Hvorfor foretrækker så mange kvinder fyre, der er ældre end dem selv?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
libertá
Kort karma: 6
Likede indlæg: 25

Hvorfor foretrækker så mange kvinder fyre, der er ældre end dem selv?

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 19:44

Jeg læste i debatten om aldersforskel, at rigtigt mange kvinder er eller har været i forhold til noget ældre mænd. Men det virker ikke som om, at ret mange kvinder har været i forhold med langt ældre fyre. Eller også vil de bare ikke være ved, hvis de er 47 og tænder på 22 årige. :slem:

Men hvordan kan det mon være, at kvinder generelt tit går efter ældre fyre, mens fyre tit går efter yngre piger. Ikke altid, nej. Men det er en tendens, som helt tydeligt er der.

Kvinder, hvorfor foretrækker I generelt ældre mænd? Og mænd, hvorfor er der så mange af jer, der foretrækker yngre piger?

Nu er jeg selv en fyr, der (MEST) er til fyre og jeg går mest efter yngre fyre. Jeg synes ikke at et alt for modent look er så attraktivt. Mænd bliver jo tit grå og skallede med alderen. De bliver tit mega behårede og så bliver deres hud meget ru.

Hvorfor vil kvinder tit hellere have en skaldet gråsprængt fyr på 48 end en ung smækkerlækker adonisfyr på 22? For fyrene er det jo tit omvendt, at man foretrækker den smækkerlækre unge kvinde fremfor den ældre kvinde med hængebryster, begyndende appelsinhud o.s.v.

Er der fordi, mænd er mere visuelt orienterede? Mens kvinder mere går op i, at de kan have en stor stærk mand (gerne voksen og selvsikker), der kan beskytte dem? Er det fordi, kvinder går meget op i shopping og skal bruge en økonomisk velstående (moden) herre til at finansiere deres ofte ekstreme forbrug? (læste i en anden tråd, at mange kvinder har 30-40 par sko! NØØØØØØØØØJ, hvor vildt!! :ivrig: ).
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1574
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 14685

Re: Hvorfor foretrækker så mange kvinder fyre, der er ældre end dem selv?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. aug 2019, 20:01

For min del er det ret tilfældigt. Da jeg mødte min mand, troede jeg, at han var meget yngre end mig, men jeg forelskede mig i ham alligevel.

Han er så et år ældre end mig, men det havde ikke betydet spor.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kakadu
Kort karma: 16
Likede indlæg: 586

Indlægaf Kakadu » 21. aug 2019, 20:12

Kvinder går ofte efter personlighed og karakter, hvilket mænd får mere af med alderen, og mænd går ofte efter sødme og faste bryster, hvilket kvinder får mindre af med alderen.
9
Jedi
Kort karma: 60
Likede indlæg: 2015

Indlægaf Jedi » 21. aug 2019, 20:15

Jeg tror, det er en myte. Ihvertfald har ældre mænd aldrig interesseret mig, og jeg kender faktisk ingen, der har en ældre mand dvs. + 10-20-30 år. Jeg anser +-5 år som jævnaldrende, uanset hvilken vej det er.
2
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 290
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 5174

Indlægaf Tanten » 21. aug 2019, 21:01

Min eks var 8 år ældre end mig (den ældste partner, jeg har haft), og min nuværende partner gennem 5 år er 8 år yngre. Jeg kan ikke mærke de 16 års forskel på de to mænd - faktisk virker min 8 år yngre mand mere moden end min eks.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 405
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 7690

Indlægaf Purple Haze » 21. aug 2019, 21:10

Vil skyde på at nu ældre vi bliver, jo mindre vigtig er aldersforskellen. Og at man nok altid lægger mærke til ekstremerne, og ikke de hundreder eller tusindevis af forhold der er for hvert et af de ekstreme, hvor folk er jævnaldrende.

Men hvis jeg nu skulle komme med et bud så er det at når folk er unge, så er mænd utrolig umodne i forhold til kvinder.
Når folk så er blevet ældre og “modenheden” er udlignet, så er de unge mænd nok smukkere og mere sprøde end de ældre mænd - men de ældre mænd har til gengæld mere erfaring og kan få en kvinde til at komme / og det trumfer udholdenhed og sprødhed hver gang.

(Advarsel, ovenstående indeholder voldsomme stereotypisere generaliseringer, som man egentlig ikke kan bruge til noget).
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
LadyFox
Kort karma: 1528
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 26117

Indlægaf LadyFox » 21. aug 2019, 21:31

Jeg har det tit med at finde mænd der er 10-15 år ældre end mig. Jeg bilder mig ind at det ikke er bevidst, men helt ubevidst er det vel heller ikke. Det er vel bare en præference.
Jeg synes det er noget charmerende ved erfaring og begyndende alderstegn, så som rynker omkring øjnene, en smule gråt i skægget og sådan. Og så bliver folk som regel også bedre i sengen med alderen, derudover har jeg også nogle seksuelle sider jeg bestemt ikke ville være tryg ved at udleve med en fyr på 22, og hvor jeg heller ikke ville kunne se en ung gut i den "rolle" jeg ønsker manden har.
Min oplevelse er ikke at de mænd jeg har været sammen med er hverken ru eller vildt behårede.

De sidste to jeg har set er kun 5 år ældre end mig, og de har begge grint lidt over at jeg synes de er nogle unge mænd. :lol:
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1537

Indlægaf Orchidea » 21. aug 2019, 23:16

Jamen, det var nu engang ham jeg forelskede mig i og ikke hans alder. Der er ca 10 år imellem os.

Jeg har også haft jævnaldrende kærester og igen har det været manden selv, jeg har forelsket mig i.

Ingen faderkomplekser her :)
1
libertá
Kort karma: 6
Likede indlæg: 25

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 23:29

I min familie er de fleste forhold nogenlunde jævnaldrende. Dog stadig flere lidt ældre mænd end det omvendte. Jeg mener stadig, at der er en vis tendens til, at mænd er en anelse ældre end kvinder i et gennemsnitligt forhold her i landet.

Er der så slet ingen kvinder herinde, der f.eks. er 35-45 år og indrømmer, at de kun vil have helt sprøde unge mænd? Skal vi sige fra 16 til 24 år? De må da findes, men det er måske bare ikke noget, kvinder har lyst til at indrømme. Mænd bliver nok at turde tale højt om, hvis de kan lide unge piger. I hvert fald i gamle dage. Men de sidste tyve år har det måske ændret sig lidt, fordi der er kommet mindre tolerance overfor forhold til helt unge mennesker.

I homomiljøet er det også meget normalt med aldersforskel. Har kendt til mange forhold mellem mænd på 40-50 år og unge fyre i tyverne. Det er det ikke så stort et tabu.
0
Thomas31
Kort karma: 33
Likede indlæg: 534

Indlægaf Thomas31 » 22. aug 2019, 02:25

Mon ikke du generaliserer lige lovlig meget ud fra egne præferencer? Jeg har rundet 40 og ser bedre ud end nogensinde. Jeg foretrækker yngre kvinder af mange forskellige grunde. De er allevegne, de er nemmere at møde, bedre udseende, udstråling, sødere, mere spændende og interessante.

Lidt ældre kvinder virker ofte meget..praktiske. de tænker og taler om praktiske ting i deres liv, hvor de skal have en mand til at passe praktisk ind. Selv deres udseende er gerne praktisk. Det er ikke kritik, for det er jo et valg, deres eget valg.
3
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1037

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 22. aug 2019, 02:48

De fleste kvinder foretrækker en mand der er omtrent samme alder som dem selv, men er mere parate end mænd til at se bort fra en større aldersforskel hvis andre ting trækker op.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 364
Likede indlæg: 5612

Indlægaf TinaW » 22. aug 2019, 03:39

libertá skrev:I min familie er de fleste forhold nogenlunde jævnaldrende. Dog stadig flere lidt ældre mænd end det omvendte. Jeg mener stadig, at der er en vis tendens til, at mænd er en anelse ældre end kvinder i et gennemsnitligt forhold her i landet.

Er der så slet ingen kvinder herinde, der f.eks. er 35-45 år og indrømmer, at de kun vil have helt sprøde unge mænd? Skal vi sige fra 16 til 24 år? De må da findes, men det er måske bare ikke noget, kvinder har lyst til at indrømme. Mænd bliver nok at turde tale højt om, hvis de kan lide unge piger. I hvert fald i gamle dage. Men de sidste tyve år har det måske ændret sig lidt, fordi der er kommet mindre tolerance overfor forhold til helt unge mennesker.

I homomiljøet er det også meget normalt med aldersforskel. Har kendt til mange forhold mellem mænd på 40-50 år og unge fyre i tyverne. Det er det ikke så stort et tabu.

En på 16 har da absolut intet med en mand at gøre, det er jo bare en stor knægt. Jeg kan slet ikke forestille mig, at tænde på så ung en fyr, kunne da sikkert godt tænde på en midt i tyverne, men jeg ville ikke ønske et forhold til så ung en mand. Jeg er i 40`erne.
Da jeg var midt i tyverne havde jeg en fling med en på 19, ellers har mine kærester været nogenlunde jævnaldrende, dvs +-5 år.
5
D.itsen
Kort karma: 356
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 4363

Indlægaf D.itsen » 22. aug 2019, 04:16

Min 35 årige mand er mere sprød end de fleste 25-årige. Og for mig ligner de fleste under 20-25 mere drenge end mænd. Der sker et eller andet i den alder hvor de fleste hankøn går fra at ligne drenge til at ligne mænd. Det er noget med hvor spinkle de er, og så noget med kæbeformen. Det kan ske ret pludseligt og er meget fascinerende
Jeg var sammen med ældre da jeg var yngre, været sammen med nogen knap 10 år yngre, da jeg var omkring 30, min mand er 2 år yngre og elskeren lidt ældre.
Jeg foretrak ældre mænd, fordi jeg havde brug for en mand med mere erfaring og ballast, end de fleste jævnaldrende mænd havde. Der udjævnede sig da jeg kom omkring de 30. Jeg kan stadig ikke forestille mig at der er ret mange mænd under 25, der har det jeg synes er interessant
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3122
Likede indlæg: 21154

Indlægaf Wizzze » 22. aug 2019, 04:37

Er det ikke ret godt dokumenteret at mænd generelt er efter kvinder i udvikling? :gruble:
Jeg er 46 og på mange måder stadig ikke "voksen" :genert: Og kan i dag egentlig godt forstå at jævnaldrende kvinder ikke var vildt interesseret da jeg var i tyverne. Så en del hænger nok sammen med udvikling, eller mangel på samme, når kvinder vælger en ældre mand.

Når ældre mænd falder for yngre kvinder, er det bare fordi vi er nogle gamle grise :gris:
Ej, der er nok mange årsager, dels det visuelle, og nok også noget med energi og genvinde "tabt" ungdom og alt det der :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 953
Likede indlæg: 6186

Indlægaf Planten » 22. aug 2019, 04:41

.
Senest rettet af Planten 23. aug 2019, 22:05, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Forhold og sex"