Aldersforskel

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 330
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 5160

Re: Aldersforskel

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. jan 2019, 15:28

Min kæreste er 7 år ældre end mig. Jeg er 24 og han er 31.

Det er ikke noget vi mærker til som sådan, udover at det til tider kommer til udtryk i at han har været voksen længere tid end mig.
Ikke at det er noget negativt, men han har arbejdet på fuldtid i 10 år og jeg har først lige fået et rigtig fuldtidsjob. Så der er nogen gange hvor han er omstillet og kan være uforstående overfor at jeg stadig prøver at finde ud af hvordan man får det hele til at hænge sammen som voksen. Jeg har da studeret på fuldtid + deltidsarbejde i 20odd timer om ugen, men det er bare anderledes med en 40 timers arbejdsuge, eget hus og regninger.

Derudover er det positivt fordi jeg altid har ønsket at være "settled" tidligt. Med fyre på min egen alder føler jeg ofte at det er sådan "Jamen jeg er stadig ung, hvorfor skal jeg tænke over at jeg kan købe hus eller få børn? Jeg kan da bare bo hos mine forældre - børn kan jeg få i 30erne" og det er bare ikke for mig.
Min kæreste er klar til de ting nu, så vi er på samme sted i forhold til en masse ting netop pga. aldersforskellen. Det er selvfølgelig individuelt fra person til person, hvad man er klar til - men for os har aldersforskellen virket positiv.

Min familie og hans har taget det helt fint. Ingen problemer der. Nogle gange driller hans venner ham med at han går efter kuvøseguf, men det er bare en joke. Min veninde kaldte én gang min kæreste gammel, men det er ikke sådan en "øj, han er jo bedstefar" - hun kigger jo selv efter folk i den aldersgruppe, såååå. Det gør ærlig talt ikke en stor forskel i vores hverdag.
0
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 51
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 2725

Indlægaf Ondemand » 26. jan 2019, 16:19

Nu er jeg ikke specielt monogam og har ikke erfaring med meget lange forhold, men jeg må nok sige at jeg har en bred smag hvad alder angår. De fleste kvinder der er interesseret i mig er dog som regel noget yngre .. jeg ved ikke om det er noget arveligt, men min fars anden kone var meget ung. Han havde faktisk gået i samme klasse som hendes mor. Det var lidt kompliceret :fløjt: :D
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1020
Likede indlæg: 14878

Indlægaf vibbsen » 28. jan 2019, 17:02

Min mand er 2 år ældre end mig. Så det mærker vi ikke noget til.

Men da jeg var 22 havde jeg en kæreste som var 36.

Vores aldersforskel var aldrig et problem i vores forhold. Til gengæld så var vores "ståsted" i lige årsagen til at vi endte med at gå fra hinanden. Han havde været gift, havde børn og hele haft hele pakken. Det havde jeg ikke. Hans erfaringer på området var definerende for hvad han gerne ville med fremtiden i forhold til parforhold og børn. Hvilket var det stik modsatte af hvad jeg gerne ville.

Jeg er idag glad for at jeg valgte at afbryde forholdet i stedet for at "presse" disse ting igennem. For det var så afgjort endt virkelig grimt. Jeg valgte at afbryde forholdet da det gik op for mig, at det jeg ville. Det var ikke det samme som han ville. Og da jeg gjorde det. Så var hans udmelding at han var klar på det hele. Jeg skulle bare sige til. Jeg valgte dog at stå ved mit valg. Og idag er jeg glad for at vi IKKE blev gift. Og at vi IKKE fik børn. For så var jeg antagelig gået til bunds sammen med ham.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
No1
Kort karma: 186
Likede indlæg: 3027

Indlægaf No1 » 29. jan 2019, 07:05

Min nuværende kæreste er helt præcist et halvt år yngre end mig. Tidligere har jeg været sammen med mænd, der var +10-15 år ældre. Aldrig igen. Det blev til sidst et problem for mig, at vi var så forskellige steder i livet.
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
libertá
Kort karma: 6
Likede indlæg: 25

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 12:23

Har haft en del kortere forhold, som jeg snarere vil kalde bollevenner. Der har der generelt ikke være den store aldersforskel. Med én undtagelse. Da jeg var midt i 30´erne, var der en ung fyr, jeg havde noget kørende med gennem tre år, fra han var 18 til 21 år gammel.

Mit eneste lange forhold varede 8 år. Der var en vis aldersforskel, men intet ekstremt. Jeg var 25 og han 19, da vi mødtes. Og så må jeg have været ca. 33 og han ca. 27, da forholdet gled ud i sandet.

Jeg har også været sammen med kvinder. Men mest engangssex, bare for eksperimentets skyld. Den eneste bolleveninde, jeg har haft, var jævnaldrende. Vi var begge i 30´erne, da det stod på. Jeg har aldrig været sammen med en kvinde under 23-24 år. Derimod har jeg, som antydet ovenover, mere erfaring med unge fyre.

Det er jo således, at jo ældre man bliver, jo større kan aldersforskellen blive, uden at det bliver problematisk. Altså hvis man er 30, kan man jo af gode grunde ikke være sammen med én der er 20 år yngre! (dog nok ældre). Men i sidste måned satte jeg min nye rekord i aldersforskel nedad, da jeg var sammen med en fyr, der var 25 år yngre end mig selv. Men han var stadig gammel nok. Jeg er bare blevet halvgammel. Han fortalte mig, at jeg endda er yngre en dem, han normalt går efter. :nerve: I forgårs skrev han igen. Han vil godt mødes igen.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1037

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 22. aug 2019, 01:05

Hun er +25 yngre. Jeg gik ikke efter en kæreste, havde det helt fint med at være single. Men på den anden side, hvis jeg skulle afskrive min frihed som single og have en kæreste, var jeg slet ikke interesseret i en der var over de omk. 25. Nu har vi så være sammen en del år efterhånden og har også børn.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Forhold og sex"