Min mands "videnstrang"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. jan 2016, 15:47

Hunkat skrev:Jeg ville altså også blive irriteret over en adfærd hvor min mand plagede indtil jeg bøjede mig, hver gang. Så er det sådan set ligegyldigt om det handler om at morgenbollen skal være med birkes eller om jeg skal forklare ham hvor jeg pludselig blev forvirret over hvilken hånd var højre.

Det er da op ingen måde optimalt at TS føler sig presset til at fortælle det, især det med ting hun har fortalt burde informationen "jeg fortalte det igår" være slutningen på den samtale. Og det kan godt være det er en super lille ting men mange bække små gør som bekendt en røvirriterende å.

Fair nok at manden har det som mange af jer, sådan har jeg det også selv, jeg er sindsygt nysgerrig. Men jeg gider da ikke fører mine samtaler på baggrund af at jeg skal presse ordene ud af folk. Hvis det er så vigtigt for TS's mand så må han jo forklare at sådan er tingene for ham istedet for at fare frem med at blive 'hidsig' (jeg ved ikke præcis hvad der ligger i det ord men jeg ville føle det som ubehageligt).

Og mon ikke løsningen burde være et kompromis af en art, som det jo som regel er i et parforhold.


Jeg ved bare ikke hvordan sådan et kompromis ser ud?
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. jan 2016, 15:50

Annione skrev:Hvis det er det vildeste, der irriterer dig hos din mand - så husk på, hvor heldig du er.
Grin og fortæl ham, hvad du fortalte i går. Går der noget af dig, ved at gentage dig selv?


Min kæreste får ofte en god griner, over ting, som jeg kommer til at sige, sådan helt ud af det blå. Kunne din mand ikke få det samme? Og er det så ikke win/win. At le sammen med sin partner er noget af det bedste i verden.


Som jeg skriver i startindlægget, så ved jeg godt det er en lille ting. Hvis jeg har lavet en tanketorsk, kan jeg ikke genfortælle det, da det slet ikke er sammenhængende
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. jan 2016, 15:51

HappyPaww skrev:Sig det dog bare - der er da ingen grund til at optrappe en konflikt og irritationsmoment pga stædighed...

Ej, kan virkelig ikke se problemet...!


Men kommer konfliken ikke lige så meget Pga hans stædighed?
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. jan 2016, 15:54

Panton skrev:Hvis det bare er en lille ting hvorfor fortæller du det så ikke bare? Det er da dig der opfører dig sært og fordi du glemmer du har fortalt ting, så skal du da ikke udelade info når du kommer i tanke om det. Jeg var også blevet sur ligesom din mand.

Det ligger hos dig at rette ind, eller få tændt lysene i lagkagen så du kan huske hvad du har sagt dagen før.


Hvordan mener du jeg opfører mig sært?

Rette ind? For hvad dog? Og hvad mener du ned at tænde lysene!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jan 2016, 15:55

Er problemet ikke primært din mands reaktion? At han hidser sig op.
Hvis hans spørgsmål serveres i en aggressiv tone, kan jeg godt forstå, hvis det kommer til at fremstå som en afhøring, og du derfor kan ende med at føle, at du skal være ekstra opmærksom på, hvordan du taler.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 16:09

Jacobsen81 skrev:
HappyPaww skrev:Sig det dog bare - der er da ingen grund til at optrappe en konflikt og irritationsmoment pga stædighed...

Ej, kan virkelig ikke se problemet...!


Men kommer konfliken ikke lige så meget Pga hans stædighed?

Det er altså rimelig svært for os herinde, at afgøre hvorvidt du eller han er mest stædig.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Delfin » 4. jan 2016, 16:25

Jacobsen81 skrev:
Delfin skrev:I kunne jo prøve ... nå nej det dur nok ikke alligevel


Sjovt


Det er ikke humor, du lider mest af?
4
14 11 14
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf decibell » 4. jan 2016, 17:17

Delfin skrev:
Jacobsen81 skrev:
Delfin skrev:I kunne jo prøve ... nå nej det dur nok ikke alligevel


Sjovt


Det er ikke humor, du lider mest af?


Eller også bryder hun sig bare ikke om din humor lige der? Hvilket jo også er tilladt. Vi er alle forskellige her og har forskellige definitioner på, hvad der er morsomt. Skal vi ikke lade tråden handle om det emne, TS har lagt op, frem for hvem der har humor eller ej? :)
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. jan 2016, 18:04

Delfin skrev:
Jacobsen81 skrev:
Delfin skrev:I kunne jo prøve ... nå nej det dur nok ikke alligevel


Sjovt


Det er ikke humor, du lider mest af?


Ellers er din indre stemme installeret til at lyde negativt. Jeg syntes faktisk det var sjovt, men ordet sjovt kan åbenbart kun tolkes positivt hvis der er en smiley bagefter :)
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. jan 2016, 18:07

kidkomb skrev:
Jacobsen81 skrev:
HappyPaww skrev:Sig det dog bare - der er da ingen grund til at optrappe en konflikt og irritationsmoment pga stædighed...

Ej, kan virkelig ikke se problemet...!


Men kommer konfliken ikke lige så meget Pga hans stædighed?

Det er altså rimelig svært for os herinde, at afgøre hvorvidt du eller han er mest stædig.


Det er heller ikke op til jer at afgøre, men jeg læser dit svar som om at konflikten kommer pga min stædighed, og ikke hans.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Delfin » 4. jan 2016, 18:18

Jacobsen81 skrev:
Delfin skrev:
Jacobsen81 skrev:
Delfin skrev:I kunne jo prøve ... nå nej det dur nok ikke alligevel


Sjovt


Det er ikke humor, du lider mest af?


Ellers er din indre stemme installeret til at lyde negativt. Jeg syntes faktisk det var sjovt, men ordet sjovt kan åbenbart kun tolkes positivt hvis der er en smiley bagefter :)


Det var den helt sikkert. For mit indre øre lød det som sagt med sarkasme, som jeg har hørt det brugt irl.

Men så har jeg misforstået dig og det beklager jeg naturligvis.
0
14 11 14
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Moxy-lady » 8. jan 2016, 16:33

Et slags kompromis kunne være at den ene halvdel af gangene forklarer du det til hans tilfredsstillelse og den anden halvdel af gangene må du sige "lige meget", og så skal han acceptere det, uden at blive sur. Og det skifter fra gang til gang, uden undtagelser.

Jeg synes umiddelbart at det er noget pjattet noget at blive irriteret over, men jeg synes så samtidig at det at blive hidsig over det er overkill for fuld skrue. På denne måde tvinges I begge til at lade den anden få ret hver anden gang, og måske kan I så stille og roligt lære ikke at blive så ophidsede over det/lade det fylde så meget.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forhold og sex"