Drikke kaffe med en kollega?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 329
Likede indlæg: 3664

Re: Drikke kaffe med en kollega?

Indlægaf milisa » 7. jul 2019, 13:53

Santopia skrev:
milisa skrev:
Santopia skrev:
milisa skrev:
Santopia skrev:Er du sikker på, at der ikke er en del af dig, der nyder hans interesse? Du har haft mulighed for at kunne lukke den for længe siden, men vælger alligevel at mødes med ham. Det virker bare lidt off på mig.

Hun har skrevet flere gange, at det mere er hende at mødes og snakke som voksne mennesker. En approach flere burde benytte i min verden og som burde høste anerkendelse og ikke fordømmelse.

Jeg tænker bare, hvad jeg ville foretrække, hvis jeg var fyren, og jeg ville godt nok tabe kæben, hvis jeg skulle sidde på en kaffedate, med en kvinde som takkede for blomsterne, men så i øvrigt lige var gift. Så jeg synes egentlig ikke, at det er en speciel venlig approach, selvom den sikkert er velment. Egentlig tænker jeg, at både fyren og hendes mand taber på den, så jeg kan ikke forstå, at hun gennemfører den. Det er derfor jeg stiller spørgsmålstegn ved, om hun (måske ubevidst) faktisk har lidt lyst til at han er lidt into hende.

Jeg er enig med dig, hvis fyren vitterligt ikke har fattet, at hun er i forhold. Men det er bare ikke det indtryk, jeg har fået fra tidligere indlæg. Nu er jeg lige på fra tlf og kan ikke lige nemt bladre tilbage, men jeg mener da bestemt at have læst, at hun har omtalt hendes kollegiale hensigter overfor ham både selve aftenen og i mailen? Og hendes mand er jo også informeret. Derfor synes jeg, det er langt mere voksent, at man ser hinanden i øjnene og ikke gemmer sig bag en skærm.

Hehe jeg er også på fra mobilen, så jeg bladrer heller ikke lige. Jeg er ret sikker på, at hun ikke har nævnt, at hun kun er interesseret i noget kollegialt. Hun har kun skrevet tak for blomsterne. Den eneste chance manden har for at vide, at hun er gift er, hvis han har set hendes ring og bidt mærke i, at det var en vielsesring. Hun har fortalt manden om blomsterne, men har ikke fortalt, at hun vil mødes med ham til kaffe. I det scenarie har jeg hverken lyst til at være fyren eller manden. Selvom hun ikke gør det direkte og hendes intentioner sikkert er fine, synes jeg hun fører begge lidt bag lyset.

Jeg har lige bladret lidt og kan se, du har ret i, at han ikke kan vide noget. Det ændrer sagen for mig. Jeg synes nu ikke, TSs indlæg giver præg af noget som helst andet end et forsøg på at opføre sig anstændigt, og at hun ingen interesse har i fyren udover kollegialt. Dog må jeg give dig helt ret i, at fyren højst sandsynligt tror, han er i gang med alletiders flirt, og det er ikke fair - også selvom end hensigter ellers er helt reelle.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 230
Likede indlæg: 5366

Indlægaf Misantropen » 7. jul 2019, 15:18

Maanii skrev:Jeg synes helt klart det mest barmhjertige ville være en klar og tydelig (men venlig) afvisning pr. mail. Gerne en der giver ham mulighed for at glide lettere elegant ud af situationen, og lade som om hensigterne aldrig havde været romantiske.

Jeg ville selv dø af skam hvis jeg skulle modtage den afvisning face to face på en “date” jeg havde glædet mig til over flere dage.

Det må også være ufedt som modtager af blomsterne at finde ud af man har lagt meget mere i det end afsenderen.

Fyren kan jo bare spille dum og nægte ethvert kendskab til blomsterne når de mødes, han ved jo TS ikke er interesseret i noget romantisk.. :D :genert:
0
Grissebassen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1995

Indlægaf Grissebassen » 8. jul 2019, 10:44

Er det overhovedet bekræftet at blomsterne kommer fra ham? Jeg kan godt se, at det er det mest sandsynlige i forhold til at han tror de skal på kaffedate. Men så vidt jeg har forstået, er den eneste indikator vist at ordlyden i kortet mindede om hans. Der findes jo muligheden for, at de ikke er fra ham. Og hvorfor skulle han sende dem anonymt, hvis han tror de er i gang med at indlede en flirt.
1
Endnuendobbelt
Kort karma: 0
Likede indlæg: 112

Indlægaf Endnuendobbelt » 8. jul 2019, 10:56

Jeg prøver lige at svare så bredt som muligt.

Jeg kan godt se at jeg er alene med holdning om at tage den ansigt til ansigt. Som nævnt kan jeg godt være noget konfliktsky, især i en situation som denne hvor det er så nemt at misforstå hinanden.
Blomsterne er fra ham, det er der ikke tvivl om på nuværende tidspunkt. Men intentionerne er jeg stadig meget i tvivl om, især fordi jeg ikke har hørt yderligere siden min takkemail. Han er tilbage fra sit kursus men har ikke skrevet eller reageret yderligere på noget af alt det her.

Hvilket får mig til at tænke at det måske går i sig selv helt naturligt. Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at insistere på at drikke kaffe, for min skyld må det gerne løbe ud i sandet og så snakker vi ikke mere om det. Det fornemmer jeg måske også er ved at ske.
Hvis jeg skulle tage fejl og han kontakter mig igen med henblik på den kaffe så må jeg gribe chancen for at sige fra på en pæn måde men lige nu virker det bedre at lade det glide ud i sandet.

Min intention i alt det her har aldrig været at såre nogen eller holde dem hen.
7
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1046
Likede indlæg: 11294

Indlægaf Aima » 8. jul 2019, 14:23

^ Kan det måske tænkes, at han har sendt blomsterne og i mellemtiden fundet ud af på egen hånd at du er gift?
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Endnuendobbelt

Indlægaf Endnuendobbelt » 10. jul 2019, 11:46

Aima skrev:^ Kan det måske tænkes, at han har sendt blomsterne og i mellemtiden fundet ud af på egen hånd at du er gift?

Det troede jeg (og håbede jeg) men det var så ikke tilfældet. Jeg mødte ham tilfældigt i kantinen i dag og han spurgte til den kaffe. Jeg var ikke helt forberedt (jeg stod lige og snakkede med nogle andre, så blev lidt overrumplet). Jeg fik fremstammet at jeg lige sendte ham en mail når jeg kom tilbage på kontoret.

Og det er så der jeg står nu, jeg er ved at formulere en høflig men bestemt mail om at vi godt kan drikke kaffe hvis det er som kollegaer og intet andet. Puh, det er godt nok svært synes jeg men nu er der ingen vej udenom. Så han får besked i dag uanset hvad.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1099
Likede indlæg: 12984

Indlægaf LaScrooge » 10. jul 2019, 12:43

Endnuendobbelt skrev:
Aima skrev:^ Kan det måske tænkes, at han har sendt blomsterne og i mellemtiden fundet ud af på egen hånd at du er gift?

Det troede jeg (og håbede jeg) men det var så ikke tilfældet. Jeg mødte ham tilfældigt i kantinen i dag og han spurgte til den kaffe. Jeg var ikke helt forberedt (jeg stod lige og snakkede med nogle andre, så blev lidt overrumplet). Jeg fik fremstammet at jeg lige sendte ham en mail når jeg kom tilbage på kontoret.

Og det er så der jeg står nu, jeg er ved at formulere en høflig men bestemt mail om at vi godt kan drikke kaffe hvis det er som kollegaer og intet andet. Puh, det er godt nok svært synes jeg men nu er der ingen vej udenom. Så han får besked i dag uanset hvad.

"Hej
Jeg er i blevet i tvivl om du egentlig tænker kaffe som noget kollegialt, eller som noget mere? For for en god ordens skyld må jeg hellere lige sige, at jeg er gift. Jeg håber du bærer over med mig, hvis noget andet overhovedet ikke var i dine tanker; jeg kunne bare ikke overskue hvis det var og vi havde helt forskellige udgangspunkter :) Mvh "
14
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 230
Likede indlæg: 5366

Indlægaf Misantropen » 10. jul 2019, 17:03

Endnuendobbelt skrev:Det troede jeg (og håbede jeg) men det var så ikke tilfældet. Jeg mødte ham tilfældigt i kantinen i dag og han spurgte til den kaffe. Jeg var ikke helt forberedt (jeg stod lige og snakkede med nogle andre, så blev lidt overrumplet). Jeg fik fremstammet at jeg lige sendte ham en mail når jeg kom tilbage på kontoret.

Hvad fik du skrevet til ham?

Jeg forstår btw godt dit ønske om at tage det ansigt til ansigt. Men jeg tror også det snarere er det at du er konfliktsky der spænder ben og besværliggør det, end hans interesse for at lære dig at kende.
0
Oddinary
Kort karma: 35
Likede indlæg: 551

Indlægaf Oddinary » 11. jul 2019, 07:20

Jeg er enig i at det ville være langt mere barmhjertigt at informere ham venligt med det samme. Det er ikke venligt at afvise "blidt", når det betyder at folk bliver holdt hen. Hvis du bare har takket for blomsterne uden at nævne din civilstatus, har du jo ikke afvist noget som helst. Her har du holdt ham hen. Derudover ville jeg også hellere have beskeden overleveret på mail.
6
avdotja
Kort karma: 295
Likede indlæg: 6262

Indlægaf avdotja » 11. jul 2019, 15:51

Han bliver altså ikke holdt hen. TS har intet gjort for at opmuntre eller imødekomme ham eller på nogen måde signaleret at hun var andet end kollegialt/venskabeligt interesseret i ham. At han ikke har fået en klar afvisning endnu, er hans egen skyld. Han burde have været fuldstændig åben om sine intentioner til at starte med, sådan at TS havde haft en ærlig chance for at vide hvad han reelt spurgte om.

Man kan selvfølgelig godt diskutere hvad der er (eller havde været) mest optimalt fra TSs side af, men masser af mennesker er dårlige til at sige nej (ja det er faktisk så udbredt at der er bygget flere erhverv op omkring det faktum); det er absolut ikke hendes ansvar hvis han lægger en hel masse i alt andet end en tydelig afvisning.
13
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1020
Likede indlæg: 14878

Indlægaf vibbsen » 11. jul 2019, 19:14

Oddinary skrev:Jeg er enig i at det ville være langt mere barmhjertigt at informere ham venligt med det samme. Det er ikke venligt at afvise "blidt", når det betyder at folk bliver holdt hen. Hvis du bare har takket for blomsterne uden at nævne din civilstatus, har du jo ikke afvist noget som helst. Her har du holdt ham hen. Derudover ville jeg også hellere have beskeden overleveret på mail.

Ej, stop nu,

Der er ingen der holder nogen hen her. Der er ikke noget at "holde hen"....Han har spurgt om de skulle drikke en kop kaffe i forlængelse af en hyggelig samtale til en firmafest. Det har hun takket ja til. Han sender så blomster. Dem har hun sagt tak for. That's it.
At TS har en mistanke om at der måske ligger mere i det fra hans side, det er så noget andet. Og det har hun så valgt at tackle på den her måde. Fordi det er det hun er mest komfortabel med.....Hvad han måtte tolke dette som, eller hvad hans præferencer er i den anledning....Det er fuldstændig lige gyldigt....Det her handler ikke om hvordan han skal komme "godt videre". Men om at hun skal. Og det kan TS så bedst ved at gøre det på den måde hun har valgt.

Hvordan denne her fyr tolker hendes approach, den ligger på hans banehalvdel. Ikke på hendes. Hvis man vælger at sende romantiske følere ud i retning af en kollega som på intet tidspunkt har givet udtryk for at disse er ønskede eller velkomne, jamen så kan reaktionen blive alt lige fra en høflig afvisning til en anklage for sexchikane....
11
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Endnuendobbelt

Indlægaf Endnuendobbelt » 13. jul 2019, 13:10

Nå, det hele endte med at jeg skrev en mail hvor jeg spurgte om det var forståelsen fra vores begges side at den her kaffe var som venner, det bekræftede han i sit svar.

Vi drak kaffe i går og det var ganske hyggeligt. Vi talte bl.a. om min mand når det kom op naturligt og der var ikke noget der der virkede som en overraskelse for ham. Uanset hvad så ved han i hvert fald at jeg kun er interesseret i at ses som kollegaer og venner og det virker som om det går fint. Vi har snakket om at gøre det til en fast ting, måske en gang hver eller hver anden måned og han vil introducerer mig til nogle flere i afdelingen som jeg kun kender sporadisk ellers.

Så alt i alt er det endt godt. Jeg har i hvert faldt spillet med åbne kort så godt jeg kan og gjort det klart hvor jeg står.
47
Brugeravatar
deliciouscookie
Kort karma: -16
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 292

Indlægaf deliciouscookie » 11. aug 2019, 15:47

Endnuendobbelt skrev:Ja dette er en dobbeltprofil, det er ikke et emne jeg ønsker at få koblet sammen med min normale profil herinde. Men jeg ved jo hvor gode I er til at se ting fra flere vinkler derfor vil jeg gerne høre jeres input på følgende situation.

Jeg har været til personalefest på mit arbejde hvor jeg endte med at sidde og drikke øl med en kollega jeg ikke kendte ret godt i forvejen. Det var super hyggeligt og vi er ikke fulde, vi drikker bare en god øl sammen og snakker om lidt af hver.
Han forsvinder ret pludseligt uden at sige noget men jeg tænker ikke så meget over det, det kan jo ske at man pludselig skal gå.

I morges står jeg op til en mail på min arbejdsmail hvor han siger tak for godt selskab og beklager at han forsvandt så pludseligt samt forklarer hvorfor.
Og spørger om jeg har lyst til at tage en kop kaffe på et tidspunkt (og undskylder på forhånd hvis jeg ikke har lyst til at blive kontaktet på den måde).

Jeg er lykkeligt gift og bar iøvrigt ringen hele aftenen så jeg tror godt han ved a jeg er optaget men jeg er selvfølgelig smigret over at han synes jeg er godt selskab og gerne vil snakke videre.

Nu er spørgsmålet om jeg skal takke ja til invitationen om at drikke kaffe?
Jeg har selvfølgelig ikke noget ønske om at føre ham bag lyset hvis han tror jeg er interesseret i noget mere men på den anden side kunne det jo også bare gå hen og være super hyggeligt og en god relation på arbejdspladsen.

Jeg har endnu ikke fortalt det til min mand og jeg ved faktisk heller ikke om jeg skal fortælle det eller bare holde det for mig selv. Han er lidt den jaloux type så han vil helt sikkert se det som noget romantisk hvilket jeg ikke er sikker på det i første omgang.

Måske overtænker jeg hele situationen?

At gøre det er første skridt mod utroskab. Kun få begår utroskab bare sådan lige, man køre over for gult en del gange før man køre over for rødt.

Vi skulle bare have en kop kaffe, jeg skulle bare se hans frimærke samling, vi snakkede bare så godt og intimt sammen... bam...jamen det kom så pludselig.

Nej hvis man ikke vil begå utroskab, så fjerner man selv alle de ting som kan lokke en i fordærv. Når en spritbilist køre en ihjel var det heller ikke intention da vedkommende satte sig i bilen...skulle jo bare hjem. Men det er stadig det at lade bilen stå som er løsningen på problemet, og i dette tilfælde er det at stoppe imens legen er god.

Et godt hint er, hvis din mand ikke kan tåle at høre det, så er det forkert.
Senest rettet af deliciouscookie 11. aug 2019, 16:37, rettet i alt 2 gange.
4
make cookies not war
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 405
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 7690

Indlægaf Purple Haze » 11. aug 2019, 16:10

deliciouscookie skrev:
Endnuendobbelt skrev:Ja dette er en dobbeltprofil, det er ikke et emne jeg ønsker at få koblet sammen med min normale profil herinde. Men jeg ved jo hvor gode I er til at se ting fra flere vinkler derfor vil jeg gerne høre jeres input på følgende situation.

Jeg har været til personalefest på mit arbejde hvor jeg endte med at sidde og drikke øl med en kollega jeg ikke kendte ret godt i forvejen. Det var super hyggeligt og vi er ikke fulde, vi drikker bare en god øl sammen og snakker om lidt af hver.
Han forsvinder ret pludseligt uden at sige noget men jeg tænker ikke så meget over det, det kan jo ske at man pludselig skal gå.

I morges står jeg op til en mail på min arbejdsmail hvor han siger tak for godt selskab og beklager at han forsvandt så pludseligt samt forklarer hvorfor.
Og spørger om jeg har lyst til at tage en kop kaffe på et tidspunkt (og undskylder på forhånd hvis jeg ikke har lyst til at blive kontaktet på den måde).

Jeg er lykkeligt gift og bar iøvrigt ringen hele aftenen så jeg tror godt han ved a jeg er optaget men jeg er selvfølgelig smigret over at han synes jeg er godt selskab og gerne vil snakke videre.

Nu er spørgsmålet om jeg skal takke ja til invitationen om at drikke kaffe?
Jeg har selvfølgelig ikke noget ønske om at føre ham bag lyset hvis han tror jeg er interesseret i noget mere men på den anden side kunne det jo også bare gå hen og være super hyggeligt og en god relation på arbejdspladsen.

Jeg har endnu ikke fortalt det til min mand og jeg ved faktisk heller ikke om jeg skal fortælle det eller bare holde det for mig selv. Han er lidt den jaloux type så han vil helt sikkert se det som noget romantisk hvilket jeg ikke er sikker på det i første omgang.

Måske overtænker jeg hele situationen?

At gør det er første skridt mod utroskab. Kun få begår utroskab bare sådan lige, man køre over for gult en del gange før man når at køre over for rødt.

Vi skulle bare have en kof kaffe, jeg skulle bare se hans frimærke samling, vi snakkede bare og godt og intime sammen... bam...jamen det kom så pludselig.

Nej hvis man ikke vil begå utroskab, så fjerner man selv alle de ting som kan lokke en i fordærv. Når en spritbilist køre en ihjel var det heller ikke intention da vedkommende satte sig i bilen, skule jo bare køre hjem. Men der stadig det at lade bilen stå som er løsningen på problemet, og i dette tilfælde er det stoppe imens legen er god.

Et godt hint er, hvis din mand ikke kan tåle at høre det, så er det forkert.

Måske du skulle læse tråden?

TS hvordan går det?
Er alt stadig fjong?
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dawwty
Kort karma: 7
Likede indlæg: 133

Indlægaf Dawwty » 12. aug 2019, 09:51

Oddinary skrev:Jeg er enig i at det ville være langt mere barmhjertigt at informere ham venligt med det samme. Det er ikke venligt at afvise "blidt", når det betyder at folk bliver holdt hen. Hvis du bare har takket for blomsterne uden at nævne din civilstatus, har du jo ikke afvist noget som helst. Her har du holdt ham hen. Derudover ville jeg også hellere have beskeden overleveret på mail.

Du har ret, allerede fra starten af burde civil status være nævnt, alene det at TS skrive her, viser at TS godt er klar over at han burde kende situation omgående for at undgå misforståelser. Ikke at sige noget er at holde manden hen, sådan er virkeligheden om man er enig eller ej.
2

Tilbage til "Forhold og sex"