Jeg føler mig svigtet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Muspel
Kort karma: 395
Likede indlæg: 5933

Re: Jeg føler mig svigtet

Indlægaf Muspel » 3. aug 2019, 17:24

TinaW skrev:
Muspel skrev:Åh i dag er svær. Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om jeg selv skabte det, der fik forelskelsen til at forsvinde.

Jeg VED godt, at han mistede sin status som ‘ok at være kæreste med’ i den her behandling han har givet mig de sidste par uger. ... Men før det. Hvorfor stopper man pludselig med at være forelsket? Sker det? Sker det uden at den anden gør noget, som er utiltalende og nederen?

Jeg tænker faktisk, at det ofte sker. At forelskelsen ikke bliver til kærlighed og dermed blegner og bliver til ingenting.
Også selv om om modparten ikke har “gjort noget”.
Selve forelskelses fasen varer vist 3-6 måneder.
Jeg har i hvert fald haft forhold på den længde, hvor jeg, når forelskelsen er ovre sin mest “akutte” fase, ikke har haft dybere følelser for fyren og det derfor er sluttet. Også selv om han ikke har opført sig anderledes.

Før ham her har jeg haft en del korte forhold. Der brændte det ofte ud efter godt en måned. Jeg tænkte faktisk ikke, at risikoen for DEN forklaring var særlig stor så langt inde i et forhold. Men Well....
0
Muspel

Indlægaf Muspel » 3. aug 2019, 17:28

JessicaD skrev:Jeg tror desværre, at det er meget normalt, at forelskelsen kan blegne efter de første 3-4 mdr, og hvor man så skilles efter et halvt års tid. Hvis der så endda har været ekstra pres på forholdet i form af din venindes dødsfald, så gør det ikke tingene nemmere. Jeg tror, at en del mænd har svært ved at kapere det, hvis man efter kort tid ikke er glad mere. De vil gerne gøre en glad, og hvis de ikke kan det, føler de sig magtesløse og trækker sig. Hvis han så endda har følt, at du har været mistroisk og presset for meget på for bekræftelse, kan det hurtigt føles kvælende. Jeg tror dog sagtens, at det samme kunne være sket uanset hvad. Det kan blive en ond cirkel, hvor den ene søger bekræftelse, og den anden trækker sig mere og mere væk. Det er svært at sige, hvad der kommer først, men det kan være virkelig svært at komme ud af, selvom man er bevidst om det. Hele sagen bliver så ikke nemmere af situationen med hans tidligere forhold og ligheden med din venindes sygdom. Den må også virkelig være svær at stå i som ny kæreste.

Dog tror jeg, at du lige nu skal prøve at lade være med at finde ud af, hvem eller hvad der var skyld i det her. Folk går fra hinanden hele tiden, selvom de begge er dejlige og ordentlige mennesker. Selvom de har været sammen i mange år og haft det dejligt sammen langt hen af vejen. Jeg synes ofte, jeg har fået mere klarhed, når der er gået noget tid. I starten virker alt sort, tankerne kører rundt og man forstår ingenting, men når følelserne damper lidt af, så står det hele mere klart, og ofte giver det pludselig god mening, hvorfor man ikke skulle være sammen mere. Måske det kan hjælpe dig at skrive en slags dagbog til ham. Det har jeg selv brugt. Så kan man få alle sine tanker og spørgsmål ned på papir, og det gør det på en måde mere overskueligt, at man har fået det ud på den måde. Selvom man ikke får svar på sine spørgsmål, så er det alligevel forløsende på en måde. På et eller andet tidspunkt bliver man pludselig ligeglad med at få de svar, og så ved man, at man er kommet videre. :D

Tak for dit svar. Det giver god mening. Mest af alt handler det nok om, hvordan jeg kan turde tro på, det bliver anderledes næste gang.

Og når han så ikke har sagt noget undervejs er det svært for mig at se, hvordan jeg kunne have handlet anderledes...
0
Muspel

Indlægaf Muspel » 3. aug 2019, 17:32

Æble skrev:Forelskelse eller fascination kan sagtens forsvinde uden der er noget “galt” med den anden. Jeg havde engang en jeg så som jeg i flere måneder havde været forgabt i. Endelig fik jeg chancen for at score ham og det var vidunderligt. Men efter et par måneder fordampede fascinationen. Han var en super sød og hot fyr og ville mig gerne så det var virkelig ærgerligt. Men jeg kunne bare ikke være sammen med ham længere, følelserne var væk.

Det kan sagtens ske.

Well. Det er sku lidt noget lort. Sådan i forhold til at turde kaste sig ud i noget nogensinde igen.
1
Kaffe
Kort karma: 151
Likede indlæg: 1884

Indlægaf Kaffe » 3. aug 2019, 17:41

Det er vel kernen i den ulykkelige kærlighed: At man ikke kan forstå, at den anden ikke gengælder kærligheden (længere). Der er ingen rationel forklaring, og det er ingens skyld. Alligevel prøver man ihærdigt at finde årsager og at placere skyld. Det er en meget svær situation.

Man kan prøve at spørge sig selv: Hvordan forklarer man egentlig, at følelser er væk. Hvilket svar vil man gerne have? På den måde kan man forsøge at forstå den anden, fordi han kender heller ikke svaret.
Senest rettet af Kaffe 3. aug 2019, 17:45, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 132
Likede indlæg: 2606

Indlægaf JessicaD » 3. aug 2019, 17:44

Muspel skrev:
Tak for dit svar. Det giver god mening. Mest af alt handler det nok om, hvordan jeg kan turde tro på, det bliver anderledes næste gang.

Og når han så ikke har sagt noget undervejs er det svært for mig at se, hvordan jeg kunne have handlet anderledes...

Jeg tror, du skal prøve at lægge den tanke væk. Hvis det er den rigtige mand, så kan du opføre dig rimelig sindsygt, og så vil han stadig bare synes, at du er mega dejlig. Men lige nu skal du slet ikke turde noget, men bare være ked af det, snakke med veninderne og gøre gode ting for dig selv. Når du så engang får mod på det, kan du starte med at date lidt igen. Der er ingen, der ønsker sig et knust hjerte, men det er desværre en risiko, man må tage, hvis man vil finde kærligheden. Jeg synes, det kan hjælpe lidt at forestille sig, at man sidder som 80-årig og kigger tilbage på sit liv. Vil man så stadig sidde og tude over ham, man datede i sølle 6 mdr, dengang man var ung? Næppe. :D Life goes on. :banan: :afro:
7
Muspel

Indlægaf Muspel » 3. aug 2019, 17:47

JessicaD skrev:
Muspel skrev:

Jeg tror, du skal prøve at lægge den tanke væk. Hvis det er den rigtige mand, så kan du opføre dig rimelig sindsygt, og så vil han stadig bare synes, at du er mega dejlig. Men lige nu skal du slet ikke turde noget, men bare være ked af det, snakke med veninderne og gøre gode ting for dig selv. Når du så engang får mod på det, kan du starte med at date lidt igen. Der er ingen, der ønsker sig et knust hjerte, men det er desværre en risiko, man må tage, hvis man vil finde kærligheden. Jeg synes, det kan hjælpe lidt at forestille sig, at man sidder som 80-årig og kigger tilbage på sit liv. Vil man så stadig sidde og tude over ham, man datede i sølle 6 mdr, dengang man var ung? Næppe. :D Life goes on. :banan: :afro:

Nej. Måske ikke.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 432
Likede indlæg: 6227

Indlægaf Æble » 3. aug 2019, 18:26

Muspel skrev:
Æble skrev:Forelskelse eller fascination kan sagtens forsvinde uden der er noget “galt” med den anden. Jeg havde engang en jeg så som jeg i flere måneder havde været forgabt i. Endelig fik jeg chancen for at score ham og det var vidunderligt. Men efter et par måneder fordampede fascinationen. Han var en super sød og hot fyr og ville mig gerne så det var virkelig ærgerligt. Men jeg kunne bare ikke være sammen med ham længere, følelserne var væk.

Det kan sagtens ske.

Well. Det er sku lidt noget lort. Sådan i forhold til at turde kaste sig ud i noget nogensinde igen.

Ja. Men hvis du ikke kaster dig ud så vinder du ihvertfald stensikkert ikke. At satse på kærlighed kan koste dyrt, men det er det hele værd, det skal du huske :kys:
2
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1754
Likede indlæg: 13903

Indlægaf Krølle » 3. aug 2019, 20:58

Muspel skrev:

Det kan sagtens ske.

Lige nu er ikke tiden, men når du er klar, kan det måske hjælpe at kigge på, om du har en tendens til at ende sammen med samme type og - hvis det er tilfældet - hvorfor.

Er det dem, der opsøger dig? Agerer de på en bestemt måde i den indledende fase, som overvinder din usikkerhed, fx ved at være mere insisterende end andre mænd, du møder? Er der fællestræk i deres måde at agere på, op til at det slutter, fx “det kom tæt på, uha, tilbagetrækning incoming”.

Det her er bare eksempler. Grundlæggende kan det være hvad som helst. Det er ikke sikkert, der er et mønster, men hvis der er, kan det være ret givende at finde og analysere det ift at undgå det samme næste gang.

Kram til dig. Jeg er glad for, at du har gode mennesker i dit liv, der tager sig ekstra af dig i disse dage.
1
Muspel

Indlægaf Muspel » 3. aug 2019, 21:11

Krølle skrev:
Muspel skrev:

Det kan sagtens ske.

Lige nu er ikke tiden, men når du er klar, kan det måske hjælpe at kigge på, om du har en tendens til at ende sammen med samme type og - hvis det er tilfældet - hvorfor.

Er det dem, der opsøger dig? Agerer de på en bestemt måde i den indledende fase, som overvinder din usikkerhed, fx ved at være mere insisterende end andre mænd, du møder? Er der fællestræk i deres måde at agere på, op til at det slutter, fx “det kom tæt på, uha, tilbagetrækning incoming”.

Det her er bare eksempler. Grundlæggende kan det være hvad som helst. Det er ikke sikkert, der er et mønster, men hvis der er, kan det være ret givende at finde og analysere det ift at undgå det samme næste gang.

Kram til dig. Jeg er glad for, at du har gode mennesker i dit liv, der tager sig ekstra af dig i disse dage.

Jeg troede netop, at denne gang var det helt anderledes. Han kaldte os kærester først, han foreslog at møde børn, han inviterede mig med til familiebesøg, han gav mig en nøgle. Ikke klassisk ‘angst for forpligtelser’- type.

Men du har ret. Først skal hjertet lige ud af gipsen.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 882
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 10953

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. aug 2019, 19:33

Muspel skrev:
Tak. Jeg lyder godt nok ordentlig i din version :) - men nu har I jo også kun hørt historien fra min side.

Måske ville han have skrevet indlæg om en usikker kæreste der kvalte alt godt ved at tvivle på, om han nu ville hende. En Fortælling om, hvordan han var vildt forelsket, men så begyndte hun at stille spørgsmål ved, om han fx egentligt gerne ville have besøg, når det var åbenlyst han ville- og så døde hans lyst bare, når man sådan skulle mistænkeliggøres.

Hvem ved. Han er jo hemmeligere end CIA med hans følelser. .

Selvfølgelig har vi kun din version, og der er dig der skal have kram, kærlighed og opbakning!

Men hvis du har ageret som du løbende har beskrevet det, så mener jeg helt seriøst han har svigtet dig, også selv om du måske har været usikker og har haft behov for bekræftelse. For som jeg husker det, så spillede du med helt åbne kort, og fortalte ham at det er sådan det forholder sig med dig, at du bliver usikker og har behov for tryghed. Han vidste det, han tog stilling til din udmelding, og det giver ham altså et ansvar for at håndtere det ordentlig.
Og det magtede han så ikke, istedet lukkede han i, ignorerede dig, undlod at kommunikere med og til dig.
Og det er pisse røvet....
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
deliciouscookie
Kort karma: -16
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 292

Indlægaf deliciouscookie » 5. aug 2019, 14:08

Muspel skrev:Eftersom han ikke er min kæreste mere, og at ‘nar’ tråden jo mere er til indlæg, der kræver færre svar- rykker jeg nu min krise over i sin egen tråd.

Jeg fik aldrig beskrevet, hvad der egentligt skete den aften, hvor han ringede og droppede mig.

Jeg startede samtalen med at sige, at jeg var meget spændt på at høre, hvad der fyldte i hans hovede på en måde, der gjorde tre dage uden kontakt nødvendig. Og så begyndte han at fortælle, at han ikke ville være kærester længere.

Jeg stoppede ham og spurgte- noget ophidset om han virkelig mente vi skulle have denne samtale over telefonen. Og han blev vred over, at jeg jeg hævede stemmen. Og så var vi ligesom igang med en konstruktiv snak kan I nok gætte. :s

Han hævder, at han ikke længere er forelsket i mig. Og at han ikke ved, hvornår følelserne forsvandt. Men ‘noget tid’.

Og han havde brug for at få det på plads i sit hovede. Og derfor havde det været ok at mute mig. Da jeg spurgte hvordan han havde tænkt, jeg ville have det med det, svarede han, at det mest var hans følelser, han havde tænkt på. - rimeligt klart for mig må man sige...

Jeg har nogle massive svigt med mig fra barndommen med en mor, der valgte mig fra, så jeg har fra start bøvlet med at være bange for at blive forladt. I starten tacklede han det ok, og vi kunne snakke frit om det og joke med det. Dengang aftalte vi, at ingen af os ville gå fra den anden uden at vi havde arbejdet på at få hvad der nu var galt til at ændre sig. Og jeg er/var i samtalen simpelthen bare så skuffet over, at han ikke holdt løftet. Og ikke havde givet mig en chance for at gøre noget.
Jeg har været mere eller mindre single det meste af mit voksenliv, og ofte er jeg blevet forladt efter en måneds tid fordi ‘følelserne ikke har været der’ ved den anden.

Set i bagklogsskabens ulideligt klare lys, ved jeg godt, at noget i ham ændrede sig i slutningen af foråret.

Min tætteste veninde døde af kræft i start juni, og jeg Kom i mit livs største sorg over at miste hende. Min kærestes kone døde for nogle år siden af samme type, og jeg tror simpelthen ikke, han har kunnet håndtere det. Eller håndtere, at jeg var ked af det. Og at alt ikke længere bare var liv og lykkelighed. Lige da det skete, var jeg skuffet over han ikke gjorde mere for at være der for mig. Fx kom han ikke, den dag hun var død. Eller dagene efter. I stedet tog han tre dage senere på festival og sendte kun billeder af øl og musik og glade venner. Ingen tjek op på mig. Det var skuffende, men jeg var for optaget af sorgen til for alvor at reflektere over det.

Men jeg føler mig simpelthen så uretfærdigt behandlet, når han bedømmer succesen af vores forhold på de uger, hvor jeg har haft det sådan. Og jeg synes det er røv og nøgler, at han ikke formåede at kommunikere omkring det.

Og jeg kan ikke lægge det fra mig. På mit køleskab hænger en bryllups-invitation til ‘muspel og ham’ til et bryllup, der aldrig blev. Og signalerer et liv der ikke findes mere. Det føles som om, jeg har mistet alt.

Jeg har sendt ham en SMS om at jeg har brug for at vende nogle ting nu chokket har lagt sig. Han har ikke svaret.

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal komme videre herfra. Hvordan afslutter jeg noget, uden at kunne tage afsked?

Hvordan sørger jeg for at hans svigt ikke bliver mentalt bogført som endnu en erfaring om, at jeg ikke er sådan en, man kommer til at elske? :trist:

Du har jo en sorg process og du må give dig selv lov til at være ked af det. Du taler med andre om det eks. herinde, det er også en del af den process så du er godt i gang.

Så er der nogle praktiske ting du kan gøre som at, fjern din ekskæreste fra sociale medier, slette hans mobil, fjerne hans ting eller ting som giver dig minder om ham og forholdet.

Prøv at stoppe dine negative tanker om dig selv, det er svært, men ved at tænker over de positive sider af dig selv og de ting du er god til, så er det med til at stoppe de negative tanker.

Brug tid sammen dine venner og dyrke noget motion det er altid godt i enhver sorg process.
3
make cookies not war
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1705

Indlægaf sansera » 5. aug 2019, 22:12

Muspel skrev:Åh i dag er svær. Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om jeg selv skabte det, der fik forelskelsen til at forsvinde.

Jeg VED godt, at han mistede sin status som ‘ok at være kæreste med’ i den her behandling han har givet mig de sidste par uger. ... Men før det. Hvorfor stopper man pludselig med at være forelsket? Sker det? Sker det uden at den anden gør noget, som er utiltalende og nederen?

Ja, det gør det. Forelskelse kan blive til kærlighed, men den kan også bare gå over. Helt uden at nogen har gjort noget.
Når det er sagt, så synes jeg det lyder som en god ide - for din egen skyld - at få kigget på din usikkerhed og bearbejdet den, så den ikke bestemmer over dit liv og dine forhold.
1
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1705

Indlægaf sansera » 15. aug 2019, 18:39

Ikke for at trække det frem igen, hvis du helst er fri, men jeg tænker på dig og håber, at du er okay. :kram:
3
Muspel

Indlægaf Muspel » 15. aug 2019, 19:40

sansera skrev:Ikke for at trække det frem igen, hvis du helst er fri, men jeg tænker på dig og håber, at du er okay. :kram:

Det var sødt af dig at tænke på det.

Det går ok. Jeg har (næsten) sluttet fred med, at jeg er bedre tjent uden ham. Men for satan hvor har det gjort naller.

Det, der har krævet mest energi er at få puttet på den rigtige hylde i hjernen af erfaringer man har med i bagagen. Jeg har været opgivende,modløs, følt at jeg ikke var værd at elske. Men jeg prøver at lade en anden side vinde. Der hedder; jeg kunne godt være i et forhold. Jeg kunne godt finde ud af at håndtere en kærestes børn. Og jeg kunne godt knytte mig til nogen ( noget jeg ellers har været ret meget i tvivl om)

Han har ikke ladet høre fra sig. Jeg har ikke kontaktet ham, men kan konstatere, at han har blokeret mig på facebook :tie:

Jeg tænker meget på børnene og håber de er ok.

Og så synes jeg generelt at mænd og forhold er skrald. Så helt klar til at komme videre er jeg ikke :lol:
10
Muspel

Indlægaf Muspel » 20. aug 2019, 20:01

I dag er en svær dag. Jeg er modløs og ked af det og uden energi.

Det rumler rundt i mit hovede, at jeg nok aldrig ser ham igen. Og jeg savner ham.

Og det er fandme mærkeligt at savne en, man synes er en gigantisk røv.

Det er lidt lige som om at ham, jeg troede, jeg var kærester med og som var sød og dejlig, ham har jeg mistet og det føles som et dødsfald. Og samtidig er der kommet den her klaphat ind fra højre og har givet mig en ordentlig knætnæve midt i ansigtet.
6

Tilbage til "Forhold og sex"