyder meget for mig at få vores lille familie “komplet”, og at jeg ikke forventer at han bruger rigtig mange penge på en flot ring eller noget. Og at det er en dato der passer så godt til os, for vi har det med at de vigtige begivenheder sker på “nemme” datoer: Mødtes 4/4, sønnen født 9/9, datter født 24/12 - så ja bryllup 4/4 2020 er jo altså oplagt (og en minde dato at huske :lol:)

Han blev meget kærlig, så han er i hvert fald ikke skræmt væk :lol: :slem: :lun:
Så nu giver jeg drt lidt tid, og hvis jeg fornemmer det går i glemmebogen igen må jeg lige mindre ham om den perfekte dato igen :lol:


Så du fik ikke noget reelt svar, eller hvad?
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 08:52

IrmaPigen skrev:
HappyPaww skrev:Det gik rigtig godt - og han var meget sød :lun:

Jeg fik sagt at det betyder meget for mig at få vores lille familie “komplet”, og at jeg ikke forventer at han bruger rigtig mange penge på en flot ring eller noget. Og at det er en dato der passer så godt til os, for vi har det med at de vigtige begivenheder sker på “nemme” datoer: Mødtes 4/4, sønnen født 9/9, datter født 24/12 - så ja bryllup 4/4 2020 er jo altså oplagt (og en minde dato at huske :lol:)

Han blev meget kærlig, så han er i hvert fald ikke skræmt væk :lol: :slem: :lun:
Så nu giver jeg drt lidt tid, og hvis jeg fornemmer det går i glemmebogen igen må jeg lige mindre ham om den perfekte dato igen :lol:


Så du fik ikke noget reelt svar, eller hvad?

Jo at han bestemt ikke har afskrevet at ville giftes - og jeg måtte ikke tro at det ikke var noget han også ønskede for os.
Men han vil stadig gerne fri til mig, så det skal han have lov til :) Det var ikke et “frieri” fra min side i går, og skulle ikke være det.

Så alt er godt ;)
12
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf IrmaPigen » 23. nov 2018, 11:39

SAGA skrev:
Lemonella skrev:
HappyPaww skrev:Det gik rigtig godt - og han var meget sød :lun:

Jeg fik sagt at det betyder meget for mig at få vores lille familie “komplet”, og at jeg ikke forventer at han bruger rigtig mange penge på en flot ring eller noget. Og at det er en dato der passer så godt til os, for vi har det med at de vigtige begivenheder sker på “nemme” datoer: Mødtes 4/4, sønnen født 9/9, datter født 24/12 - så ja bryllup 4/4 2020 er jo altså oplagt (og en minde dato at huske :lol:)

Han blev meget kærlig, så han er i hvert fald ikke skræmt væk :lol: :slem: :lun:
Så nu giver jeg drt lidt tid, og hvis jeg fornemmer det går i glemmebogen igen må jeg lige mindre ham om den perfekte dato igen :lol:


Du sætter da bare en fin lille seddet på køleskabet, hvor du skriver datoen og årstallet inde i et hjerte, så ser han det jo hver dag. :)

Hvis han ikke er sikker på at han vil giftes så er det altså et rigtigt unfair trick at bruge.


Men det er da også et fimset svar fra ham efter 10 år sammen og to børn.

Jeg fatter virkelig ikke folk der har kendt hinanden så længe skal være så berøringsangste over for hinanden.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf TinaW » 23. nov 2018, 12:06

Jeg forstår så slet ikke, at man gerne vil have børn med en person, men måske ikke giftes?
Altså med mindre man sådan generelt er modstander af ægteskabet.
Det er da en langt større forpligtigelse at få børn, end at blive gift imo.
10
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. nov 2018, 12:43

Jeg synes da, at han får meldt ud, at han vil giftes.
Den eneste grund til, at han ikke direkte siger "ja, den dato tager vi" er, som jeg forstår det, at det vil tage luften ud af frieriet, at tingene på den måde kommer i den forkerte rækkefølge.

Jeg ville personligt hade at blive friet til og skal aldrig giftes, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det her er en fin udmelding, hvis de gamle traditioner er vigtige for en.
7

Tilbage til "Forhold og sex"