Hvad er hans intentioner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad er hans intentioner?

Indlægaf LaScrooge » 22. jan 2019, 09:08

FletpArkett skrev:Altså hvorfor er det så svært at tro på, at tingene rent faktisk er som de ser ud? Hvad skulle han få ud af at lyve om det? Mænd kan vel også blive forelskede og bare gå all in på en kvinde de er forelskede i? Hvis man er samme sted er det skønt, er man ikke, jamen så kan det virke som alt for meget og forhurtigt. Så måske det er langt vigtigere du kigger på dine egne følelser i forhold til ham og finder ud af hvad DU vil med ham?


Jeg tror ikke det er løgn, men jeg synes udmeldinger om kærlighed efter to uger tyder på manglende selvindsigt og følelsesmæssig umodenhed. Én ting er at være betaget, noget andet er at elske. Kærlighed tager tid, skulle jeg mene.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad er hans intentioner?

Indlægaf LaScrooge » 22. jan 2019, 10:35

SurSødSovs skrev:
LaScrooge skrev:
FletpArkett skrev:Altså hvorfor er det så svært at tro på, at tingene rent faktisk er som de ser ud? Hvad skulle han få ud af at lyve om det? Mænd kan vel også blive forelskede og bare gå all in på en kvinde de er forelskede i? Hvis man er samme sted er det skønt, er man ikke, jamen så kan det virke som alt for meget og forhurtigt. Så måske det er langt vigtigere du kigger på dine egne følelser i forhold til ham og finder ud af hvad DU vil med ham?


Jeg tror ikke det er løgn, men jeg synes udmeldinger om kærlighed efter to uger tyder på manglende selvindsigt og følelsesmæssig umodenhed. Én ting er at være betaget, noget andet er at elske. Kærlighed tager tid, skulle jeg mene.


Bestemt. Men folk bruger også ord forskelligt. Han kan sagtens mene "helt kuldret og vildt forelsket"

Masser af mennesker har kærester, de elsker - og så forsvinder kærligheden, de går videre og ikke længere nogen interesse i den person. I min bog har man så aldrig elsket. Men derfor skal folk da have lov til at bruge ordene anderledes end mig.


Jeg har nogenlunde den samme forståelse af kærlighed som dig, baseret på dét du skriver. Kærlighed kan godt dø ud med tiden, men har man elsket, bliver man ved med det meget længe, også selvom man ikke længere er romantisk interesseret i den person. Jeg har stadig kærlighed til overs for min første rigtige kæreste, et forhold der ligger 17 år tilbage og jeg har hverken set eller snakket med ham de sidste 10, i hvert fald. Men dybt i mig findes den kærlighed i form af et ønske om, at det går ham godt og at han er lykkelig, og i form af varme minder og taknemmelighed for det, vi havde sammen og dét, det gav mig. Det samme med min eks som går 7-8 år tilbage. Ham elsker jeg også; jeg holder af ham på en anden måde, end jeg holder af mine venner, selvom han også er min ven, og jeg hepper på hans lykke, succes og velbefindende, altid. Fordringen man har på personen, relationen og sig selv i forhold til ham, ændrer karakter (jeg vil ikke længere noget med ham og han behøver ikke noget i forhold til mig), men der er stadig kærlighed.

Jeg er enig i at det sagtens kan være dét han mener, altså kuldret og forelsket, men for mig, er det, som jeg skriver, et tegn på manglende forståelse for hvad der er det ene og hvad der er det andet, og dét ville dulme mine følelser betragteligt. Derudover tyder det på et meget intenst menneske, hvilket jeg har erfaring med kan være yderst svært at danse med.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad er hans intentioner?

Indlægaf HappyPaww » 22. jan 2019, 11:15

SurSødSovs skrev:
LaScrooge skrev:
FletpArkett skrev:Altså hvorfor er det så svært at tro på, at tingene rent faktisk er som de ser ud? Hvad skulle han få ud af at lyve om det? Mænd kan vel også blive forelskede og bare gå all in på en kvinde de er forelskede i? Hvis man er samme sted er det skønt, er man ikke, jamen så kan det virke som alt for meget og forhurtigt. Så måske det er langt vigtigere du kigger på dine egne følelser i forhold til ham og finder ud af hvad DU vil med ham?


Jeg tror ikke det er løgn, men jeg synes udmeldinger om kærlighed efter to uger tyder på manglende selvindsigt og følelsesmæssig umodenhed. Én ting er at være betaget, noget andet er at elske. Kærlighed tager tid, skulle jeg mene.


Bestemt. Men folk bruger også ord forskelligt. Han kan sagtens mene "helt kuldret og vildt forelsket"

Masser af mennesker har kærester, de elsker - og så forsvinder kærligheden, de går videre og ikke længere nogen interesse i den person. I min bog har man så aldrig elsket. Men derfor skal folk da have lov til at bruge ordene anderledes end mig.

Mener du ikke at kærlighed kan/må forsvinde igen? Skal man elske alle sine kærester resten af livet?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad er hans intentioner?

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2019, 06:01

SurSødSovs skrev:
HappyPaww skrev:
SurSødSovs skrev:
LaScrooge skrev:
FletpArkett skrev:Altså hvorfor er det så svært at tro på, at tingene rent faktisk er som de ser ud? Hvad skulle han få ud af at lyve om det? Mænd kan vel også blive forelskede og bare gå all in på en kvinde de er forelskede i? Hvis man er samme sted er det skønt, er man ikke, jamen så kan det virke som alt for meget og forhurtigt. Så måske det er langt vigtigere du kigger på dine egne følelser i forhold til ham og finder ud af hvad DU vil med ham?


Jeg tror ikke det er løgn, men jeg synes udmeldinger om kærlighed efter to uger tyder på manglende selvindsigt og følelsesmæssig umodenhed. Én ting er at være betaget, noget andet er at elske. Kærlighed tager tid, skulle jeg mene.


Bestemt. Men folk bruger også ord forskelligt. Han kan sagtens mene "helt kuldret og vildt forelsket"

Masser af mennesker har kærester, de elsker - og så forsvinder kærligheden, de går videre og ikke længere nogen interesse i den person. I min bog har man så aldrig elsket. Men derfor skal folk da have lov til at bruge ordene anderledes end mig.

Mener du ikke at kærlighed kan/må forsvinde igen? Skal man elske alle sine kærester resten af livet?


Næh. Jeg tror bare ikke, man elsker alle sine kærester. Overhovedet ikke. Og der mener jeg rigtigt mange har en helt anden brug af begrebet elske end mig - da de netop bruger det til noget mere flygtigt og lystbetonet


Jeg ville nok ikke hade min forrige eks på så inderlig og hævngerrigt på den der "gid alt dårligt i verden må hænde dig"-måde, hvis ikke jeg havde elsket ham.
2
...

Tilbage til "Forhold og sex"