Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Summer » 5. jan 2019, 13:17

abcd skrev:
Zombie skrev:Fandmee heller ikke i orden, at hun behandler ham som et voksent menneske.

Eller, man minder aldrig hinanden om ting mere? En ny tendens?


Hun behandler ham jo netop ikke som et voksent menneske, men som et barn, jeg er næsten sikker på at det er den følelse han sidder med, og derfor han svarer lakonisk "okay".


Fordi man minder hinanden om ting som man lige skal huske, er altså ikke at behandle den anden som et barn.. Det er simpelthen at se problemer hvor der ikke er nogen.
9
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2019, 13:20

kidkomb skrev:
abcd skrev:
kidkomb skrev:Altså der må mit svar blive; i mit tilfælde, desværre ikke altid nej.
Nogle af de ting man "ikke lige tænker over" kan have ret vidtrækkende konsekvenser for andre mennesker. Det hører med til at være voksen at kunne forstå og huske det.
Sådan noget som "husk at lægge bilnøglerne på deres plads, så jeg kan komme på arbejde" feks. -jeg har 85km på arbejde og 3km gåtur til nærmeste offentlige transport, så jeg ville komme over en time for sent. Hver gang.


Jeg troede egentlig alle biler kom med 2 bilnøgler, jeg ville godt nok være ked af at skulle deles om ét sæt bilnøgler, det ville være dømt til at gå galt på et eller andet tidspunkt.

Men bortset fra det er det vel begrænset hvor stort et problem det kan blive at manden glemmer sine badebukser. Enten tager hun dem med hjem, eller også gør hun ikke. Hvis de bliver glemt, køber han nogle nye.

Vores bil er 13 år gammel. Og han har selv smidt nøgle 2 væk mens vi har haft den.....
Og nej, jeg gider simpelthen ikke at bruge mine penge på at købe nye ting, hver gang han smider noget væk eller glemmer det.
Han er voksen. Han bør kunne huske sine ting.


Men konsekvenserne er den anden side af medaljen, og der synes jeg godt man kan være hård imod manden når han gør noget dumt. Hvis han har smidt bilnøglen væk, må han enten fremskaffe en ny, eller også er den tilbageværende bilnøgle din at råde over. Og din bilnøgle må du gerne være emsig omkring.

Hvis badebukserne er glemt, må han også selv købe nogle nye, det er ikke sådan at besværet for hans fejl skal læsses over på kvinden.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2019, 13:21

Summer skrev:
abcd skrev:
Zombie skrev:Fandmee heller ikke i orden, at hun behandler ham som et voksent menneske.

Eller, man minder aldrig hinanden om ting mere? En ny tendens?


Hun behandler ham jo netop ikke som et voksent menneske, men som et barn, jeg er næsten sikker på at det er den følelse han sidder med, og derfor han svarer lakonisk "okay".


Fordi man minder hinanden om ting som man lige skal huske, er altså ikke at behandle den anden som et barn.. Det er simpelthen at se problemer hvor der ikke er nogen.


Der er vel et problem, ellers havde der ikke været et indlæg jeg kunne svare på i denne tråd.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2019, 13:24

abcd skrev:
kidkomb skrev:
abcd skrev:
kidkomb skrev:Altså der må mit svar blive; i mit tilfælde, desværre ikke altid nej.
Nogle af de ting man "ikke lige tænker over" kan have ret vidtrækkende konsekvenser for andre mennesker. Det hører med til at være voksen at kunne forstå og huske det.
Sådan noget som "husk at lægge bilnøglerne på deres plads, så jeg kan komme på arbejde" feks. -jeg har 85km på arbejde og 3km gåtur til nærmeste offentlige transport, så jeg ville komme over en time for sent. Hver gang.


Jeg troede egentlig alle biler kom med 2 bilnøgler, jeg ville godt nok være ked af at skulle deles om ét sæt bilnøgler, det ville være dømt til at gå galt på et eller andet tidspunkt.

Men bortset fra det er det vel begrænset hvor stort et problem det kan blive at manden glemmer sine badebukser. Enten tager hun dem med hjem, eller også gør hun ikke. Hvis de bliver glemt, køber han nogle nye.

Vores bil er 13 år gammel. Og han har selv smidt nøgle 2 væk mens vi har haft den.....
Og nej, jeg gider simpelthen ikke at bruge mine penge på at købe nye ting, hver gang han smider noget væk eller glemmer det.
Han er voksen. Han bør kunne huske sine ting.


Men konsekvenserne er den anden side af medaljen, og der synes jeg godt man kan være hård imod manden når han gør noget dumt. Hvis han har smidt bilnøglen væk, må han enten fremskaffe en ny, eller også er den tilbageværende bilnøgle din at råde over. Og din bilnøgle må du gerne være emsig omkring.

Hvis badebukserne er glemt, må han også selv købe nogle nye, det er ikke sådan at besværet for hans fejl skal læsses over på kvinden.

Og skønt det jo er sandt, så når man bare en grænse på et tidspunkt. Vi har ikke som sådan fællesøkonomi, men han ville være på telefon nummer 15 eller noget i den stil, hvis jeg ikke havde husket den for ham når han lægger den fra sig feks. Og alt sådan noget løber op. Og tro mig, det er bestemt omdrejningspunktet i nogle gevaldige kriser i vores forhold, fordi jeg IKKE vil være hans mor, men samtidig IKKE vil finde mig i at han ikke kan være voksen.
Og så går det lidt i hårdknude og så er det, som du siger, at man resignerer til den der forbistrede "husk at tage dit badetøj med"-mor-rolle :(
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Summer » 5. jan 2019, 13:40

abcd skrev:
Summer skrev:
abcd skrev:
Zombie skrev:Fandmee heller ikke i orden, at hun behandler ham som et voksent menneske.

Eller, man minder aldrig hinanden om ting mere? En ny tendens?


Hun behandler ham jo netop ikke som et voksent menneske, men som et barn, jeg er næsten sikker på at det er den følelse han sidder med, og derfor han svarer lakonisk "okay".


Fordi man minder hinanden om ting som man lige skal huske, er altså ikke at behandle den anden som et barn.. Det er simpelthen at se problemer hvor der ikke er nogen.


Der er vel et problem, ellers havde der ikke været et indlæg jeg kunne svare på i denne tråd.


Problemet er at manden har taget både hendes og barnets badetøj med så de ikke kan komme ud at bade - det er det som er essensen. Det dig som ser et problem med at man nogle gange minder hinanden om ting. Men nu skal der jo heller ikke meget til før du synes noget er træls ift. hvad kvinder siger eller gør.
14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2019, 13:44

kidkomb skrev:
abcd skrev:
kidkomb skrev:
abcd skrev:
kidkomb skrev:Altså der må mit svar blive; i mit tilfælde, desværre ikke altid nej.
Nogle af de ting man "ikke lige tænker over" kan have ret vidtrækkende konsekvenser for andre mennesker. Det hører med til at være voksen at kunne forstå og huske det.
Sådan noget som "husk at lægge bilnøglerne på deres plads, så jeg kan komme på arbejde" feks. -jeg har 85km på arbejde og 3km gåtur til nærmeste offentlige transport, så jeg ville komme over en time for sent. Hver gang.


Jeg troede egentlig alle biler kom med 2 bilnøgler, jeg ville godt nok være ked af at skulle deles om ét sæt bilnøgler, det ville være dømt til at gå galt på et eller andet tidspunkt.

Men bortset fra det er det vel begrænset hvor stort et problem det kan blive at manden glemmer sine badebukser. Enten tager hun dem med hjem, eller også gør hun ikke. Hvis de bliver glemt, køber han nogle nye.

Vores bil er 13 år gammel. Og han har selv smidt nøgle 2 væk mens vi har haft den.....
Og nej, jeg gider simpelthen ikke at bruge mine penge på at købe nye ting, hver gang han smider noget væk eller glemmer det.
Han er voksen. Han bør kunne huske sine ting.


Men konsekvenserne er den anden side af medaljen, og der synes jeg godt man kan være hård imod manden når han gør noget dumt. Hvis han har smidt bilnøglen væk, må han enten fremskaffe en ny, eller også er den tilbageværende bilnøgle din at råde over. Og din bilnøgle må du gerne være emsig omkring.

Hvis badebukserne er glemt, må han også selv købe nogle nye, det er ikke sådan at besværet for hans fejl skal læsses over på kvinden.

Og skønt det jo er sandt, så når man bare en grænse på et tidspunkt. Vi har ikke som sådan fællesøkonomi, men han ville være på telefon nummer 15 eller noget i den stil, hvis jeg ikke havde husket den for ham når han lægger den fra sig feks. Og alt sådan noget løber op. Og tro mig, det er bestemt omdrejningspunktet i nogle gevaldige kriser i vores forhold, fordi jeg IKKE vil være hans mor, men samtidig IKKE vil finde mig i at han ikke kan være voksen.
Og så går det lidt i hårdknude og så er det, som du siger, at man resignerer til den der forbistrede "husk at tage dit badetøj med"-mor-rolle :(


Det lyder også voldsomt. Hvis det ligefrem kommer til at det har væsentlig indflydelse på jeres økonomi, kan jeg godt se du ikke bare kan lade stå til.

Men i de mere moderate tilfælde, tror jeg det er en god idé for husfreden at lade være at minde sin mand om alt muligt semi-ligegyldigt. Jeg tænker badebukser er i kategorien semi-ligegyldige.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 5. jan 2019, 13:54

Jeg kan godt følge det med at man ikke gider være "den voksne" der skal huske partneren på alt muligt.
Og ja det skaber da problemer indimellem, som hvis man kommer sent og sulten hjem fra arbejdet, og der ikke er noget mad i huset fordi manden har spist det sidste og ikke kunne tænke sig til at han ikke er den eneste der skal have mad.(erfaringen taler her).

Så står man lidt i den situation fremadrettet at man kan: minde manden om at man findes og også skal have mad (når han tydeligvis ikke selv kan tænke så langt), handle på vej hjem og risikere at man så har "for meget mad", tage hjem og vende se hvad der mangler og SÅ HANDLE eller man kan lade være med at spise. Altsammen irreterende, men så sådan det åbenbart skal være.

Føromtalte problem startede således sikkert længe før, altså ikke med at hun mindede ham om at huske bukserne - men med at han har bevist ved sin tidligere opførsel at det er nødvendigt for hende at minde ham om det.
Og når han ikke kan tænke så langt at han ikke skal tage hende og babys badetøj med, synes jeg der er belæg for at antage at han nok heller ikke kunne finde ud af at huske sit badetøj uden en påmindelse.
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2019, 13:58

Purple Haze skrev:Jeg kan godt følge det med at man ikke gider være "den voksne" der skal huske partneren på alt muligt.
Og ja det skaber da problemer indimellem, som hvis man kommer sent og sulten hjem fra arbejdet, og der ikke er noget mad i huset fordi manden har spist det sidste og ikke kunne tænke sig til at han ikke er den eneste der skal have mad.(erfaringen taler her).

Så står man lidt i den situation fremadrettet at man kan: minde manden om at man findes og også skal have mad (når han tydeligvis ikke selv kan tænke så langt), handle på vej hjem og risikere at man så har "for meget mad", tage hjem og vende se hvad der mangler og SÅ HANDLE eller man kan lade være med at spise. Altsammen irreterende, men så sådan det åbenbart skal være.

Føromtalte problem startede således sikkert længe før, altså ikke med at hun mindede ham om at huske bukserne - men med at han har bevist ved sin tidligere opførsel at det er nødvendigt for hende at minde ham om det.
Og når han ikke kan tænke så langt at han ikke skal tage hende og babys badetøj med, synes jeg der er belæg for at antage at han nok heller ikke kunne finde ud af at huske sit badetøj uden en påmindelse.

Præcis. Og så kommer man hurtigt ind i en dårlig spiral.
For det ER ikke ok at behandle en voksen mand som et 5-årigt barn, men det er heller ikke ok at en voksen mand ikke kan finde ud af at tænke selv.
Vi har haft en del tændersgnislen over dette emne og jeg forudser at det ikke bliver voldsomt meget bedre.
Jeg bebrejder egentlig hans mor, fordi det må være noget han ikke har lært som barn (ikke at jeg konfronterer hende med det eller går og er sur på hende over det) men på mange andre punkter er han den perfekte, mest omsorgsfulde og betænksomme kæreste i verden.
Altså jeg har jo også mine fejl, det skal man ikke glemme :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. jan 2019, 14:00

Min mand er sådan en forklar-mig-røv, når det kommer til de idéer, han lige skal skyde ned. Han tjekker også efter, hvis jeg eksempelvis har målt noget. Det er RØVirriterende og har lige foranlediget en eksplosion fra min side.
Nu går han så rundt og ser vældigt lidende ud og tager sig til hovedet. Det er så meningen, jeg skal undskylde for at have været sur, når han nu har fået hovedpine. HA! Som om!
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2019, 14:04

Smiling_Goat skrev:Jeg tror umiddelbart, det der har mere at gøre med dit syn på kvinder og rollefordeling i parforhold end det egentligt har at gøre med Mi55y

Der lyder til, du har haft nogle nederen kærester


Jeg synes nu de har været søde - selvfølgelig særligt den nuværende - men jeg er også løbet ind i det der med at minde mig om ting, jeg kan godt være distræt. Heldigvis er jeg også blevet lyttet til når jeg har sagt at jeg ikke bryder mig om det, og jeg tager 100% ansvar for min egen distræthed.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2019, 14:21

Smiling_Goat skrev:Jeg mener jo netop, man skal forsøge at glemme hele ideen om mor-roller. Mener man, at ens kæreste er et voksent menneske med normal intelligens, kan en påmindelse kun være en påmindelse. Det betyder også, at fraværet af en påmindelse heller ikke kan være værdiladet.
Det er dybest set bare en hjælp, og den bunder formentligt i en erfaring om, at partneren kan være distræt. Noget, der i øvrigt heller ikke behøver at være værdiladet.


Jeg er sikker på at man kan finde et niveau af påmindelser som ville irritere enhver, sikkert også dig. Når jeg besøger min mor, og det er koldt udenfor, siger hun altid at jeg skal huske min hue og mine vanter. Det bærer jeg over med fordi jeg tænker at en mor skal have lov at behandle sine børn som sine børn hele sit liv, men jeg ville ikke gide høre på det fra nogen andre end en af mine forældre. En påmindelse om at huske badebukser eller noget andet ligegyldigt er i mine øjne i forælder-kategorien, lad nu bare manden selv styre det. Påmindelser om vigtigere ting kan leveres på en måde hvor man ikke får det til at lyde som om man antager at det er glemt - f.eks. "vi ses kl. 4 i banken" i stedet for "husk nu at vi har et møde kl. 4 i banken".
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. jan 2019, 14:38

:nerve:

Jeg mindede ham om badetøjet, fordi det var mig, der havde hængt det op, og så ville han måske ikke lige tænke over, at det hang ude på badeværelset. Normalt er vi ikke så nøje omkring at pakke sådanne ting hver for sig, men fordi jeg skal have plads til alle babys ting, var det ret vigtigt, at han tog så meget som muligt med hjem i dag. Det overfortolkede han så lidt, og fred være med det. Baby kan alligevel kun bade kort tid. Men han er vildt dårlig til lige at sige: det er jeg sgu ked af, når han jokker i spinaten, og det er sådan set bare det, jeg reagerede på.
35
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 5. jan 2019, 14:49

Smiling_Goat skrev:Jeg mener jo netop, man skal forsøge at glemme hele ideen om mor-roller. Mener man, at ens kæreste er et voksent menneske med normal intelligens, kan en påmindelse kun være en påmindelse. Det betyder også, at fraværet af en påmindelse heller ikke kan være værdiladet.
Det er dybest set bare en hjælp, og den bunder formentligt i en erfaring om, at partneren kan være distræt. Noget, der i øvrigt heller ikke behøver at være værdiladet.


Det synes jeg er en god poeinte.
Har en ex der på et tidspunkt pr princip ikke mindede mig om noget. Det var lige så slemt, som en forældre agtig påmindelse om alting. Han ville dybest set ikke hjælpe mig ved at minde mig om noget, fordi det var mit eget ansvar. Hvis han gjorde havde hjulpet ville han selvfølgelig heller ikke ha kunnet bebrejde mig at jeg havde glemt det, hvilket var mindst lige så forældre/opdragelsesagtig som konstant at minde den anden om småting.
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Neverkont » 5. jan 2019, 15:18

kidkomb skrev:Og skønt det jo er sandt, så når man bare en grænse på et tidspunkt. Vi har ikke som sådan fællesøkonomi, men han ville være på telefon nummer 15 eller noget i den stil, hvis jeg ikke havde husket den for ham når han lægger den fra sig feks. Og alt sådan noget løber op. Og tro mig, det er bestemt omdrejningspunktet i nogle gevaldige kriser i vores forhold, fordi jeg IKKE vil være hans mor, men samtidig IKKE vil finde mig i at han ikke kan være voksen.
Og så går det lidt i hårdknude og så er det, som du siger, at man resignerer til den der forbistrede "husk at tage dit badetøj med"-mor-rolle :(


Tror du ikke han ville begynde, at overveje, at ændre adfærd m.h.t. sin telefon når han havde mistet nr. 3 eller 4?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 5. jan 2019, 15:24

Summer skrev:
abcd skrev:
Zombie skrev:Fandmee heller ikke i orden, at hun behandler ham som et voksent menneske.

Eller, man minder aldrig hinanden om ting mere? En ny tendens?


Hun behandler ham jo netop ikke som et voksent menneske, men som et barn, jeg er næsten sikker på at det er den følelse han sidder med, og derfor han svarer lakonisk "okay".


Fordi man minder hinanden om ting som man lige skal huske, er altså ikke at behandle den anden som et barn.. Det er simpelthen at se problemer hvor der ikke er nogen.


Der er sådan et magisk skæringspunkt mellem påmindelser og instruktion. Det kommer an på hvor mange gange der udstedes en bemærkning pr. tidsenhed, og naturligvis de enkelte personers forskellige temperamenter. Det gør det til en svær størrelse at måle på.

Den eneste måde at finde ud af hvor netop denne situation er på skalaen ville være at spørge manden hvordan det har føltes for ham, men abcd har ret i at mænd ofte vil skjule deres irritation over deres kvindelige partner med et kort ord, for at undgå at sige 'jeg synes simpelthen du er så pisse irriterende'. Jeg har en ven der har haft en syg kæreste i flere år, og han betaler mange tusinde kroner hver måned for hendes behandling hos psykolog og fysioterapeut etc - hun kom så for skade at sige i forbindelse med om han skulle ud med nogle kolleger at 'hun ikke følte sig værdsat'. Det var dumt, for han havde bidt meget i sig og ofret sig meget. Han skulle fremlægge et projekt i udbud med nogle millioner på højkant nogle dage senere og sagde 'det er lidt svært at forberede sig, når der sidder sådan er gespenst og græder ovre i sofaen'.

Abcd har en pointe i at mænd sluger deres ord, fordi der implicit i forestillingen om en rigtig mand ligger en idé om at tage vare på kvinder og børn.

Kvinden får en stor byrde i form af at skulle passe et hjælpeløst lille barn døgnet rundt - et barn så småt at det altid har ret, fordi man ikke kan rette på det når det er utilfreds med noget. Det er åbentlyst.

Mandens opgave bliver at sørge for at kvinden og barnet har det godt. Dette ved en fornuftig mand. Han ved, at hun i store træk næsten må have lov at bestemme alt. Det er derfor der er et udtryk som en 'keep a nigga baby' og gravide kvinder der sælger urin på nettet for at købere kan lave en positiv urinprøve. Hvorfor sker dette? For at fortælle en mand at kvinden han ser er gravid. Hvorfor gøre dette? For at beholde ham hvor han er. Hvorfor virker det? Fordi mænd ved de må blive hos den kvinde de har gjort gravid og deres barn. Pointen? Kvinder med spæde og meget små børn kan forvente at deres mand vil sige ja og amen til ting de er uenige i, og ikke brokke sig over noget der irriterer dem. Det kan udnyttes.

Vi ved også alle, at når en særlig byrde hviler på os, så bliver vi undskyldt af omgivelserne. Mennesker med stress kendt af omgivelserne får mere tilgivelse for at skælde uretfærdigt ud, og der forventes ikke at de skal kunne magte lige så meget som andre.

En byrde kan dermed også udnyttes. I og med at man har denne store byrde, så bliver det socialt uacceptabelt at modsige personen før det er helt forrykt. Enhver der har prøvet at ligge syg i sengen med raske mennesker omkring sig, har fået nogen til at hente noget de kunne have gjort selv.

Det er komplicerede forhold og kan ikke rigtigt generaliseres fordi det også afhænger i høj grad af personligheden hos de involverede parter hvordan facit skal tolkes. Kompromissøgende personligheder (mest udbredt statistisk hos kvinder) vil reagere med irritation senere end andre.

Man skal bare være klar over, at ens partner ikke er idiot. Vi kan mærke når andre strammer skruen for hårdt. Foregår det over lang tid, og hvis balancen er permanent skæv så skal man bare ikke blive overrasket over hvis den anden pludselig en dag er væk.

Det er ikke en mand/kvinde ting. Det er en menneske ting. Når jeg står med værktøjet fremme (tøhø) forventer jeg også service fra min kæreste: Hent lige det vaterpas. Ræk mig den skruetrækker. Hold den her. Gå op og slå relæet fra. Byrden af mit arbejde bliver mit privilegium til at bestemme. Det er ikke sikkert det passer hende at hjælpe mig, men hun tænker 'I pretty much just have to do it'. Der kommer ikke brok selv om hun har lyst, før JEG går over grænsen mellem forespørgsler og nedladende belæring: Hvordan havde du forestillet dig jeg skulle bruge denne skruetrækker? De er godt nok stort set ens, men den ene er jo en polsøger - du hjælper mig ikke, du gør det mere vanskeligt på trods af at du springer for mig.

Hvis man behandler andre som et barn, så får man et barn. Og et genstridigt et af slagsen. Det er altid godt at høre efter når folk er vrisne. De ved noget man ikke ved, og de sender klare signaler.

Jeg synes det er en meget interessant snak. Problemet er når vi diskuterer den problemstilling herinde, at vi tager udgangspunkt i en specifik debattør som måske endda kender andre debattører privat. Så bliver det personligt og vi kan ikke få reel viden. Vi ville have brug for at lave regulær forskning for at kunne konkludere noget.

Men spændende er det virkelig.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Forhold og sex"