Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
D.itsen
Kort karma: 356
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 4363

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2019, 07:50

LaScrooge skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Ja. Jeg var ærlig lige fra starten af. Jeg er ikke monogam. Jeg ønsker at han skal gøre som han har lyst til, men betingelsen er at han orkestrerer det, så jeg aldrig får noget at vide eller finder ud af det. Han ønsker heller ikke at vide noget fra min side af.
At man beskytter sig er selvfølgelig selvskrevet.

Men så er det vel ikke utroskab? Eller hvad?

Der ville det jo være, hvis man ikke havde afklaret med hinanden OM det var. Utroskab afhænger jo af, hvilke aftaler og grænser man har specifikt i det forhold man er i, og man kunne fx have en aftale om, at man gerne måtte knalde med andre, men man skulle fortælle det. I sådan et tilfælde ville man være utro mod den pagt, man har i forholdet, hvis man undlod at fortælle om det. Så første skridt er at definere hvad der er tilladt og ikke tilladt og dermed utroskab.

Jeg er helt med på at utroskab afhænger af den grænser man har aftalt. Jeg var bare nysgerrig på om kidkomb selv betegnede det som utroskab, nu de faktisk havde snakket om det.
Min kæreste er mig ikke utro, fordi han knalder med andre. Han er mig utro hvis han ikke fortæller mig om det
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Primerose
Kort karma: 159
Likede indlæg: 2143

Indlægaf Primerose » 11. aug 2019, 09:45

Det her er egentlig en interessant tråd.
Jeg synes min kæreste og jeg taler om alt, men lige dette emne har vi faktisk ikke berørt.
Idéen om at sige til sin kæreste at “hvis du er utro vil jeg hellere leve i uvidenhed” eller “der kan jo ske smuttere, når man er sammen i et mange år langt forhold” kan jeg ikke rigtig forlige mig med. Jeg tror jeg ville føle, at det på en måde ville være lidt som at give et slags fripas.
Og jeg er helt klar over at det formentlig slet ikke er sådan det skal forstås. Men personligt er jeg bange for, at jeg ville frygte at der blev åbnet op for muligheden.
10
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 148
Likede indlæg: 2303

Indlægaf billiebean » 11. aug 2019, 09:46

Jeg er faktisk lidt overrasket over, at så mange har en så relativt tolerant indstilling til utroskab.

Har selv sagt til min mand, at jeg intet vil vide, men at jeg ser utroskab som et tillidsbrud, som jeg er ret sikker på, jeg ville have svært ved at tilgive.

Så jeg foretrækker, at han gør op med sig selv, om han vil blive med mig eller skilles. Vil han det første, skal han selv deale med utroskaben og ikke blande mig ind i hans rod ved at lægge ansvaret over på mig gøre mig til hans syndsforlader.Vil han det sidste kan han være ærlig eller ej, det gør ikke rigtig nogen forskel, for vil han ikke være sammen med mig, så er tilliden jo alligevel brudt.

Han har sagt, at han vil vide det, hvis jeg er utro.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1742
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 22787
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. aug 2019, 10:14

Vi er begge enige om, at utroskab er noget lort, og at man holder sig fra det. Og så kan der vist ikke tales mere om det.
0
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 37
Likede indlæg: 926

Indlægaf Contrast » 11. aug 2019, 10:24

Selvom jeg har forståelse for at ville leve i lykkelig uvidenhed, særligt når forholdet har været langt og måske med børn - så ville jeg ikke kunne acceptere tanken om, at min partner var samvittighedsløs nok til at kunne lade som ingenting med sådan en hemmelighed. Min partner skulle krybe til korset, ikke fordi vi har aftalt det, men fordi han simpelthen ikke var samvittighedsløs nok til at lade være.
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 329
Likede indlæg: 5807

Indlægaf Mangoness » 11. aug 2019, 11:01

Jeg har sagt til ham, at jeg vil have det at vide og spurgt om, hvad han selv ønskede.

Så der er vi rimelig afklarede. Jeg nævnte det kun, fordi jeg her fra debatten ved, at man kan have forskellig holdninger til den slags.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 364
Likede indlæg: 5612

Indlægaf TinaW » 11. aug 2019, 11:12

Her er vi enige om, at utroskab ikke kan tolereres.
Stod vi en dag i situationen, ved jeg ikke om jeg ville kunne tilgive og komme videre.
Men jeg ville dog have det at vide, så beslutningen var op til mig.
Dermed ikke sagt at man ikke kan få et crush eller kigge langt efter andre, der skal bare ikke ageres på det.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2883

Indlægaf Pax Romana » 11. aug 2019, 11:38

En af de ting som kendetegner mit forhold er, at vi taler om alt. Min partner er ikke tankelæser og jeg er nødt til at gøre mine ønsker kendte. Kommuniker. Sørg for, at din partner ved, hvad du forventer af forholdet, såvel som dine meninger om en lang række spørgsmål. Det kan godt være at jeg er gammeldags, men for mig er et ord et ord. Når jeg lover noget så holder jeg det. Det er og bliver en æressag.

Noget af det første min kæreste sagde til mig, da vi blev enige om at det skulle være os var: Du vil altid have din frihed, for jeg ejer dig ikke. Bare vær loyal og ærlig, det er alt jeg beder dig om.

Respect is earned.

Honesty is appreciated.

Trust is gained.

Loyalty is returned.

Det er det Kodeks min kæreste og mit forhold bygger på.
5
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 208
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 3809

Indlægaf Ladysparrow » 11. aug 2019, 11:46

Ado skrev:Vi er begge enige om, at utroskab er noget lort, og at man holder sig fra det. Og så kan der vist ikke tales mere om det.

This.
0
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1537

Indlægaf Orchidea » 11. aug 2019, 12:32

Nej, det er ikke en snak vi har haft. Vi er enige om at utroskab er no go.
1
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 828
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 4664

Indlægaf Fillie » 11. aug 2019, 13:32

Engang syntes jeg, at kys var utroskab. Det gør jeg ikke længere men er omvendt blevet så gammel og stadig fri for herpes, at jeg kan overveje, at det ikke er værd at tage chancen. :D I bund og grund kan jeg godt opfatte sex som bare en måde at have det sjovt på men føler alligevel, at det er en grænse, jeg ikke har lyst til at overtræde. Min mand er enig. Hvis nogen af os overtrådte den grænse, ville vi snakke om det og uden tvivl komme videre, for det er ikke vores seksuelle behov, der er i sidste endelig er afgørende for, at vi hører sammen i tykt og tyndt. Jeg er i øvrigt langt mere jaloux anlagt end ham, men omvendt har jeg klart også det største drive til at søge spændingen i forhold til seksuel kemi med andre (typisk bare flirt), så vi passer som fod i hose (og ja, vi er enige om, at man har friheden til at være dobbeltmoralsk i en masse spørgsmål). :-D
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Straniera
Kort karma: 19
Likede indlæg: 1088

Indlægaf Straniera » 11. aug 2019, 15:21

Det mindes jeg ikke, at vi har talt om. Dog ved jeg, at vi begge ville ende forholdet, hvis den anden var utro.
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Kort karma: -16
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 292

Indlægaf deliciouscookie » 11. aug 2019, 15:23

kidkomb skrev:
Purple Haze skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Ja. Jeg var ærlig lige fra starten af. Jeg er ikke monogam. Jeg ønsker at han skal gøre som han har lyst til, men betingelsen er at han orkestrerer det, så jeg aldrig får noget at vide eller finder ud af det. Han ønsker heller ikke at vide noget fra min side af.
At man beskytter sig er selvfølgelig selvskrevet.

Men så er det vel ikke utroskab? Eller hvad?

Næh.

Som sagt, så er jeg stødt på den holdning at der er utroskab rigtig mange steder.

Det lyder mere som et åbent forhold end nogen andet, så længe begge er enig i det, så kan man ikke sige det er utroskab. Det er et ikke monogamt, åbent forhold med grænser, men ikke utroskab inden for de grænser.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 290
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 5174

Indlægaf Tanten » 11. aug 2019, 15:46

Vi har ingen aftaler om, hvad vi hver især ønsker, hvis det skulle gå galt. Vi har dog af og til snakket om, på det teoretiske plan, hvordan vi ser på ét fejltrin vs. langvarig eller gentagen utroskab, dilemmaet omkring "lykkelig" uvidenhed og risikoen for at få det at vide af udenforstående med deres egen agenda osv.

Uden at vide det 100 %, tror jeg, at vi begge ville ønske at tilgive et fejltrin - om vi reelt ville kunne, er en anden sag.
2
MrMister
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1312

Indlægaf MrMister » 11. aug 2019, 15:46

Vi har talt om det. Vi er begge enige om, at utroskab ikke er acceptabelt. Vi er dog uenige i, om hvorvidt det ubetinget medfører forholdsophør og om man skal være ærlig.

Hun mente, at man naturligvis skal være ærlig - og at det medfører samlivsophør. Jeg mener, at det kommer an på. Og såfremt man på forhånd ved, at det medfører samlivsophør, fjernes incitamentet jo til at være ærlig. Der var vi ret uenige.

Men tænkt eksempel: Jeg er utro. Jeg ved, vi skilles, hvis hun finder ud af det. Det efterlader to scenarier.

A: Jeg tier, hun opdager intet og status quo opretholdes så vidt muligt. Om ikke andet rammes børnene ikke. Skulle hun ad omveje finde ud af det, bliver vi skilt.
B: Jeg fortæller og vi bliver skilt.

Min selvopretholdelsesdrift og kærlighed til børnene ville gøre, at jeg altid ville gå med scenarie A først, hvis det var platonisk. Ideen om at kærlighed til partneren skulle foranledige scenarie B køber jeg ikke. I så fald var man jo ikke nået dertil.

Hvis det var fordi, jeg ville gå med en anden, ville jeg fortælle det, når sikkerheden havde meldt sig. For igen er løbet kørt, så snart jeg åbner op.

Alt det havde været undgået, hvis det havde været safe space at dele med hinanden og derudfra se, om man kunne bygge en bro over tillidskløften.
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"