Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21412

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf catnip » 21. mar 2024, 08:37

HappyHippo skrev:Mine børn fik mcd 2 gange i sidste uge, men jeg er også alene med dem, så ingen kan sige noget


What happens at McD stays at McD...
8
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1232
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 238
Likede indlæg: 4001

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Galoldriel » 21. mar 2024, 10:50

Jeg er blevet ret glad for at lave mad, men der er dage, hvor jeg er udmattet, og min mand kommer sent hjem. Så får vi kopnudler eller toast. Der er ikke skyggen af en grøntsag. Det er der heldigvis ingen, der brokker sig over.
3
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Sorenspige
Indlæg: 7120
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9492

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Sorenspige » 22. mar 2024, 14:54

Mi55ys, er din mand mon ved at læse bogen “Vanedyr”? Det er min (ingeniør) mand, og nu vil han pludselig ikke have salt på sit æg, og han er også begyndt at tale om, hvorvidt vi får nok grøntsager og burde spise mindre kød.

Jeg har meddelt ham, at han hjertens gerne må begynde at lave aftensmad mv., hvis han ønsker ændringer. Jeg er med på, at der er plads til forbedringer, men dem må han så indgå i.
16
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18328

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2024, 19:37

Sorenspige skrev:Mi55ys, er din mand mon ved at læse bogen “Vanedyr”? Det er min (ingeniør) mand, og nu vil han pludselig ikke have salt på sit æg, og han er også begyndt at tale om, hvorvidt vi får nok grøntsager og burde spise mindre kød.

Jeg har meddelt ham, at han hjertens gerne må begynde at lave aftensmad mv., hvis han ønsker ændringer. Jeg er med på, at der er plads til forbedringer, men dem må han så indgå i.


Det tvivler jeg stærkt på. Han hører kun bøger på lydbog, og kun fantasy.

Jeg var i øvrigt alene med ungerne i dag, og gæt hvad vi fik at spise? :ninja: :lol:
26
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
pinkmoon
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6845

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf pinkmoon » 24. mar 2024, 07:26

Vi skiftes til at sove “længe”.

Mig og barnet har været tidligt oppe, og vi har bare haft den hyggeligste morgen sammen.

5 minutter efter manden står op er stemning vendt fuldstændig. Først bliver han stresset over barnet gerne vil køre med en legetøjsbil i havregrøden, så gider han ikke lege med håndvasken, så insisterer ham på at bære en kop varm kaffe samtidig med barnet og bliver irriteret over han rækker ud efter den. Jeg bliver stresset over situationen og brænder mig på kogende vand.

Nu køre fjernsynet og dét var den hyggelige morgen.
5
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5928
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14758

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. apr 2024, 00:24

Han sagde jeg måtte få hans billet til United v Liverpool i morgen. Jeg glædede mig. Jeg fortalte mine kollegaer og spillerne at jeg skulle afsted. Fuldkommen summende af forventning, for det er længe siden jeg har været på stadion.

Jeg kommer hjem og så siger han fanme at han har givet billetten til hans svoger :cuss: . Det er sgu for dårligt, man kan ikke bare give en kvinde forventninger om fodbold og så tage det væk igen!!

(Det skal dog siges at han har givet billetten væk fordi det er så længe siden at vi har ses og han gerne ville at vi lavede noget sammen. Kampen skal vi nu hjem til hans far at se. Jeg er ikke vred. Man skal helst ikke komme i mellem fodbold og mig - jeg ville rigtig gerne have været afsted! - men jeg kan godt lide tanken bag. Det er sødt af ham :lun: )
4
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4387
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10744

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf BlueBunny » 7. apr 2024, 07:47

Mi55y skrev:Jeg har haft migræne i dag, men stod alligevel op med den yngste 05:15 (for jeg var jo vågen), lavede morgenmad, smurte madpakker og deltog i online erfa-møde i 6 timer (bare på en lytter dog).

Med til historien hører, at det er mig der står for 98% af almadlavning inkl. madpakker herhjemme, og med madselektive børn, så kan det være en ret stor opgave. Alligevel får vi højst take-away en gang om måneden.

Jeg skriver så til ham, at jeg stadig har hovedpine, at jeg henter børnene kl. 16 og at han kan vælge mellem take-away eller hot-dogs. Han skriver, at jeg må vælge - så jeg vælger selvfølgelig det, der kræver mindst af mig; take-away, som han henter på vejen hjem.

Vi spiser, og da børnene er gået fra bordet udspiller følgende samtale sig:
Mig: Den yngste spiste godt nok godt. Det er rart, at hans mave er i orden igen (han har lige været syg med dårlig mave).
Ham: Jeg synes, det er ærgerligt, at de er blevet vænnet til kun at kunne lide fast-food.
Mig: *glor uforstående på ham* Var det en stikpille til mig?
Ham: Jeg synes bare, at de får for meget fast-food.
Mig: Er det du siger, at jeg har vænnet børnene til kun at gide fast-food?
Ham: Jeg siger bare, at de tit får McDonalds.
Mig: De fik McD i sidste uge og så i oktober - er det tit? Og du har ikke svaret på, om du mener, at jeg giver vores børn for meget fast-food?
Ham: Ja, det er tit. Jeg gider ikke diskutere det - du har hovedpine og er ekstra nærtagende.
Mig: Men du siger jo ikke nej - skal jeg så gå ud fra, at det er det, du mener?
Ham: Hvis ikke du stopper nu, så kører jeg.
Mig: Jeg vil altså have lov at reagere på det du siger, for jeg synes det er en ret voldsom udmelding.
Ham: *sætter sig ud i bilen og kører*

Altså - what? Det er slet ikke en diskussion vi har haft før, og han har aldrig før truet med at køre endsige gjort det.
Er det mig, der var totalt out of line og bare ikke kan se det?

Jeg har lige læst denne, og de næste sider. Jeg kan se jeg er i mindretal, men jeg ville tænke:

Ham: Jeg synes, det er ærgerligt, at de er blevet vænnet til kun at kunne lide fast-food.
Mig: hvad mener du med fast-food? Det er da ikke så tit vi køber takeaway?
Ham: (svar)
Mig: hvordan tænker du vi kan gøre det anderledes?


“Vi”. Du skriver de er selektive.
Jeg synes lidt du gik i forsvar. Og det han jo prøver er at tale om at børnene måske ikke spiser så varieret.
Jeg opfatter det ikke som et angreb. Det er jo ham selv der har købt mcd.

Jeg kender selvfølgelig ikke baggrundshistorie.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Kanga
Indlæg: 2936
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3671

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Kanga » 7. apr 2024, 09:28

Vi var til fest i går. I et selskab, hvor vi ikke kender nogen godt. Vi ved, hvem mange er, men der er ikke nogen, vi kender-kender.
Min kæreste er meget social og kontaktafhængig, vil jeg nærmest kalde det. Jeg er også social, men ikke på samme måde som min kæreste. Og på en aften som i går, til en uformel fest, hvor der ikke faste pladser og bordkort, så føler jeg mig sgu overladt til mig selv. Vi minglede rundt og når jeg kom hen til ham, hvor han stod og talte med andre, så inddrog han mig ikke. På et tidspunkt stod han endda med ryggen til mig i riiiigtig lang tid. Uh, jeg synes det er så respektløst. Og samtidig, så er jeg jo en voksen kvinde, som burde kunne begå sig, men nogen gange ville det være rart, hvis han lige lage armen rundt og inddrog mig.
6
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4388

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Q-beben » 8. apr 2024, 06:59

BlueBunny skrev:
Mi55y skrev:Jeg har haft migræne i dag, men stod alligevel op med den yngste 05:15 (for jeg var jo vågen), lavede morgenmad, smurte madpakker og deltog i online erfa-møde i 6 timer (bare på en lytter dog).

Med til historien hører, at det er mig der står for 98% af almadlavning inkl. madpakker herhjemme, og med madselektive børn, så kan det være en ret stor opgave. Alligevel får vi højst take-away en gang om måneden.

Jeg skriver så til ham, at jeg stadig har hovedpine, at jeg henter børnene kl. 16 og at han kan vælge mellem take-away eller hot-dogs. Han skriver, at jeg må vælge - så jeg vælger selvfølgelig det, der kræver mindst af mig; take-away, som han henter på vejen hjem.

Vi spiser, og da børnene er gået fra bordet udspiller følgende samtale sig:
Mig: Den yngste spiste godt nok godt. Det er rart, at hans mave er i orden igen (han har lige været syg med dårlig mave).
Ham: Jeg synes, det er ærgerligt, at de er blevet vænnet til kun at kunne lide fast-food.
Mig: *glor uforstående på ham* Var det en stikpille til mig?
Ham: Jeg synes bare, at de får for meget fast-food.
Mig: Er det du siger, at jeg har vænnet børnene til kun at gide fast-food?
Ham: Jeg siger bare, at de tit får McDonalds.
Mig: De fik McD i sidste uge og så i oktober - er det tit? Og du har ikke svaret på, om du mener, at jeg giver vores børn for meget fast-food?
Ham: Ja, det er tit. Jeg gider ikke diskutere det - du har hovedpine og er ekstra nærtagende.
Mig: Men du siger jo ikke nej - skal jeg så gå ud fra, at det er det, du mener?
Ham: Hvis ikke du stopper nu, så kører jeg.
Mig: Jeg vil altså have lov at reagere på det du siger, for jeg synes det er en ret voldsom udmelding.
Ham: *sætter sig ud i bilen og kører*

Altså - what? Det er slet ikke en diskussion vi har haft før, og han har aldrig før truet med at køre endsige gjort det.
Er det mig, der var totalt out of line og bare ikke kan se det?

Jeg har lige læst denne, og de næste sider. Jeg kan se jeg er i mindretal, men jeg ville tænke:

Ham: Jeg synes, det er ærgerligt, at de er blevet vænnet til kun at kunne lide fast-food.
Mig: hvad mener du med fast-food? Det er da ikke så tit vi køber takeaway?
Ham: (svar)
Mig: hvordan tænker du vi kan gøre det anderledes?


“Vi”. Du skriver de er selektive.
Jeg synes lidt du gik i forsvar. Og det han jo prøver er at tale om at børnene måske ikke spiser så varieret.
Jeg opfatter det ikke som et angreb. Det er jo ham selv der har købt mcd.

Jeg kender selvfølgelig ikke baggrundshistorie.


Jeg er faktisk på linje med BlueBunny her. Jeg kan i hvert tilfælde godt genkende mønsteret fra dengang jeg var gift, og hvor vi var kommet ind i en negativ spiral.

Vi gik i parterapi, hvor han gav udtryk for, at han ofte følte, at når han sagde noget, så tog jeg det personligt, selvom han ikke havde ment det personligt. Han havde også den oplevelse, at jeg med min måde at være på gav udtryk for, at han aldrig kunne gøre det godt nok, hverken som kæreste/partner eller som forældre. Parterapien lærte os begge, at vi skal lytte til, hvad der bliver sagt, og vi skal se på de handlinger, der bliver gjort, - i stedet for at tro, at vi kender hinanden så godt, at vi er gode til at læse, hvad der bliver sagt mellem linjerne.

MEN det berettiger på ingen måde din mand til at opføre sig, som han har gjort her. Jeg tænker, at han handler i afmagt over situationen.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2866
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5582

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 8. apr 2024, 09:55

Jeg kan ikke tro han er så chorkeret over børn kan LIDE fastfood? Altså, hvad..? En ting er hvis han havde sagt "tænk de kun GIDER SPISE fastfood". Men han sagde lide. Derfor er jeg lidt imellem jer to, men jeg synes hans overreaktion var helt ude i hampen. Havde min mand sagt sådan om at LIDe fastfood havde jeg nok bare sagt "øhh ja, det er produceret til at børn skal elske hele oplevelsen i det". Står jeg og spørger min datter om hun vil have boller i karry eller pizza ved jeg da også hvad svaret bliver.. Det er da ikke så overraskende. han kunne have valgt hotdogs hvis det var sådan et problem for ham.l
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 393
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 47
Likede indlæg: 967

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Posedamen » 24. apr 2024, 12:55

Det er sjældent han decideret er en nar, men lige i dag..

Jeg er hjemmefra fra 7.30-14.15, han har været på dagpenge (selvvalgt) siden 1. Februar, og han har ikke lavet dagens gode gerning siden.
Jeg hjælper gerne med oprydning og rengøring, men det bliver kun gjort, fordi jeg tager initiativet.

I morges spurgte jeg ham, om han gad gøre noget ved enten stue eller køkken, fordi det stadig ligner lort efter weekenden. Jaja, det skulle han nok.
Cut til 14.15 da jeg kom hjem.
Han havde ikke ryddet op, hverken i stue eller køkken.
Han sad og åd en pandekage, som var den sidste i stakken. Han ved hvornår jeg er hjemme, men det var ikke faldet ham ind at gemme en til mig.
Lugten i soveværelset bevidner om, at han har siddet derinde og gamet Xbox. Det er sådan en teenagelugt.
Han har spist det meste af min citronmåne. Han har ikke skåret stykker af den, men taget bidder. Resten var han så venlig at lade ligge ude, så den var knastør. Ikke at det havde gjort en forskel, for han havde åbenbart tilladt sig selv at ryge i køkkenet OG aske ned på kagen.
Han har drukket cola, men ikke stillet den i køleskabet eller skruet låget på, så jeg fik æren af lunken og flad cola.

Nu ligger han og snorker på sofaen.
14
I just shit my pants, can I get in yours?
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9097
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21970

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 24. apr 2024, 13:04

Posedamen skrev:Det er sjældent han decideret er en nar, men lige i dag..

Jeg er hjemmefra fra 7.30-14.15, han har været på dagpenge (selvvalgt) siden 1. Februar, og han har ikke lavet dagens gode gerning siden.
Jeg hjælper gerne med oprydning og rengøring, men det bliver kun gjort, fordi jeg tager initiativet.

I morges spurgte jeg ham, om han gad gøre noget ved enten stue eller køkken, fordi det stadig ligner lort efter weekenden. Jaja, det skulle han nok.
Cut til 14.15 da jeg kom hjem.
Han havde ikke ryddet op, hverken i stue eller køkken.
Han sad og åd en pandekage, som var den sidste i stakken. Han ved hvornår jeg er hjemme, men det var ikke faldet ham ind at gemme en til mig.
Lugten i soveværelset bevidner om, at han har siddet derinde og gamet Xbox. Det er sådan en teenagelugt.
Han har spist det meste af min citronmåne. Han har ikke skåret stykker af den, men taget bidder. Resten var han så venlig at lade ligge ude, så den var knastør. Ikke at det havde gjort en forskel, for han havde åbenbart tilladt sig selv at ryge i køkkenet OG aske ned på kagen.
Han har drukket cola, men ikke stillet den i køleskabet eller skruet låget på, så jeg fik æren af lunken og flad cola.

Nu ligger han og snorker på sofaen.


Tror ikke jeg ville kunne håndtere det der.
Der er jo intet af det der er tilnærmelsesvis normal opførsel for en voksen.
Voldsomt ubetænksomt.

Tror selv jeg, der ellers aldrig rigtig siger noget, ville komme med nogle kommentarer. :cuss: :cuss: :cuss:
12
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21412

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf catnip » 24. apr 2024, 13:06

Posedamen skrev:Det er sjældent han decideret er en nar, men lige i dag..

Jeg er hjemmefra fra 7.30-14.15, han har været på dagpenge (selvvalgt) siden 1. Februar, og han har ikke lavet dagens gode gerning siden.
Jeg hjælper gerne med oprydning og rengøring, men det bliver kun gjort, fordi jeg tager initiativet.

I morges spurgte jeg ham, om han gad gøre noget ved enten stue eller køkken, fordi det stadig ligner lort efter weekenden. Jaja, det skulle han nok.
Cut til 14.15 da jeg kom hjem.
Han havde ikke ryddet op, hverken i stue eller køkken.
Han sad og åd en pandekage, som var den sidste i stakken. Han ved hvornår jeg er hjemme, men det var ikke faldet ham ind at gemme en til mig.
Lugten i soveværelset bevidner om, at han har siddet derinde og gamet Xbox. Det er sådan en teenagelugt.
Han har spist det meste af min citronmåne. Han har ikke skåret stykker af den, men taget bidder. Resten var han så venlig at lade ligge ude, så den var knastør. Ikke at det havde gjort en forskel, for han havde åbenbart tilladt sig selv at ryge i køkkenet OG aske ned på kagen.
Han har drukket cola, men ikke stillet den i køleskabet eller skruet låget på, så jeg fik æren af lunken og flad cola.

Nu ligger han og snorker på sofaen.


Har han altid været så uopmærksom på sine omgivelser eller bør du være bekymret for hans mentale helbred?
12
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13040
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3545
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56060
Kontakt:

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Ado » 24. apr 2024, 13:07

Posedamen skrev:Det er sjældent han decideret er en nar, men lige i dag..

.

Er manden depressiv? For altså...vi kan alle have en dag, hvor vi dovner og intet orker, men det du beskriver er godt nok grotesk. :nerve:
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 393
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 47
Likede indlæg: 967

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Posedamen » 24. apr 2024, 13:51

Som jeg også skrev, så er det ret sjældent han er en nar :D situationen i dag, er ikke sådan han er til hverdag.. der er det mere små og ubetydelige ting :deer:

Men han har ADD :D
3
I just shit my pants, can I get in yours?

Tilbage til "Forhold og sex"