Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Kort karma: 547
Likede indlæg: 6452

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf IrmaPigen » 11. aug 2019, 16:06

Nej.

Det eksisterer ikke rigtigt i vores univers.

Min kæreste kunne aldrig finde på at være utro. Og jeg kunne aldrig finde på at være ham utro.

Vi ved begge to, at ingen af os kunne finde på det.
0
Jadajada
Kort karma: 52
Likede indlæg: 955

Indlægaf Jadajada » 11. aug 2019, 16:08

Vi har begge været forskellige grader af utro og er helt enige om at det byder vi ikke hinanden. Punktum.
0
SurSødSovs
Kort karma: 266
Likede indlæg: 3206

Indlægaf SurSødSovs » 11. aug 2019, 16:22

MrMister skrev:Vi har talt om det. Vi er begge enige om, at utroskab ikke er acceptabelt. Vi er dog uenige i, om hvorvidt det ubetinget medfører forholdsophør og om man skal være ærlig.

Hun mente, at man naturligvis skal være ærlig - og at det medfører samlivsophør. Jeg mener, at det kommer an på. Og såfremt man på forhånd ved, at det medfører samlivsophør, fjernes incitamentet jo til at være ærlig. Der var vi ret uenige.

Men tænkt eksempel: Jeg er utro. Jeg ved, vi skilles, hvis hun finder ud af det. Det efterlader to scenarier.

A: Jeg tier, hun opdager intet og status quo opretholdes så vidt muligt. Om ikke andet rammes børnene ikke. Skulle hun ad omveje finde ud af det, bliver vi skilt.
B: Jeg fortæller og vi bliver skilt.

Min selvopretholdelsesdrift og kærlighed til børnene ville gøre, at jeg altid ville gå med scenarie A først, hvis det var platonisk. Ideen om at kærlighed til partneren skulle foranledige scenarie B køber jeg ikke. I så fald var man jo ikke nået dertil.

Hvis det var fordi, jeg ville gå med en anden, ville jeg fortælle det, når sikkerheden havde meldt sig. For igen er løbet kørt, så snart jeg åbner op.

Alt det havde været undgået, hvis det havde været safe space at dele med hinanden og derudfra se, om man kunne bygge en bro over tillidskløften.

Det giver dig vel reelt blot et ekstra ansvar for at sikre dig, dit forhold er så godt og stærkt, at du ikke risikere at lade dig friste af utroskab?

Min kæreste har det som dig - og jeg ved, jeg hellere nå reagere, før utroskab sker. For selvfølgelig kan jeg ikke både være utro og fortsætte bedraget mod hans ønske.
0
FletpArkett
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1187

Indlægaf FletpArkett » 11. aug 2019, 16:28

Tillid er så stor en del af mit fohold, at var kæresten utro, - altså misbrugte han min tillid, røg han ud i hoved og røv. Bøgstaveligt talt. Tilliden var blevet brudt og for mig ville han ikke længere være det samme menneske. Jeg ville miste lysten til at være sammen med ham på alle planer. Så sort og hvid er jeg. Det ved han udemærket. Faktisk tror jeg ikke engang jeg ville kunne tilgive kraftig flirt på skrift. Vi er så tætte og deler så mange ting, så selv det ville være et tillidsbrud og en dealbreaker på linje med utroskab. Tilgengæld holder jeg selv stien fuldstændig ren. Forventer man troskab af et andet menneske på det plan jeg gør, må man også kunne tilbyde det samme.
1
SurSødSovs
Kort karma: 266
Likede indlæg: 3206

Indlægaf SurSødSovs » 11. aug 2019, 16:34

FletpArkett skrev:Tillid er så stor en del af mit fohold, at var kæresten utro, - altså misbrugte han min tillid, røg han ud i hoved og røv. Bøgstaveligt talt. Tilliden var blevet brudt og for mig ville han ikke længere være det samme menneske. Jeg ville miste lysten til at være sammen med ham på alle planer. Så sort og hvid er jeg. Det ved han udemærket. Faktisk tror jeg ikke engang jeg ville kunne tilgive kraftig flirt på skrift. Vi er så tætte og deler så mange ting, så selv det ville være et tillidsbrud og en dealbreaker på linje med utroskab. Tilgengæld holder jeg selv stien fuldstændig ren. Forventer man troskab af et andet menneske på det plan jeg gør, må man også kunne tilbyde det samme.

Vi har også talt om grænserne her. Heldigvis - for min kærestes går nærmest ved"smiler høfligt til anden mand" Jeg har aldrig været sammen med en, der var så jaloux anlagt - så vi taler en del om det. Og øhhhh altså ikke kun i forhold til min adfærd :D (Antyder ikke, du er jaloux anlagt - forsøger blot at sige, det for mig også er vigtigt at få klarlagt, hvornår man overskrider der andens grænser.)
1
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 31
Likede indlæg: 525

Indlægaf SonataA » 11. aug 2019, 16:35

Det har været ret aktuelt i vores vennekreds.
Og jeg må indrømme, at ligemeget hvor meget vi taler om det, så tror jeg ikke vi kan lave en guide. Jeg har altid tænkt at jeg ville mene at utroskab medførte samlivsophør, men jeg er ikke så sikker. Jeg tror det handler om graden, omstændighederne og min kærlighed til min mand.
1
Brugeravatar
San.Dee
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf San.Dee » 11. aug 2019, 16:41

Vi har begge tillid til at den anden ikke er utro. Skulle det ske så er det for mit vedkommende grund til at afslutte forholdet. Jeg kommer ikke til at kunne tilgive utroskab. Jeg elsker min kæreste mere end noget andet menneske på jorden. Utroskab er det værste han ville kunne byde mig tror jeg. Det ultimative svigt. Jeg ville miste al respekt for ham.

Jeg er ikke helt sikker på om min kæreste kunne tilgive det - Vi har vidst aldrig rigtig snakket om det på den måde.
0
FletpArkett
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1187

Indlægaf FletpArkett » 11. aug 2019, 16:44

SurSødSovs skrev:
FletpArkett skrev:Tillid er så stor en del af mit fohold, at var kæresten utro, - altså misbrugte han min tillid, røg han ud i hoved og røv. Bøgstaveligt talt. Tilliden var blevet brudt og for mig ville han ikke længere være det samme menneske. Jeg ville miste lysten til at være sammen med ham på alle planer. Så sort og hvid er jeg. Det ved han udemærket. Faktisk tror jeg ikke engang jeg ville kunne tilgive kraftig flirt på skrift. Vi er så tætte og deler så mange ting, så selv det ville være et tillidsbrud og en dealbreaker på linje med utroskab. Tilgengæld holder jeg selv stien fuldstændig ren. Forventer man troskab af et andet menneske på det plan jeg gør, må man også kunne tilbyde det samme.

Vi har også talt om grænserne her. Heldigvis - for min kærestes går nærmest ved"smiler høfligt til anden mand" Jeg har aldrig været sammen med en, der var så jaloux anlagt - så vi taler en del om det. Og øhhhh altså ikke kun i forhold til min adfærd :D (Antyder ikke, du er jaloux anlagt - forsøger blot at sige, det for mig også er vigtigt at få klarlagt, hvornår man overskrider der andens grænser.)

He - altså min kæreste er ekstremt udadvendt og charmerende - og taler med en del kvinder i arbejdssammenhæng. Det er jeg helt OK med. Derudover har han næsten kun veninder (som i 4 meget tætte veninder som han ser alene jævnligt men selvfølgelig OGSÅ sammen med mig.) Jeg har ikke været jaloux over noget af alt dette. EVER. FORDI han ikke flirter. Det gør en væsentlig forskel. Faktisk er det ironiske at han tidligere i sit liv har været ret jaloux anlagt, men fordi vi har den relation som vi har, og den ærlighed som vi har og de klarer linjer, har der aldrig været jalousi fra nogens sider.
2
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 74
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 1093

Indlægaf Venus222 » 12. aug 2019, 15:25

Tja...Jeg har bare meddelt min kæreste ,at hvis han knalder uden om, så har han bare at bruge gummi.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2817
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 28208

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2019, 15:39

Til jer der antyder det: At man (man som i jeg) har lyst til andre har intet som helst i verden at gøre med hvor højt jeg elsker min kæreste. At sætte lighedstegn mellem de to ting er way off.
9
Min yndlingsstilling er søstjernen.
MrMister
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1312

Indlægaf MrMister » 12. aug 2019, 18:24

SurSødSovs skrev:
MrMister skrev:Vi har talt om det. Vi er begge enige om, at utroskab ikke er acceptabelt. Vi er dog uenige i, om hvorvidt det ubetinget medfører forholdsophør og om man skal være ærlig.

Hun mente, at man naturligvis skal være ærlig - og at det medfører samlivsophør. Jeg mener, at det kommer an på. Og såfremt man på forhånd ved, at det medfører samlivsophør, fjernes incitamentet jo til at være ærlig. Der var vi ret uenige.

Men tænkt eksempel: Jeg er utro. Jeg ved, vi skilles, hvis hun finder ud af det. Det efterlader to scenarier.

A: Jeg tier, hun opdager intet og status quo opretholdes så vidt muligt. Om ikke andet rammes børnene ikke. Skulle hun ad omveje finde ud af det, bliver vi skilt.
B: Jeg fortæller og vi bliver skilt.

Min selvopretholdelsesdrift og kærlighed til børnene ville gøre, at jeg altid ville gå med scenarie A først, hvis det var platonisk. Ideen om at kærlighed til partneren skulle foranledige scenarie B køber jeg ikke. I så fald var man jo ikke nået dertil.

Hvis det var fordi, jeg ville gå med en anden, ville jeg fortælle det, når sikkerheden havde meldt sig. For igen er løbet kørt, så snart jeg åbner op.

Alt det havde været undgået, hvis det havde været safe space at dele med hinanden og derudfra se, om man kunne bygge en bro over tillidskløften.

Det giver dig vel reelt blot et ekstra ansvar for at sikre dig, dit forhold er så godt og stærkt, at du ikke risikere at lade dig friste af utroskab?

Min kæreste har det som dig - og jeg ved, jeg hellere nå reagere, før utroskab sker. For selvfølgelig kan jeg ikke både være utro og fortsætte bedraget mod hans ønske.

Dét - eller ekstra umage med at det ikke opdages. Det er dét dilemma, jeg mener, min kones svar skaber. Når det bliver så sort/hvidt, er det svært ikke at fejle
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 811
Likede indlæg: 11922

Indlægaf Zombie » 12. aug 2019, 18:31

kidkomb skrev:Til jer der antyder det: At man (man som i jeg) har lyst til andre har intet som helst i verden at gøre med hvor højt jeg elsker min kæreste. At sætte lighedstegn mellem de to ting er way off.

Jeg forstår din pointe, men jeg tror, folk snakker om deres egne forhold. En aftale er en aftale, og brydes aftalen, ses det som et brud på kærligheden.

Om den aftale så er 100% troskab som i ikke at knalde andre eller om det er 100% ærlighed som i at fortælle det NÅR man knalder andre, er for så vidt to sider af samme sag.

At man ser utroskab som tab er kærlighed handler jo bare om, hvad ens konkrete aftale i forholdet er.

Selv mener jeg ikke, at sex med andre end ens partner er lig med tab af kærlighed. Mens utroskab er. Det er to forskellige ting.
1
aka Forbies

:gammel:
Summer
Kort karma: 12
Likede indlæg: 583

Indlægaf Summer » 12. aug 2019, 18:48

Nej ikke rigtigt. Har fortalt min kæreste at hvis han er utro, usikker på om han vil forholdet eller blevet lun på en anden, så vil jeg have det at vide. Jeg vil selv gerne have muligheden for at vælge, om jeg ønsker at redde forholdet eller slutte det.

Hvis han holdte ovenstående hemmeligt for mig, så ville jeg først rigtig føle, at kærligheden ikke var der. Jeg ville føle mig bedraget og holdt for nar, og dét ville være rigtig svært for mig at komme over/tilgive.
2
ajnaM
Kort karma: 448
Likede indlæg: 10167

Indlægaf ajnaM » 12. aug 2019, 19:19

Jeg har været utro en gang i mit tidligere forhold, og i forbindelse med, at vi har talt om det, kan jeg huske, at jeg nævnte, at jeg ville foretrække ikke at vide det, hvis han var sammen med en anden, og det var en fejl - altså uden følelser eller andre komplikationer.

Men det er lææænge siden, og jeg er ikke sikker på, han kan huske det. Men jeg tror nu heller ikke, det er så aktuelt. Min kæreste er bestemt ikke den utro type (hvis man kan tale om sådan en).
0

Tilbage til "Forhold og sex"