Da Fuck??

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Minou
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. dec 2018, 15:51
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Da Fuck??

Indlægaf Minou » 7. feb 2019, 11:49

paint skrev:Piger går tidligere i puberteten end for 25 år siden. Det skyldes blandt andet pubertetsgenet TRIP6

"Danske piger er i dag markant yngre, når de starter puberteten, end de var for kun en generation siden.

Hos piger er begyndende brystudvikling et godt tegn på, at puberteten så småt er startet, og tilbage i 1991 var danske piger i gennemsnit knap 11 år, når de begyndte at få bryster, mens de i 2006 kun var næsten 10 år. Der er altså sket en ændring på et år inden for en tidsperiode på kun 15 år.


Mens brystudvikling er det første tegn på pubertet hos piger, er vækst af testiklerne det første tegn hos drenge. Danske drenge går også lidt tidligere i puberteten nu, end de gjorde før i tiden. Forskellen er dog langt mindre markant, end den er for pigerne.

Udviklingen er ikke unik for Danmark. Der er sket et lignende fald i pubertetsalderen i mange andre vestlige lande"

https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten

Jeg har en veninde hvis 9 årige datter lige har fået menstruation :( Det er alt for tidligt.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Da Fuck??

Indlægaf Ata » 7. feb 2019, 14:30

Den seksuelle debutalder har ligget ret konstant gennem de seneste mange år. Men derfor er der jo alligevel altid nogle, der er meget tidligt eller meget sent ude...

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... C3%A5rtier
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Da Fuck??

Indlægaf RavenClaw » 7. feb 2019, 16:09

AstaPasta skrev:
Minou skrev:
paint skrev:Piger går tidligere i puberteten end for 25 år siden. Det skyldes blandt andet pubertetsgenet TRIP6

"Danske piger er i dag markant yngre, når de starter puberteten, end de var for kun en generation siden.

Hos piger er begyndende brystudvikling et godt tegn på, at puberteten så småt er startet, og tilbage i 1991 var danske piger i gennemsnit knap 11 år, når de begyndte at få bryster, mens de i 2006 kun var næsten 10 år. Der er altså sket en ændring på et år inden for en tidsperiode på kun 15 år.


Mens brystudvikling er det første tegn på pubertet hos piger, er vækst af testiklerne det første tegn hos drenge. Danske drenge går også lidt tidligere i puberteten nu, end de gjorde før i tiden. Forskellen er dog langt mindre markant, end den er for pigerne.

Udviklingen er ikke unik for Danmark. Der er sket et lignende fald i pubertetsalderen i mange andre vestlige lande"

https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten

Jeg har en veninde hvis 9 årige datter lige har fået menstruation :( Det er alt for tidligt.


Hvorfor er det trist? Er det ikke bare en neutral ting, der sker?


Det er vel både en neutral og naturlig ting, der sker, men jeg synes også, at det er for ungt. Som 9-årig er man på alle leder og kanter stadig et barn. Jeg var også ret ung, da jeg fik menstruation første gang, og på det tidspunkt var jeg ikke mentalt klar eller funderet nok til at skulle forholde mig til en "voksenting", hvorfor jeg selv havde svært ved at kapere, hvordan jeg skulle håndtere det fx i skolen.
5
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Da Fuck??

Indlægaf B&O » 7. feb 2019, 18:47

Jeg mener ikke at jeg er gammeldags men på dette punkt er jeg sgu gammeldags 12 år det er sgu lige tidligt nok , der er godt nok nogle unge mennesker der lige har alt for travlt , hvis i vil kalder mig gammeldags så er det OK med mig
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Da Fuck??

Indlægaf Delfin » 7. feb 2019, 19:14

RavenClaw skrev:
AstaPasta skrev:
Minou skrev:
paint skrev:Piger går tidligere i puberteten end for 25 år siden. Det skyldes blandt andet pubertetsgenet TRIP6

"Danske piger er i dag markant yngre, når de starter puberteten, end de var for kun en generation siden.

Hos piger er begyndende brystudvikling et godt tegn på, at puberteten så småt er startet, og tilbage i 1991 var danske piger i gennemsnit knap 11 år, når de begyndte at få bryster, mens de i 2006 kun var næsten 10 år. Der er altså sket en ændring på et år inden for en tidsperiode på kun 15 år.


Mens brystudvikling er det første tegn på pubertet hos piger, er vækst af testiklerne det første tegn hos drenge. Danske drenge går også lidt tidligere i puberteten nu, end de gjorde før i tiden. Forskellen er dog langt mindre markant, end den er for pigerne.

Udviklingen er ikke unik for Danmark. Der er sket et lignende fald i pubertetsalderen i mange andre vestlige lande"

https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten

Jeg har en veninde hvis 9 årige datter lige har fået menstruation :( Det er alt for tidligt.


Hvorfor er det trist? Er det ikke bare en neutral ting, der sker?


Det er vel både en neutral og naturlig ting, der sker, men jeg synes også, at det er for ungt. Som 9-årig er man på alle leder og kanter stadig et barn. Jeg var også ret ung, da jeg fik menstruation første gang, og på det tidspunkt var jeg ikke mentalt klar eller funderet nok til at skulle forholde mig til en "voksenting", hvorfor jeg selv havde svært ved at kapere, hvordan jeg skulle håndtere det fx i skolen.


Jeg er enig med dig. Min datter var også ung, og hun havde meget svært ved at håndtere det med cyklus, som den jo ofte er ustabil i starten. I lang tid insisterede hun på at gå med bind hver dag, også de dage hvor hun ikke havde mens, fordi hun var bange for, at det skulle komme, når hun ikke var hjemme. Jeg lærte hende selvfølgelig at føre kalender og hjalp med det i starten, men det var altså ikke nok til at gøre hende tryg. Utrygheden hæmmede hende også i leg, fordi hun var bange for at bløde igennem. Der er langt fra fangeleg til menstruationsbind
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Da Fuck??

Indlægaf Kisser » 7. feb 2019, 19:21

Jeg havde min seksuelle debut for snart 19 år siden... Da jeg var 13,5. Så helt nyt er det vist ikke, at nogle har en lidt tidlig debut. Men når det så er sagt, så er det jo helt klart en sag for de sociale myndigheder, når en 12-årig har sin sex og i øvrigt er gravid. Så mangler der altså nogle forældre, som holder øje med, hvad deres datter laver og taler med hende om krop, grænser og seksualitet.
1
Brugeravatar
Minou
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. dec 2018, 15:51
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Da Fuck??

Indlægaf Minou » 8. feb 2019, 06:54

AstaPasta skrev:
Minou skrev:
paint skrev:Piger går tidligere i puberteten end for 25 år siden. Det skyldes blandt andet pubertetsgenet TRIP6

"Danske piger er i dag markant yngre, når de starter puberteten, end de var for kun en generation siden.

Hos piger er begyndende brystudvikling et godt tegn på, at puberteten så småt er startet, og tilbage i 1991 var danske piger i gennemsnit knap 11 år, når de begyndte at få bryster, mens de i 2006 kun var næsten 10 år. Der er altså sket en ændring på et år inden for en tidsperiode på kun 15 år.


Mens brystudvikling er det første tegn på pubertet hos piger, er vækst af testiklerne det første tegn hos drenge. Danske drenge går også lidt tidligere i puberteten nu, end de gjorde før i tiden. Forskellen er dog langt mindre markant, end den er for pigerne.

Udviklingen er ikke unik for Danmark. Der er sket et lignende fald i pubertetsalderen i mange andre vestlige lande"

https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten

Jeg har en veninde hvis 9 årige datter lige har fået menstruation :( Det er alt for tidligt.


Hvorfor er det trist? Er det ikke bare en neutral ting, der sker?

Det er trist fordi hun kun er 9 år.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Da Fuck??

Indlægaf Guilded_Lily » 8. feb 2019, 12:01

Det er ikke mange år siden, en ung pige i vores lille flække havde sin baby med til sin konfirmation.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Da Fuck??

Indlægaf fisken80 » 8. feb 2019, 15:04

Jeg gik i klasse med en, der havde sin debut, da hun var knap 13, og det er 25 år siden, så det skete sørme også dengang.
Nogen er bare tidligere ude og klar end andre, og det behøves ikke være et problem. Det lyder som om det kunne være det her, men at man er 12-13 år første gang er ikke som udgangspunkt noget man skal lægge særlig meget i synes jeg.

I øvrigt er vi jo også nogen, der var i 20’erne første gang, nogen skal jo trække gennemsnitsalderen tilbage på de 16 år.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Forhold og sex"