Jeg vil giftes!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf TinaW » 23. nov 2018, 13:00

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes da, at han får meldt ud, at han vil giftes.
Den eneste grund til, at han ikke direkte siger "ja, den dato tager vi" er, som jeg forstår det, at det vil tage luften ud af frieriet, at tingene på den måde kommer i den forkerte rækkefølge.

Jeg ville personligt hade at blive friet til og skal aldrig giftes, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det her er en fin udmelding, hvis de gamle traditioner er vigtige for en.


Jeg vil så også lige indskyde at min kommentar ikke nødvendigvis er møntet på trådstarters kæreste, mere en generel observering. Da jeg ofte synes man hører om (primært) mænd nærmest føler fodlænken smække om ankelen ved ordet ægteskab, men som gladeligt får børn.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 15:09

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes da, at han får meldt ud, at han vil giftes.
Den eneste grund til, at han ikke direkte siger "ja, den dato tager vi" er, som jeg forstår det, at det vil tage luften ud af frieriet, at tingene på den måde kommer i den forkerte rækkefølge.

Jeg ville personligt hade at blive friet til og skal aldrig giftes, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det her er en fin udmelding, hvis de gamle traditioner er vigtige for en.

Tak - og netop ja :)

Synes godt nok der er nogle flabede svar :8: Han har ordret sagt at et bryllup også er noget han vil - men nej, vi har sgu ikke endeligt fastsat nogetsomhelst, men jeg har fået det svar og den afklaring jeg ønskede, og så kan det være nok så fesent. Men jeg er glad, så bland jer udenom I Negative Nancys...!
Senest rettet af HappyPaww 23. nov 2018, 15:17, rettet i alt 1 gang.
21
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 15:11

IrmaPigen skrev:
SAGA skrev:
Lemonella skrev:
HappyPaww skrev:Det gik rigtig godt - og han var meget sød :lun:

Jeg fik sagt at det betyder meget for mig at få vores lille familie “komplet”, og at jeg ikke forventer at han bruger rigtig mange penge på en flot ring eller noget. Og at det er en dato der passer så godt til os, for vi har det med at de vigtige begivenheder sker på “nemme” datoer: Mødtes 4/4, sønnen født 9/9, datter født 24/12 - så ja bryllup 4/4 2020 er jo altså oplagt (og en minde dato at huske :lol:)

Han blev meget kærlig, så han er i hvert fald ikke skræmt væk :lol: :slem: :lun:
Så nu giver jeg drt lidt tid, og hvis jeg fornemmer det går i glemmebogen igen må jeg lige mindre ham om den perfekte dato igen :lol:


Du sætter da bare en fin lille seddet på køleskabet, hvor du skriver datoen og årstallet inde i et hjerte, så ser han det jo hver dag. :)

Hvis han ikke er sikker på at han vil giftes så er det altså et rigtigt unfair trick at bruge.


Men det er da også et fimset svar fra ham efter 10 år sammen og to børn.

Jeg fatter virkelig ikke folk der har kendt hinanden så længe skal være så berøringsangste over for hinanden.

Du var der ikke just under samtalen, så du ved intet om vores kommunikation :rulle:
7
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf IrmaPigen » 23. nov 2018, 15:14

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes da, at han får meldt ud, at han vil giftes.
Den eneste grund til, at han ikke direkte siger "ja, den dato tager vi" er, som jeg forstår det, at det vil tage luften ud af frieriet, at tingene på den måde kommer i den forkerte rækkefølge.

Jeg ville personligt hade at blive friet til og skal aldrig giftes, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det her er en fin udmelding, hvis de gamle traditioner er vigtige for en.


Hvis de gamle traditioner var vigtig for TS' kæreste, så skulle han jo have giftet sig med hende inden de fik børn, ja sågar inden de overhovedet havde sex.
Senest rettet af IrmaPigen 23. nov 2018, 15:14, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 15:14

SAGA skrev:
Lemonella skrev:
HappyPaww skrev:Det gik rigtig godt - og han var meget sød :lun:

Jeg fik sagt at det betyder meget for mig at få vores lille familie “komplet”, og at jeg ikke forventer at han bruger rigtig mange penge på en flot ring eller noget. Og at det er en dato der passer så godt til os, for vi har det med at de vigtige begivenheder sker på “nemme” datoer: Mødtes 4/4, sønnen født 9/9, datter født 24/12 - så ja bryllup 4/4 2020 er jo altså oplagt (og en minde dato at huske :lol:)

Han blev meget kærlig, så han er i hvert fald ikke skræmt væk :lol: :slem: :lun:
Så nu giver jeg drt lidt tid, og hvis jeg fornemmer det går i glemmebogen igen må jeg lige mindre ham om den perfekte dato igen :lol:


Du sætter da bare en fin lille seddet på køleskabet, hvor du skriver datoen og årstallet inde i et hjerte, så ser han det jo hver dag. :)

Hvis han ikke er sikker på at han vil giftes så er det altså et rigtigt unfair trick at bruge.

Men han vil jo gerne giftes - han vil bare gerne fri til sin kæreste, og ikke bare aftale det en torsdag aften i sofaen :rulle:
9
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 15:15

IrmaPigen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg synes da, at han får meldt ud, at han vil giftes.
Den eneste grund til, at han ikke direkte siger "ja, den dato tager vi" er, som jeg forstår det, at det vil tage luften ud af frieriet, at tingene på den måde kommer i den forkerte rækkefølge.

Jeg ville personligt hade at blive friet til og skal aldrig giftes, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det her er en fin udmelding, hvis de gamle traditioner er vigtige for en.


Hvis de gamle traditioner var vigtig for TS' kæreste, så skulle han jo have giftet sig med hende inden de fik børn, ja sågar inden de overhovedet havde sex.

Så det skal være alt eller intet? Igen, du kender os ikke!
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. nov 2018, 15:22

IrmaPigen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg synes da, at han får meldt ud, at han vil giftes.
Den eneste grund til, at han ikke direkte siger "ja, den dato tager vi" er, som jeg forstår det, at det vil tage luften ud af frieriet, at tingene på den måde kommer i den forkerte rækkefølge.

Jeg ville personligt hade at blive friet til og skal aldrig giftes, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det her er en fin udmelding, hvis de gamle traditioner er vigtige for en.


Hvis de gamle traditioner var vigtig for TS' kæreste, så skulle han jo have giftet sig med hende inden de fik børn, ja sågar inden de overhovedet havde sex.


Nej. Det, du taler om her, handler om seksualmoral og (ofte) religion, før i tiden også forsørgelse, ikke traditioner.
12
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Filipai » 23. nov 2018, 17:01

Jeg synes det lyder helt perfekt. Nu ved han at det betyder noget for dig, og så får han lov til at fri. Og jeg er sikker på du får dit bryllup i 2020. Tillykke på forskud :P

Herhjemme havde jeg også proklameret en dato jeg synes ville være passende, inden han havde spurgt. Han nåede at fri lige over et år inden :)
3
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Contrast » 23. nov 2018, 18:37

Det lyder som en rigtig dejlig snak, og du ved jo bedst selv, hvordan det skulle tolkes, og så længe du blev imødekommet og han var kærlig om det, er alt jo godt :kram:

For nogle forpligter et ægteskab mere end børn, for andre er det det omvendte. Jeg har set begge dele, og man skal respektere at folk lægger forskellig værdi i de to ting.

Det kan være nemt at drage alle mulige konklusioner, når man sidder på den anden side af skærmen (det kender vi vel allesammen, og jeg skal også tage mig selv i ikke at gøre det). Det bliver nemt meget sort-hvidt og kontant. Jeg er meget tilbageholdende med at dele mere sårbare ting på online fora generelt, for man magter bare ikke at skulle forsvare noget over for fremmede debattører, når man selv kender situationen bedst, men bare havde brug for at dele det med nogen.
7
Inge Færch Schott
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 18:47

Contrast skrev:Det lyder som en rigtig dejlig snak, og du ved jo bedst selv, hvordan det skulle tolkes, og så længe du blev imødekommet og han var kærlig om det, er alt jo godt :kram:

For nogle forpligter et ægteskab mere end børn, for andre er det det omvendte. Jeg har set begge dele, og man skal respektere at folk lægger forskellig værdi i de to ting.

Det kan være nemt at drage alle mulige konklusioner, når man sidder på den anden side af skærmen (det kender vi vel allesammen, og jeg skal også tage mig selv i ikke at gøre det). Det bliver nemt meget sort-hvidt og kontant. Jeg er meget tilbageholdende med at dele mere sårbare ting på online fora generelt, for man magter bare ikke at skulle forsvare noget over for fremmede debattører, når man selv kender situationen bedst, men bare havde brug for at dele det med nogen.

Tak :kys: Ja man får nogle hug må man sige (og ikke mindst min stakkels ellers virkelig søde og dejlige kæreste)!

Nogen har ikke rigtig noget filter, men sådan er det jo desværre altid - de kan heldigvis ikke ødelægge mit gode humør, og viden om, at vi har haft en god ærlig snak, og jeg er blevet bekræftet i at han nok skal “put a ring on it” en dag :love:
10
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Summer » 23. nov 2018, 19:38

Jeg kan godt forstå dit behov for at blive afklaret omkring, om han egentlig ønsker at blive gift. Derudover synes jeg, at det lyder som om I har haft en god snak, og at han klart har meldt ud, at han gerne vil giftes med dig - der er da ikke noget fesent over dét svar! Jeg ser heller intet galt i, at han nu er bevidst om, at du har et ønske om at blive gift inden for den nærmeste fremtid, hvilket jeg ikke synes er at ligge et pres på manden. Herregud, hvad pres er der ved at man stille og roligt en torsdag aften har en snak om, hvorvidt begge parter ønsker at blive gift, og om der så først er tale om mange år, eller inden for en overskuelig fremtid.

Jeg ærlig talt ikke forstå, hvordan folk kan finde noget negativt ift. det du har skrevet med hensyn til jeres samtale.
8
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf TinaW » 23. nov 2018, 19:46

Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke mener at trådstarters kæreste har givet et fesent svar eller udtryk for, at han ikke vil giftes.
Jeg kom bare til at tænke på, at det er spøjst som nogle finder det at få børn sammen, mindre forpligtende end ægteskab. Det skulle måske ikke have været skrevet i denne tråd.
Og nej, selvfølgelig skal man ikke nødvendigvis giftes fordi man har børn sammen, ligesom man heller ikke nødvendig behøver at få børn, fordi man er gift.
Men jeg har f.eks hørt det fra min egen lillebror, der syntes at ægstekabet var et meget stort skridt, men som i forvejen havde et barn med sin kæreste. De er dog blevet gift nu ;)
Trådstarter har fået en god snak med sin kæreste og de lader til, at være på nogenlunde samme side, hvilket jo er det vigtigste.
Jeg var selv mange sider foran min mand i et godt stykke tid, indtil han endelig fik “læst op”.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 20:09

TinaW skrev:Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke mener at trådstarters kæreste har givet et fesent svar eller udtryk for, at han ikke vil giftes.
Jeg kom bare til at tænke på, at det er spøjst som nogle finder det at få børn sammen, mindre forpligtende end ægteskab. Det skulle måske ikke have været skrevet i denne tråd.
Og nej, selvfølgelig skal man ikke nødvendigvis giftes fordi man har børn sammen, ligesom man heller ikke nødvendig behøver at få børn, fordi man er gift.
Men jeg har f.eks hørt det fra min egen lillebror, der syntes at ægstekabet var et meget stort skridt, men som i forvejen havde et barn med sin kæreste. De er dog blevet gift nu ;)
Trådstarter har fået en god snak med sin kæreste og de lader til, at være på nogenlunde samme side, hvilket jo er det vigtigste.
Jeg var selv mange sider foran min mand i et godt stykke tid, indtil han endelig fik “læst op”.

Jeg er faktisk enig med dig og har også tit nævnt det for min kæreste, at det jo er lidt fjollet, for man kan blive skilt på 5 minutter med et Nem ID, men børn har man jo sammen altid! Men tror måske det er lidt en generationsting :gruble: De unge fyrene dag er altså noget bange for commitment er min erfaring :lol:

Gennemsnitsalderen for mænds første ægteskab er vist også omkring de 36, så det siger jo lidt!
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf 1234 » 23. nov 2018, 20:14

HappyPaww skrev:
TinaW skrev:Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke mener at trådstarters kæreste har givet et fesent svar eller udtryk for, at han ikke vil giftes.
Jeg kom bare til at tænke på, at det er spøjst som nogle finder det at få børn sammen, mindre forpligtende end ægteskab. Det skulle måske ikke have været skrevet i denne tråd.
Og nej, selvfølgelig skal man ikke nødvendigvis giftes fordi man har børn sammen, ligesom man heller ikke nødvendig behøver at få børn, fordi man er gift.
Men jeg har f.eks hørt det fra min egen lillebror, der syntes at ægstekabet var et meget stort skridt, men som i forvejen havde et barn med sin kæreste. De er dog blevet gift nu ;)
Trådstarter har fået en god snak med sin kæreste og de lader til, at være på nogenlunde samme side, hvilket jo er det vigtigste.
Jeg var selv mange sider foran min mand i et godt stykke tid, indtil han endelig fik “læst op”.

Jeg er faktisk enig med dig og har også tit nævnt det for min kæreste, at det jo er lidt fjollet, for man kan blive skilt på 5 minutter med et Nem ID, men børn har man jo sammen altid! Men tror måske det er lidt en generationsting :gruble: De unge fyrene dag er altså noget bange for commitment er min erfaring :lol:

Gennemsnitsalderen for mænds første ægteskab er vist også omkring de 36, så det siger jo lidt!


Jeg tror det handler ligeså meget om kulturen i omgangskredsen. I min mands omgangskreds kan mændene ikke blive gift hurtigt og har lige i dag fundet ud af min kollega er blevet efter kun at have været sammen med sin kæreste 1 1/2 år og han er 28 år.
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Summer » 23. nov 2018, 20:19

TinaW skrev:Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke mener at trådstarters kæreste har givet et fesent svar eller udtryk for, at han ikke vil giftes.
Jeg kom bare til at tænke på, at det er spøjst som nogle finder det at få børn sammen, mindre forpligtende end ægteskab. Det skulle måske ikke have været skrevet i denne tråd.
Og nej, selvfølgelig skal man ikke nødvendigvis giftes fordi man har børn sammen, ligesom man heller ikke nødvendig behøver at få børn, fordi man er gift.
Men jeg har f.eks hørt det fra min egen lillebror, der syntes at ægstekabet var et meget stort skridt, men som i forvejen havde et barn med sin kæreste. De er dog blevet gift nu ;)
Trådstarter har fået en god snak med sin kæreste og de lader til, at være på nogenlunde samme side, hvilket jo er det vigtigste.
Jeg var selv mange sider foran min mand i et godt stykke tid, indtil han endelig fik “læst op”.


Jeg forstod heller dit indlæg som noget negativt om TS og hendes kæreste, eller at det var mønstret på hende. Forstod det mere som en undring - hvilket egentlig er en undring som jeg deler :D. Men har også hørt flere tilfælde, hvor folk synes det er en større forpligtelse at blive gift end at få børn.
0

Tilbage til "Forhold og sex"