Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Wizzze » 20. feb 2019, 06:52

Ja ret simpelt spørgsmål, skal forældre, der dater, tage hensyn til deres børn i måden / hvem / hvordan der dates, eller må børn bare acceptere hvordan den voksne lever sit liv og hvem/hvordan der dates? :gruble:

Betyder det noget om barnet er 5, 15 eller 25?

Et eksempel
http://zulu.tv2.dk/2019-02-13-mor-frygt ... r-at-blive

Jeg ville personligt tro at det ikke betyder så meget jo yngre eller jo ældre barnet er, men der fra 8-9 til 17-18-19 tror jeg der er en delikat periode, hvor den voksne er nødt til at være ekstra opmærksom, på hvordan og hvem der dates :gruble:

Hvad mener I, eller hvad er jeres erfaring?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. feb 2019, 07:01

Det er ikke for at tage nej-hatten på, men jeg forstår slet ikke, at det kan være et spørgsmål, eller at det gøres aldersbetinget.
Især ikke når casen er så ekstrem. Jeg siger ikke, at kvinden under ingen omstændigheder må deltage i sådan et program, men hendes naivitet på området bekymrer mig især, fordi hun har børn.
16
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Wizzze » 20. feb 2019, 07:22

DetSorteCirkus skrev:Det er ikke for at tage nej-hatten på, men jeg forstår slet ikke, at det kan være et spørgsmål, eller at det gøres aldersbetinget.
Især ikke når casen er så ekstrem. Jeg siger ikke, at kvinden under ingen omstændigheder må deltage i sådan et program, men hendes naivitet på området bekymrer mig især, fordi hun har børn.


Jeg er ikke uenig, men kan der ikke også være en sag for at hvis den voksne ikke kan udleve et datingliv som ønskes, så kan det have negativ effekt på humør/sind, og det vil også være negativt for barn/børn? :gruble:

Ja dette eksempel er ekstremt, men det er vel en del af den evige konflikt, hvor meget skal den voksne sætte sig selv til side for barnet?
I Danmark er det heldigvis sjældent at andre ekstremer som f.eks. om den voksne skal undlade at spise, så barnet kan få, kommer op. Men den her om dating og evt. stifte ny familie er nok en af dem der kommer meget op i DK.
Og ja den nøgne dating på tv er nok ekstrem, men ellers er det noget som mange forældre skal tænke over, hvor meget skal jeg tage hensyn til mig selv og hvor meget hensyn skal jeg tage til mit barn/børn når der dates / stiftes ny familie? og i de tanker fylder barn/børns alder vel også noget? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Stars » 20. feb 2019, 07:33

Men de voksne KAN jo i vid udstrækning date, som de vil og samtidig tage hensyn til børnene.

Hun kan jo fx. sagtens tage i swingerklub - bare hun går stille med dørene.

Det burde sige sige selv, at man ikke optræder på TV i "Date mig nøgen", når man har børn - i hvert fald, hvis de er mellem 3 og 17 år.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Aesel82
Indlæg: 2655
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4287

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Aesel82 » 20. feb 2019, 07:39

Jeg synes måske også, at hun burde have tænkt på børnene.

Men at hendes bror blander sig og frygter hans omgangskreds’ reaktioner, det er altså for langt ude.
16
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Freya » 20. feb 2019, 07:40

Jeg synes da helt klart der skal tages hensyn - synes ikke, man kan sætte alder på, men man må tilpasse sig det enkelte barn. Min datter er fx ekstremt følsom, hun har lige fået stillet diagnosen atypisk autisme mht. begyndelsesalder og symptomatologi. Og hun ville blive så ked af det og bekymret, hvis jeg udstillede mig nøgen på tv.
Jeg har i det hele taget, også før hun fik stillet diagnosen, taget meget hensyn til hende. Hun er 10 og jeg har været fra hendes far siden hun var 2. Har haft en seriøs kæreste gennem 3 år, som hun selvfølgelig kendte, og flere ikke helt så defineret seriøse som fx ham jeg ser nu gennem snart 6 mdr., som hun aldrig har mødt. Hele mit liv er tilpasset hendes behov, da jeg har fornemmet, at faste rutiner uden overraskelser var vigtige for hende. Hun er hos mig 10 ud af 14 dage og jeg har altid fået at vide af mine omgivelser, at jeg tog for meget hensyn til hende og for lidt til mig selv. Men for 14 dage siden sagde hendes psykolog så til mig, at grunden til min datter er så velfungerende og kan klare almindelig folkeskole er, at jeg har tilpasset mig hende fuldstændig.
Selvfølgelig er det heldigvis ikke alle børn, der er så følsomme som min datter. Men jeg synes dog, at når man vælger at sætte børn i verden, så kan man ikke bare leve sit live uden at tænke videre. Og moderen i artiklen lyder virkelig naiv - også at hun tænkte, hendes børns kammerater ikke ville se det. Det program har jo i lang tid været blæst op med teasers.
8
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf JoyNips » 20. feb 2019, 08:17

Ja, selvfølgelig skal der tages hensyn til børn når man dater.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Santa » 20. feb 2019, 08:24

Forældre skal jo altid tage hensyn til deres børn i alt hvad de foretager sig, det er hele humlen ved at have børn.
Egentlig er jeg stor tilhænger af flere normale, uredigerede, nøgne kroppe i offentligheden, så børn og unge kan se forskellighederne og udvikle færre urealistiske krav til egen krop, men... børn i den alder er mere blufærdige end de fleste voksne omkring krop og sex, og det skal de have lov til. Det skal jo foregå i deres tempo.
Jeg synes at hun har opført sig bisset over for sine børn, og kan godt forstå at børnene opfatter det som et tillidsbrud.
Hendes behov for en kæreste/sex/at vise sin krop frem skal ikke gå foran børnenes behov.
12
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf hotlips » 20. feb 2019, 08:27

Men hun dater jo ikke, hun er bare på udgik efter en?

Og nej, det skal børn ikke blande sig i, vi havde et billede af min mor nøgen stående i stuen og selvom jeg tager hensyn på alle mulige andre områder, så er der grænser, det er stadig min krop selvom jeg er blevet forælder og hvis jeg har lyst til at stille mig op på Rådhuspladsen i bar røv så gør jeg sq det.

Men man kan jo også selv gøre lidt for at de godt ved at der er bare ting de ikke har stemmeret i, det er ikke ret mange herhjemme, men han har sine ting der er hans at bestemme selv og jeg har mine der er off limits.

I øvrigt ville han aldrig få lov til at se den slags, ikke fordi de er nøgne men fordi han ikke må se de der programmer hvor folk bliver stillet op og vurderet som køer der skal sælges, om det så er i bar mås eller med en talent konkurrence i et eller andet som påskud, så får han ikke lov til at se det.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Pax Romana » 20. feb 2019, 08:34

Alle valg her i livet har konsekvenser. Hvor meget hensyn man skal tage til sine børn, er vel altid en afvejning. Jeg syntes man skal lytte til sine børns argumenter.
Senest rettet af Pax Romana 20. feb 2019, 19:54, rettet i alt 1 gang.
6
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf LadyFox » 20. feb 2019, 08:42

Jeg mener altid at man skal tage hensyn til sine børn, og til sine forældre for den sags skyld. Jeg mener dog ikke at tage hensyn er det samme som at lade helt hver, eller høre tingene præcis efter den andens hoved.
2
...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Zombie » 20. feb 2019, 08:54

Hun snakker om den naturlige nøgenhed, men seksualiserer så selv den nøgne krop ved at snakke om, at hun leder efter en fyr med en god pik. På den måde klinger hendes argument lidt hult.

Hendes bror skal til gengæld bare lukke røven, på sig selv og alle hans venner.
18
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Misantropen » 20. feb 2019, 09:11

Gør hende i artiklen generelt ting der er grænseoverskridende for hendes børn eller er det omgangskredsen der har en forældet holdning?

Selvfølgelig skal man tage hensyn til sine børn. Forældres opførsel skal ikke være noget børn bekymrer sig om.

Det er ikke nødvendigvis fedt at se ens mor/far være nyforelsket og være kæresteklamme i tide og utide. I den situation vil det kun være rimeligt at tage hensyn til sine børn, hvis ikke de gider se på det, men børnene skal ikke bestemme at de heller ikke må snave osv. når børnene ikke er der.
1
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Jadajada » 20. feb 2019, 09:11

Både hos mig selv og i min omgangskreds oplever jeg en forskel på børne- og børnefri perioder.
Ansvarlig voksen med de sunde værdier man gerne vil give videre.
Mere afslappet i den anden uge. TV/computer mens man spiser. Fest og voksenliv i de børnefri.

Jeg synes også det er vildt nok at bære med i sådan et program. Min 12-årige datter ville ikke tale til mig i mindst en måned og ville have været SÅ pinligt berørt.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Skal forældre tage hensyn til deres børn, når de dater?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2019, 10:08

Man skal da altid tage hensyn til sine børn.
Mine ville have begravet sig selv levende, hvis jeg pludselig kom valsende i bar røv på TV-skærmen og snakkede om pik, og det kan jeg godt forstå.
Altså ville det være udelukket.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"