Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Jammerdalen » 9. maj 2019, 10:16

Så er de "fejl" han laver i virkeligheden ikke et problem? Er det noget, som du ser alle andre mænd lave? :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 9. maj 2019, 10:18

Jammerdalen skrev:Så er de "fejl" han laver i virkeligheden ikke et problem? Er det noget, som du ser alle andre mænd lave? :)

De ER et problem. Fordi jeg hele tiden skal agere mor og dobbelttjekke at alt er ok, hvis jeg ikke har lyst til at tage på ferie med nødpas fra lufthavnen, fylde hele køleskab eller fryser op med nye, dyre ting og skrabe min hunds afsjælede legeme op fra landevejen......
Det er et problem fordi jeg ikke kan magte at have the full mental load. Jeg har brug for en partner. Ikke et barn.
24
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Ata » 9. maj 2019, 10:25

kidkomb skrev:
Jammerdalen skrev:Så er de "fejl" han laver i virkeligheden ikke et problem? Er det noget, som du ser alle andre mænd lave? :)

De ER et problem. Fordi jeg hele tiden skal agere mor og dobbelttjekke at alt er ok, hvis jeg ikke har lyst til at tage på ferie med nødpas fra lufthavnen, fylde hele køleskab eller fryser op med nye, dyre ting og skrabe min hunds afsjælede legeme op fra landevejen......
Det er et problem fordi jeg ikke kan magte at have the full mental load. Jeg har brug for en partner. Ikke et barn.

Det lyder bare mærkeligt, at han ikke kan finde ud af basale ting som et lukke køleskabet eller døren efter sig. Det kan de fleste mennesker trods alt. Det er nok det, der får mig til at tænke, at der er noget mere galt. Det lyder ikke bare som almindelig distræthed? :gruble:

PS: Det med kalenderen ser man hos forbløffende mange mænd. Det er irriterende, men nok mere normalt (og et udslag af dårlige vaner hos både manden der giver ansvaret fra sig og kvinden der tager det..).
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 9. maj 2019, 10:29

Ata skrev:
kidkomb skrev:
Jammerdalen skrev:Så er de "fejl" han laver i virkeligheden ikke et problem? Er det noget, som du ser alle andre mænd lave? :)

De ER et problem. Fordi jeg hele tiden skal agere mor og dobbelttjekke at alt er ok, hvis jeg ikke har lyst til at tage på ferie med nødpas fra lufthavnen, fylde hele køleskab eller fryser op med nye, dyre ting og skrabe min hunds afsjælede legeme op fra landevejen......
Det er et problem fordi jeg ikke kan magte at have the full mental load. Jeg har brug for en partner. Ikke et barn.

Det lyder bare mærkeligt, at han ikke kan finde ud af basale ting som et lukke køleskabet eller døren efter sig. Det kan de fleste mennesker trods alt. Det er nok det, der får mig til at tænke, at der er noget mere galt. Det lyder ikke bare som almindelig distræthed? :gruble:

PS: Det med kalenderen ser man hos forbløffende mange mænd. Det er irriterende, men nok mere normalt (og et udslag af dårlige vaner hos både manden der giver ansvaret fra sig og kvinden der tager det..).

Jo. Altså det kan da godt være? Jeg kan godt bede ham om at gå til lægen igen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf RavenClaw » 9. maj 2019, 10:32

Hvorfor skal der bruges tid på at diagnosticere en mand, I ikke kender?

For mig at læse er Kid efterhånden pænt irriteret over, at hun skal gå og være mor for sin kæreste, og det forstår jeg godt. Jeg ville selv blive skør i bolden af konstant at skulle forholde mig til, om min partner har husket alt muligt. Og vi snakker jo ikke småting som at glemme at lukke køkkenlågerne. Vi snakker, at han udsætter hunden for fare, han lader døren til deres hjem være ulåst i flere timer, og han tager Kids bilnøgle med sig, så hun er fanget på landet - flere gange. Ja undskyld, men det er fandme ikke cool.

Og at hun får tilbage, at hendes mand nok fejler et eller andet genetisk, og hun jo bare kan lære at leve med det, det er heller ikke cool. Jeg er sikker på, Kid kender sin mand og svigerfamilie nok til at vide, om det bunder i generel ladhed eller sygdom. Men uanset om manden så skulle have en mindre kognitiv funktionsnedsættelse, så er det fair at få nok. Når man i forvejen er presset max på andre kanter af livet, er det altså nødvendigt at kunne koble af på hjemmebasis.
45
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 9. maj 2019, 10:46

RavenClaw skrev:Hvorfor skal der bruges tid på at diagnosticere en mand, I ikke kender?

For mig at læse er Kid efterhånden pænt irriteret over, at hun skal gå og være mor for sin kæreste, og det forstår jeg godt. Jeg ville selv blive skør i bolden af konstant at skulle forholde mig til, om min partner har husket alt muligt. Og vi snakker jo ikke småting som at glemme at lukke køkkenlågerne. Vi snakker, at han udsætter hunden for fare, han lader døren til deres hjem være ulåst i flere timer, og han tager Kids bilnøgle med sig, så hun er fanget på landet - flere gange. Ja undskyld, men det er fandme ikke cool.

Og at hun får tilbage, at hendes mand nok fejler et eller andet genetisk, og hun jo bare kan lære at leve med det, det er heller ikke cool. Jeg er sikker på, Kid kender sin mand og svigerfamilie nok til at vide, om det bunder i generel ladhed eller sygdom. Men uanset om manden så skulle have en mindre kognitiv funktionsnedsættelse, så er det fair at få nok. Når man i forvejen er presset max på andre kanter af livet, er det altså nødvendigt at kunne koble af på hjemmebasis.

Tak, søde Raven :lun:
Ja, jeg blev lidt irriteret, men jeg vil jo også gerne have at folk kommer med betragtninger, forslag og nye input, så jeg prøvede egentlig at skjule det :lol:
Well, summa summarum er vel at få fortalt ham at han kan udforske om han nu skulle være ramt af et eller andet der kan undskylde at han er svær at leve med, men jeg tror det vitterligt ikke. Sidste år sprang han ud i at være fuldtidsansat i hans og 3 andres firma der importerer og sælger et specifikt produkt fra Kina og jeg sagde til ham allerede dengang at jeg ikke troede at hans stress ville blive bedre, hvis han ikke lige holdt en eller måske to måneders ordentlig pause efter han havde sagt op fra sit forrige, meget stressende, job. Men han lyttede ikke. Og han har vist ret godt styr på det med firmaet. Og ikke styr på noget andet. Så jeg er TRÆT af at blive forfordelt og at han ikke prioriterer at få lavet noget herhjemme og at han oven i købet, synes jeg, holder sine stresssymptomer (wow tre s'er i træk wuhuu) ved lige, ved at have så meget om ørene og så stort ansvar.
Jeg har prøvet at tale alvorligt med ham flere gange, men han bliver ked af det og lover at gøre sig mere umage og siger at jeg jo også laver fejl. Og det gør jeg da! Men mine fejl gør ikke hans fejl mindre jo. Jeg bliver heller ikke bedre til at spise op af at der er børn i Afrika der sulter.
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Ata » 9. maj 2019, 10:54

RavenClaw skrev:Hvorfor skal der bruges tid på at diagnosticere en mand, I ikke kender?

For mig at læse er Kid efterhånden pænt irriteret over, at hun skal gå og være mor for sin kæreste, og det forstår jeg godt. Jeg ville selv blive skør i bolden af konstant at skulle forholde mig til, om min partner har husket alt muligt. Og vi snakker jo ikke småting som at glemme at lukke køkkenlågerne. Vi snakker, at han udsætter hunden for fare, han lader døren til deres hjem være ulåst i flere timer, og han tager Kids bilnøgle med sig, så hun er fanget på landet - flere gange. Ja undskyld, men det er fandme ikke cool.

Og at hun får tilbage, at hendes mand nok fejler et eller andet genetisk, og hun jo bare kan lære at leve med det, det er heller ikke cool. Jeg er sikker på, Kid kender sin mand og svigerfamilie nok til at vide, om det bunder i generel ladhed eller sygdom. Men uanset om manden så skulle have en mindre kognitiv funktionsnedsættelse, så er det fair at få nok. Når man i forvejen er presset max på andre kanter af livet, er det altså nødvendigt at kunne koble af på hjemmebasis.

Ingen har vel skrevet, at det ikke er forståeligt, at hun bliver irriteret? Jeg synes bare at mandens adfærd umiddelbart lød udenfor normalområdet. Men selvfølgelig kan vi da bare blande os udenom eller bare klappe hende på hovedet og sige, at han er streng... :)
2
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Jammerdalen » 9. maj 2019, 10:59

RavenClaw skrev:Hvorfor skal der bruges tid på at diagnosticere en mand, I ikke kender?

For mig at læse er Kid efterhånden pænt irriteret over, at hun skal gå og være mor for sin kæreste, og det forstår jeg godt. Jeg ville selv blive skør i bolden af konstant at skulle forholde mig til, om min partner har husket alt muligt. Og vi snakker jo ikke småting som at glemme at lukke køkkenlågerne. Vi snakker, at han udsætter hunden for fare, han lader døren til deres hjem være ulåst i flere timer, og han tager Kids bilnøgle med sig, så hun er fanget på landet - flere gange. Ja undskyld, men det er fandme ikke cool.

Og at hun får tilbage, at hendes mand nok fejler et eller andet genetisk, og hun jo bare kan lære at leve med det, det er heller ikke cool. Jeg er sikker på, Kid kender sin mand og svigerfamilie nok til at vide, om det bunder i generel ladhed eller sygdom. Men uanset om manden så skulle have en mindre kognitiv funktionsnedsættelse, så er det fair at få nok. Når man i forvejen er presset max på andre kanter af livet, er det altså nødvendigt at kunne koble af på hjemmebasis.


Jeg skrev nu faktisk mit indlæg med stor omsorg over for både Kidkomb og hendes kæreste! Jeg diagnosticerer ham ikke, men forklarer at beskrivelserne er klassiske symptomer, som folk med ADHD også oplever. Jeg ved, at vi befinder os i en tid, hvor det nærmest er tabu at tale om diagnoser og muligheden for at andre kan have én. Men faktum er, at alt for mange mennesker går udiagnosticeret rundt hvorfor de ganske uberettiget bliver stigmatiseret som dovne, uansvarlige, barnlige, sjuskede osv. Skylder man ikke de mennesker at undersøge, om der faktisk kunne være noget kognitivt på spil?
Jeg ved i den grad godt, at det er opslidende og drænende at have en kæreste som Kidkombs og jeg synes det er fair, at hun har brug for luft. Ingen bebrejdelse for det herfra! Min egen mand må lide under noget af det samme som Kidkomb. Jeg kan også "fremstå" uansvarlig, men her skyldes det at bl.a. min arbejdshukommelse ikke fungerer optimalt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 9. maj 2019, 11:11

Mistermor skrev:
Ata skrev:Ingen har vel skrevet, at det ikke er forståeligt, at hun bliver irriteret? Jeg synes bare at mandens adfærd umiddelbart lød udenfor normalområdet. Men selvfølgelig kan vi da bare blande os udenom eller bare klappe hende på hovedet og sige, at han er streng... :)


Jeg ser ikke, at Kidkomb er irriteret. Jeg opfatter det, som om hun er slidt ned, fordi hun aldrig ved, hvilke problemer hun vågner op eller kommer hjem til, fordi hun ikke kan regne med, at hendes mand bruger samme energi i sit hjem, som han gør på sit job.

Jeg indrømmer gerne at der med den nedslidthed kommer en del irritation også.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Jammerdalen » 9. maj 2019, 11:12

Mistermor skrev:Det er i virkeligheden irrelevant, om ens kæreste kan få en diagnose, - for man kommer til et punkt, hvor man ikke længere orker at undskylde ham, fordi man er så træt selv. Det handler jo om, at manden ikke har selverkendelse nok til at se, at han har et problem, som påvirker hans partner i en meget negativ retning. Når ønsket om at ændre sig eller forståelsen for partneren ikke er der, kæmper partneren forgæves.

Vi er opdraget til at prøve at forstå folk, og det er positivt at have empati, men man kan simpelthen strække det så langt, at man selv går i stykker. (jeg taler af erfaring)

Jeg tænker, at hvis man af al magt har prøvet at få sin partner til at forstå, at der er et problem, og partneren ikke er interesseret i at arbejde på en løsning (læge/psykolog/rammer/aftaler) så kan man blive nødt til at kaste håndklædet i ringen for at passe på sig selv.


Men det er jo også fair nok. Jeg kunne bare ikke læse, at Kidkomb var parat til at gå fra sin kæreste før i et senere indlæg. Jeg er enig med dig i at selverkendelse er altafgørende for et godt forhold - diagnose eller ej.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Ata » 9. maj 2019, 11:18

Mistermor skrev:
Ata skrev:Ingen har vel skrevet, at det ikke er forståeligt, at hun bliver irriteret? Jeg synes bare at mandens adfærd umiddelbart lød udenfor normalområdet. Men selvfølgelig kan vi da bare blande os udenom eller bare klappe hende på hovedet og sige, at han er streng... :)


Jeg ser ikke, at Kidkomb er irriteret. Jeg opfatter det, som om hun er slidt ned, fordi hun aldrig ved, hvilke problemer hun vågner op eller kommer hjem til, fordi hun ikke kan regne med, at hendes mand bruger samme energi i sit hjem, som han gør på sit job.

Ja, det ser jeg da også godt. Men det kan jo også godt være sådan, at ens mentale indstilling til tingene har betydning for, hvor meget de slider på en. En ting er usikkerheden om, hvad manden nu har glemt, men hvis den så er koblet med en følelse af, at han er ligeglad eller nedprioriterer hende eller ikke gør sig umage, så er det måske mere drænende, end hvis hun kunne tænke, at manden simpelthen ikke formår at gøre det bedre. Men det er da en svær problemstilling og jeg tror ikke, at nogen her i tråden har haft til hensigt at genere Kidkomb med deres indlæg. :)
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 9. maj 2019, 11:29

Ej, alle mænd er sgu da ikke sådan. Nu må I simpelthen ud på landet og skyde bjørnen med sten i et glashus foran egen dør.

De fleste mænd jeg kender, er organiserede i almindelig grad, kan godt finde ud af basale ting og deres liv er ikke en lang sejlrende af større og mindre fuck-ups som også påvirker deres partner.

Min oplevelse er selvfølgelig præget af, at jeg ikke har accepteret det som undskyldning at man var mand, eller kvinde, eller noget 3. når man lavede rav i den. Jeg gider ikke de der alenlange forklaringer og undskyldninger. Det er sgu da nærmest utilgiveligt at lade hunden kunne rende ud, hvor den er til fare for sig selv eller andre. Hvad hvis de havde små børn?

Det er fair nok, at nogle mennesker er mere tolerante end mig. Men at stille et helt køn til ansvar for, at man i sit liv har nogle typer der trænger til et los i røven (eller hvad de nu trænger til), det er simpelthen for sexistisk.

Jaja, det var ment for sjov, men det er min kæphest. Det, og kvinder der ikke stiller samme krav eller forventninger til mænd, fordi "sådan er mænd, haha".

Sådan er min kæreste ikke, bortset fra den ene eks var de andre heller ikke, mine venner er ikke og mine kollegaer, der er mænd mellem 23 og 30 år er heller ikke nogen af dem.
20
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Skorstenen » 9. maj 2019, 11:49

Zombie skrev:Ej, alle mænd er sgu da ikke sådan. Nu må I simpelthen ud på landet og skyde bjørnen med sten i et glashus foran egen dør.

De fleste mænd jeg kender, er organiserede i almindelig grad, kan godt finde ud af basale ting og deres liv er ikke en lang sejlrende af større og mindre fuck-ups som også påvirker deres partner.

Min oplevelse er selvfølgelig præget af, at jeg ikke har accepteret det som undskyldning at man var mand, eller kvinde, eller noget 3. når man lavede rav i den. Jeg gider ikke de der alenlange forklaringer og undskyldninger. Det er sgu da nærmest utilgiveligt at lade hunden kunne rende ud, hvor den er til fare for sig selv eller andre. Hvad hvis de havde små børn?

Det er fair nok, at nogle mennesker er mere tolerante end mig. Men at stille et helt køn til ansvar for, at man i sit liv har nogle typer der trænger til et los i røven (eller hvad de nu trænger til), det er simpelthen for sexistisk.

Jaja, det var ment for sjov, men det er min kæphest. Det, og kvinder der ikke stiller samme krav eller forventninger til mænd, fordi "sådan er mænd, haha".

Sådan er min kæreste ikke, bortset fra den ene eks var de andre heller ikke, mine venner er ikke og mine kollegaer, der er mænd mellem 23 og 30 år er heller ikke nogen af dem.


Hørt!
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Lulu » 9. maj 2019, 11:54

kidkomb skrev:I morges da han lukkede hunden ud fik han ikke lukket døren ordentlig igen, så da vi stod op kl 9 var hunden væk.
Jeg er ikke engang overrasket. Nærmest ikke engang skuffet. Det er hvad jeg forventer.
Jeg ved godt at han ikke gør det med vilje, men jeg føler mig fanget i et mareridt fordi jeg elsker ham for hans personlighed, men jeg kan ikke leve med at være kæreste med en 5-årig.


Jeg tror jeg ville lave en liste over alle de ting af den slags han gør, og så pege dem ud som jeg ikke kunne leve med og fremlægge hele listen for ham.
Så kan han se hvor mange små ting der er egentlig er som du hele tiden skal forholde dig til dobbelt. Men også vise ham hvilke ting han får lavet som bare ikke er i orden og som der skal ske ændringer på fra samme dag.

Det kunne måske også bruges som en indledning til en snak om hvordan I kan løse op for sådanne ting fremadrettet. (ex tøm lommerne når man kommer hjem så bilnøgler bliver lagt på plads og tjek lommerne igen inden man går) så det simpelthen bliver en vane.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 9. maj 2019, 11:57

Lulu skrev:
kidkomb skrev:I morges da han lukkede hunden ud fik han ikke lukket døren ordentlig igen, så da vi stod op kl 9 var hunden væk.
Jeg er ikke engang overrasket. Nærmest ikke engang skuffet. Det er hvad jeg forventer.
Jeg ved godt at han ikke gør det med vilje, men jeg føler mig fanget i et mareridt fordi jeg elsker ham for hans personlighed, men jeg kan ikke leve med at være kæreste med en 5-årig.


Jeg tror jeg ville lave en liste over alle de ting af den slags han gør, og så pege dem ud som jeg ikke kunne leve med og fremlægge hele listen for ham.
Så kan han se hvor mange små ting der er egentlig er som du hele tiden skal forholde dig til dobbelt. Men også vise ham hvilke ting han får lavet som bare ikke er i orden og som der skal ske ændringer på fra samme dag.

Det kunne måske også bruges som en indledning til en snak om hvordan I kan løse op for sådanne ting fremadrettet. (ex tøm lommerne når man kommer hjem så bilnøgler bliver lagt på plads og tjek lommerne igen inden man går) så det simpelthen bliver en vane.

Det er en god ide. Eller det synes jeg i hvert fald også det var de første to gange jeg gjorde det. Jeg har så aldrig lavet en fysisk liste, men det kan da være at tredje gang er lykkens gang.
Jeg gik selv og tænkte på at lave en liste over de ting som han har sagt at han nok skal lave og så sige at hvis der ikke kommer skred i sagerne, så flytter jeg. Jeg gider ikke mere. Når jeg konfronterer ham kan han ikke engang selv komme med et eksempel på noget han har lavet i flere år, som jeg ikke har bedt ham om. -Jo, vasket op. Det er han ok til. Og rydde op i køkkenet når han har lavet mad. Men der er ligesom temmelig mange flere ting i en husholdning og en hus der skal renoveres end det.....
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Forhold og sex"