Hvem undrer du dig over er single?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2306

Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Elverpigen » 31. jul 2019, 22:07

Er der nogen i din omgangskreds, hvor du undrer dig over, hvorfor vedkommende er single?

I løbet af ugen er jeg rendt på den søde (på den fede måde), energiske, positive, veltrænede (uden at være pumpet), sociale, afslappede, kvikke, humoristiske og (for nogen vigtigt) høje mand. Jeg tror næsten altid, at det har været en oplevelse af positiv energi at rende på ham, hvilket er sket med kortere eller længere mellemrum de sidste par år. Inspireret af "Hvad vil I ha'"tråden kunne jeg ikke lade være med at undre mig lidt over, hvorfor manden tilsyneladende er langtidssingle :gruble:

Der er selvfølgelig altid mere i en person på godt og ondt end folk lige flasher i forbindelse med deres fritidsinteresser, men umiddelbart ville jeg forvente, at der ville være rift om en mand som ham - med forbehold for, at jeg ikke har observeret ham i kontakt med børn og dyr ;)

Kender du nogen af de mennesker, der umiddelbart virker som et godt catch, men er langtidssingle?
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf zembra1986 » 31. jul 2019, 22:31

DenSyngendeLussing skrev:Jeg undrer mig vist ikke over, at folk er single, bare fordi de er “oplagt partnermateriale” på papiret. Det kan der jo være tusind gode grunde til, at de er, det kan såmænd endda være selvvalgt. For nogle mennesker er parforhold ikke ønskværdigt eller det eneste saliggørende.


x2

Jeg har en håndfuld gange blevet mødt med den der: "hvorfor er en kvinde som dig single", og jeg bliver altid småirriteret over det. Hvem siger jeg gider et forhold?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Rapfisk » 1. aug 2019, 06:15

Jeg kender mange, og når jeg ser rundt på min vennekreds, synes jeg det virker ret tilfældigt, hvem der er i forhold og hvem der ikke er. Vi, der er så heldige, er på ingen måde bedre kærestemateriale end singlerne.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Misantropen » 1. aug 2019, 07:03

Jeg tror ikke jeg har nogle langtidssingler i omgangskredsen jeg undrer mig over :gruble:

Jeg har en jævnaldrende bekendt der er desperat i sin søgen efter et forhold, og har været det i nogle år. Som jeg kender vedkommende er det ikke et forhold alene vedkommende har brug for, men at arbejde med sine problemer i stedet for at ignorere det ved konstant at søge hurtig bekræftelse via datingapps.

De øvrige langtidssingler jeg kender trives med det og/eller har tidligere været i et forhold det meste af deres voksenliv. Begge tilfælde giver selvsagt ikke anledning til undren.
1
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Straniera » 1. aug 2019, 07:33

Jeg kender flere langtidssingler, og jeg undrer mig ikke over, at de aldrig er i forhold. Der er nogle ting ved dem, som gør det svært enten at finde en partner eller at opretholde en relation.

Jeg har en ven og en veninde på hhv. 38 og 40 år, som har været singler siden de var i tyverne. Fælles for dem er, at de er ret usikre på sig selv, overtænker enhver social situation og har svært ved st slappe af og hvile i sig selv.

Når de så endelig møder en udkårne, så tror de efter fem minutter, at personen er The One, og begynder at dagdrømme og planlægge resten af deres liv. Det ender med, at deres høje forventninger ikke bliver indfriet, de den anden person ikke orker dem.

Generelt virker det som om, at jo længere tid, man er single, jo sværere bliver det at finde en kæreste.
2
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Andromeda » 1. aug 2019, 08:14

Nu jeg tænker over det, så måske lidt min fætter. Han er ganske gennemsnitlig af udseende, men han er meget social, begavet og har ellers styr på livet. Jeg aner dog ikke om han faktisk er interesseret i at slå sig ned i et fast forhold.

Men jeg ved fra egen erfaring at kærligheden ikke kommer lige let til alle, og der er mange der ikke gider nøjes og bøvle med at finde en partner. Det sidste gælder for de fleste i min familie, der er blevet skilt efter længerevarende forhold med børn.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Zonta » 2. aug 2019, 06:53

Straniera skrev:Jeg kender flere langtidssingler, og jeg undrer mig ikke over, at de aldrig er i forhold. Der er nogle ting ved dem, som gør det svært enten at finde en partner eller at opretholde en relation.

Jeg har en ven og en veninde på hhv. 38 og 40 år, som har været singler siden de var i tyverne. Fælles for dem er, at de er ret usikre på sig selv, overtænker enhver social situation og har svært ved st slappe af og hvile i sig selv.

Når de så endelig møder en udkårne, så tror de efter fem minutter, at personen er The One, og begynder at dagdrømme og planlægge resten af deres liv. Det ender med, at deres høje forventninger ikke bliver indfriet, de den anden person ikke orker dem.

Generelt virker det som om, at jo længere tid, man er single, jo sværere bliver det at finde en kæreste.

Har du overvejet at introducere dem for hinanden? :D
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Annione » 2. aug 2019, 10:05

Elverpigen - du sender da bare hans nummer.
Jeg undrer mig nemlig over at jeg er single :-D
9
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Jedi » 2. aug 2019, 13:09

Jeg undrer mig nogle gange mere over dem, som har kærester :devil: Den ene mere psykisk ustabil end den anden i de mest dysfunktionelle forhold med silent treatment, skænderier, druk, pengeproblemer osv., hvilket jeg aldrig har forstået at man gider.
Dem, jeg kender, som er langtids-single, er rimeligt afbalanceret og så dejlige, at det ikke er sådan, at de ikke kan finde nogen. Det er bare ikke en prioritet for dem. Livet kører jo derudad uanset om man har en at dele morgenkaffen med eller ej.
18
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf hotlips » 2. aug 2019, 16:52

Jedi skrev:Jeg undrer mig nogle gange mere over dem, som har kærester :devil: Den ene mere psykisk ustabil end den anden i de mest dysfunktionelle forhold med silent treatment, skænderier, druk, pengeproblemer osv., hvilket jeg aldrig har forstået at man gider.
Dem, jeg kender, som er langtids-single, er rimeligt afbalanceret og så dejlige, at det ikke er sådan, at de ikke kan finde nogen. Det er bare ikke en prioritet for dem. Livet kører jo derudad uanset om man har en at dele morgenkaffen med eller ej.


Jeg tror aldrig jeg har undret mig over nogen var single i mit liv.. Men jeg har godt nok undret mig mange gange over hvad folk gider leve med for at have et forhold. Jeg kan sagtens forstå man gerne vil give sig og lade tvivlen komme folk til gode især hvis man er meget forelsket...
.
Men at leve år efter år i en storm af alt hvad der bare gør livet til noget lort, tilsvininger, stikpiller, demonstrationer af at man virkelig ikke regner den anden for en skid og som synes de har ret til at ignorere alt hvad man mener om alt fra større ting som ferier til småting.... Det kan jeg ikke fatte og jeg er den første til at blive utilpas og synes det fylder det hele når man har fået sat sig i en situation hvor man er udsat for sådan et par.

Det er heldigvis ikke noget vi har i vores omgangskreds i disse år men for fanden hvor har det bare været en plage mens vi havde dem, der var det så også tre stks hos nogle af de nærmeste.
2
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf deliciouscookie » 2. aug 2019, 19:16

Elverpigen skrev:Er der nogen i din omgangskreds, hvor du undrer dig over, hvorfor vedkommende er single?

I løbet af ugen er jeg rendt på den søde (på den fede måde), energiske, positive, veltrænede (uden at være pumpet), sociale, afslappede, kvikke, humoristiske og (for nogen vigtigt) høje mand. Jeg tror næsten altid, at det har været en oplevelse af positiv energi at rende på ham, hvilket er sket med kortere eller længere mellemrum de sidste par år. Inspireret af "Hvad vil I ha'"tråden kunne jeg ikke lade være med at undre mig lidt over, hvorfor manden tilsyneladende er langtidssingle :gruble:

Der er selvfølgelig altid mere i en person på godt og ondt end folk lige flasher i forbindelse med deres fritidsinteresser, men umiddelbart ville jeg forvente, at der ville være rift om en mand som ham - med forbehold for, at jeg ikke har observeret ham i kontakt med børn og dyr ;)

Kender du nogen af de mennesker, der umiddelbart virker som et godt catch, men er langtidssingle?


En af mine gode venner kunne der siges det samme om, men jeg ved udemærken hvordan han er single. Flere piger uden forpligtigelser og han er i øvrigt ikke til børn og familie tam tam, så det er et tydeligt valg eller fravalg.
En anden en ville dog ikke har samme mulighed og hvis jeg ikke var i forhold, så ville de erotiske udfoldelser ligge en hel del laverer end ved ham, så alene der kan en high end mand bedre tillade sig at være siglen og kræsen.

Men nu er ham som sagt heller ikke til familie og vovse, så de piger som ønsker det hopper nok også hurtigt fra når de indser at han ikke er til det.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Viskelæder » 2. aug 2019, 19:18

Det er da lidt mærkeligt og fordømmende, at man skulle undre sig over, nogen er single.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf hotlips » 2. aug 2019, 19:39

Viskelæder skrev:Det er da lidt mærkeligt og fordømmende, at man skulle undre sig over, nogen er single.


Jeg tror ikke der er spor ondt i det, faktisk er jeg helt sikker på det er ment som en kompliment.

Det er jo fordi man tænker at xx er bare så fed en person på alle måder at der må være horder der ville give deres højre arm for at få sådan en dejlig kæreste.

Jeg har nu også selv hørt det hvor det var brugt som en decideret kompliment i sig selv som i"det kan da ikke passe du er single når du er så sød/sexet /ect", det er ikke noget der ville falde mig ind at sige selv men jeg har nu også syntes det var meget pænt af dem når folk har sagt det til mig.
7
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Petrix » 2. aug 2019, 20:34

hotlips skrev:
Viskelæder skrev:Det er da lidt mærkeligt og fordømmende, at man skulle undre sig over, nogen er single.


Jeg tror ikke der er spor ondt i det, faktisk er jeg helt sikker på det er ment som en kompliment.

Det er jo fordi man tænker at xx er bare så fed en person på alle måder at der må være horder der ville give deres højre arm for at få sådan en dejlig kæreste.

Jeg har nu også selv hørt det hvor det var brugt som en decideret kompliment i sig selv som i"det kan da ikke passe du er single når du er så sød/sexet /ect", det er ikke noget der ville falde mig ind at sige selv men jeg har nu også syntes det var meget pænt af dem når folk har sagt det til mig.


Jeg synes det er dejligt at høre at du tager velmenende komplimenter til dig. Selvom man aldrig selv ville sige tingene på samme måde, så betyder det ikke at den anden er en klaphat.
4
27102021
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvem undrer du dig over er single?

Indlægaf Straniera » 2. aug 2019, 20:46

Zonta skrev:
Straniera skrev:Jeg kender flere langtidssingler, og jeg undrer mig ikke over, at de aldrig er i forhold. Der er nogle ting ved dem, som gør det svært enten at finde en partner eller at opretholde en relation.

Jeg har en ven og en veninde på hhv. 38 og 40 år, som har været singler siden de var i tyverne. Fælles for dem er, at de er ret usikre på sig selv, overtænker enhver social situation og har svært ved st slappe af og hvile i sig selv.

Når de så endelig møder en udkårne, så tror de efter fem minutter, at personen er The One, og begynder at dagdrømme og planlægge resten af deres liv. Det ender med, at deres høje forventninger ikke bliver indfriet, de den anden person ikke orker dem.

Generelt virker det som om, at jo længere tid, man er single, jo sværere bliver det at finde en kæreste.

Har du overvejet at introducere dem for hinanden? :D


De kender godt hinanden :)

Desværre fungerer de begge sådan, at når de møder en person, som gerne vil dem, så kan de nærmest kun se fejl og mangler hos vedkommende. Måske vil de ubevidst helst være alene.
0

Tilbage til "Forhold og sex"