Anbefal en god parterapeut i KBH

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14877

Re: Anbefal en god parterapeut i KBH

Indlægaf Ata » 16. maj 2019, 09:17

Jeg synes, du virker utroligt reflekteret og til at have rigtig god selvindsigt. Det skal nok komme jer til gavn i den videre proces - især da hvis din kone besidder bare halvt så meget selvindsigt som dig...

Og kompromisser skal vi jo alle indgå, uanset diagnoser. Du går sikkert også på krompromis med en hel del ting på baggrund af, hvordan din kone nu er skruet sammen.

PS: Jeg anser i øvrigt heller ikke ferie med svigerne som ferie, jeg er også MEGA træt efter fester og store arrangementer, jeg dur heller ikke til spontanitet - og jeg har ikke ADHD (men er til gengæld særligt sensitiv).
2
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Anbefal en god parterapeut i KBH

Indlægaf MrMister » 16. maj 2019, 16:21

Ata skrev:Jeg synes, du virker utroligt reflekteret og til at have rigtig god selvindsigt. Det skal nok komme jer til gavn i den videre proces - især da hvis din kone besidder bare halvt så meget selvindsigt som dig...

Og kompromisser skal vi jo alle indgå, uanset diagnoser. Du går sikkert også på krompromis med en hel del ting på baggrund af, hvordan din kone nu er skruet sammen.

PS: Jeg anser i øvrigt heller ikke ferie med svigerne som ferie, jeg er også MEGA træt efter fester og store arrangementer, jeg dur heller ikke til spontanitet - og jeg har ikke ADHD (men er til gengæld særligt sensitiv).


Tak :)

Jeg har i +35 år kunnet skjule det for alle, inkl mig selv, at der var problemer. Men jeg har altid suget alle indtryk - som i alle - ind. Det sker stadig, men opleves på medicin væsentlig mindre voldsomt. Min forbandelse var, at fordi jeg åbenbart også er højintelligent, overser man let diagnosen, når alle indikatorerne primært manifesterer sig internt.

Min rejse mod diagnose startede med: Indtryksoverfølsomhed (særligt lyde) -> google -> ingen anerkendte diagnoser -> netdoktor -> tilfældigvis ADHD -> nærmest 100% ja til øvrige symptomer -> psyk -> medicin.

Så når folk siger sensitive, forstår jeg det fuldt ud. Shopping centre er helvede for mig. Jeg kan ikke føre en længerevarende samtale privat med så mange indtryk. Arbejdsmæssigt var det blot en fordel; jeg lagde mærke til alt ved alle møder og forhandlinger, som igen kunne applikeres til stærkere resultater. Så samme analytiske kapacitet var god på job og skidt privat. Der er det dog super rart at være klar over, at det naturligvis er det private der tæller.

Penge og karriere kan fjerne mange problemer, men kan så sandelig ikke købe det vigtigste; kvantit- og kvalitetstid med familien.
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"