Insp. Økonomi i parforholdet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf godtnavn » 9. jan 2016, 03:24

Mette skrev:Alle vores penge ryger ind på én konto.
Derfra bliver der overført til madkonto, budgetkonto, opsparing og lommepenge på hver vores konto.


Hvorfor overfører I fra den konto pengene går ind på til en opsparingskonto? Hvad er så et evt overskud på den konto så? Og er det ikke besværligt hvis der en måned går mere eller mindre ind, tænker I vel så skal ændre på overførslerne? Vi har cirka det samme, det er bare den konto pengene går ind på der er vores opsparing, så er det resten når mad, regninger og "lommepenge" er betalt som bliver sparret op, uanset hvad beløbet måtte være :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:08

Jeg gad ikke have 100% fællesøkonomi.

Og da slet ikke, hvis han tjener meget mere end mig. Jeg ville føle mig som en nasserøv, og jeg vil ikke forsørges.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:16

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg gad ikke have 100% fællesøkonomi.

Og da slet ikke, hvis han tjener meget mere end mig. Jeg ville føle mig som en nasserøv, og jeg vil ikke forsørges.


Men... Bliver det ikke et spørgsmål om semantik? Hvis man da ikke betaler alting 50/50? Og jeg gad da ikke som den, der tjener mest, bo i en lille lejlighed og køre en skodbil, fordi det var det, min partner havde råd til at bidrage til. Eller have en lækker bil, som partneren ikke måtte bruge :tie:

Sikkert, men nu er vores indkomster ca. lige høje, når jeg begynder at arbejde igen - og jeg hader at være nasserøven på understøttelse, men det er nok fordi, jeg selv følte mig groft udnyttet af min eks, der ikke ville betale noget som helst, hvis jeg ikke havde tvunget ham, fordi det så gik ud over hans lommepenge.

Men det handler jo om at finde en balance, der passer.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:29

Angelina skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg gad ikke have 100% fællesøkonomi.

Og da slet ikke, hvis han tjener meget mere end mig. Jeg ville føle mig som en nasserøv, og jeg vil ikke forsørges.


Men... Bliver det ikke et spørgsmål om semantik? Hvis man da ikke betaler alting 50/50? Og jeg gad da ikke som den, der tjener mest, bo i en lille lejlighed og køre en skodbil, fordi det var det, min partner havde råd til at bidrage til. Eller have en lækker bil, som partneren ikke måtte bruge :tie:


Det er jo også der jeg står heeelt af ... altså, den ene tjener 300.000 om året, den anden 800.000 - og så skal vi bo i noget som den der tjener 300.000 kr har råd til, kun købe biler den har råd til, kun tage på ferier som den har råd til ... i mens den anden har en kæmpe opsparing og en masse penge tilovers - som vedkommende så KUN må bruge på sig selv, for den anden part vil ikke nyde noget af de penge, man skal sgisme ikke forsørges.

Min mand har i princip og praksis forsøget mig (og mine to børn) - men det føles ikke som at jeg er blevet forsørget, det føles som om vi har været fælles om tingene - og stadig er ...

Men det er vel også et spørgsmål om, hvad man selv trives med.
Jeg har altid klaret mig selv og mine børn, og det har vel sat sine spor.

Og for os er det egentlig ret enkelt, da vi har stort set samme indkomst. Måske ville det være anderledes, hvis der var det spring, men det er der jo ikke - altså ud over, at jeg har været arbejdsløs i et par måneder, og derfor har det rigtig skidt med ikke at kunne bidrage det, jeg plejer.

MIn mand er så hamrende ligeglad. Han betragter også vores indkomster som noget fælles. Jeg har bare haft nogle oplevelser, der har gjort mig meget meget forsigtig omkring at dele økonomien.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2016, 12:37

Dikus skrev:
Lemonella skrev:^Man kan altså sagten fungere som en enhed selvom man ikke har fælles økonomi og den ene tjener mere end den anden så man f.eks. betaler 40/60 som vi gør. Det har vi praktiseret i de snart 12 år vi har boet sammen.
Vi skændes aldrig om økonomi. Det fungerer bare. :)

Jeg tør ikke have kun én konto og slet ikke med de ubehagelige oplevelser jeg har set folk få, hvis banken spærrer kontoen i tilfælde sf den ene parts død. Det tog min veninde 9 måneder, at få fælleskontoen åbnet igen efter, hendes mands død og hun sad med nyt hus og et par nyfødte tvillinger.


Men med fællesøkonomi kan man da sagtens have ens egen lønkonto. Som man så bare fordeler over til budget/køb/mad, som der er brug for.

Og ja. Det kan da sagtens fungere med 40/60 - men her ville det heller ikke rigtigt fungere. Skulle den, der tjener mest så have x % større rådighedsbeløb og tage i biografen alene eller allernådigst invitere den anden med? Og skulle vi bo i en billig lejlighed, så dagpengemodtageren kunne betale sin del retfærdigt?

Jeg forstår faktisk ikke rigtigt, hvad det er der sker. Eller jo. Hvis man ikke er en familie, så gør jeg. Så giver det god mening, at den ene har større mulighed for at hytte eget skind og sparre penge op end den anden, og at man deler praktiske gøremål ligeligt. For at sikre egne værdier og ikke blive udnyttet som rengøringsmedhjælper, der muliggør at den anden tjener det dobbelte... Men ellers. Så forstår jeg det ikke helt.


Vi har samme rådighedsbeløb eller lommepenge om du vil, selvom jeg tjener mere end dobbelt så meget, det er bare et spørgsmål om at bidrage til fælles udgifterne i forhold til indtægt. Vi lægger f.eks. begge 12,5% af indtægten til vores husholdningskonto, så vi yder begge det samme, men der er forskel i beløb.
Senest rettet af Wizzze 9. jan 2016, 13:24, rettet i alt 2 gange.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:39

Dikus skrev:Men... "Ikke bidrage det, jeg plejer". Du bidrager vel præcis med det, du skal. Ellers er det jo alligevel fællesøkonomi, der bare føles anderledes, fordi I kalder det noget andet...

Nej, jeg kan ikke bidrage med de beløb, jeg plejer at gøre, og det generer mig. Heldigvis er det slut igen til marts.

Min mand indbetaler et fast beløb til budgetkontoen, jeg betaler lidt mere til den af forskellige grunde, og så deles vi om indkøbene, når vi handler sammen. Men han er så nødt til at betale det mere, mens jeg kun har min understøttelse.

Men som sagt, er det mig, der har et problem med det. Han er pænt ligeglad med, hvem der betaler hvad, og lægger gerne de ekstra penge. Jeg har det bare virkelig dårligt med det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:51

Zinde skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg gad ikke have 100% fællesøkonomi.

Og da slet ikke, hvis han tjener meget mere end mig. Jeg ville føle mig som en nasserøv, og jeg vil ikke forsørges.


Min mand tjener meget mere end mig generelt. Og nu er jeg på ulønnet orlov, så han tjener det hele. Jeg føler mig ikke som en nasserøv. Der skal mange ting til for at få en familie til at hænge sammen. Min mand bidrager med pengene, jeg bidrager med andre ting.
Vores børn tjener heller ikke penge, det gør dem ikke til nasserøve. Vi er et fællesskab :)


Det er altså heller ikke min mening at kalde nogen andre end mig selv for nasserøve. Det er jo bare sådan jeg føler det, når jeg ikke kan bidrage det, jeg plejer og gerne vil.

Som sagt, så handler det jo om at finde løsninger, som begge parter er glade og tilfredse med.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:53

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:Men... "Ikke bidrage det, jeg plejer". Du bidrager vel præcis med det, du skal. Ellers er det jo alligevel fællesøkonomi, der bare føles anderledes, fordi I kalder det noget andet...

Nej, jeg kan ikke bidrage med de beløb, jeg plejer at gøre, og det generer mig. Heldigvis er det slut igen til marts.

Min mand indbetaler et fast beløb til budgetkontoen, jeg betaler lidt mere til den af forskellige grunde, og så deles vi om indkøbene, når vi handler sammen. Men han er så nødt til at betale det mere, mens jeg kun har min understøttelse.

Men som sagt, er det mig, der har et problem med det. Han er pænt ligeglad med, hvem der betaler hvad, og lægger gerne de ekstra penge. Jeg har det bare virkelig dårligt med det.


Kæreste du .genert: Så har I jo heller ikke separat økonomi :genert:

Det føles bare sådan i hverdagen, fordi I normalt tjener ca. det samme...

Nej, men det har jeg da heller ikke sagt.
Kun at vi ikke har og ikke skal have 100% fælles økonomi.

Vi har dine, mine og vores.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:55

Angelina skrev:
Zinde skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg gad ikke have 100% fællesøkonomi.

Og da slet ikke, hvis han tjener meget mere end mig. Jeg ville føle mig som en nasserøv, og jeg vil ikke forsørges.


Min mand tjener meget mere end mig generelt. Og nu er jeg på ulønnet orlov, så han tjener det hele. Jeg føler mig ikke som en nasserøv. Der skal mange ting til for at få en familie til at hænge sammen. Min mand bidrager med pengene, jeg bidrager med andre ting.
Vores børn tjener heller ikke penge, det gør dem ikke til nasserøve. Vi er et fællesskab :)


Præcis! Ingen af os herhjemme nasser - har nasset - kommer nogensinde til at nasse, alle bidrager med det de kan - og alle er lige værdifulde :)

Jamen det er da dejligt for jer, at I ser sådan på det. Jeg vil ikke leve af mine mands penge, for det får MIG til at føle mig som en nasserøv.

Hvis du nu læser, hvad man skriver, vil du jo nok opdage, at jeg ikke har kaldt hverken dig eller andre for nasserøve. Kun mig selv.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 12:58

Dikus skrev:Måske jeg bare har en anden opfattelse af fællesøkonomi :genert:

Når man deles om at få det til at løbe rundt efter evne, så har man i mine øjne fællesøkonomi. Resten er semantik for mig.

100% fællesøkonomi er for mig, når alt ryger ind på den samme konto, og man ikke har mulighed for at disponere over sin egen konto.

Jeg vil have min egen konto, som jeg administrerer, som jeg vil.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 13:01

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:Måske jeg bare har en anden opfattelse af fællesøkonomi :genert:

Når man deles om at få det til at løbe rundt efter evne, så har man i mine øjne fællesøkonomi. Resten er semantik for mig.

100% fællesøkonomi er for mig, når alt ryger ind på den samme konto, og man ikke har mulighed for at disponere over sin egen konto.

Jeg vil have min egen konto, som jeg administrerer, som jeg vil.


Jeg kunne ikke drømme om ikke at have egen lønkonto. Men det betyder bestemt ikke, at vi ikke har fællesøkonomi.


Men ikke 100% fælles? Det har vi ikke - og det får vi heller ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2016, 13:17

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Dikus skrev:
Lemonella skrev:^Man kan altså sagten fungere som en enhed selvom man ikke har fælles økonomi og den ene tjener mere end den anden så man f.eks. betaler 40/60 som vi gør. Det har vi praktiseret i de snart 12 år vi har boet sammen.
Vi skændes aldrig om økonomi. Det fungerer bare. :)

Jeg tør ikke have kun én konto og slet ikke med de ubehagelige oplevelser jeg har set folk få, hvis banken spærrer kontoen i tilfælde sf den ene parts død. Det tog min veninde 9 måneder, at få fælleskontoen åbnet igen efter, hendes mands død og hun sad med nyt hus og et par nyfødte tvillinger.


Men med fællesøkonomi kan man da sagtens have ens egen lønkonto. Som man så bare fordeler over til budget/køb/mad, som der er brug for.

Og ja. Det kan da sagtens fungere med 40/60 - men her ville det heller ikke rigtigt fungere. Skulle den, der tjener mest så have x % større rådighedsbeløb og tage i biografen alene eller allernådigst invitere den anden med? Og skulle vi bo i en billig lejlighed, så dagpengemodtageren kunne betale sin del retfærdigt?

Jeg forstår faktisk ikke rigtigt, hvad det er der sker. Eller jo. Hvis man ikke er en familie, så gør jeg. Så giver det god mening, at den ene har større mulighed for at hytte eget skind og sparre penge op end den anden, og at man deler praktiske gøremål ligeligt. For at sikre egne værdier og ikke blive udnyttet som rengøringsmedhjælper, der muliggør at den anden tjener det dobbelte... Men ellers. Så forstår jeg det ikke helt.


Vi har samme rådighedsbeløb eller lommepenge om du vil, selvom jeg tjener mere end dobbelt så meget, det er bare et spørgsmål om at bidrage til fælles udgifterne i forhold til indtægt. Vi ligger f.eks. begge 12,5% af indtægten til vores husholdningskonto, så vi yder begge det samme, men der er forskel i beløb fordi der er forskel i beløb.


Men er det så ikke bare et andet ord for fællesøkonomi - på en lidt mere besværlig måde at regne det ud på ... I sidste ende smider I jo alle pengene i en fælles pulje, og så sørger for at der er et ligeså stort overskud til jer hver når udgifterne er trukket.

Den eneste forskel er at I deler overskudet og siger xxx antal kroner til rådighed til os hver - og vi så siger xxx antal kroner til overs, nogle ideer til hvad vi skal brænde dem af på?

Men hvad gør I så hvis en af jer tjener mindre i en periode - eller mere? Justeres der så også - eller er det bare ærgerligt?


Det kan du sige, der er jo et element af fællesskab i vores delen, af dine, mine og vores.
Forskellen er at vi ikke smider det hele i en stor pulje, eller snakker om hvad pengene skal bruges på, ikke dem alle ihvertfald. Jeg kan købe hvad jeg vil for mine, og hun kan købe hvad hun vil for sine, intet behov for at koordinere eller spørge om lov / informere.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2016, 13:36

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Dikus skrev:
Lemonella skrev:^Man kan altså sagten fungere som en enhed selvom man ikke har fælles økonomi og den ene tjener mere end den anden så man f.eks. betaler 40/60 som vi gør. Det har vi praktiseret i de snart 12 år vi har boet sammen.
Vi skændes aldrig om økonomi. Det fungerer bare. :)

Jeg tør ikke have kun én konto og slet ikke med de ubehagelige oplevelser jeg har set folk få, hvis banken spærrer kontoen i tilfælde sf den ene parts død. Det tog min veninde 9 måneder, at få fælleskontoen åbnet igen efter, hendes mands død og hun sad med nyt hus og et par nyfødte tvillinger.


Men med fællesøkonomi kan man da sagtens have ens egen lønkonto. Som man så bare fordeler over til budget/køb/mad, som der er brug for.

Og ja. Det kan da sagtens fungere med 40/60 - men her ville det heller ikke rigtigt fungere. Skulle den, der tjener mest så have x % større rådighedsbeløb og tage i biografen alene eller allernådigst invitere den anden med? Og skulle vi bo i en billig lejlighed, så dagpengemodtageren kunne betale sin del retfærdigt?

Jeg forstår faktisk ikke rigtigt, hvad det er der sker. Eller jo. Hvis man ikke er en familie, så gør jeg. Så giver det god mening, at den ene har større mulighed for at hytte eget skind og sparre penge op end den anden, og at man deler praktiske gøremål ligeligt. For at sikre egne værdier og ikke blive udnyttet som rengøringsmedhjælper, der muliggør at den anden tjener det dobbelte... Men ellers. Så forstår jeg det ikke helt.


Vi har samme rådighedsbeløb eller lommepenge om du vil, selvom jeg tjener mere end dobbelt så meget, det er bare et spørgsmål om at bidrage til fælles udgifterne i forhold til indtægt. Vi ligger f.eks. begge 12,5% af indtægten til vores husholdningskonto, så vi yder begge det samme, men der er forskel i beløb fordi der er forskel i beløb.


Men er det så ikke bare et andet ord for fællesøkonomi - på en lidt mere besværlig måde at regne det ud på ... I sidste ende smider I jo alle pengene i en fælles pulje, og så sørger for at der er et ligeså stort overskud til jer hver når udgifterne er trukket.

Den eneste forskel er at I deler overskudet og siger xxx antal kroner til rådighed til os hver - og vi så siger xxx antal kroner til overs, nogle ideer til hvad vi skal brænde dem af på?

Men hvad gør I så hvis en af jer tjener mindre i en periode - eller mere? Justeres der så også - eller er det bare ærgerligt?


Det kan du sige, der er jo et element af fællesskab i vores delen, af dine, mine og vores.
Forskellen er at vi ikke smider det hele i en stor pulje, eller snakker om hvad pengene skal bruges på, ikke dem alle ihvertfald. Jeg kan købe hvad jeg vil for mine, og hun kan købe hvad hun vil for sine, intet behov for at koordinere eller spørge om lov / informere.


Vi spørger / koordinerer / informerer også kun om større indkøb (du ved, en bil, ferier og den slags)


Der er jo ingen facitliste når det kommer til forhold og økonomi :D i sidste ende finder man ud af hvad der virker, og så er det det rigtige.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2016, 13:45

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:Der er jo ingen facitliste når det kommer til forhold og økonomi :D i sidste ende finder man ud af hvad der virker, og så er det det rigtige.


Ork jo, mine er mine og hans er vores ;)


:lol: Synes jeg genkender noget af det der :-D
0
Do as I say! :whip:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Insp. Økonomi i parforholdet

Indlægaf Karkluden » 9. jan 2016, 18:02

Jeg spørger sgu heller ikke til fællespengene. Vi taler om sådan noget med hvad vi skal bruge ekstra indkomst til (nedbringe lån, spare op eller mangler der noget på tøj/hjemme/oplevelsesfronten i det budget?), og har lavet et budget sammen osv, men jeg ringer sgu ikke lige til kæresten, og hører om jeg må tage 200 kr fra husholdningskontoen. Heller ikke i næste måned hvor jeg ingen indkomst har, og han har dobbeltindkomst. Jeg tænker slet ikke i, at det så er "hans penge". Det er vores penge.

Vi har i fællesskab besluttet, hvad hans dommerpenge skal gå til eller det jeg tjener ud over min grundløn, når jeg begynder at arbejde fx. Jeg ville synes, det var helt crazy, at min kæreste skulle have 500-2000 kr ekstra til sig selv om måneden, fordi han dømmer. For når han dømmer, ordner jeg ofte noget praktisk herhjemme. Og det gør jeg gerne, men det betyder så også, at han bare kan komme hjem og slappe af bagefter...
Så vi er enige om, at de som udgangspunkt skal spares op eller bruges til at nedbringe gæld. Det samme med det jeg tjener udover de 8800 kr jeg har fået som SU/su-lån. Alt derover bliver fremadrettet brugt til yderligere opsparing/nedbringelse af gæld. Når vi flytter til sommer får vi en dyrere husleje, og så skal budgettet self. lige rettes, men så kører det igen med at alt der tjenes udover "minimumsindkomst for at budgettet hænger sammen", det bruges til yderligere nedbringelse af gæld.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Forhold og sex"