Drikke kaffe med en kollega?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Endnuendobbelt
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22. jun 2019, 10:22
Kort karma: 1
Likede indlæg: 158

Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Endnuendobbelt » 22. jun 2019, 10:40

Ja dette er en dobbeltprofil, det er ikke et emne jeg ønsker at få koblet sammen med min normale profil herinde. Men jeg ved jo hvor gode I er til at se ting fra flere vinkler derfor vil jeg gerne høre jeres input på følgende situation.

Jeg har været til personalefest på mit arbejde hvor jeg endte med at sidde og drikke øl med en kollega jeg ikke kendte ret godt i forvejen. Det var super hyggeligt og vi er ikke fulde, vi drikker bare en god øl sammen og snakker om lidt af hver.
Han forsvinder ret pludseligt uden at sige noget men jeg tænker ikke så meget over det, det kan jo ske at man pludselig skal gå.

I morges står jeg op til en mail på min arbejdsmail hvor han siger tak for godt selskab og beklager at han forsvandt så pludseligt samt forklarer hvorfor.
Og spørger om jeg har lyst til at tage en kop kaffe på et tidspunkt (og undskylder på forhånd hvis jeg ikke har lyst til at blive kontaktet på den måde).

Jeg er lykkeligt gift og bar iøvrigt ringen hele aftenen så jeg tror godt han ved a jeg er optaget men jeg er selvfølgelig smigret over at han synes jeg er godt selskab og gerne vil snakke videre.

Nu er spørgsmålet om jeg skal takke ja til invitationen om at drikke kaffe?
Jeg har selvfølgelig ikke noget ønske om at føre ham bag lyset hvis han tror jeg er interesseret i noget mere men på den anden side kunne det jo også bare gå hen og være super hyggeligt og en god relation på arbejdspladsen.

Jeg har endnu ikke fortalt det til min mand og jeg ved faktisk heller ikke om jeg skal fortælle det eller bare holde det for mig selv. Han er lidt den jaloux type så han vil helt sikkert se det som noget romantisk hvilket jeg ikke er sikker på det i første omgang.

Måske overtænker jeg hele situationen?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Mani » 22. jun 2019, 10:43

Jeg ville ikke gøre det, hvis det ikke var noget jeg var klar til at fortælle min mand om.

Jeg drikker kaffe/øl med kolleger (& nu ex-kolleger) (m/k) på tomandshånd et par gange om måneden. Det er fedt med den faglige sparring og gode forhold uden for arbejdspladsen.
14
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Eavesdrop
Indlæg: 52
Tilmeldt: 19. sep 2018, 21:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 92

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Eavesdrop » 22. jun 2019, 10:55

Mani skrev:Jeg ville ikke gøre det, hvis det ikke var noget jeg var klar til at fortælle min mand om.

Jeg synes det er formuleret meget godt her :)
5
97X, bam! - The future of rock ‘n’ roll
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21847

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Purple Haze » 22. jun 2019, 11:02

Kan i ikke mødes til frokost på arbejdet eller tage en kop kaffe på arbejdspladsen?

Var lidt i en ligende situation engang, hvor jeg klikkede meget godt med en mandlig kollega til en fest.
Han foreslog efterfølgende at vi mødtes til frokost og jeg var meget i tvivl.
Det viste sig dog at han “bare” synes godt om mig og der var ingen romantiske hensigter.

Vi mødes stadig hver 2-3 måned og drikker kaffe sammen, selvom vi ikke længere arbejder sammen.
Jeg er glad for at jeg sagde ja og fik en ny ven.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jun 2019, 11:03

Hvis du helt ærligt kan sige, at du bare gerne vil drikke kaffe med din kollega, og at der i det behov ikke engang ligger lidt spænding i forhold til, om han måske er tiltrukket af dig romantisk og/eller seksuelt, synes jeg, du skal skrive tilbage med rene linjer og se, om han stadig er interesseret.

Og hvis det i din mands og dit forhold vil være at betragte som at gå bag den andens ryg at drikke kaffe med en kollega uden at sige noget om det, skal du selvfølgelig samtidig være indstillet om at fortælle om dine planer.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Filipai » 22. jun 2019, 11:07

Altså det at du ikke har lyst til at fortælle din mand det, er nok til at svaret skal være et nej.
Jeg ses ofte med kollegaer ude for jobbet, og det samme gør min mand. Det er helt ok, men hvis det bliver holdt skjult virker intentionerne bare uærlige .
5
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf avdotja » 22. jun 2019, 11:57

Jeg forstår ikke hvorfor så mange mener det er en dårlig ide at mødes, udelukkende fordi hun endnu ikke har fortalt det til sin mand. Hun gør jo specifikt opmærksomt på at manden er jaloux og det er mit indtryk at det langtfra er unormalt, for folk med en jaloux/kontrollerende kæreste, at udskyde (eller helt udelade) at fortælle partneren om selv 100% uskyldige situationer.

Personligt bestræber jeg mig på at behandle mænd som helt almindelige mennesker: dvs at hvis jeg fik en kaffeforespørgsel fra en kollega hvor der ikke havde været skyggen af flirt involveret, ville jeg ikke behandle den anerledes end hvis den kom fra en kvindelig kollega.

Hvis du gerne vil sikre dig at han ikke har en romantisk interesse i det, kan du jo evt skrive i dit svar at du, for en god ordens skyld, lige vil sikre dig at han havde set vielsesringen på fingeren.
10
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6177
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14663

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Ata » 22. jun 2019, 12:24

Det lyder som om kollegaen antyder romantisk interesse i dig. Derfor synes jeg, du skalsige nej. Det komplicerer tingene for dig selv at ses med en der er lun på dig, og det er også synd for fyren at give ham falske forhåbninger.

Synes også lidt dit indlæg lugter af, at du godt ved det er lidt over grænsen, men at du gerne vil have bekræftelsen fra din kollega.
3
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Jadajada » 22. jun 2019, 13:10

Hvis du er i tvivl om om det er en god idé er du reelt ikke i tvivl.
Det motto prøver jeg selv at efterleve.
Dét og så at min partner til enhver tid skal kunne komme uanmeldt og jeg ikke som følge deraf føler trang til at ændre “opførsel”.
5
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Honningprut » 22. jun 2019, 13:15

Hvis det bare er en venlig kop kaffe, så ville jeg nok takke ja. Altså hvem siger der behøver at være undertoner af noget romantisk eller seksuelt.

Jeg ville forøvrigt fortælle det til min mand. Uanset om det bare er en venlig kop kaffe eller om din kollega vil mere end det.
2
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf paint » 22. jun 2019, 13:30

Det kunne jo også tænkes, at kaffeinvitationen var et forsøg på at signalere, at det ikke var fordi han ikke kunne holde dig ud, at han gik meget pludseligt (som du skriver) - så derfor en invitation til en kop kaffe.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Jadajada » 22. jun 2019, 13:35

For mig selv og de fleste jeg kender betyder sådan en mail udelukkende: skal vi knalde?
3
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Raenil » 22. jun 2019, 14:03

Jeg gør ikke ret meget, som jeg ikke føler at jeg kan fortælle min hustru - slet ikke noget der involverer det modsatte køn. Det er nemmere. Vi er et team.
4
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Jedi » 22. jun 2019, 14:03

Istedet for at tænke på, hvad han mon vil og om din mand bliver jaloux, så kan du måske kigge på det ud fra, hvad du selv vil: synes du, han virker flink og er en gut, som du kunne blive gode kolleger/venner med? Det må være det vigtigste parameter ift. om du har lyst til at drikke kaffe med ham.
3
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf Tux » 22. jun 2019, 14:27

Jeg forstår ikke spørgsmålet, hvis jegvsjuklw fortælle min kone om enhver kollega jeg drikker kaffe med, ville jeg ikke lave andet- så det gør jeg selvfølgelig ikke. Jeg ved heller ikke rigtig hvad hun skulle bruge den information til..
0

Tilbage til "Forhold og sex"