Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf london » 19. jan 2019, 16:59

Min kæreste og jeg bruger skat, selvom jeg altid har forsvoret at jeg skulle bruge det. Han bruger min skat og jeg bruger skattemus, pølse og basse.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Kalimsofie » 19. jan 2019, 17:39

Hm ja. Min mand kaldte mig “dullen” i starten af vores forhold. Så fik vi et barn, og så blev jeg jo “dullemor”, og han blev “dullefar”, og barnet blev “mini-dullen”.

Eller tror jeg bare det er sådan lidt en blanding af alt muligt, der lige faldet en ind i øjeblikket. Barnet kalder sig selv for “lilleskatten”, så indimellem kalder vi hinanden “storeskatten”. Men ikke sådan konsekvent.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf kidkomb » 19. jan 2019, 17:51

Jeg kalder stort set alle og alt skat, bortset fra min kæreste :stoned:
Vi har ingen kælenavne, vi bruger heller ikke hinandens navne ret meget, vi taler bare til hinanden.
Jo, jeg kan godt skabe mig (for sjov) og kalde ham dadda eller lignende, når jeg har brug for at være 3 år :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Phlox9 » 19. jan 2019, 18:12

Vi kalder hinanden schatje - den hollandske udgave af skat :D Nogle gange kalder jeg ham moppie (mest i sjov), lief (kære) eller liefje/liefie eller Maus, som er et typisk hollandsk kælenavn for hans navn. Eller patatje (pomfrit) - det kommer af 'schatjepatatjes', som en af vores venner kaldte os én gang for ca. 11 år siden :lol:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Misantropen » 19. jan 2019, 19:14

Neenah skrev:Vi kan begge to ikke rigtig holde "skat" ud.

Han hedder Manse. Jeg hedder en lignende variant af mit fornavn. Vi hedder begge musling, og vores datter er mini-musling.

Bruger I ikke "Røvsvin" mere? Det er stadig et af de bedste kælenavne jeg har hørt :lol: :genert:

---

Jeg har altid haft det anstrengt med kælenavne til en kæreste, hvis ikke det kun er blevet brugt når vi har været alene. Jeg synes det har føltes så akavet. På skrift er det straks værre og sukkersødt, grænsende til det kvalmende, men det er nok mest for sjov. Eller nemmere fordi ingen andre kan se/høre det..
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf ajnaM » 19. jan 2019, 19:25

Jeg synes, nu jeg tænker over det, at det er sjældent, vi kalder hinanden noget. :gruble: Altså, vi bruger nærmest aldrig hverken vores rigtige navne eller kælenavne. Vi taler bare... :D

Men hvis det skal være, kalder han mig 'flotte' og jeg kalder ham 'Hr. Mand.' Hans kælenavn har hængt ved siden gymnasietiden og er noget, jeg har overtaget fra hans vennekreds. Vi har en søn, der hedder Herman, blandt andet ud fra det kælenavn. :lol:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf ajnaM » 19. jan 2019, 19:26

Jeg kalder i øvrigt både ham og vores to drenge for 'kyssemusen'. Det er et helt forfærdeligt kælenavn.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Neenah » 19. jan 2019, 19:45

Misantropen skrev:
Neenah skrev:Vi kan begge to ikke rigtig holde "skat" ud.

Han hedder Manse. Jeg hedder en lignende variant af mit fornavn. Vi hedder begge musling, og vores datter er mini-musling.

Bruger I ikke "Røvsvin" mere? Det er stadig et af de bedste kælenavne jeg har hørt :lol: :genert:

---

Jeg har altid haft det anstrengt med kælenavne til en kæreste, hvis ikke det kun er blevet brugt når vi har været alene. Jeg synes det har føltes så akavet. På skrift er det straks værre og sukkersødt, grænsende til det kvalmende, men det er nok mest for sjov. Eller nemmere fordi ingen andre kan se/høre det..


Nu hedder det numsegris for at være børnevenlige :-D
14
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Patience » 20. jan 2019, 06:46

Vi kalder hinanden skat - altid og konsekvent til en grad hvor jeg ikke kan huske, hvornår han sidst har sagt mit navn med mindre han har omtalt mig til 3. person.
Jeg kan godt forstå hvis det lyder tåbeligt og familien Danmark agtigt for andre, men det er bare det der falder os naturligt.
Udover skat, så kalder jeg ham også elskling og musling men kun når vi er alene.
Og så har vi sådan en mule ting - man kan være en sød-mule, fjolle-mule, lækker-mule og alle mulig andre muler... Det er lidt hyggeligt.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Anilara » 20. jan 2019, 10:15

Vi kaldte hinanden skat. Ikke fordi jeg var særlig begejstret for det, men det blev en vane.
Desuden synes jeg alternativer ofte er decideret rædselsfulde :sarkasme:
Baby=spædbarn. Babe=en kæk gris. Elskling minder mig om musling som er en levende snotklat. Basse er i min forestilling en overvægtig eller noget fra bageren.

Jeg tror jeg vil forsøge mig med at insistere på mit eget navn i et evt. nyt forhold :-D
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Ado » 20. jan 2019, 11:34

Alverdens tilfældige ord. :lol: Älskling, snuskemus, snuskegøj, skat og selvopfundne ord. Og så kalder jeg ham tit Bombedrengen. Fordi han som barn gjorde meget i at forsøge at lave bomber.
0
Donna Martin Graduates!
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Petrix » 20. jan 2019, 12:17

Jeg hedder Dodo og hun hedder Duckling
2
27102021
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jan 2019, 12:24

Kæreste. Altså som i “hej kæreste”, “farvel kæreste”.

Jeg bruger ALDRIG hans navn....fordi det er virkelig grimt :genert: Jeg omtaler ham altid som “min mand”, aldrig ved navn. Skal jeg skrive noget om ham er det altid kun forbogstavet :fløjt:
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf MissHindenburg » 20. jan 2019, 13:31

Vi kalder hinanden Knud, skat og forskellige varianter af putte (nutte, knutte, prutte osv.)

Vi kan ikke rigtigt finde ud af kun at bruge "skat" i det offentlige rum - hvilket har resulteret i at indtil flere mennesker har troet at min mand hedder knud.

Knud stammer fra den første tid i vores forhold, hvor vi blandt andet diskuterede yndlings afsnit af Matador, min mands favorit er den hvor Agnes beslutter sig for at blive selvstændig fordi hendes dreng næsten drukner i branddammen - det resulterede i at jeg fyre et citat af fra det afsnit, 'det må du ik, knud! ' - senere samme aften ligger vi i sengen og min mand driller med et eller andet og så siger jeg det igen, fra da af har den sætning været et indslag på jævnlig basis i forbindelse med drillerier eller kilderier og med tiden er Knud så blevet til et kælenavn.
3
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvilke kælenavne bruger I til jeres kæreste/flirt?

Indlægaf Anne Droid » 20. jan 2019, 16:29

Mine yndlingsnavne til ham lige for tiden må være "Sveskemås" og "Gamle gris"
0
Klimatosse

Tilbage til "Forhold og sex"