Kan du slå en prut foran din partner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. mar 2019, 09:37

LaScrooge skrev:Alt dét, der handler om omverdenens uendelige krav og hvor hårdt det er at ligge under for dem, handler i virkeligheden om, at man har en masse krav man påfører sig selv, og ikke har fuundet ro med det menneske, man er og de styrker og begrænsninger man har. Hvis andre kritiserer én kan man jo altid afvise, at de har nogen som helst ret til at blande sig i hvad man gør, og, hvis det, de siger, alligevel gør ondt, kan man spørge sig selv hvorfor man gør som man gør og derved finde ud af, om det enten reelt er noget man kan forbedre (på et tidspunkt hvor man har overskud til det), eller om man faktisk synes, at man gør det godt nok, og i det finde roen til at afvise kritikken.



Hovedet på sømmet! Det er som jeg ret ofte prøver at postulere. At det ikke er er samfund eller nogle normer som forventer at man bager de flotteste klidboller, laver den grønneste smoothie, knalder 3 gange om ugen. Det er en selv der sætter de rammer op.

Min barndomsveninde som jeg brød med efter 25 år, var den type. Det var så ulideligt til sidst at høre på hvor hårdt alting var for hende fordi “En hel masse forventninger”. Men samtidig var det vigtigt for hende med den rigtige kæreste, rigtige bil, rigtige uddannelse, rigtige karriere osv. Hun tog et sabbatår mellem HH og CBS for at tjene penge. Kunne ikke finde et job, men nægtede at være kassedame eller gøre rent...hun havde jo en HH. For 5 år siden gik hun ned med stres og angst, kørte med ambulance flere gange. Hun vil skilles fra sin mand fordi han er præcis som han var da de mødtes og alt det hun dengang fandt perfekt til hendes standarder. Jeg gav op på det venskab.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 9. mar 2019, 09:55, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf LaScrooge » 9. mar 2019, 09:54

Jeg er derudover meget, meget træt af hele tiden at blive bombarderet med kvindekroppe. Før var det mere eller mindre kun modelkroppe eller kendte kvinders kroppe, nu er det guddødemer også såkaldt "naturlige" kroppe jeg skal se på, dvs. almindelige menneskers almindelige kroppe. Som kvinde får man fandeme aldrig lov til at glemme at man HAR en krop og at man skal synes noget om den, eller have en holdning til den. Og jeg fucking dør hvis jeg skal se endnu et "Alice ville give kvinder retten til fortællingen om deres egen krop tilbage og har derfor fotograferet 10 nøgne kvinder i hverdagssituationer"-fotoprojekter. Ville det ikke være dejligt, hvis man bare kunne mærke sin krop (er jeg sulten, skal jeg tisse, har jeg lidt ondt i skuldrene fordi jeg har siddet for meget ned?) og varetage dens generelle velbefindende ved at dyrke motion og enten fjerne hår eller ikke fjernehår, bruge creme hvis huden er tør - og så videre? Som kvinde får man HELE TIDEN et ydre blik smasket i hovedet, hele tiden at vide, at man skal se på sig selv. tænke noget om sig selv. forholde sig til sig selv, bekymre sig om sig selv, have dårligt selvværd og samtidig prøve ikke at have det, og så fucking videre. Jeg gider det ikke! Kan man ikke bare skride i sauna, på nudiststrand eller i svømmehallen hvis man er ude af stand til at indse, at alle mennesker ser forskellige ud, og at fåtallet er Jennifer Lawrence og at JLaw derfor heller ikke reelt er en konkurrent? kan man ikke se sig omkring og se alle de menensker, der ikke er billedskønne, men som alligevel har lykkelige parforhold, er elskede og afholdte, og deraf slutte, at ens skønhed eller mangel på samme på ingensomhelst måde afgør ens succes med andre mennesker? Den kan bane vejen for opmærksomhed, men stærke, blivende, gensidigt kærlige relationer til både venner, famlie og kærester handler om en blanding af mod, åbenhed og selv at være et behageligt menneske. Ikke om hvor flot, tynd, velformede bryster man har eller hvor smukansigtet man er.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf heysamaysa » 9. mar 2019, 10:00

skal vi prutte så prutter vi. Jeg forstår slet ikke man IKKE gør. Det er da lige så naturligt som at sove, skide eller spise. For mig er det en del af at have et trygt forhold.


Dog kan vi godt tage hensyn hvis der er stinkere i farevande :-D
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Q-beben » 11. mar 2019, 09:41

Helt sikkert, men vi prøver altid at nå ud til badeværelset af hensyn til den anden.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf didas » 11. mar 2019, 11:10

Ja, det kan jeg godt, jeg foretrækker dog ikke at gøre det...ligesom jeg som udgangspunkt heller ikke prutter foran veninder, i supermarkedet osv
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. mar 2019, 13:39

Ja det kan jeg godt. Jeg har IBS og en af de gener jeg har er at jeg har MEGET luft i maven, jeg ville skulle rende i pendulfart fra sofa til wc eller terrasse de dage jeg kan holde på luften. Så herhjemme prutter vi, både voksne og børn. Og så griner vi lidt af det.
4
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Summer » 11. mar 2019, 14:29

Nej det kan jeg ikke. For mit vedkommende kunne jeg ligeså godt sk*de foran min kæreste.
Jeg kan blive helt flov hvis jeg hører andre folk prutte.
0
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf london » 12. mar 2019, 11:34

Det kan jeg og det gør jeg. Min kæreste kalder mig for stinky winky, når det sker og jeg kalder ham for prutkanon. Min mave har en tendens til at reagere med luft på rigtig mange madvarer, så ind i mellem er det værre end på andre tidspunkter.
Jeg slog endda en lille prut på vores første date :8:
Vi går også på toilettet, mens den anden er der helst kun med nr 1, men det sker også nr 2.

Det rører mig ikke hvad andre gør eller ikke gør på det område.
2
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf TomKah » 29. mar 2019, 20:07

Fru Sunshine skrev:Ja, men jeg gør det ikke med vilje.
Og min ellers så prutforskrækkede mand kan også nu, uden at være ved at gå i graven af skam. Det er jeg faktisk glad for.

Det sagt, så forstår jeg heller ikke "på barrikaderne for det uperfekte"- instagrammerne. Eller dem, der kun viser glansbilleder for den sags skyld.


Jeg er nok halvvejs på barrikaderne for det perfekte - selvom jeg er ret perfektionistisk. Men jeg orker simpelt hen ikke at gå op i form over indhold, så jeg er perfektionistisk på indholdet.
Når det er sagt så prutter jeg så vidt muligt ikke i selskab med andre end min familie, men jeg kunne dælme ikke finde på at holde mig tilbage i mit eget hjem.
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf libertá » 25. aug 2019, 22:04

Det afhænger af situationen. Hvis vedkommende har det fint med den slags åbenhed, kan jeg også have det ok med det.

Men jeg synes, at det er irriterende med folk, der bare voldprutter uden at tage hensyn til andre. Sådan er min bror! Han er ligesom mig selv fuldvoksen i dag, men lige siden han var dreng, har han altid bare pruttet når det passer ham. Jeg synes det er meget asocialt. Det samme gør han, når han skal bøvse. Så åbner han bare munden og bøvser højlydt. Jeg har påtalt det tusinde gange, men han kan ikke lære det. Så efterhånden lever jeg med det. Men jeg synes det er noget af en særhed ved ham.

Det skal dog siges, at han gør det ikke når han er på job o.s.v. - det ville også være upassende, da han er skolelærer. Men han gør det sammen med f.eks. mig eller sine nærmeste venner. Så kun i selskab med folk, han føler sig tryg og intim sammen med. Men jeg synes jo stadig, at han burde tage mere hensyn.

Jeg synes det er sært, at en mand, der er skolelærer til dagligt og burde være et godt eksempel, i sin fritid bare går og bøvser og prutter sin bror og sine venner op i fjæset. Jeg har dog en teori om, at han måske gør det fordi han er mega stresset i sin dagligdag. Og så når han er sammen med os andre (udenfor hans job), har han behov for bare at være 100% sig selv.

Men nu er jeg ikke mega sart. En enkelt prut eller bøvs hist og her er naturligt og det skal der være plads til. Vi er jo alle biologiske mennesker. De fleste forhold, jeg har haft med fyre, har vi ikke været så hæmmede og en prut hist og her var der ingen der gjorde noget problem ud af. Men der er også forskel på at slippe en enkelt vind hist og her og så demonstrativt prutte og bøvse højlydt som min bror gør det.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Prosperity74 » 25. aug 2019, 22:29

Ja det kan jeg godt og det kan han også. Hvis det er en stinker, så tager vi hensyn til hinanden.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Kilix » 26. aug 2019, 20:10

Ja det kan vi. Og hvis det er en hoejlydt en, skyder vi altid skylden paa min far som altid siger: "Hvad man ikke har i haenderne, kan man ikke holde paa <pruuut>".
Er det stinketid tager vi meget mere hensyn.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Muspel » 26. aug 2019, 20:16

Min ekskæreste mente det var en menneskeret at prutte. Alle steder. Jeg havde det lidt stramt med det. Særligt de bevidste prutter, hvor det bare er dovenskab, man ikke lige er gået for sig selv. Upsere sker for alle. Tror jeg.

Han pruttede også på arbejde fortalte han. Som lærer. Foran eleverne. Og synes det er sjovt. DET havde jeg til gengæld rigtig svært ved at forstå. Så synes jeg ikke, man tager sig selv alvorligt.
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Mædem » 26. aug 2019, 20:37

Ja, det kan vi godt. Jeg ville synes det var anstrengende, hvis jeg blev flov over at komme til at slå en prut i mit eget hjem, og jeg kan også sagtens italesætte menstruationssmerter og lignende.

Når det er sagt, så er det med prutterne ikke noget vi underholder hinanden med, eller fremprovokerer, for det ville jeg finde decideret usexet. Vi bliver heller aldrig sådan et par, der går på toilettet sammen.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Kan du slå en prut foran din partner?

Indlægaf Dawwty » 6. okt 2019, 13:10

Jeg synes det er ulækkert at slå prutter foran ander ja respektløst ligefrem, så nej det kunne jeg ikke finde på. Det hører til på toilettet.
1

Tilbage til "Forhold og sex"