Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2166

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Evapeva » 17. okt 2017, 19:54

Sorenspige skrev:Bøtte, på den gamle debat ville din mand blive kaldt SN :tie:.

Min mand har sagt noget i samme boldgade, da jeg for nogle uger siden sagde, at jeg følte, at jeg lavede alt praktisk herhjemme. Det mente han så var rimeligt, fordi min arbejdstid er nedsat med 10%, hvilket jeg selv betaler. Den nedsatte tid bliver brugt på at hente børnenes tidligere, og med to små børn når jeg ikke meget praktisk, før de er i seng.

Har I separat økonomi? Skal det forstås sådan, at DU - du ALENE - mangler de 10% ekstra i lommen for at ungerne til gengæld hentes tidligere, og så har du så ifølge din mand yderligere de samme 10% at skulle "arbejde af" derhjemme?!

:gisp: Jeg er rystet.
9
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4796

Indlægaf Mangoness » 17. okt 2017, 19:54

[...]

SN? Hvad står det for? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
ina
Kort karma: 304
Likede indlæg: 2153

Indlægaf ina » 17. okt 2017, 19:56

Mangoness skrev:

[...]

Mener det er spassernar :D
7
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1519

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en na

Indlægaf lulu-p » 17. okt 2017, 19:57

Han magter ikke at løfte en diskussion fra et personligt til et principielt plan. Han beder mig helt konsekvent om at stoppe diskussionen uden at høre hvad jeg vil sige. Afbryder mig halvvejs i sætningerne. Det gør mig rasende.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Evapeva

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en na

Indlægaf Evapeva » 17. okt 2017, 19:59

lulu-p skrev:Han magter ikke at løfte en diskussion fra et personligt til et principielt plan. Han beder mig helt konsekvent om at stoppe diskussionen uden at høre hvad jeg vil sige. Afbryder mig halvvejs i sætningerne. Det gør mig rasende.

Præcis samme problem har vi (jeg) herhjemme! Det er SÅ provokerende. :cuss:
0

Sorenspige
Kort karma: 386
Likede indlæg: 2256

Indlægaf Sorenspige » 17. okt 2017, 20:13

SN er ganske rigtig Spassernar :-D. Det blev flittigt brugt en overgang på jubii.
0
Sorenspige
Kort karma: 386
Likede indlæg: 2256

Indlægaf Sorenspige » 17. okt 2017, 20:33

Evapeva skrev:

Min mand har sagt noget i samme boldgade, da jeg for nogle uger siden sagde, at jeg følte, at jeg lavede alt praktisk herhjemme. Det mente han så var rimeligt, fordi min arbejdstid er nedsat med 10%, hvilket jeg selv betaler. Den nedsatte tid bliver brugt på at hente børnenes tidligere, og med to små børn når jeg ikke meget praktisk, før de er i seng.

Har I separat økonomi? Skal det forstås sådan, at DU - du ALENE - mangler de 10% ekstra i lommen for at ungerne til gengæld hentes tidligere, og så har du så ifølge din mand yderligere de samme 10% at skulle "arbejde af" derhjemme?!

Vi har delvis fællesøkonomi, hvilket vil sige, at vi indbetaler samme beløb til budget- og opsparingskontoen, og de resterende penge er så vores egne.

Men ja, jeg betaler selv for den nedsatte tid. Vi har talt om, at ændrer det, men da min mand selv skal betale alt til sin pension, er der max et par tusind i forskel på vores udbetalte løn.

Sagen er, at jeg møder kl. 7.30 hver dag. Med 1/2 times transporttid skal jeg kører hjemmefra kl. 7. Min mand afleverer derfor børn og møder oftest omkring kl. 8.30. Han er privatansat og skal derfor arbejde 40 timer om ugen. Derudover går han lidt tidligere 1-2 gange om ugen pga. mit arbejde og vores drengs fritidsaktivitet. For at nå op på de 40 timer arbejder han derfor om aftenen mandag-torsdag.

Det er så her, han blev træt af, at jeg bad om hjælp til at smørre madpakke/tømme opvaskemaskine/rydde op i stuen, for jeg har mere fritid end ham om aftenen (jeg må ikke arbejde hjemmefra).

Jeg har foreslået, at han også går ned i tid, eller at vi alle står tidligere op, så han kan møde kl. 8. Begge dele værgrer han sig i mod.

En del af min "fritid" om aftenen går også med at planlægge indkøb, madplan, arrangere fødselsdage, købe/undersøge tøj/sko til børnene. Det kan bare godt gøres fra sofaen.
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 427
Likede indlæg: 5318

Indlægaf Skralde » 17. okt 2017, 21:27

Sorenspige skrev:SN er ganske rigtig Spassernar :-D. Det blev flittigt brugt en overgang på jubii.

Det bør vi SÅ meget indføre igen :D
4
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 733
Likede indlæg: 10248

Indlægaf Zombie » 18. okt 2017, 00:26

Sorenspige skrev:
Evapeva skrev:

Vi har delvis fællesøkonomi, hvilket vil sige, at vi indbetaler samme beløb til budget- og opsparingskontoen, og de resterende penge er så vores egne.

Men ja, jeg betaler selv for den nedsatte tid. Vi har talt om, at ændrer det, men da min mand selv skal betale alt til sin pension, er der max et par tusind i forskel på vores udbetalte løn.

Sagen er, at jeg møder kl. 7.30 hver dag. Med 1/2 times transporttid skal jeg kører hjemmefra kl. 7. Min mand afleverer derfor børn og møder oftest omkring kl. 8.30. Han er privatansat og skal derfor arbejde 40 timer om ugen. Derudover går han lidt tidligere 1-2 gange om ugen pga. mit arbejde og vores drengs fritidsaktivitet. For at nå op på de 40 timer arbejder han derfor om aftenen mandag-torsdag.

Det er så her, han blev træt af, at jeg bad om hjælp til at smørre madpakke/tømme opvaskemaskine/rydde op i stuen, for jeg har mere fritid end ham om aftenen (jeg må ikke arbejde hjemmefra).

Jeg har foreslået, at han også går ned i tid, eller at vi alle står tidligere op, så han kan møde kl. 8. Begge dele værgrer han sig i mod.

En del af min "fritid" om aftenen går også med at planlægge indkøb, madplan, arrangere fødselsdage, købe/undersøge tøj/sko til børnene. Det kan bare godt gøres fra sofaen.

Kvinder er ofte familiens manager uden den tid det tager, medregnes som en huslig pligt. Så i en del familier deles de huslige pligter lige, og så har kvinden da manager-rollen oven i - og tit også emotional labour, hvor det er hende som skal fornemme om forholdet er i trivsel eller om det skal snakkes om tingene i forholdet. Så må hun tage hul på den snak - evt med en mand, der ikke gider snakke om tingene og bebrejder hende, at hun overhovedet tager problemet op, selv hvis han er årsagen til det.

Der er selvfølgelig tilfælde hvor det er mere eller mindre passende, det er skitseret/stereotypt opsat her. Men det er gennemgående nok til, at især amerikanske "hausfrau" feminister diskuterer det.
6
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4796

Indlægaf Mangoness » 18. okt 2017, 06:34

ina skrev:
Mangoness skrev:

[...]

Mener det er spassernar :D

Skralde skrev:
Sorenspige skrev:SN er ganske rigtig Spassernar :-D. Det blev flittigt brugt en overgang på jubii.

Det bør vi SÅ meget indføre igen :D

Jeg har aldrig hørt så smukt et ord :lun: :lol:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 129
Likede indlæg: 2078

Indlægaf billiebean » 18. okt 2017, 06:40

Zombie skrev:
Kvinder er ofte familiens manager uden den tid det tager, medregnes som en huslig pligt. Så i en del familier deles de huslige pligter lige, og så har kvinden da manager-rollen oven i - og tit også emotional labour, hvor det er hende som skal fornemme om forholdet er i trivsel eller om det skal snakkes om tingene i forholdet. Så må hun tage hul på den snak - evt med en mand, der ikke gider snakke om tingene og bebrejder hende, at hun overhovedet tager problemet op, selv hvis han er årsagen til det.

Der er selvfølgelig tilfælde hvor det er mere eller mindre passende, det er skitseret/stereotypt opsat her. Men det er gennemgående nok til, at især amerikanske "hausfrau" feminister diskuterer det.

Denne blog-tegneserie kalder det "the mental load". Den rykkede virkelig noget hos mig.

https://english.emmaclit.com/2017/05/20 ... dve-asked/
5
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 18. okt 2017, 07:17

billiebean skrev:
Zombie skrev:

Denne blog-tegneserie kalder det "the mental load". Den rykkede virkelig noget hos mig.

https://english.emmaclit.com/2017/05/20 ... dve-asked/

Mega interessant! Vi er nødt til at have en tråd om emnet. :)
3

Smiling_Goat
Kort karma: 849
Likede indlæg: 14609

Indlægaf Smiling_Goat » 18. okt 2017, 16:06

Jeg ved godt, de fleste måske vil sige, at den ikke hører til her, men det føles altså lidt sådan...

Han spiste sin trøffelkugle selv :sur:
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 901
Likede indlæg: 6534

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2017, 16:45

Smiling_Goat skrev:Jeg ved godt, de fleste måske vil sige, at den ikke hører til her, men det føles altså lidt sådan...

Så meget ikke i orden :sur:
2
In_your_eyes
Kort karma: 115
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1070

Indlægaf In_your_eyes » 18. okt 2017, 18:45

Smiling_Goat skrev:Jeg ved godt, de fleste måske vil sige, at den ikke hører til her, men det føles altså lidt sådan...

Det hører da i allerhøjeste grad til her...
Ulovligheder :gammel:
3
:pompom:

Tilbage til "Forhold og sex"