Numsegrams

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Kaffe
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4874

Re: Numsegrams

Indlægaf Kaffe » 2. jan 2019, 05:22

Stitch skrev:
Kaffe skrev:
Stitch skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes, at humor har trange kår i Danmark pt.


Hvad dælen har humor med overgreb at gøre?


Tråden handler om numsegrams og ikke om overgreb. Jeg forbinder derfor ikke humor og overgreb. Og da slet ikke i den kommentar, du refererer til :forvirret:


Det gør du jo netop med din kommentar? :forvirret:

Tråden handler om numsegrams på vildt fremmede. Det er derfor, jeg synes, at din kommentar om humor er vildt upassende.
Der tales om overgreb. Hvad har det med humor i Danmark at gøre?

Hvordan kan det blive okey at beføle en vildt fremmed, hvor der ingen forudgående kontakt har været? Hvorfor er det Okey og hvorfor sker det så tit?


Jeg har svaret på de ting i tråden. Jeg skal se, om jeg kan finde dem i løbetaf dagen.

Uanset har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet at det er okay at beføle en vildt fremmed, fordi det synes jeg ikke.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Numsegrams

Indlægaf Stitch » 2. jan 2019, 05:28

Kaffe skrev:Jeg har svaret på de ting i tråden. Jeg skal se, om jeg kan finde dem i løbet af dagen.

Uanset har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet at det er okay at beføle en vildt fremmed. Det forstår jeg godt nok ikke, at du tror.



Du legitimerer det jo netop ved at blive ved med at nævne gråzoner. Der er ikke gråzoner, når det drejer sig om en vildt fremmed.

Men den debat er spændende og interessant. Hvorfor sker det og hvad kan der gøres ved det?



( men Kaffe, Du behøver ikke finde indlæg for min skyld. Jeg kan godt selv :) Jeg har desuden læst dine indlæg - Jeg synes bare, du misforstår trådens præmis).
Senest rettet af Stitch 2. jan 2019, 05:33, rettet i alt 1 gang.
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Numsegrams

Indlægaf Stitch » 2. jan 2019, 05:31

abcd skrev:Det er en kombination af at mænd er liderlige hele tiden, og mænd er de primære initiativtagere til seksuelle relationer. Måske har alkohol en del at sige. Civiliseret adfærd er en tynd fernis over dyriske instinkter, og i nogle tilfælde er et par håndfulde genstande måske nok til at afmontere det civiliserede.


Det har du sikkert ret i desværre. Men hvad så når det sker uden alkohol indblandet? Er det så bare et spørgsmål om at ville udøve magt?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Numsegrams

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2019, 05:43

Stitch skrev:
abcd skrev:Det er en kombination af at mænd er liderlige hele tiden, og mænd er de primære initiativtagere til seksuelle relationer. Måske har alkohol en del at sige. Civiliseret adfærd er en tynd fernis over dyriske instinkter, og i nogle tilfælde er et par håndfulde genstande måske nok til at afmontere det civiliserede.


Det har du sikkert ret i desværre. Men hvad så når det sker uden alkohol indblandet? Er det så bare et spørgsmål om at ville udøve magt?


Jeg tror det er et degenereret tilfælde af det at mænd er langt mere seksuelt opsøgende end kvinder. I samme kategori som dickpicks.

Når man har tendenser, er der som regel ekstreme tilfælde i enderne af distributionen, og de får tit uforholdsmæssigt meget opmærksomhed.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3222

Re: Numsegrams

Indlægaf klumphen » 2. jan 2019, 05:51

Stitch skrev:
abcd skrev:Det er en kombination af at mænd er liderlige hele tiden, og mænd er de primære initiativtagere til seksuelle relationer. Måske har alkohol en del at sige. Civiliseret adfærd er en tynd fernis over dyriske instinkter, og i nogle tilfælde er et par håndfulde genstande måske nok til at afmontere det civiliserede.


Det har du sikkert ret i desværre. Men hvad så når det sker uden alkohol indblandet? Er det så bare et spørgsmål om at ville udøve magt?

Du har alt for høje tanker om (den slags) mænd, hvis du tror der ligger dybere motiver bag, som fx. at ville udøve magt.

Man(d) ser en lækker røv og tænker "den kunne da være nice at gramse lidt på" - og gør det så.

Jeg tror mere det bunder i manglende respekt for andre mennesker.
7
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Numsegrams

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2019, 06:01

klumphen skrev:
Stitch skrev:
abcd skrev:Det er en kombination af at mænd er liderlige hele tiden, og mænd er de primære initiativtagere til seksuelle relationer. Måske har alkohol en del at sige. Civiliseret adfærd er en tynd fernis over dyriske instinkter, og i nogle tilfælde er et par håndfulde genstande måske nok til at afmontere det civiliserede.


Det har du sikkert ret i desværre. Men hvad så når det sker uden alkohol indblandet? Er det så bare et spørgsmål om at ville udøve magt?

Du har alt for høje tanker om (den slags) mænd, hvis du tror der ligger dybere motiver bag, som fx. at ville udøve magt.

Man(d) ser en lækker røv og tænker "den kunne da være nice at gramse lidt på" - og gør det så.


Og den eneste forskel til mange af os andre er vel "og gør det så"-delen. Jeg har indtryk af at kvinder slet ikke har den samme interesse for fremmede mænds røve.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3222

Re: Numsegrams

Indlægaf klumphen » 2. jan 2019, 06:18

abcd skrev:Og den eneste forskel til mange af os andre er vel "og gør det så"-delen. Jeg har indtryk af at kvinder slet ikke har den samme interesse for fremmede mænds røve.

Setup'et er jo stadig overvejende at kvinder skal være passive og tiltrækkende. Hvorimod mænd skal være aktive og vise initiativ, når det kommer til dating. Så det giver god mening at mænd står for langt det meste grams.
1
Kaffe
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4874

Re: Numsegrams

Indlægaf Kaffe » 2. jan 2019, 09:08

Stitch skrev:
Kaffe skrev:Jeg har svaret på de ting i tråden. Jeg skal se, om jeg kan finde dem i løbet af dagen.

Uanset har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet at det er okay at beføle en vildt fremmed. Det forstår jeg godt nok ikke, at du tror.



Du legitimerer det jo netop ved at blive ved med at nævne gråzoner. Der er ikke gråzoner, når det drejer sig om en vildt fremmed.

Men den debat er spændende og interessant. Hvorfor sker det og hvad kan der gøres ved det?



( men Kaffe, Du behøver ikke finde indlæg for min skyld. Jeg kan godt selv :) Jeg har desuden læst dine indlæg - Jeg synes bare, du misforstår trådens præmis).


Jamen det er også præcis det, jeg skriver et sted. At jeg har misforstået, hvad tråden går ud på. Den handler om, hvorvidt man har oplevet at blive gramset på uopfordret. Og ikke om hvorfor eller om andre tilfælde. Hvilket ellers kunne tilføre emnet væsentligt mere tyngde.

Jeg legitimerer ikke noget. At søge en forklaring er ikke det samme som en legitimering. Det troede jeg var helt åbenlyst. Når psykiatere forsøger at forklare og forstå en seriemorder, betyder det ikke, at de samtidig synes, det er okay at være seriemorder. Jeg håber da ikke, at man i al almindelighed opfatter det sådan, at man er enig i de ting, man undersøger.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Numsegrams

Indlægaf Stitch » 2. jan 2019, 10:28

Kaffe skrev:Jamen det er også præcis det, jeg skriver et sted. At jeg har misforstået, hvad tråden går ud på. Den handler om, hvorvidt man har oplevet at blive gramset på uopfordret. Og ikke om hvorfor eller om andre tilfælde. Hvilket ellers kunne tilføre emnet væsentligt mere tyngde.

Jeg legitimerer ikke noget. At søge en forklaring er ikke det samme som en legitimering. Det troede jeg var helt åbenlyst. Når psykiatere forsøger at forklare og forstå en seriemorder, betyder det ikke, at de samtidig synes, det er okay at være seriemorder. Jeg håber da ikke, at man i al almindelighed opfatter det sådan, at man er enig i de ting, man undersøger.


Hvad mener du? Det er jo som at diskutere æbler og pærer.
Om det er af at blive gramset på af vildt fremmede, har ingenting at gøre med uopfordret vs. opfordret.


Det er jo netop interessant at diskutere hvorfor og hvordan nogle gør, som de gør (iht seriemorderanalogien). Men det ville da blive en mærkelig debat, hvis du snakker om seriemordere og jeg snakker om vådeskud fx. Det er jo 2 forskellige ting. Så kan vi nok forklare og forstå nok så meget.

Jeg synes, emnet er interessant. Jeg forstår det ikke. Men ville gerne.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16892
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1069
Likede indlæg: 20986

Re: Numsegrams

Indlægaf Misantropen » 2. jan 2019, 14:44

Jeg kom lige til at tænke på et noget i forlængelse af hvem der gør det og hvorfor.

Jeg oplever ofte at når det er homoseksuelle mænd, så er det anderledes okay at der bliver rørt ved bryster, "leget" med dem og givet et mindre foredrag diverse spørgsmål om at have bryster. Jeg oplever også at mange kvinder er af den opfattelse at "han er jo bøsse så han er ligeglad med at jeg skifter tøj foran ham", uden lige at have in mente det ikke er det samme som at han gider se det.

Det er som om det er ligegyldigt når homoseksuelle fyre bliver påduttet kvinders nøgenhed, ligesom kvinder også kan finde det sjovt at være letpåklædt når postbudet, en håndværker, et pizzabud eller lignende banker på.

Nå, det var bare lige en sidebemærkning.
1
Kaffe
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4874

Re: Numsegrams

Indlægaf Kaffe » 2. jan 2019, 18:06

Stitch skrev:
Kaffe skrev:Jamen det er også præcis det, jeg skriver et sted. At jeg har misforstået, hvad tråden går ud på. Den handler om, hvorvidt man har oplevet at blive gramset på uopfordret. Og ikke om hvorfor eller om andre tilfælde. Hvilket ellers kunne tilføre emnet væsentligt mere tyngde.

Jeg legitimerer ikke noget. At søge en forklaring er ikke det samme som en legitimering. Det troede jeg var helt åbenlyst. Når psykiatere forsøger at forklare og forstå en seriemorder, betyder det ikke, at de samtidig synes, det er okay at være seriemorder. Jeg håber da ikke, at man i al almindelighed opfatter det sådan, at man er enig i de ting, man undersøger.


Hvad mener du? Det er jo som at diskutere æbler og pærer.
Om det er af at blive gramset på af vildt fremmede, har ingenting at gøre med uopfordret vs. opfordret.


Det er jo netop interessant at diskutere hvorfor og hvordan nogle gør, som de gør (iht seriemorderanalogien). Men det ville da blive en mærkelig debat, hvis du snakker om seriemordere og jeg snakker om vådeskud fx. Det er jo 2 forskellige ting. Så kan vi nok forklare og forstå nok så meget.

Jeg synes, emnet er interessant. Jeg forstår det ikke. Men ville gerne.


Hvorfor ikke bruge et udtryk som uopfordret for at skelne mellem scenarier? Det fortæller jo bare, at manden gør noget, som han ikke er blevet opfordret til at gøre, og som dermed ikke er ønsket. Det er det, der gives eksempler på i tråden. Nogle andre kan jo omvendt godt lide lidt grams fra fremmede under f.eks festligt lag og opfordrer måske til det via kropssprog og påklædning. Jeg synes ikke, det er uvæsentligt at inddrage andre scenarier og gråzone-eksempler for at belyse, hvorfor nogle mænd går galt i byen med grams (nogle af dem).

Når jeg nævner studiet af seriemordere, er det ikke fordi jeg vil diskutere seriemordere. Det var ikke pointen. Det var for at forklare dig, at jeg ikke synes at grams er ok, bare fordi jeg interesserer mig for, hvorfor det sker og prøver at tage mandens perspektiv. På samme vis som at en psykiater med speciale i seriemordere ikke synes, at seriemord er ok.

Man kan godt tage et perspektiv uden at være enig. Jeg kan godt finde forståelse for nogle af dem, der gramser uden at jeg synes, det er ok at gøre. Jeg kan godt forstå nogle racister, selvom jeg ikke selv er det. Der ligger altid noget bag handlinger og tanker, og det er sjældent helt umuligt at forestille sig at stå i nogles sko og se verden fra deres vinkel.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Numsegrams

Indlægaf 1234 » 2. jan 2019, 18:29

abcd skrev:
Det er en kombination af at mænd er liderlige hele tiden, og mænd er de primære initiativtagere til seksuelle relationer. Måske har alkohol en del at sige. Civiliseret adfærd er en tynd fernis over dyriske instinkter, og i nogle tilfælde er et par håndfulde genstande måske nok til at afmontere det civiliserede.


Så er jeg godt nok uheldig med de mænd jeg har haft sex med.
De har alle sammen haft tidspunkte, faktisk nogle gange flere dage, hvor de ikke har haft lyst til sex :ad!:
1
avdotja
Indlæg: 4934
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14726

Re: Numsegrams

Indlægaf avdotja » 2. jan 2019, 20:32

Misantropen skrev:Jeg kom lige til at tænke på et noget i forlængelse af hvem der gør det og hvorfor.

Jeg oplever ofte at når det er homoseksuelle mænd, så er det anderledes okay at der bliver rørt ved bryster, "leget" med dem og givet et mindre foredrag diverse spørgsmål om at have bryster. Jeg oplever også at mange kvinder er af den opfattelse at "han er jo bøsse så han er ligeglad med at jeg skifter tøj foran ham", uden lige at have in mente det ikke er det samme som at han gider se det.

Det er som om det er ligegyldigt når homoseksuelle fyre bliver påduttet kvinders nøgenhed, ligesom kvinder også kan finde det sjovt at være letpåklædt når postbudet, en håndværker, et pizzabud eller lignende banker på.

Nå, det var bare lige en sidebemærkning.

Hvis det er dit indtryk, tror jeg muligvis vi skal have en alvorssnak om de film du ser....
5
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16892
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1069
Likede indlæg: 20986

Re: Numsegrams

Indlægaf Misantropen » 2. jan 2019, 21:08

avdotja skrev:
Misantropen skrev:Jeg kom lige til at tænke på et noget i forlængelse af hvem der gør det og hvorfor.

Jeg oplever ofte at når det er homoseksuelle mænd, så er det anderledes okay at der bliver rørt ved bryster, "leget" med dem og givet et mindre foredrag diverse spørgsmål om at have bryster. Jeg oplever også at mange kvinder er af den opfattelse at "han er jo bøsse så han er ligeglad med at jeg skifter tøj foran ham", uden lige at have in mente det ikke er det samme som at han gider se det.

Det er som om det er ligegyldigt når homoseksuelle fyre bliver påduttet kvinders nøgenhed, ligesom kvinder også kan finde det sjovt at være letpåklædt når postbudet, en håndværker, et pizzabud eller lignende banker på.

Nå, det var bare lige en sidebemærkning.

Hvis det er dit indtryk, tror jeg muligvis vi skal have en alvorssnak om de film du ser....

Hvis det da bare kun var i film den slags sker :mellow:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16892
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1069
Likede indlæg: 20986

Re: Numsegrams

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2019, 19:14

SAGA skrev:
Misantropen skrev:
avdotja skrev:
Misantropen skrev:Jeg kom lige til at tænke på et noget i forlængelse af hvem der gør det og hvorfor.

Jeg oplever ofte at når det er homoseksuelle mænd, så er det anderledes okay at der bliver rørt ved bryster, "leget" med dem og givet et mindre foredrag diverse spørgsmål om at have bryster. Jeg oplever også at mange kvinder er af den opfattelse at "han er jo bøsse så han er ligeglad med at jeg skifter tøj foran ham", uden lige at have in mente det ikke er det samme som at han gider se det.

Det er som om det er ligegyldigt når homoseksuelle fyre bliver påduttet kvinders nøgenhed, ligesom kvinder også kan finde det sjovt at være letpåklædt når postbudet, en håndværker, et pizzabud eller lignende banker på.

Nå, det var bare lige en sidebemærkning.

Hvis det er dit indtryk, tror jeg muligvis vi skal have en alvorssnak om de film du ser....

Hvis det da bare kun var i film den slags sker :mellow:

Hvor ved du det fra? Altså at kvinder synes det er sjovt at være letpåklædt når der er håndværker til stede, når postbudet kommer eller pizzamanden?

Erfaringer.

Det har bl.a været til forfest hvor nogle af deltagerne har syntes det var sjovt at lave og deltage i et væddemål om et eller andet, hvor taberen så fx skulle være ekstra nedringet og lårkort når maden blev leveret. Der var ikke andet i det end sjov og ballade, det er jo umiddelbart ganske uskyldigt.

Det er først efterfølgende jeg er blevet opmærksom på hvor ufedt det kan være for buddet, men også at det hverken er sjældent eller unormalt(efter snak med andre kvinder og mandlige håndværkere, bude m.m.)
0

Tilbage til "Forhold og sex"