Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf 1234 » 2. jan 2019, 18:04

abcd skrev:Jo, men det er vel kvantitet og ikke kvalitet som tråden handler om?


Hvorfor det? Altså trådens spørgsmål er om mænd skal tage det første initiativ.
At nogle mænd tager helt vildt meget initiativ betyder, da ikke det samme som de skal eller at mængden er det vigtigste.

Min mand har aldrig i sit liv taget initiativ til at flirte eller en score en kvinder.
Han er alligevel i parforhold på 10 år og gift forholdsvis ung som 27 årig.
Det er sådan set et bevis på at mænd ikke behøver at tage initiativ.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf dgd2007 » 2. jan 2019, 18:07

1234 skrev:[...]
Det er sådan set et bevis på at mænd ikke behøver at tage initiativ.

Nå ja, sådan kan man jo opfatte tingene forskelligt.
Jeg opfattede trådspørgsmålet mere a la "Er det bedst hvis ..."
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2019, 18:09

1234 skrev:
abcd skrev:Jo, men det er vel kvantitet og ikke kvalitet som tråden handler om?


Hvorfor det? Altså trådens spørgsmål er om mænd skal tage det første initiativ.
At nogle mænd tager helt vildt meget initiativ betyder, da ikke det samme som de skal eller at mængden er det vigtigste.

Min mand har aldrig i sit liv taget initiativ til at flirte eller en score en kvinder.
Han er alligevel i parforhold på 10 år og gift forholdsvis ung som 27 årig.
Det er sådan set et bevis på at mænd ikke behøver at tage initiativ.


Der er flere måder at opfatte "skal" på. Jeg har opfattet det i betydningen at mænd langt oftere er nødt til at tage initiativ hvis de vil nogen steder mht. kvinder. Men der er selvfølgelig mænd der finder partnere selv om de er helt initiativløse.

Så er der "skal" i betydningen at være forpligtet til, men jeg tænker vi hurtigt kan blive enige om at ingen er forpligtet til noget mht. at score, alle har lov til at sætte sig og vente på mr./ms. Right hvis det er det de vil
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf 1234 » 2. jan 2019, 18:20

dgd2007 skrev:
1234 skrev:[...]
Det er sådan set et bevis på at mænd ikke behøver at tage initiativ.

Nå ja, sådan kan man jo opfatte tingene forskelligt.
Jeg opfattede trådspørgsmålet mere a la "Er det bedst hvis ..."


Men det er jo så individuelt som alt muligt andet.
Nogen kan lide jagten, nogen kan lide at blive jaget og andre kan bedste lige modellen med blive venner og blive forelsket hen af vejen.
Jeg ser alle tingene ved begge køn-

abcd skrev:
Der er flere måder at opfatte "skal" på. Jeg har opfattet det i betydningen at mænd langt oftere er nødt til at tage initiativ hvis de vil nogen steder mht. kvinder. Men der er selvfølgelig mænd der finder partnere selv om de er helt initiativløse.

Så er der "skal" i betydningen at være forpligtet til, men jeg tænker vi hurtigt kan blive enige om at ingen er forpligtet til noget mht. at score, alle har lov til at sætte sig og vente på mr./ms. Right hvis det er det de vil


Der er faktisk ret mange mænd :lol: De fleste mænd i min omgangskreds er klart blevet udvalgt af deres kærester, hvilket de selvfølgelig ikke har noget i mod. Jeg synes også det en skrøne, at kvinder bare vader i mænd de kan vælge i mellem. Det er i hvert fald ikke det indtryk, jeg har fra de single kvinder, jeg har tæt ind på livet. Faktisk tværtimod for nogle af dem.
2
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Kaffe » 2. jan 2019, 18:23

Der menes ikke s-k-a-l, men mere i retning af ‘bør’........er jeg sikker på.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf 1234 » 2. jan 2019, 18:25

Kaffe skrev:Der menes ikke s-k-a-l, men mere i retning af ‘bør’........er jeg sikker på.


Det var også sådan jeg havde forstået de, så det ændre sådan set ikke min holdning, i noget af det jeg har skrevet ;)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2019, 18:34

1234 skrev:
Kaffe skrev:Der menes ikke s-k-a-l, men mere i retning af ‘bør’........er jeg sikker på.


Det var også sådan jeg havde forstået de, så det ændre sådan set ikke min holdning, i noget af det jeg har skrevet ;)


Jeg synes det er lidt mærkeligt at sige at nogen bør tage initiativet. Hvis man bør noget, er det fordi man har et ansvar over for nogen. Man bør smide sit affald i skraldespanden f.eks. Men man har vel ikke noget ansvar over for den man flirter med? Det ville medføre at hvis manden ikke initierer det første kys, kan kvinden med rette blive sur på ham. Det synes jeg ikke giver mening.

Hvis man skal have ansvar over for nogen, kan det kun være en selv. Og der synes jeg det er en tæt på universel regel at initiativ er godt. Vil du noget med det andet køn, med din karriere, med din hobby, whatever, så bør du tage noget initiativ for at få det til at ske.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Jedi » 3. jan 2019, 00:38

Der er sikkert forskel på, hvordan man opfatter ordet "flirt". For mig er det et spil mellem to personer, og det handler om alt det usagte: bevægelse, blik, stemmeføring mv., hvor det er en leg. En form for dans.
Man kan godt være på date uden at der er nogen form for flirt i luften. Ligesom der kan være masser af flirt med en, som man ved man aldrig kommer til at være sammen med.
En person, som skriver til en fremmed "skal vi kneppe?" flirter ikke i min optik. Heller ikke hvis vedkommende sender masse-beskeder rundt med et lidt mere sobert sprogbrug. Hvis man står på et gadehjørne og pifter efter folk, så flirter man heller ikke. Det samme kan siges om en personer, som går meget udfordrende klædt. Det handler om noget andet - at gøre opmærksom på sig selv, uden at være opmærksom på den anden. Der er simpelthen ikke nogen dans mellem to mennesker - der er bare en person, som forsøget at få opmærksomhed. Der er ikke noget negativt i det; jeg synes bare ikke, det er flirt.
8
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Slettet bruger » 3. jan 2019, 04:14

Jedi skrev:Der er sikkert forskel på, hvordan man opfatter ordet "flirt". For mig er det et spil mellem to personer, og det handler om alt det usagte: bevægelse, blik, stemmeføring mv., hvor det er en leg. En form for dans.
Man kan godt være på date uden at der er nogen form for flirt i luften. Ligesom der kan være masser af flirt med en, som man ved man aldrig kommer til at være sammen med.
En person, som skriver til en fremmed "skal vi kneppe?" flirter ikke i min optik. Heller ikke hvis vedkommende sender masse-beskeder rundt med et lidt mere sobert sprogbrug. Hvis man står på et gadehjørne og pifter efter folk, så flirter man heller ikke. Det samme kan siges om en personer, som går meget udfordrende klædt. Det handler om noget andet - at gøre opmærksom på sig selv, uden at være opmærksom på den anden. Der er simpelthen ikke nogen dans mellem to mennesker - der er bare en person, som forsøget at få opmærksomhed. Der er ikke noget negativt i det; jeg synes bare ikke, det er flirt.


Med sådan en definition synes jeg diskussionen bliver uinteressant. Det svarer lidt til at konstatere at mænd og kvinder har lige meget lyst til sex fordi når en mand har sex, er der også en kvinde der har sex (fraregnet homoseksuel sex, gruppesex osv.).
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2019, 06:14

Jedi skrev:Der er sikkert forskel på, hvordan man opfatter ordet "flirt". For mig er det et spil mellem to personer, og det handler om alt det usagte: bevægelse, blik, stemmeføring mv., hvor det er en leg. En form for dans.
Man kan godt være på date uden at der er nogen form for flirt i luften. Ligesom der kan være masser af flirt med en, som man ved man aldrig kommer til at være sammen med.
En person, som skriver til en fremmed "skal vi kneppe?" flirter ikke i min optik. Heller ikke hvis vedkommende sender masse-beskeder rundt med et lidt mere sobert sprogbrug. Hvis man står på et gadehjørne og pifter efter folk, så flirter man heller ikke. Det samme kan siges om en personer, som går meget udfordrende klædt. Det handler om noget andet - at gøre opmærksom på sig selv, uden at være opmærksom på den anden. Der er simpelthen ikke nogen dans mellem to mennesker - der er bare en person, som forsøget at få opmærksomhed. Der er ikke noget negativt i det; jeg synes bare ikke, det er flirt.

Nej, det har du helt ret i. Jeg vil endda sige jeg opfatter "flirt" som noget hvor ingen rigtigt har forpligtet sig eller afsløret hensigter endnu, men stadigvæk beholder "plausible deniability" ... nej, men jeg samler da altid folks lommetørklæder op! :lol:

Men ud fra det synspunkt opfattede jeg også trådspørgsmålet som, hvem skal derfra tage initiativ til evt. at bringe det videre - hvem skal "afsløre sig" først, så at sige.
2
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Jedi » 3. jan 2019, 10:15

abcd skrev:
Jedi skrev:Der er sikkert forskel på, hvordan man opfatter ordet "flirt". For mig er det et spil mellem to personer, og det handler om alt det usagte: bevægelse, blik, stemmeføring mv., hvor det er en leg. En form for dans.
Man kan godt være på date uden at der er nogen form for flirt i luften. Ligesom der kan være masser af flirt med en, som man ved man aldrig kommer til at være sammen med.
En person, som skriver til en fremmed "skal vi kneppe?" flirter ikke i min optik. Heller ikke hvis vedkommende sender masse-beskeder rundt med et lidt mere sobert sprogbrug. Hvis man står på et gadehjørne og pifter efter folk, så flirter man heller ikke. Det samme kan siges om en personer, som går meget udfordrende klædt. Det handler om noget andet - at gøre opmærksom på sig selv, uden at være opmærksom på den anden. Der er simpelthen ikke nogen dans mellem to mennesker - der er bare en person, som forsøget at få opmærksomhed. Der er ikke noget negativt i det; jeg synes bare ikke, det er flirt.


Med sådan en definition synes jeg diskussionen bliver uinteressant. Det svarer lidt til at konstatere at mænd og kvinder har lige meget lyst til sex fordi når en mand har sex, er der også en kvinde der har sex (fraregnet homoseksuel sex, gruppesex osv.).


Du må gerne finde diskussionen uinteressant. Du kunne jo også give et bud på, hvad flirt er og hvorfor.
1
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf libertá » 23. aug 2019, 09:28

Jeg synes, at feministerne bør bestemme sig.

På den ene side vil de have komplet ligestilling og brokker sig tit over, hvis mænd er for udfarende og direkte. Hvilket gør, at man som mand bliver usikker, fordi man nærmest føler sig stemplet som krænker, hvis man tager initiativ overfor en kvinde.

Men på den anden side er der jo alligevel mange feminister (og andre kvinder), der insisterer på, at mænd skal tage første initiativ. Byde op til drinks. Betale det hele på en bytur o.s.v.

Hvis ligestillingen menes alvorligt, må feminister også begyndte at betale for fyrenes drinks - eller selv lægge op til fyrene i nattelivet. Ellers mener de jo ikke rigtigt noget med ligestilling alligevel.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Kerrigan » 23. aug 2019, 11:35

libertá skrev:Jeg synes, at feministerne bør bestemme sig.

På den ene side vil de have komplet ligestilling og brokker sig tit over, hvis mænd er for udfarende og direkte. Hvilket gør, at man som mand bliver usikker, fordi man nærmest føler sig stemplet som krænker, hvis man tager initiativ overfor en kvinde.

Men på den anden side er der jo alligevel mange feminister (og andre kvinder), der insisterer på, at mænd skal tage første initiativ. Byde op til drinks. Betale det hele på en bytur o.s.v.

Hvis ligestillingen menes alvorligt, må feminister også begyndte at betale for fyrenes drinks - eller selv lægge op til fyrene i nattelivet. Ellers mener de jo ikke rigtigt noget med ligestilling alligevel.


Og jeg synes at du burde oprette en tråd hvis du specifikt vil diskutere feminisme.
Og jeg kan afsløre at min mand er en feminist. Og stolt af at være det.
5
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2090
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1191

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 11:39

Hvis en fyr ikke er klart på at tage skridtet når jeg ligger op til det, så er det ligemeget. En fyr skal kunne tage sig sammen ellers er jeg ikke interesseret.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2090
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1191

Re: Flirt. Skal mænd tage det første skridt?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 11:41

libertá skrev:Jeg synes, at feministerne bør bestemme sig.

På den ene side vil de have komplet ligestilling og brokker sig tit over, hvis mænd er for udfarende og direkte. Hvilket gør, at man som mand bliver usikker, fordi man nærmest føler sig stemplet som krænker, hvis man tager initiativ overfor en kvinde.

Men på den anden side er der jo alligevel mange feminister (og andre kvinder), der insisterer på, at mænd skal tage første initiativ. Byde op til drinks. Betale det hele på en bytur o.s.v.

Hvis ligestillingen menes alvorligt, må feminister også begyndte at betale for fyrenes drinks - eller selv lægge op til fyrene i nattelivet. Ellers mener de jo ikke rigtigt noget med ligestilling alligevel.

Du kan jo bare lade være med at være sammen med feminister så er der ingen problemer.
1

Tilbage til "Forhold og sex"