Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Selma156 » 20. jan 2019, 19:16

Jeg er single, men har aldrig brugt skat. Og mine partnere har heller aldrig kaldt mig det, kun i sjov eller ironi. Jeg har bare aldrig brudt mig om det. Synes det virker lidt.. Slidt. Det er sjovere at give hinanden personlige kælenavne. Men i offentligheden/blandt venner har jeg altid bare brugt fornavn :)
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Aima » 22. jan 2019, 18:07

Min ekskæreste kaldte mig Bub i de 10 år vi boede sammen, og når vi taler eller skriver sammen nu, kan jeg tydeligt mærke, han synes det er weird at bruge mit rigtige navn. Han ændrer det altid lidt, sådan “Hej Miiiia” eller “Hey Miaen”. Jeg tror næsten, det føles for alvorligt eller formelt bare at kalde mig Mia. Jeg kaldte ham Benne (han hedder Benjamin), det gør jeg stadig.

I mit nuværende forhold er det sommetider skat, selvom jeg har det lidt ambivalent med det. Oftest er det dog i en eller anden kontekst, hvor det lissom føles mere oplagt fx. lille skat eller søde skat, hvis jeg er syg eller ked af det. Derudover kalder han mig også tit søde ven, det læste jeg i en tråd forleden, blev anset som megakikset, men jeg kan egentligt ret godt lide det:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Aima » 22. jan 2019, 18:11

Det slår mig lige, han kalder mig konsekvent det der søde ven, når jeg nyser, og det gør jeg tit! :lol: “Prosit, søde ven!” Den er stensikker hver gang.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sofia
Permanent bortvist
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. jan 2019, 18:10
Kort karma: 0

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Sofia » 22. jan 2019, 18:44

Jeg har altid brugt kaldenavnet "sjæl" for alle tætte mennesker, fordi de virkelig er en del af mig. Men når dette forhold bryder drastisk ... kan jeg ikke sige, hvordan jeg ringede til nogen :D
Senest rettet af icelady 22. jan 2019, 19:11, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Signatur fjernet pga link
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf milisa » 22. jan 2019, 18:46

Når min kæreste kalder mig sin højtelskede skat, så ved jeg, jeg har gjort et eller andet helt, helt galt...... Han HADER skat. Jeg har egentlig ikke så meget imod det.

Jeg kalder ham søde. Jeg har i øvrigt aldrig kaldt mine kærester gennem tiden for det samme kælenavn.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Joe » 22. jan 2019, 21:16

Sofia skrev:Jeg har altid brugt kaldenavnet "sjæl" for alle tætte mennesker, fordi de virkelig er en del af mig. Men når dette forhold bryder drastisk ... kan jeg ikke sige, hvordan jeg ringede til nogen :D


Google translate :love:
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Krølle » 23. jan 2019, 00:12

Jeg har altid haft det ret stramt med kælenavne, men jeg overgav mig den anden dag, da lettere chokeret mand indførte “darling”. Jeg har ligget på hospitalet i et par dage og havde et par timers udgang - var på grund af medicin en smule varm, hvilket fik mand til febrilsk at udbryde “darling, you’ve got a temperature!”. Æhm, nej. Jeg er bare hooket up på steroider - deraf også hamsterfjæset :lol:

Det var på en eller anden måde så tilpas befippet og spontant, at det faktisk bare var cute. Den må egentlig godt hænge ved :lun:
2
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Andromeda » 24. jan 2019, 10:14

Vi snakker engelsk sammen og min flirt kalder mig ‘cutie’, dog mest på skrift. Så har han også brugt ‘baby’ et par gange. Er i det hele taget ikke så meget til det. Det er jo et spædbarn xD. Men det blev også værre af at første gang han brugte det var da han aflyste noget vigtigt. Jeg bruger ind imellem ‘handsome’, og nogle gange når han gør noget virkelig sødt så kommer jeg til at sige ‘sweetie’.

I det hele taget henvender vi os ikke til hinanden med at kalde den anden noget. Så nå han siger mit navn er det også dejligt, og han er en af de eneste jeg har mødt, der ikke kan flydende dansk, som bare kan udtale mit navn rigtigt :blush2:

Jeg kan nu godt lide 'skat' og håber jeg kan finde en at bruge det med engang :)
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf MissDitte » 24. jan 2019, 11:33

Jeg kalder hende Sparerib! Hun synes ikke det er særligt romantisk :D Det er vel en form for englificering af hendes navn :D
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf kidkomb » 24. jan 2019, 11:51

MissDitte skrev:Jeg kalder hende Sparerib! Hun synes ikke det er særligt romantisk :D Det er vel en form for englificering af hendes navn :D

Hvad hedder hun på dansk?? Flæskeside? :lol:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf MissDitte » 24. jan 2019, 11:55

kidkomb skrev:
MissDitte skrev:Jeg kalder hende Sparerib! Hun synes ikke det er særligt romantisk :D Det er vel en form for englificering af hendes navn :D

Hvad hedder hun på dansk?? Flæskeside? :lol:


Ja!? Det er da et almindeligt navn i Jylland!!



Ej det er spas - hun hedder Berit ( - sperit - sparit - sparerib)
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf kidkomb » 24. jan 2019, 11:59

MissDitte skrev:
kidkomb skrev:
MissDitte skrev:Jeg kalder hende Sparerib! Hun synes ikke det er særligt romantisk :D Det er vel en form for englificering af hendes navn :D

Hvad hedder hun på dansk?? Flæskeside? :lol:


Ja!? Det er da et almindeligt navn i Jylland!!



Ej det er spas - hun hedder Berit ( - sperit - sparit - sparerib)

:lol: :lol:

Nå, på den måde :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf KitKat » 24. jan 2019, 12:01

MissDitte skrev:Jeg kalder hende Sparerib! Hun synes ikke det er særligt romantisk :D Det er vel en form for englificering af hendes navn :D


Jeg læste det som "Spare Ib" og tænkte det nok var fordi hun var den økonomisk påholdende i forholdet :lol: :lol: :lol:
8
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Q-beben » 24. jan 2019, 13:04

Han kaldte mig for "mus" til at starte med, og da jeg er pænt høj med lange stænger og elsker at gå med høje hæle, følte jeg slet ikke, at det passede til mig. Det første halve år prøvede jeg at vænne mig til det, - men på et tidspunkt spurgte jeg ham, om vi kunne skille os af med "musen", og det kunne vi heldigvis :) Nu hedder vi ikke rigtig noget.

Min eks kaldte mig for "søde"... Det samme mønster gentog sig. Jeg prøvede at vænne mig til det, men kunne ikke, så det blev heldigvis også droppet :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"